Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
--

Nix, ingen har, efter de första ilskna dagarnas anstormning, framfört uppfattningen att Özz är IS-sympatisör. Jag vet inte vad han gillar mest inom politiken. Kan det vara PKK?

Familjen kanske har en akt hos Säpo som gör det självklart att Özz omöjligen kan stödja IS. Trots det är det anmärkningsvärt att inget förhör ägde rum. Möjligen har de honom på lut för andra ärenden och vill inte väcka den björn ... Konstigt ändå.

Özz Nujen supportar mer YPG än allmänt terrorstämplade PKK, i alla fall de senaste åren. Som alltid med reservationen att vad Nujen uppger behöver inte alltid stämma.
YPG kan dock ses som lierade med PKK, men YPG har fått stöd av USA för att bekämpa IS. YPG ses som terrorister av Turkiet.

Trots att Özz Nujen framstår som genuint opålitlig och har svårt för att tala sanning, finns det inte en chans att han stödjer IS. Men klanen inklusive Damm borde ha fått frågor om Akilovs svartarbete på Gotland och vilka uzbeker/tadzjiker som Akilov arbetade med - samt vad som betalades kontant på plats. Akilov fick enligt FUP:en inte ens någon fråga hur mycket kontant han fick på Gotland, frånsett bankbetalningarna, eller var han arbetat. Utredarna verkade inte alls vilja gräva i hans tid på Gotland, något som knappast varit fallet om det handlat om andra än Nujenklanen.
Citera
2019-12-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Özz Nujen supportar mer YPG än allmänt terrorstämplade PKK, i alla fall de senaste åren. Som alltid med reservationen att vad Nujen uppger behöver inte alltid stämma.
YPG kan dock ses som lierade med PKK, men YPG har fått stöd av USA för att bekämpa IS. YPG ses som terrorister av Turkiet.

Trots att Özz Nujen framstår som genuint opålitlig och har svårt för att tala sanning, finns det inte en chans att han stödjer IS. Men klanen inklusive Damm borde ha fått frågor om Akilovs svartarbete på Gotland och vilka uzbeker/tadzjiker som Akilov arbetade med - samt vad som betalades kontant på plats. Akilov fick enligt FUP:en inte ens någon fråga hur mycket kontant han fick på Gotland, frånsett bankbetalningarna, eller var han arbetat. Utredarna verkade inte alls vilja gräva i hans tid på Gotland, något som knappast varit fallet om det handlat om andra än Nujenklanen.

YPG är en kurdisk organisation baserad i Syrien

PKK är en kurdisk organisation baserad i Turkiet

Özz Nujjen är från Turkiet.

Tror inte Özz Nujjen haft så särskilt stor anledning att kommentera händelser i Turkiet senaste åren. Dels för att jag tror PKK har haft stora problem och dels därför det har hänt mycket kring YPG och deras strider mot islamister och sedan IS i Syrien. Först fördrevs kurderna av turkisktstödda islamister från stora delar av de områden de tidigare dominerat som befolkning och gick sedan i ni arabdominerade områden med USA-stöd och drev bort araber/IS. Det där USA-stödet fick kurderna när Syrien på allvar började tränga ut IS och ryssarna/syrierna bombade IS. Det är som en slags väpnad fred mellan syriska regeringen och kurderna eftersom kurderna vet att de aldrig kommer tillåtas ha självständiga milistrupper för syriska regeringen. Om syriska regeringen skulle tillåta det så skulle de om inte annat veta att de aldrig någonsin kan få fred med Turkiet.

PKK och YPG har ett vänligt och intimt samarbete och tidigare har det rapporterats att hela Rojava (de kallar kurdiska delen i Syrien så) varit tapetserad med affischer föreställande PKK ledaren Abdullah Öcalan.

Vad brukar Özz Nujjen skriva om Syrien och Assad? Vad säger han om rysslands agerande?

Du verkar läsa hans tweets och det är därför jag frågar.
Citera
2019-12-29, 07:32
Medlem
Jag har lovat mig själv att inte kommentera HM:s inlägg i den här tråden och det löftet kommer jag att hålla. Däremot är den här tråden ett fritt diskussionsforum och därför skall jag förklara varför jag anser att HM, hur obetydlig han än är, faktiskt gör mer skada än nytta för upprullningen av familjen Nujens misstänkta brottsliga verksamhet på Gotland. Att bära omkring plakat med bilder av Ebba för att få Özz Nujen att "gnissla tänder" kan möjligen tillfredsställa HM men ger nog mest ett löjligt intryck på de få förbipasserande Visbyborna. Om HM bara vill skapa uppmärksamhet kring sin egen person är mitt förslag, att han istället tar med sig sitt plakat till Stockholm och sätter sig bredvid Greta framför riksdagshuset. Då kanske han även blir avporträtterad i huvudstadspressen.

Jag avrådde redan sommaren 2018 HM från att både kontakta byggnadsnämnden och gå ut i lokalpressen med insändare om Nujens svartbyggen. Skälet jag redan då angav var att HM var fel person både att göra anmälan och skriva insändare om saken. Jag behöver nog inte mer i detalj gå in på varför. Jag fick en bekräftelse på att min bedömning varit riktig när byggnadsnämnden ignorerade hans anmälan och lokalpressen refuserade hans insändare. Att HM nu efter ett och ett halvt år, när seriösa inlägg i den här tråden och ett stort antal skrivelser från mig och min son har berett vägen, till slut får två insändare införda i Gotlands Allehanda, beror nog bara på att tidningens ledning har börjat inse allvaret i de anklagelser som har riktats inte bara mot familjen Nujen utan även mot Region Gotlands korrupta förtroende- och tjänstemän. Men det vore givetvis bättre om tidningens ledare tog mod till sig och själv skrev om saken. Hittills har ju den politiske chefredaktören Mats Linder bara uppmanat Özz Nujen att ta ett allvarligt snack med sin svåger.

Att som HM vika ut sig i Katerina Magasin och låtsas som om ärendet handlar om arbetsvillkoren för svartarbetare som ramlar ner från gotländska tak och slår ihjäl sig, för inte direkt ärendet framåt. Tvärtom bidrar det återigen till att skapa en olycklig janouch-bias som gör det extra svårt för etablerade medier att ta tag i saken. Min förklaring till den nästan totala tystnaden kring ärendet är som jag tidigare sagt, att "nyheten" om Nujens penningtransaktioner till Rakhmat Akilov först "publicerades" av Katerina Janouch i hennes magasin på nätet och på hennes Facebook-konto. Av samma anledning som Bert Karlsson personligen har svårt att angripa Nujens för att profitera på invandringsvågen, har Katerina Janouch svårt att angripa Nujens för att vara skattesmitare. Det blir då lätt bara pannkaka av alltihop. Bert Karlsson tyckte t.ex. i sitt soffprogram för någon månad sedan att Özz Nujen skulle kunna bli en "fantastisk ambassadör" för alla nyanlända och ett föredöme för den yngre alienerade invandrargenerationen - bara han slutade upp med att anlita svart arbetskraft (ajja - bajja, sa Bert och viftade med pekfingret). Det är som om Katerina Janouch i sitt magasin skulle föreslå Özz Nujen att sätta upp skyddsanordningar på taket på sina byggnader så att inte hans svartarbetare riskerar att ramla ner och slå ihjäl sig. Det är inte så misstanken om grovt skattebrott (som kan ge flera års fängelse) skall tas upp och angripas av självutnämnda alternativmedier och swishjournalister.
Senast redigerad av medianox 2019-12-29 kl. 07:41.
Citera
2019-12-29, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
---

Vad brukar Özz Nujjen skriva om Syrien och Assad? Vad säger han om rysslands agerande?

Du verkar läsa hans tweets och det är därför jag frågar.

Han är emot allt och alla som inte vill skänka kurderna ett land, där de kan skapa en etnonationalistisk stat. Exakt hur han ställt sig till Rysslands agerande vet jag inte, men han avskyr naturligtvis Assad och Putin.

