Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 03:17
  #1
Medlem
SmokeOns avatar
Moderaterna går från klarhet till klarhet. Nyligen sa de att de vill att sexualbrottslingars etnicitet ska kartläggas. Idag säger man att invandringen har varit olönsam sedan 90-talet.

Är Moderaterna ett seriöst alternativ för en Sverigevän valet 2018? Det börjar kännas som det.
Citera
2018-02-09, 04:24
  #2
Medlem
Nej, jag har röstat (M) så länge jag har fått rösta. Nu är jag trött på deras olika löften till Valfläsk. Löften som inte hålls efter valet. Jag kommer att rösta SD. Moderaterna är inget alternativ för mig.
Citera
2018-02-09, 04:45
  #3
Medlem
Har aldrig röstat på M. Men jag har ett antal val bakom mig och vet att M bryter vallöften lika ofta som de andra Skit partierna. Dessutom så var det ju Reinfeldt som styrde sverige ned i diket tillsammans med mp.
Det finns ett alternativ till SD, det är medborgerlig samling. Tyvärr är de Pro NATO men är bra i övrigt samt har inte en smutsig historik i garderoben som de övriga partierna.
Citera
2018-02-09, 04:54
  #4
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Du måste förstå att det är valår nu och du kommer se partier göra invandringskritiska utspel fram till valet. Ett parti som är speciellt känt för sånt är Liberalerna. Men med fakta på bordet så vet vi att Moderaterna åtminstone haft flera år på sig att tala om problemen man själva ställt till med. Allt som kommer nu från partier är att ses som valfläsk.
Citera
2018-02-09, 05:08
  #5
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse61astockholm
Har aldrig röstat på M. Men jag har ett antal val bakom mig och vet att M bryter vallöften lika ofta som de andra Skit partierna. Dessutom så var det ju Reinfeldt som styrde sverige ned i diket tillsammans med mp.
Det finns ett alternativ till SD, det är medborgerlig samling. Tyvärr är de Pro NATO men är bra i övrigt samt har inte en smutsig historik i garderoben som de övriga partierna.
Jag är varken för eller emot NATO men det enda problemet jag har med Medborgerlig Samling är att dom är för EU. Om man är höger och inte gillar SD så borde man lägga sina röst på dom.
Citera
2018-02-09, 05:17
  #6
Medlem
Merwinnas avatar
Nej. Det går inte att rösta på något annat än Sd, eftersom det finns en naiv, invällningsvänlig falang i alla andra riksdagspartier, även M. Och när man väl har röstat fram ett av de partierna till makten, så kan någon annan i partiet ta över, än dem som var framträdande i valrörelsen. Det är inte på något sätt värt risken. Dessutom har ju Kristersson sagt att han inte kommer att samarbeta med Sd, vilket kommer att försvåra för sverigevänlig politik.
Citera
2018-02-09, 05:21
  #7
Medlem
Samma parti som har vrålat sig röda i ansiktet för att smäda det parti som tog upp problemen ska nu alltså föra exakt samma politik själva?
Skrattretande!

Reinfeldt gjorde en deal med miljöpartiet som gav illegala invandrare rätt till gratis sjuk och tandvård. Detta gjordes för att bestraffa SD-anhängare.

Moderaterna gör vad som helst för att få några extra röster.
Men varför rösta på en billig kopia av Sverigedemokraterna?
Citera
2018-02-09, 05:32
  #8
Medlem
Detta gjordes för att bestraffa SD-anhängare.
Hen bestraffade hela befolkningen tycker jag, även sina egna.

Men varför rösta på en billig kopia av Sverigedemokraterna?[/quote]
Ja, varför ska man rösta på en billig kopia för? Helt rätt av dig!
Citera
2018-02-09, 06:08
  #9
Medlem
lersaters avatar
Litar du på en någon som en gång bedragit dej? Det gör inte jag!
Citera
2018-02-09, 06:41
  #10
Medlem
Insyn5s avatar
Aldrig i livet att jag skulle tro på ett ord som Moderaterna framför. Skulle lita mer på Judas själv.
Citera
2018-02-09, 07:06
  #11
Medlem
Kennethkvartings avatar
https://youtu.be/qmVYazHxYjY

Ulf Kristersson 1989.
Citera
2018-02-09, 07:10
  #12
Medlem
Europes avatar
Det är som att höra en slagen kvinna ännu en gång gå tillbaka till sin kvinnomisshandlare till man. "Han ångrar sig...", "han har lovat att ändra på sig...", "vi har talat ut och det känns faktiskt bra..."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback