Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Tidigare inlägg i tråden beskrev det snarare som att ingen avverkade någon snö överhuvudtaget. Han pulsar kanske till och från huset.

Jag var oklar, men syftar på Debbies make som är far[sa] till hennes barn. Inte på hennes egen far.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade:
Har jag drömt, eller är det inte så att "någon" har bett om en 'second opinion' rörande Advokatsamfundets blindhet vad gäller att de nöjde sig med Debbies uppenbart lögnaktiga historia om att banken inte kunde få fram några år gamla kontouppgifter?
Är det något sånt på gång? Nån som vet?

Jag tror att du drömt, eller i vart fall att samfundet nog avfärdat tanken på en omprövning av den här ledamoten Debbie Nujen som verkade framställa sig som en vilsen stackars hemmafru med noll insyn i familjens ekonomi. Familjens ekonomi sköts helt av maken och han är tydligen i Tyskland och jobbar nu.

Slutsatsen är att Svenska Advokatsamfundets krav på sina ledamöter är lågt ställda och frågan är väl hur allmänheten ska kunna få bättre inblick. Nu får man intryck att har ledamöterna bara lyckats komma med i skrået, så är försörjningen tryggad livet ut. Det har blivit omvända världen där advokater i Sverige inte försvarar rättsväsendet utan mest de åtalade och sig själva.
Citera
2021-02-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror Medianox har påtalat det i en skrivelse till Advokatsamfundet. Men inget kommer givetvis att hända bland aktivisterna där.

Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
[..]
Jag tror att du drömt, eller i vart fall att samfundet nog avfärdat tanken på en omprövning av den här ledamoten Debbie Nujen som verkade framställa sig som en vilsen stackars hemmafru med noll insyn i familjens ekonomi. Familjens ekonomi sköts helt av maken och han är tydligen i Tyskland och jobbar nu.

Slutsatsen är att Svenska Advokatsamfundets krav på sina ledamöter är lågt ställda och frågan är väl hur allmänheten ska kunna få bättre inblick. Nu får man intryck att har ledamöterna bara lyckats komma med i skrået, så är försörjningen tryggad livet ut. Det har blivit omvända världen där advokater i Sverige inte försvarar rättsväsendet utan mest de åtalade och sig själva.
Mitt minne säger mig att Enoch nog är närmast verkligheten.
När jag i mitt inlägg skrev "någon", så var det just medianox jag hade i tankarna.

Men ni har säkert båda rätt i att det där med att Debbie inte prickades, det kommer nog aldrig att av Samfundet tas upp till omprövning.
Särskilt inte när nu Anne Ramberg lämnat skutan. Skulle nuvarande sekreteraren ta upp ärendet igen, vore det ju att chikanera Rambergskan för att hon inte gjorde sitt jobb ordentligt.

Fast det är ju ytterst JK som har tillsyn över Samfundet och vi vet att medianox sände Mari Heidenborg ett privat brev innan hon tillträdde, så hoppet kanske ändå inte är ute?
Om JK är klok kan det ju hända att hon väntar på att andra myndigheter skall granska familjen Nujens alla märklig- och oegentligheter och först därefter tar itu med ärendet med adv Debbie Nujens lögner till Samfundets disciplinnämnd?
Eller:
Så händer ingenting alls.
Och vi sitter bara här likt Vladimir och Estragon..
Citera
2021-02-18, 22:41
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Tidigare inlägg i tråden beskrev det snarare som att ingen avverkade någon snö överhuvudtaget. Han pulsar kanske till och från huset.

Skojar du eller tänker du att pappan kanske bor där ensam nu?

Plötsligt?

Dom är ju skilda sedan ganska många år, föräldrarna.

Ändå så har godhetens apostel, mannen som slår mot orättvisor, Özz himself, haft en vana att under många år lägga ut saker på sociala medier som att han någon fredag "chillar hos föräldrarna".

Kämpigt när verkligheten kommer ifatt.
Citera
2021-02-18, 22:46
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Nä.
Senast redigerad av Motorprinsen 2021-02-18 kl. 22:48.
Citera
2021-02-21, 09:28
Medlem
Bra om det mailas en total redogörelse till amerikanska ambassaden också med personnummer på alla hans släktingar ang deras sponsring av akilov så att alla blir spärrade för inresa till usa för all framtid.
Citera
2021-02-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkurd
Bra om det mailas en total redogörelse till amerikanska ambassaden också med personnummer på alla hans släktingar ang deras sponsring av akilov så att alla blir spärrade för inresa till usa för all framtid.
En god tanke.
Jag tror den redan har varit uppe här i tråden.
Det borde iofs ha gjorts under de tre år som Trump satt som president efter att det i jan 2018 kommit fram att kurdklanen Nujen matat pengar till den blivande massmördaren Akilov. Nånting säger mig att Trumps administartion skulle ha tagit "kurdfrågan" på ett större allvar än vad Biden och hans folk skulle göra.

Edit: Özz Nujen borde väl sedan 2007 redan vara portad från inresa i USA?
Det var väl då han tillsammans med bl a David Batra var på Dirty Disco i New York och Özz där drog ett "skämt" om att det skulle ha varit släktingar till honom som körde ett av planen in i WTC?
Som jag uppfattat det, landade "skämtet" från Özz lika illa som planen i WTC. Folket trodde inte sina öron! Här stod plötsligt en kurdisk svensk(?)/svensk(?) kurd på scen och skojade om 9/11
Senast redigerad av Carinah78 2021-02-21 kl. 13:30.
Citera
2021-02-26, 07:16
Medlem
Motorprinsens avatar
Jag kan lugna alla med att Özz inte behöver svälta p.g.a. pandemin.

Trots 10 miljoner i tillgångar fortsätter han att mjölka skattebetalarna:

”Özz Nujen, 45, komiker
Bolag: Nujen Media Aktiebolag
Beviljat coronastöd från Kulturrådet: 112 500 kronor
Summa tillgångar i bolaget: 9 766 765 kronor
Antal anställda: 1 person”
Citera
2021-02-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

”Özz Nujen, 45, komiker
Nu känns det genast lättare att gå till jobbet.När man vet att skattepengarna går till något nyttigt....
Citera
2021-02-26, 09:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

”Özz Nujen, 45, komiker
Där har vi alltså svaret på frågan: -"Vad fan får jag för pengarna?"-
Citera
2021-02-27, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Där har vi alltså svaret på frågan: -"Vad fan får jag för pengarna?"-

Du får lite kurdisk finkultur.
Citera
2021-03-01, 08:43
Medlem
En ännu större skandal än Nujens gällande uthyrning för s k "tillfällig vistelse" på Gotland är nu under uppsegling. Miljö- och byggnämnden beviljade i januari i år bygglov för uppförande av 22 st bostadshus vid Snäck norr om Visby. De största husen är på 92 kvm med sex rum och kök. De ligger f n ute till försäljning på Hemnet till det facila priset av 4,7 miljoner kronor. Det skulle inte vara något konstigt med detta - om det inte vore för följande:

Snäck är i detaljplanen för området avsett endast för camping och friluftsliv. Man får givetvis inte bevilja bygglov för fritidshus eller permanentboende på en campingplats, än mindre fösälja husen ifråga till privatpersoner som sådana.

Den här gången har Eva Ahlin och hennes politiska nämnd, liksom bygglovshandläggarna, än en gång gått för långt i sin iver att gynna den privata företagsamheten på ön. Länsstyrelsen bör polisanmäla de ansvariga i regionen för att uppsåtligen ha beviljat bygglovet i strid med bestämmelserna i plan- och bygglagen.

Så här marknadsförs de olagliga fritidshusen av mäklaren på Hemnet:

Senast redigerad av Sulamit 2021-03-01 kl. 08:56.
Citera
2021-03-01, 10:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulamit
En ännu större skandal än Nujens gällande uthyrning för s k "tillfällig vistelse" på Gotland är nu under uppsegling. Miljö- och byggnämnden beviljade i januari i år bygglov för uppförande av 22 st bostadshus vid Snäck norr om Visby. De största husen är på 92 kvm med sex rum och kök. De ligger f n ute till försäljning på Hemnet till det facila priset av 4,7 miljoner kronor. Det skulle inte vara något konstigt med detta - om det inte vore för följande:

Snäck är i detaljplanen för området avsett endast för camping och friluftsliv. Man får givetvis inte bevilja bygglov för fritidshus eller permanentboende på en campingplats, än mindre fösälja husen ifråga till privatpersoner som sådana.

Den här gången har Eva Ahlin och hennes politiska nämnd, liksom bygglovshandläggarna, än en gång gått för långt i sin iver att gynna den privata företagsamheten på ön. Länsstyrelsen bör polisanmäla de ansvariga i regionen för att uppsåtligen ha beviljat bygglovet i strid med bestämmelserna i plan- och bygglagen.

Så här marknadsförs de olagliga fritidshusen av mäklaren på Hemnet:

Om det blir rättsfall av detta så får man hoppas att även andra tvivelaktiga beslut blir mer granskade.
Özz är uppenbarligen skyddad på systemnivå & skall det bli någon ordentlig utredning av klanens affärer så blir det sannolikt via en sådan här "omväg".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in