2023-02-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Det första Linda tänker på nu är hur detta kommer drabba henne

Lägg ned. Linda Staaf har enligt Runar Viksten varit bäst meriterad, läst in nödvändig kompetens, fått utbildning i vapenhantering och haft rätt att bära vapen.

Den kritik som funnits har rört M*ts L*fv*ng som varit jävig när han fattat beslut.
Citera
2023-02-22, 23:51
Medlem
Usch, så olustigt!
Jag hoppas ändå att han inte tog livet av sig, även om "en skadad person" inte låter som någon som dött av naturliga orsaker... Nu menar jag såklart inte att det vore bättre om det är någon annans verk och det är ju i och för sig tragiskt oavsett, men det vore ändå mest obehagligt om det som har hänt ska ha gett honom orsak att ta den här utvägen. Då tyder det mesta på att det som kommit till allmän kännedom bara utgör en mindre del av de oegentligheter han kan ha gjort sig skyldig till.
Citera
2023-02-22, 23:52
Medlem
Det skulle vara väldigt kul om självaste ÖB har beordrat Löfvings död som för närvarande verkar ha en relation med Linda Staaf.

https://www.svt.se/nyheter/forsvaret-ob-s-relation-med-linda-staaf-inte-dold
Citera
2023-02-22, 23:53
Medlem
Detta skulle fan kunna vara manus i ett avsnitt av "Beck". Skulle inte förvåna mig om ett sådant kommer så småningom.
Citera
2023-02-22, 23:57
Medlem
Moneymasters avatar
tänk det var spioner som mördade honom?

den här kvinnan som han hade en relation med hon figurerar i dem högsta kretsarna.
Citera
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williambooth
Lägg ned. Linda Staaf har enligt Runar Viksten varit bäst meriterad, läst in nödvändig kompetens, fått utbildning i vapenhantering och haft rätt att bära vapen.

Den kritik som funnits har rört M*ts L*fv*ng som varit jävig när han fattat beslut.
Om hon nu var så meriterad, varför tror du att hon valde att hoppa i säng med en skallig nörd med y-frontkalsonger? Inget illa menat mot Mats, vila i frid.

Lägg ner med att försvara en psykopat, du kommer aldrig få ligga med henne ändå.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-02-23 kl. 00:00.
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Den stora frågan är väl om ÖB är nästa man på tur att få ta det ultimata priset för att ha fått smak(a) på Staaf?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Självmord genom hängning. Kom ihåg var ni hörde det först.

Tjänstepistolen är väl mer logiskt. En kudde över så låter det ingenting.
Citera
2023-02-22, 23:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesofrutti
Usch, så olustigt!
Jag hoppas ändå att han inte tog livet av sig, även om "en skadad person" inte låter som någon som dött av naturliga orsaker... Nu menar jag såklart inte att det vore bättre om det är någon annans verk och det är ju i och för sig tragiskt oavsett, men det vore ändå mest obehagligt om det som har hänt ska ha gett honom orsak att ta den här utvägen. Då tyder det mesta på att det som kommit till allmän kännedom bara utgör en mindre del av de oegentligheter han kan ha gjort sig skyldig till.

Det är väl 99,9 % sannolikt att han gjorde det.
Citera
2023-02-22, 23:59
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesofrutti
Usch, så olustigt!
Löfving har med största sannolikhet tagit livet av sig.
Citera
2023-02-23, 00:00
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellb0und
Det måste va någon mer skit som håller på att komma upp till ytan. Man tar inte sitt liv när man är 61 och som mest riskerar att få sparken när det är så nära till pensionen. Visst är det inte kul att få ett mediedrev efter sig men sen gammalt så vet vi att såna här historier snabbt glöms bort.

Det är nog ett rätt svårt nederlag när han har jobbat inom polisen sen början av 80talet. Han är ju en sån person som lever för sin tjänst och att hela livet kretsar kring det -och allt annat kommer i andra hand. Verkar ju inte vara en osympatisk människa rent allmänt så ett sorligt slut på den här historien.
Citera
2023-02-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williambooth

Är den kritiken något man gör självmord för? Att han dör samma dag som utredningen offentliggjordes kan inte vara en slump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in