Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 21:37
  #265
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hallå

Ni med fina fina bilar, har ni märkt hur folk liksom demonstrativt tittar bort, snörper på munnen, ser extrasura ut när ni kommer med er fina bil?
Nu menar jag alltså inte dig som har en stylad Saab 9-5 eller en BMW av årsmodell blatte. Ja, inte nåt begagnat alls, inte ens nån "jättefräsig" amerikanare. Ni är drägg och skall så förbli.

Jag var rätt så tidig med V90 på byn och har noterat detta beteende.
Det roliga är att vi med riktigt fina bilar (jaja, det finns alltid nån med finare bil än dig) ser igenom detta beteende. Jag riktigt ser hur den trumpna skäggiga killen med arbetarjacka och påsen full med blöjor, coca-cola, snus, snabbrätter och chips INTE tittar på min V90 när han kommer ut från Ica och sätter sig i sin , vad han trodde var, sin jättefina V70 från 2008.
Fast det sjuka är att han tittar. Men ändå inte.
Känner ni igen detta?

Men snälla lilla Herr Fittannen. Någon borde be dig sätta dig ner, och förklara att det bara är i din fantasi folk går omkring och slänger avundsjuka blickar. Den respons du fått här borde säga tillräckligt, och ändå envisas du med att tro detta.

Men om vi är inne på Volvo, så kan du skaffa en välvårdad beige Amazon med sportmotor årsmodell -66. Då lär du få en massa beundrande blickar!
Citera
2018-02-10, 21:38
  #266
Medlem
PappaPundares avatar
>Volvo v90
>fin...

Lmfao shuno tror han kör Maserati eller nått.
Nu kör jag ingen fin bil själv men du beter dig som att din Volvo v90 som är bland de absolut vanligaste jävla bilarna man ser och som ingen kollar på är en Bugatti chiron eller nått...
Ja det är en fin och bra bil men inte i den meningen du menar. Det är ingen lambo bre sluta lek.
Citera
2018-02-10, 21:43
  #267
Medlem
tror det beror väldigt mycket på vad det är för bil en vanlig volvo är det ingen som blir så upphättsad av. vi som är lite motor intreserade kollar mer på fina bilar. typ bmw m bilar mercedes amg bilar och så vidare. ts sorry men du har köpt en helt vanlig volvo. det är så klart en utmärkt familje bil som volvo 740 och 940 var på sin tid. du är volvo raggare helt enkelt :-)
Citera
2018-02-10, 21:47
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Själv vänder jag mig alltid ett halvt varv efter en riktigt snygg bil, lite som med en snygg tjej
Ser du inget sådant TS?
knappast att han ser det med en billig volvo
Citera
2018-02-10, 21:57
  #269
Medlem
Att folk har sånt bekräftelsebehov.

Ser jag en snygg bil kollar jag 5sekunder på skiten och fortsätter med mitt liv. För det mesta är det dock en stadsjeep och jag kräks lite inombords för att nån kunde skapa ett så fult fordon.
Citera
2018-02-10, 22:02
  #270
Medlem
Är volvo v90 en fin bil för dig som är värd att titta på? Och alla som inte tittar enligt dig gör det demostrativt. Nja..tror nog du har fått en hangup på nånting. Den dagen du kommer i en skrikande lambo och icke-döva inte tittar. Så kan du börja tänka så. Sätter dessutom min högra pungkula på att TS alltis försöker hitta "den bästa" parkeringen utanför ica också för att vilja visa upp "sin fina bil".
Citera
2018-02-10, 22:03
  #271
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Vart håller den där jävla vidrigfittanen hus!? Har fanns lust att nita den jäveln som han trollar!!

Volvo v90... Fan va sne jag blir!!
Citera
2018-02-10, 22:06
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pervo-Kris.
Vart håller den där jävla vidrigfittanen hus!? Har fanns lust att nita den jäveln som han trollar!!

Volvo v90... Fan va sne jag blir!!

ute på stan och raggar fjortisar så klart. lördag kväll du vet.
Citera
2018-02-10, 23:18
  #273
Medlem
Vid två tillfällen har jag suttit i en bil som fått omgivningens uppmärksamhet. Den första gången var i en hyrd Volvo s80, och kommentaren var bl.a. det är givetvis ni som har den! Detta hände under sent 90-tal och i Ådalen.

Den andra gången var under en provkörning av en lång Bentley Mulsanne. Då tittade folk aktivt in i bilen för att se om det var någon kändis som var ute och rullade.
Citera
2018-02-10, 23:20
  #274
Medlem
Alltså.
Ts, dags att landa i verkligheten eller?
En v90 är en sossecontainer precis som 740n var.
Det är därför ingen vänder sig efter din bil.
Hälften av alla nya taxibilar i år är v90s.

Om du köpt en bil för att folk ska bli kåta av den har du gjort ett stort misstag att välja ev Volvo. Fattar du inte det?
Citera
2018-02-10, 23:29
  #275
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvsylt
:-)

Men jag kryper till korset, jag gör det ibland åt Tesla-bilar, förstår inte det tjusiga i dem.

Studerar bilar varje dag, en slags skada från när jag var liten och var väldigt bilintresserad.

Dagens blick hamnade på en Tesla Model X som stod utanför ICA. Cirka 1,1 miljon kronor i grundpris.

Kan inte bestämma mig för om den är snygg.

Såg en svart Porsche Panamera Turbo S för en vecka sedan och den är grymt fet och läcker.

Så snyggt bakparti på nya modellen. Gillar den där långa "listen" mellan bakljusen.
Citera
2018-02-10, 23:47
  #276
Medlem
--AFX--s avatar
Kollar mest bort då det gör ont att se en sossecontainer som kostar 500 lök.
Ogillar verkligen inte bilen men speciell/ märkvärdig är den väl inte.
Gemene man uppskattar nog mer udda bilar. En riktigt fin 245 tyder på att en entusiast äger den, v90 en medelålders mellanchef på SKF.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback