Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag tror Medianox har påtalat det i en skrivelse till Advokatsamfundet. Men inget kommer givetvis att hända bland aktivisterna där.
Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
[..]
Jag tror att du drömt, eller i vart fall att samfundet nog avfärdat tanken på en omprövning av den här ledamoten Debbie Nujen som verkade framställa sig som en vilsen stackars hemmafru med noll insyn i familjens ekonomi. Familjens ekonomi sköts helt av maken och han är tydligen i Tyskland och jobbar nu.
Slutsatsen är att Svenska Advokatsamfundets krav på sina ledamöter är lågt ställda och frågan är väl hur allmänheten ska kunna få bättre inblick. Nu får man intryck att har ledamöterna bara lyckats komma med i skrået, så är försörjningen tryggad livet ut. Det har blivit omvända världen där advokater i Sverige inte försvarar rättsväsendet utan mest de åtalade och sig själva.
Mitt minne säger mig att Enoch nog är närmast verkligheten.
När jag i mitt inlägg skrev "någon", så var det just
medianox jag hade i tankarna.
Men ni har säkert båda rätt i att det där med att Debbie inte prickades, det kommer nog aldrig att av Samfundet tas upp till omprövning.
Särskilt inte när nu Anne Ramberg lämnat skutan. Skulle nuvarande sekreteraren ta upp ärendet igen, vore det ju att chikanera Rambergskan för att hon inte gjorde sitt jobb ordentligt.
Fast det är ju ytterst JK som har tillsyn över Samfundet och vi vet att
medianox sände Mari Heidenborg ett privat brev innan hon tillträdde, så hoppet kanske ändå inte är ute?
Om JK är klok kan det ju hända att hon väntar på att andra myndigheter skall granska familjen Nujens alla märklig- och oegentligheter och först därefter tar itu med ärendet med adv Debbie Nujens lögner till Samfundets disciplinnämnd?
Eller:
Så händer ingenting alls.
Och vi sitter bara här likt Vladimir och Estragon..