2023-02-23, 01:05
Medlem
SwampDoggs avatar
Helvete, den här historien tog en mörk vändning.

Ser inte riktigt hur media har ett ansvar i det inträffade. Korruption och jäv inom den högsta polisledningen måste uppmärksammas, annars är vi snart en bananrepublik. Risken är att det här visar på beteenden som är institutionaliserade inom poliskåren.

På ett personligt plan är det oerhört tragiskt när människor inte finner en annan utväg än självmord. Han hade säkerligen kunnat gå i tidig pension och fortfarande haft en respektabel inkomst. Han har ju inte begått brott mot barn eller mot mänskligheten, så allmänheten hade rätt snabbt slutat bry sig. Bara en sjaskig kärlekshistoria.

Det bästa för alla inblandade hade varit att han gick i pension när det hela uppdagades. Nu ryker Thornberg också, är min gissning och förhoppning.
Senast redigerad av SwampDogg 2023-02-23 kl. 01:11.
Citera
2023-02-23, 01:05
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Haha vilken förlorare
Han tjänade riket i över 30 år. Hedervärt arbete för din och min säkerhet. Förlorare? Nix.
Citera
2023-02-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Lol, vad snackar du om. Hon är varken jurist eller civilekonom då hon enbart har en kandidatexamen i vardera. Civilekonom är på 4 år och juristexamen på 4,5 år . Läs på lite. Du framstår som en överkåt liten tonårspojke som blivit besatt av Linda Staaf. Tagga ner lite.

Läs hennes CV så ser du att hon avlagt en juris kandidatexamen á 270 hp på Stockholms universitet. Det stämmer dock att hon inte är civilekonom, men hon har avlagt en kandidat i ekonomi á 180 hp.
Citera
2023-02-23, 01:07
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williambooth
Grunderna är offentliga. Hennes CV med personligt brev finns på polisen.se. Enligt utredaren var hon solklart mest kvalificerad. Hon är ju både jurist och civilekonom med ett imponerande CV.

Det där CV:et var inte mycket att hänga i granen för den tjänsten hon sökte och fick. Det enda som stack ut lite var väl en dubbelexamina.

För övrigt verkar det ha varit en riktig soppa. Han som ni tagit sitt eget liv förnekade relationen med Linda. Men fick ändå sin karriär förstörd, utan att ens ha blivit dömd för något.

Räkna med att rikspolischefen kliver av inom en vecka eller två.
Citera
2023-02-23, 01:08
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Om hon e så imponerande då bör hon veta att man ligger inte runt på jobb när man arbetar med så tunga brott och säkerhet. Man nummer 1 var hon gift med en lägre polischef. Man nummer 2 (mats) polischef. Man nummer 3 självaste ÖB har gått och blivit sambo med henne efter han vart otrogen mot sin fru mitt i putin krig. Jag tror fan inte dom möttes på en krog eller dating sida. nej, utan via jobbet.. THORNBERG STAAF OCH LÖFVING SKULLE ALLA FÅTT AVGÅ. Mats fick ta hela smällen själv då linda sitter o ljuger i svensk TV … det är tragiskt detta. Jag hoppas både Linda och Thornberg avgår självmant. Deras lögner och handlingar inklusive Mats har lett till denna tragedi. Och viksten ska vi inte ens börja med, hur fan har man utsett Viksten?!? Han är själv jävig i en utredning som handlar om jäv…. Sverigemokraterna prövade från starten att gripa in och stoppa denna karusell… nu tycket jag till och med att justitieministern ska avgå. Strömmer är pinsam!!!! Han har tillåtit att Viksten skulle utses.

Det är Anders Thornberg själv som utsåg Viksten som utredare.
Viksten som redan utrett Thornberg tidigare i ett annat fall och friat honom.
Dessutom känner dessa två herrar varandra.
Så en jävig person utreder jäv. Vilken soppa.
Citera
2023-02-23, 01:09
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Går det att helt utesluta att Anders Thornberg legat bakom Löfvings död för att rädda sitt eget skinn?

Det ser såklart bättre ut för polisen om problemet tillfaller en enskild person och denne person sedan "erkänner sitt fel indirekt" genom självmord. Sedan kommer det aldrig komma fram om det var något annat än självmord i vilket fall som helst.
Citera
2023-02-23, 01:09
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Hur menar du, att någon agent skulle likviderat en föredetta polischef i sitt eget hem?

