Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-11, 00:02
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimbbus
Eller hur, jag byggde Mustangen först men det är som det är, jag kör sällan Ferrarin för jag ogillar publicitet så jag glider förbi.
Det var som fan, du byggde mustangen först.
Känns trafikfarligt att titta bort så fort man ser snygga bilar.
Jag får titta upp i himlen utanför centralen för där står Volvo v90 i långa rader.
Citera
2018-02-11, 00:04
  #278
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hallå

Ni med fina fina bilar, har ni märkt hur folk liksom demonstrativt tittar bort, snörper på munnen, ser extrasura ut när ni kommer med er fina bil?
Nu menar jag alltså inte dig som har en stylad Saab 9-5 eller en BMW av årsmodell blatte. Ja, inte nåt begagnat alls, inte ens nån "jättefräsig" amerikanare. Ni är drägg och skall så förbli.

Jag var rätt så tidig med V90 på byn och har noterat detta beteende.
Det roliga är att vi med riktigt fina bilar (jaja, det finns alltid nån med finare bil än dig) ser igenom detta beteende. Jag riktigt ser hur den trumpna skäggiga killen med arbetarjacka och påsen full med blöjor, coca-cola, snus, snabbrätter och chips INTE tittar på min V90 när han kommer ut från Ica och sätter sig i sin , vad han trodde var, sin jättefina V70 från 2008.
Fast det sjuka är att han tittar. Men ändå inte.
Känner ni igen detta?

Fy fan vad löjligt. Vad är det där för sunkig mental hang up? Aldrig hört nåt raggigare i hela mitt liv.
Citera
2018-02-11, 00:06
  #279
Medlem
Vad är det för skillnad på en Volvo v90 och en flickvän?
Citera
2018-02-11, 00:30
  #280
Medlem
ghettostar-abdis avatar
har inte läst tråden. men antingen bor du i nån håla där stor del av befolkningen går på bidrag. eller så inbillar du dig. för jag ser fan v90s överallt. varenda jävel värkar ha dom. förutom passaterna dom är mer vanliga.
Citera
2018-02-11, 02:20
  #281
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag ser oftare Teslor än V90 men det beror på att jag ser en så fort jag tittar ut på uppfarten.

Nä, allvarligt talat. Det finns redan ca 21 tusen Volvo V90 i Sverige. https://www.car.info/sv-se/volvo/v90...ration-6518078 men det finns bara ca 4 tusen Teslor. https://www.car.info/sv-se/tesla

Finns alltså fem ggr fler V90.

I vilket fall så ser jag inte om folk tittar på mig. Är så van att åka annorlunda bilar. Min fru brukar ibland säga saker som "såg du hur han kollade på bilen" och sånt. Sen får man såklart kommentarer från grabbens klasskompisar när man hämtar honom på skolan, från kollegor osv.

Är väldigt introvert så helst vill jag inte synas alls egentligen. Är däremot road av fina bilar. Men som sagt, märker inte att folk kollar. Var ännu värre förut när jag hade en M4:a. Var nästan pinsamt att starta den bland folk. ALLA tittade ju mot den och inte låter den så bra heller. Raspigt och metalliskt. Men kallstarten är rätt högljudd. https://www.youtube.com/watch?v=84kMWuVH4p4

Volvo V90 är väl en fin bil men ALLA som tittar på den är ju inte avundsjuka. Jag är t ex inte det. Hade jag varit det så hade jag väl köpt en Volvo istället? Hade jag inte skaffat Teslan så hade jag nog haft nya 5-serien nu istället.
Det är säkert att jag lättare lägger märke till en Tesla i så fall. En V90 kanske jag inte ens uppmärksammar.

Men som många redan sagt, en gammal bil, typ Volvo 140, såna bilar lägger man märke till.
Citera
2018-02-11, 04:13
  #282
Medlem
ElvisFans avatar
Kör själv ganska fläskigt åk men brukar ignorera andra bilister av två anledningar. Ett. Den som köpt en bil för att få uppmärksamhet bör undersöka möjligheterna till penisförstoring. Två. Ägarna/brukarna av de bilar som anses som "fina" är alltför ofta blattar vilket leder tillbaka till punkt ett.
Citera
2018-02-11, 04:30
  #283
Medlem
Alltid roligt med såna hår trådar om penisförlängare

Jag har däremot ingen ”fin” bil eller ja har en passat -18 visserligen firmabil sedan har jag en BMW e39 540ia som mest står i garaget bredvid mercan som är en 190e AMG w124 och en BMW e46 328i

Jag använder passaten dagligen för varför tanka privat när man har firma bil ?

Nypris på alla då

Passat = 360k pris idag från 330k
E39 540 1.1 miljon pris idag 70k
AMG 780k o pris idag 280k
E46 350k o pris idag 35k

Inga lån eller något och jag tycker om bilar och jag anser inte att Volvo är status utan en v90 utan utrustning får man för 300k vilket inte är ”fint” för fint i mina ögon är en bil som ligger på över miljonen och som var o varannan inte har i grannskapet
Citera
2018-02-11, 05:31
  #284
Medlem
Nä det är nog bara för att du har en svart volvo som är vanlig. Då många känner personer som äger samma svarta volvo . Blir då att dom tittar . Är det han ? Nä det var bäng bula å så skämms dom å tittar ner när dom hälsat på en nolla typ så

Men har man corvett eler en viper eller gammal veteran bil så vänder sig dom flesta .

Brudar kanske kollar nya vanliga bilar för åse om dom kan nyttja den personen .


Det finns bilar för 30 tusen kronor som man vänder sig om typ cool. Sen ger jag inte en ryckning för en vanlig bmv. Även om jag vet att den kostar 600 000 kr så betyder det inget om den ändå ser ut som standard bil. Nä unika bilar har spetsig front vingar kanske .

Som å kolla på tegel hus eller trä hus meningslöst om inga har torn


Ps jag vet inte vad en v90
Gissar på familjebil kassaskåp tråkif trisst bil

På fyra hjul.

Bil nördar ser ju om lyset är 3 cm bredare så
Vet dom model nummer osv. Jag ser inte skillnad på en peugote eller passate vw .

Så du får ha ett flygplan för jag ska se något speciellt .då vet du att det är jag om jag vänder mig om .
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-02-11 kl. 06:11.
Citera
2018-02-11, 06:11
  #285
Medlem
Haha, patetiskt med folk som ts som vill känna sig bättre än andra och intalar sig att folk inte tittar på dem för att de är avundsjuka. Försöker se framför mig hur du åker runt och tittar på folk för att se om de kollar på dig eller inte.

News flash: din bil är inget speciellt. Hoppas det var värt ett lån på 400k för lite inbillad framgång!
Citera
2018-02-11, 06:15
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreS
Våra och våra, men vi köper in elen från Danmark samt Tyskland som eldar på för glatta livet.

Jaså det gör vi? Du har ingen koll på att vi är stora nettoexportörer av el va?
Citera
2018-02-11, 06:45
  #287
Medlem
JBernards avatar
Ja, V90är verkligen en unik och annorlunda bil. När du glider runt i din tjänstebil tillhör du en exklusiv och avundsvärd skara, eliten. Det är nästan så att man tycker att du borde adlas, eller i vart fall erhålla någon form av orden.
Citera
2018-02-11, 07:15
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longhalmen
Vad är det för skillnad på en Volvo v90 och en flickvän?
En Volvo v90 lånar man inte ut till sina kompisar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback