Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Det finns några här i tråden som har hetsat upp sig på min person och mina inlägg. De flesta har lämnat tråden (för gott?) men igår dök Vallero upp på nytt och trots att jag hälsat honom varmt välkommen åter så inleder han sin come back med ett ganska lumpet ifrågasättande. Jag har lovat att strunta i HM:s dumheter men jag svarar gärna på fler dumheter från Vallero. Kan jag övertyga SvD:s ledning så kommer det öppna brevet att vara undertecknat av åtminstone 8-10 jurister, de flesta numera pensionärer.

Tillägg: Helst skulle jag se det öppna brevet publicerat i Advokatsamfundets egen tidning men jag bedömer det som fullständigt uteslutet att samfundets ledning frivilligt vill begå harakiri.
Ja, nu blev det här tillägget felplacerat men jag är trött och orkar inte rätta till det.
Citera
2019-12-30, 19:46
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Det finns några här i tråden som har hetsat upp sig på min person och mina inlägg. De flesta har lämnat tråden (för gott?) men igår dök Vallero upp på nytt och trots att jag hälsat honom varmt välkommen åter så inleder han sin come back med ett ganska lumpet ifrågasättande. Jag har lovat att strunta i HM:s dumheter men jag svarar gärna på fler dumheter från Vallero. Kan jag övertyga SvD:s ledning så kommer det öppna brevet att vara undertecknat av åtminstone 8-10 jurister, de flesta numera pensionärer.
Jag blir mer och mer övertygad om att du inte är den du utger dej för. Det är bra att tråden har en så eminent person som kan juridik och kan föra det hela framåt. Antingen har du börjat tappa ditt språk eller så är du en bluff. Rentutav kapad identitet. Men, nu går vi vidare och hoppas på detta kommer att få en upplösning och inte fuskas under mattan. Det vore en rättsskandal utan like.
Citera
2019-12-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag blir mer och mer övertygad om att du inte är den du utger dej för. Det är bra att tråden har en så eminent person som kan juridik och kan föra det hela framåt. Antingen har du börjat tappa ditt språk eller så är du en bluff. Rentutav kapad identitet. Men, nu går vi vidare och hoppas på detta kommer att få en upplösning och inte fuskas under mattan. Det vore en rättsskandal utan like.

Hur menar du att jag har gått till väga när jag kapat min egen signatur medianox? Vem menar du att jag har utgett mig för att vara? Varför tycker du att jag har tappat mitt språk? Vad menar du med att jag är en bluff? Vilka "vi" är det som du vill skall gå vidare? Jag svarar som du ser gärna på dumheter - nu väntar jag mig att du förklarar dig.
Senast redigerad av medianox 2019-12-30 kl. 19:52.
Citera
2019-12-30, 20:48
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Jag få tydligen inga svar på de dumheter som Vallero och Framme valt att skriva ner. Tänk i fortsättningen på sentensen i fetstil från Flashback: Posta enbart om ni kan tillföra ämnet något-

Jag är snart med litet tur 86 år och går vanligtvis och lägger mig kl 8 p å kvällen. Godnatt.
Posta enbart om ni kan tillföra ämnet något. Vallero och Framme är just framme och har börjat ana ugglor i mossen. Klanen med bihang på Gotland är snart rökta. Eller var det Nacka. Vem bor var i Nacka. Skenskrivningar och fattiga taxichaffisar. Tur att det finns stålar, och en nolla till advokat samt hennes eminenta man, som har den förmånen att vara på Gotland trots sitt chefsjobb på ett stor företag. Det måste vara ett riktigt kap som Debbie har gjort, med en så duktig och händig man. Sen så undrar jag fortfarande vad dom bofasta säger om denna bluff. Det förekommer väldigt lite information om det.
Citera
2019-12-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
... Sen så undrar jag fortfarande vad dom bofasta säger om denna bluff. Det förekommer väldigt lite information om det.
Som jag skrev häromdagen så tror jag väldigt få locals har koll på hela härvan. Özz har ett rykte som gotlandsvän och han ses nog som en av alla dessa stockholmare som gillar Gotland. Gotlänningarna försöker dra nytta av deras vistelse här och vill generellt inte ställa till med bråk som kan skada deras inkomster av sommargästerna.

Lokalt i byn finns många tongivande personer som är sossar, och de tycker Özz är fantastiskt trevlig. De som möjligtvis har koll och är upprörda över fifflet knyter näven i fickan och snackar väl skit om Nujens i skymundan.
Citera
2019-12-30, 21:44
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Som jag skrev häromdagen så tror jag väldigt få locals har koll på hela härvan. Özz har ett rykte som gotlandsvän och han ses nog som en av alla dessa stockholmare som gillar Gotland. Gotlänningarna försöker dra nytta av deras vistelse här och vill generellt inte ställa till med bråk som kan skada deras inkomster av sommargästerna.

Lokalt i byn finns många tongivande personer som är sossar, och de tycker Özz är fantastiskt trevlig. De som möjligtvis har koll och är upprörda över fifflet knyter näven i fickan och snackar väl skit om Nujens i skymundan.
Inte visste jag att gotlänningarna bangade för sanningar. Fega är dom med andra ord. Stopp, lilla tanten. Nu håller jag på att omvandla tråden till politik. Det bjuder jag på. Sanningen kommer på första plats. Nordman är en sanningssägare.
Citera
2019-12-30, 21:53
Medlem
valleros avatar
Citat:
Vem har påstått att det öppna brevet skall vara osignerat?