Jag har nog väldigt svårt att tänka mig något annat än just självmord in detta fallet.
Tyvärr går inget att utesluta i Sverige längre.
Citera
2023-02-23, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Kapten klänning var väl nån form av latent closet-homo som tog ut sin ilska på barn och kvinnor, eller minns jag fel?

Tror inte det? Var väl inga pojkar eller män han våldtog i alla fall va?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
I rapporten så framgår i klartext att hon var den mest kvalificerade av de ca. 14 sökande, vilket måste anses extremt anmärkningsvärt för en så avgörande tjänst. Om den mest meriterade saknar kvalifikationer så är vi illa ute. Men så har ju sosse-Sverige alltid fungerat. NOA-posten handlar mer om att ränna runt på kontor, dricka kaffe och förföra sina manliga chefer än att faktiskt uppfylla ett avgörande uppdrag inom polisväsendet.

Det jag kan inte hitta i rapporten, kan du citera det som du påstår? Själv så hittar jag detta i rapporten:

”… Vad gäller Linda Staaf sökte hon från början bl.a. kanslichefstjänsten på tre polisregioner och rangordna- des högt på samtliga efter andra urvalssteget. Efter en bedömningskonferens som ägde rum i oktober 2014 graderades ett stort antal sökande i förhållande till kravprofilen. Av sammanställningen framgår att Linda Staaf ingick i ett begränsat urval som ansågs uppfylla kravprofilen och starkt rekommendera- des för att gå vidare i processen. Sedan ansökningstiden för tjänsten som chef för underrättelseenheten på NOA förlängts sökte hon, som ovan framgått, även den tjänsten tillsammans med fyra andra nya sökande. Av de 17 sö- kande i andra urvalssteget återstod då tre. Av de nytillkomna hade flera andra fått andra tjänster och var därför inte kvar i urvalsprocessen. Genom anställ- ningsbeslut 2015-02-17 placerades Linda Staaf som chef för underrättelseen- heten vid NOA. Av anställningsbevis 2015-07-02 framgår att Linda Staaf fr.o.m. 2015-03-02 anställts som polismästare vid Polismyndigheten med pla- cering som chef för underrättelseenheten vid NOA. …”
Citera
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Vad har det blivit av det här landet? Krig ute i förorterna, en polischef var transa och våldtog kvinnor, en annan fick dissen av en brud som han tillsatt som HÖGT UPPSATT och tog sen livet av sig? Politikerna ännu mer störda: Drar in oss i en helt obefogad konflikt med världens mest oberäkneliga land, ändrar grundlagar, demolerar ekonomin, rånar befolkningen på elkostnader..

När fan säger nån ifrån? Jag blir mer arg än gemene svensk och jag är invandrare? Är ni efterblivna?

Edit: Beklagar genuint sorgen till familjen. Sorry om tonen uppe är onödigt hård.

Du har inget att be om ursäkt för. Det är en korrekt observation.

Det är de små indikationer och symptomen på västvärldens förfall och sista dagar du bevittnar.
Klimatdårarna pratar om ,"flimret", små och många symptom som pekar på en framtida klimat-kollaps.

Ett flimmer som jag däremot tycker är betydligt tydligare och verkligare är det flimmer som vi bevittnar runt de stundande samhällskollapsen. Allt från mass-invandring av lågintelligenta MENA-avskräden med skjutningar och sprängningar som följd till just sådana här händelser.
Citera
2023-02-23, 01:13
Medlem
Tror också att han blivit mördad. Skammen över resultatet i Stockholm där det skjuts och sprängs dagligen är knappast så graverande att man väljer att begå självmord. Ansvaret över hur det ser ut kan knappast vila helt på Löfving heller. Ännu en mördad av klägget i den djupa staten, precis som Vilks. Antingen det eller så tog han till spriten nu när sanningen om Staaf kom fram. Mycket alkohol och någon sömntablett kan få vem som helst att flippa och begå självmord.
Citera
2023-02-23, 01:13
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaboshack.
Läs hennes CV så ser du att hon avlagt en juris kandidatexamen á 270 hp på Stockholms universitet. Det stämmer dock att hon inte är civilekonom, men hon har avlagt en kandidat i ekonomi á 180 hp.
Det var ju det jag skrev, hon har avlagt två kandidater, inte master. Alltså kan hon inte kalla sig civilekonom och inte heller färdig jurist. Förstår inte riktigt vad det är du försöker upplysa mig om som jag själv inte skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in