2023-02-23, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det är rimligt att anta att Staaf började snärja in Löfving redan vid ansökningsfasen eller tidigare, för att inte nämna eventuella intervjuer/möten med Löfving i samband med anställningsprocessen.

Varför skulle det vara mer rimligt utom om man vill baktala Staaf? Det var ju inte Löfving ensam som skötte rekryteringen.
Citera
2023-02-23, 01:15
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaboshack.
Läs hennes CV så ser du att hon avlagt en juris kandidatexamen á 270 hp på Stockholms universitet. Det stämmer dock att hon inte är civilekonom, men hon har avlagt en kandidat i ekonomi á 180 hp.

Läste du 180 poäng ekonomi år 2003 så fick du titeln civilekonom (vilken inte är en skyddad titel).
Citera
2023-02-23, 01:16
Medlem
Inkommers avatar
Självmord verkar osannolikt om han inte gjort något väldigt grovt som skulle ge flera års fängelse. Vad är det värsta som skulle hända om det bara är jäv och tjänstefel han gjort sig skyldig till?
En snärt på tassen och fått skämmas i några dagar tills nästa pensionsutbetalning kommit.
Han blev garanterat mördad.
Citera
2023-02-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Det var ju det jag skrev, hon har avlagt två kandidater, inte master. Alltså kan hon inte kalla sig civilekonom och inte heller färdig jurist. Förstår inte riktigt vad det är du försöker upplysa mig om som jag själv inte skrev?

Vad svamlar du om? Har du läst och blivit godkänd 270 hp på juristprogrammet så kan du plocka ut en juristexamen. Vad är det du inte förstår? Har hon kallat sig civilekonom?
Citera
2023-02-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Är alla helt övertygade om självmord? Jag har jobbat 24 år inom polisen. Det verkar inte finnas någon motsats. Är det hål i skallen eller överdos av insulin?

Skall man spana " Brett " kan det ju vare att par flaskor Brännvin och en infarkt eller stroke. Men visst andra skäl är kanske mer sannolika

Blodtrycket kan ju vara högt -- läs varvräknaren på rött efter den Rapporten .
Det är ju trixare som behöver en " Fall Guy " --det var han .. Skumma typer Staaf hard as a Cash Register med olika ingångar i romansen.

Återigen ett svagt ledarskap .. Förekommer det brottslighet på Kontoret . Så skall medarbetarna ha det förtroendet att det skickas uppåt. Hederlig men tuff..
kallar Chefen in på Kontoret typ " Slutar du upp med att pilla på Brudarna och sköta snacket bättre eller får du sparken " så det är avklarat för det mesta.

Men har man inte pungkulorna klarar man inte det .Och frågar ni mig är det samma svaga ledarskap som leder till sketna resultat för Organisationen.
Jag köper det att är det duktiga killar som levererar så fixar dom det.. Behövs ingen Chef.. men när det vacklar är det mycket riktigt som Jomshof Säger . Skall. det sparkas stjärt. Vad annat gör Chefer ???
Det var där han inte klarade av Jobbet.. ergo annat ledarskap..
Citera
2023-02-23, 01:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Det var ju det jag skrev, hon har avlagt två kandidater, inte master. Alltså kan hon inte kalla sig civilekonom och inte heller färdig jurist. Förstår inte riktigt vad det är du försöker upplysa mig om som jag själv inte skrev?

Suck.
Det du pratar om infördes 2007, 4 år efter att hon tog examen. 2003 så hade hon en utbildning som kallades Civilekonom. Läs själv här:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Civilekonom

270 hp är en fullgjord juristutbildning.

Tagga ner lite nu.
Citera
2023-02-23, 01:19
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Du har inget att be om ursäkt för. Det är en korrekt observation.

Det är de små indikationer och symptomen på västvärldens förfall och sista dagar du bevittnar.
Klimatdårarna pratar om ,"flimret", små och många symptom som pekar på en framtida klimat-kollaps.

Ett flimmer som jag däremot tycker är betydligt tydligare och verkligare är det flimmer som vi bevittnar runt de stundande samhällskollapsen. Allt från mass-invandring av lågintelligenta MENA-avskräden med skjutningar och sprängningar som följd till just sådana här händelser.

Exakt så jag upplever det. Helt sjukt är det att observera. Speciellt med tanke på att jag vuxit upp här och minns min barndom som en jävla idyll. Jag har de senaste.. 10 åren snart gått runt och tänkt att ni alla måste tappat det totalt? Mitt hemland brukade vara ett TOTALT skithål och har sjukt nog börjat komma ikapp.. om Sverige fortsätter såhär så kommer de gå om innan 2030. Ni/vi måste vakna?!
Citera
2023-02-23, 01:21
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
I rapporten så framgår i klartext att hon var den mest kvalificerade av de ca. 14 sökande, vilket måste anses extremt anmärkningsvärt för en så avgörande tjänst. Om den mest meriterade saknar kvalifikationer så är vi illa ute. Men så har ju sosse-Sverige alltid fungerat. NOA-posten handlar mer om att ränna runt på kontor, dricka kaffe och förföra sina manliga chefer än att faktiskt uppfylla ett avgörande uppdrag inom polisväsendet.

Ok, har du lust att citera lite?
Citera
2023-02-23, 01:21
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det jag kan inte hitta i rapporten, kan du citera det som du påstår? Själv så hittar jag detta i rapporten:

Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Ok, har du lust att citera lite?

Ni har rätt. Men däremot framgick följande, som inte var i direkt relation till just NOA-tjänsten, men som ändå belyser min övergripande poäng gällande kompetensen i myndigheten överlag:
Vad gäller Linda Staaf sökte hon från början bl.a. kanslichefstjänsten på tre polisregioner och rangordnades högt på samtliga efter andra urvalssteget.
Citera
2023-02-23, 01:23
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaboshack.
Vad svamlar du om? Har du läst och blivit godkänd 270 hp på juristprogrammet så kan du plocka ut en juristexamen. Vad är det du inte förstår? Har hon kallat sig civilekonom?
Jag svarade inte på vad hon har kallat sig själv. Jag svarade på ett inlägg där en användare skrev att hon var civilekonom varpå du citerade mitt svar.
Citera
2023-02-23, 01:28
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhee
Han har ingen politisk färg. Har haft höga tjänster inom polisen oavsett vilket/vilka partier som suttit i regering. Vad jag hör från vänner som arbetar inom polisen är att han har väldigt djup kunskap om polisverksamheten då han har jobba inom polisen i stort sett hela sitt liv. Han gillar allt "operativt" och tycker om att springa.
Operativt: Gillar att knulla. Föredrar blondiner.
Citera
2023-02-23, 01:29
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ni har rätt. Men däremot framgick följande, som inte var i direkt relation till just NOA-tjänsten, men som ändå belyser min övergripande poäng gällande kompetensen i myndigheten överlag:
Vad gäller Linda Staaf sökte hon från början bl.a. kanslichefstjänsten på tre polisregioner och rangordnades högt på samtliga efter andra urvalssteget.

Blivit rankad högst... av vem, hur och pga vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in