Tillägg: Och vem har påstått att det öppna brevet skall handla om Nujens skattefiffel?
Kanske för att du i alla dina skrivelser till myndigheter valt att vara anonym? Jag har ju ifrågasatt detta tidigare. Du vägrade att ge ett svar och hänvisade istället till Hannes Muller(!) som förklarade att du var rädd för kurdiska repressalier...
Vad har ändrat denna inställning? Den 100% säkra refuseringen eller något annat?
Jag undrar verkligen helt ärligt.

Som svar på tillägget så undrar jag även vad det annars skulle handla om?

Men om du nu är villig att stå för det du skriver (och det visar sig att du faktiskt är den du påstår dig vara) så har du all min respekt.
Citera
2019-12-30, 22:16
Medlem
valleros avatar
Citat:
Det finns väl många andra tänkbara publicister och mediakanaler? Om du nu plötsligt vill stå för dina skriverier så ser jag inga hinder alls.
Go for it!
Citera
2019-12-30, 22:54
Medlem
valleros avatar
Citat:

Tror du har helt rätt. Bygglovsärenden är lokalpolitik (därmed mer styrt av svågerpolitik och godtycke).
Skattefusk och ev. penningtvätt är inte lokalpolitik.
Man måste skilja på dessa.

Det är rätt intressant att det som tveklöst skadat Özz Nujen mest är den katastrofala "intervjun" med Janne Josefsson!
Som Özz var stolt över och la upp själv på sin Fb-kanal! Ligger för övrigt kvar for all time:
https://www.dailymotion.com/video/x6s8d49

Och som både medianox och HM kritiserat Janne Josefsson för kan man tillägga. Obegripligt!
Citera
2019-12-31, 01:42
Medlem
Oezens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Özz är en kändis men knappast någon folkkär person. Hans popularitet (som aldrig varit stor) har nu helt förtvinat. Han är rökt som artist. Kan kanske mjölka pengar ett tag till tillsammans med Måns Möller - kanske landets mest icke-roliga komiker (iofs starkt utmanad av Özz) - men jag tror det är en snabbt nedåtgående spiral.
Precis som Nujen d.ä. verkar utnyttjas som adress-målvakt vid den av terroristen Rakhmat Akilov renoverade fastigheten i Tingstäde, ser kulturarbetaren Måns Möller ut att exploateras som (pk-)ekonomiskt understöd. Hur länge varar detta?
Citat:
Men hela frågan har växt till något mycket större än familjen Nujens kriminella aktiviteter. Medel-Svensson har ännu inte insett att våra myndigheter beordrats att särbehandla skatteärenden pga etnicitet. Nujens har fått det klart för sig - det spelar ingen roll vad de gör - svenska staten kommer backa dem till 100%. Med andra ord praktiseras rasism helt öppet. Av så kallade "anti-rasister".
Özz & Nüjens utgår nog i allt väsentligt från att "svenska staten" kommer backa dem. Till viss del, kommer de också uppbackas. Frågan är samtidigt hur långt det räcker med det som inte uppbackas? Vad händer med andra ord med utredningarna vid och ärendena hos Skatteverket, länsstyrelsen, polisen och Region Gotland?
Citera
2019-12-31, 01:43
Medlem
Oezens avatar
Citat:
Att Mamoste Nujen sedan juni 2019 är folkbokförd på Zetterlings väg 4 (projektilmagasinet/villa Z) är också ett uppenbart bedrägeri, då han inte alls vistas där stadigvarande. Skenskrivningen skedde i samband med Debbies överklagande av Regionens föreläggande, där hon påstår att föräldrarna haft för avsikt att bosätta sig i huset och att det därför inte huvudsakligen använts för kommersiell uthyrning.
Stämmer. Han ses regelbundet - där han alltså bor fortfarande - på Värmdövägen 199 i Nacka, berättar en källa jag har som bor tvärsöver gatan i Storängen. Skenskrivning således. Är Skatteverket underrättat om förfarandet?
Citera
2019-12-31, 01:45
Medlem
Oezens avatar
Citat:
Det är i dagsläget omöjligt att säga när det öppna brevet publiceras. Det beror helt och hållet på vad som kommer att hända med de utredningar som för närvarande pågår hos regionen, länsstyrelsen, polisen och de två skattekontoren. Avslår t.ex. länsstyrelsen familjen Nujens överklaganden är jag rätt säker på att Debbie Nujen fortsätter att överklaga länsstyrelsens beslut hos mark- och miljödomstolen. Sedan har ju jag och min son varit ganska elaka mot SvD:s chefredaktör och kulturchef efter deras publicering av Özz Nujens hyllnings- och upprätelseartikel i december förra året. Det är inte säkert att de är intresserade av någon publicering överhuvudtaget.
Förstår. SvD:s märkvärdiga och förunderligt politiska publicering (tilltaget var som bekant mer likt DN-journalistik än SvD-journalistik) av ÖN-artikeln i december i fjol kan dessvärre vara en fingervisning på att det kan bli kinkigt med att få till en SvD-publicering av en sannfärdig och vederhäftig text om ÖN. Hoppas under alla omständigheter att du får ett öppet brev publicerat så snart det går och blir läge under 2020.
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det finns väl många andra tänkbara publicister och mediakanaler? Om du nu plötsligt vill stå för dina skriverier så ser jag inga hinder alls.
Go for it!
Vilka skulle kunna vara aktuella (i stället för SvD)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in