• 18 320 online
  • 1 152 493 medlemmar
  • 59 622 623 inlägg
2018-02-08, 20:50
Medlem
vidrikfittanens avatar
Hallå

Ni med fina fina bilar, har ni märkt hur folk liksom demonstrativt tittar bort, snörper på munnen, ser extrasura ut när ni kommer med er fina bil?
Nu menar jag alltså inte dig som har en stylad Saab 9-5 eller en BMW av årsmodell blatte. Ja, inte nåt begagnat alls, inte ens nån "jättefräsig" amerikanare. Ni är drägg och skall så förbli.

Jag var rätt så tidig med V90 på byn och har noterat detta beteende.
Det roliga är att vi med riktigt fina bilar (jaja, det finns alltid nån med finare bil än dig) ser igenom detta beteende. Jag riktigt ser hur den trumpna skäggiga killen med arbetarjacka och påsen full med blöjor, coca-cola, snus, snabbrätter och chips INTE tittar på min V90 när han kommer ut från Ica och sätter sig i sin , vad han trodde var, sin jättefina V70 från 2008.
Fast det sjuka är att han tittar. Men ändå inte.
Känner ni igen detta?
Senast redigerad av vidrikfittanen 2018-02-08 kl. 20:55.
Citera
2018-02-08, 20:54
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hallå

Ni med fina fina bilar, har ni märkt hur folk liksom demonstrativt tittar bort, snörper på munnen, ser extrasura ut när ni kommer med er fina bil?
Nu menar jag alltså inte dig som har en stylad Saab 9-5 eller en BMW av årsmodell blatte.

Jag var rätt så tidig med V90 på byn och har noterat detta beteende.
Det roliga är att vi med riktigt fina bilar (jaja, det finns alltid nån med finare bil än dig) ser igenom detta beteende. Jag riktigt ser hur den trumpna skäggiga killen med arbetarjacka och påsen full med blöjor, coca-cola, snus, snabbrätter och chips INTE tittar på min V90 när han kommer ut från Ica och sätter sig i sin , vad han trodde var, sin jättefina V70 från 2008.
Fast det sjuka är att han tittar. Men ändå inte.
Känner ni igen detta?

Mest folk som slutar prata med en när man kommer i sin 2018 Q7 men de är ändå pöbel och ska inte beblandas med.
Citera
2018-02-08, 20:55
Medlem
Helsnurrigs avatar
Själv vänder jag mig alltid ett halvt varv efter en riktigt snygg bil, lite som med en snygg tjej
Ser du inget sådant TS?
Citera
2018-02-08, 20:55
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Mest folk som slutar prata med en när man kommer i sin 2018 Q7 men de är ändå pöbel och ska inte beblandas med.

Väl talat!
Den svenska avundssjukan är stark.
Citera
2018-02-08, 20:56
Medlem
DoktorNos avatar
Nej, det har jag inte märkt. Folk tittar visserligen men oftast med den blicken som betyder "Jag skulle också vilja ha en sån bil men jag vågar inte skaffa en eller jag får inte för frun".

Edit efter att TS ändrat lite i sitt inlägg:
Jag är vad TS kallar drägg eftersom bilen jag pratar om och kör är en "jättefräsig amerikanare"
Senast redigerad av DoktorNo 2018-02-08 kl. 21:03.
Citera
2018-02-08, 20:56
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Själv vänder jag mig alltid ett halvt varv efter en riktigt snygg bil, lite som med en snygg tjej
Ser du inget sådant TS?

Ja, har sett lite sånt. Men mest tjocka tjejer, ungar och gråhåriga gubbar som tittar uppskattande på min V90....
Citera
2018-02-08, 20:59
Medlem
Dontcallmedudes avatar
Citat:
Ja, har sett lite sånt. Men mest tjocka tjejer, ungar och gråhåriga gubbar som tittar uppskattande på min V90....
Bilen får blickar, det är värre med motorcykeln.......åååååååå så många smygtrånande blickar den får!!!!
Kul att sitta på avstånd och iaktta!
Citera
2018-02-08, 20:59
Medlem
Antingen har du en fin bil eller en V90, bestäm dig!
Citera
2018-02-08, 21:00
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer

Jag har en V90. Den är fin.
Citera
2018-02-08, 21:01
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer

Hahaha! Touché!
Citera
2018-02-08, 21:01
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontcallmedude
Bilen får blickar, det är värre med motorcykeln.......åååååååå så många smygtrånande blickar den får!!!!
Kul att sitta på avstånd och iaktta!

Fan, här är jag skyldig. Jag brukar faktiskt beundra en del motorcyklar. Speciellt om det sitter nån trevlig liten fruga på bönpallen.
Citera
2018-02-08, 21:03
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Hallå

Jag var rätt så tidig med V90 på byn

Känner ni igen detta?
:-)

Men jag kryper till korset, jag gör det ibland åt Tesla-bilar, förstår inte det tjusiga i dem.
Citera