Hör egentligen inte till tråden, men rekommenderar en utmärkt artikel av Mohamed Omar som tar upp Özz Nujens hycklande kring nationalism:
https://detgodasamhallet.com/2017/08/06/min-nationalism-ar-okej/
Citera
2019-12-29, 09:28
Medlem
Jag blev lite besviken i slutet av juli när det inte kom något förslag till beslut om sanktionsavgifter för "olovligt byggande" vilket tjänstemannen på MBN gett mig förhoppningar och dessutom hade det varit ganska krångligt privat för mig under sommaren. I den situationen läste jag här på flashback om att Özz Nujjen tillsammans med två andra komiker skulle uppträda på en krog i Visby den 3 augusti och det länkades till arrangörernas facebooksida. Det hade varit negativa kommentarer där vilka tagits bort men följande klipp mm fanns kvar:

https://www.facebook.com/594544200878166/videos/443925883096017/?t=13

Blev något uppretad och tänkte att utanför den krogen skulle man ställa sig med ett plakat angående svartarbete på Gotland och ett par hemska konsekvenser av det. Den 3 augusti tidigt på morgonen skjutsade jag in min familj till färjan (min käresta skulle sedan vidare till Riga och Rammstein) och sa inget om mina planer.

Nåja väl hemma kom jag på att jag behövde färgbilder till plakatet så jag åkte in till Almedalsbiblioteket och skrev ut två: En av Ebba som mördades på Drottninggatan av Akilov och en av änkan som sitter på sin makes grav i Polen. Han dog under svartarbete på Gotland och änkan med alla barnen lever nu i stor fattigdom. Sedan monterade jag plakatet med bilder och text nere på strandpromenaden i Visby. Ganska slarvigt och amatörmässigt men så snyggt jag kunde.

En god stund innan föreställningen skulle börja så ställde jag mig i gränden där entren var markerad till föreställningen på krogen med mitt plakat. Ganska mycket folk var i rörelse på stan en del tittade på plakatet och några få enstaka frågade jag varför jag stod där, dock inga som skulle gästa föreställningen. Efter en stund kom det ut en stöddig svensk snortartyp från restaurangen och presenterade sig som ägaren av resturangen och sa att han inte ville att jag skulle stå där med mitt plakat. Jag sa att han bestämmer på sin restaurang men inte på gatan vilken är min likaväl som hans och tillade att han hade missbrukarstil. Han sa att han tänkte ringa polisen. Efter en stund till kom det ut ytterligare en person (med mellanösternutseende) som också presenterade sig som ägare till restaurangen och sa att han inte ville att jag skulle stå där. Han var både resonabel och trevlig och när vi stod där och pratade bildades det en grupp åhörare, Han hotade inte med polisen och det kändes som han själv tyckte situationen var fånig. Ett par av åhörarna gav mig sitt stöd efter han gått in och det verkar som den svenskae av ägarna inte är så populär bland folk i stan.

Hur som helst hade jag från början beslutat mig för att inte flytta mig frivilligt om polisen kom och inte heller göra annat än att just stå där med mitt plakat. Jag stod just inne i gränden när jag såg piketen med fullt av poliser glida förbi uppe på torget men det tog en bra stund innan något hände. Plötsligt stegade en poliskommisarie fram åtföljd TV-kamera och mikrofon på en stång och några poliser till. Ett ganska stort gäng och det var som hela stora torget stannade av. Alla kolla på mig och poliserna.

Han polisen kom fram och frågade vad jag gjorde. Jag sa att jag demonstrerade mot svartarbete på Gotland och hemska konsekvenser av det och tillade att ägarna till resturangen varit ute och velat jag skulle flytta på mig, den ena han den svenske med missbrukarstil otrevligt och att jag på inget sätt ofredat någon. Polisen sa att det var inget som helst fel vad jag gjorde och att jag gjorde det på ett bra sätt eftersonm jag inte ofredade någon. Sedan åkte de iväg efter vi önskat varandra en trevlig kväll.

En stund efter polisen åkt kom Özz Nujjen ut på barentren vid hörnet några meter från mig och babblade högljutt med olika gäster (bla annat hans bror på Almi och Lasse Siggelin m fru) men sneglade hela tiden på mig. Polisen hade väl sagt att eftersom jag inte tjafsar eller ställer till bråk så får jag stå där. Det var väl det Özz Nujjen hoppades på men tji fick han. Den svenske resturangägaren höll på och larvade sig sedan också och stegade flera gånger snabbt fram mot mig för att sedan vika av och fimpa i en golvbrunn intill mig. En pinsam typ den där.

Jag stod kvar ganska länge efter föreställningen börjat. Det lät lite ansträngt och krystat kul men jag hörde inte riktigt vad de sa. Något afghangäng passerade och lyckades störa föreställningen med apljud och de hade väl någon kontrovers med krogen. Mig tittade de knappt åt.

Jag har ju hoppats att det där klippet skulle visats på SOS-gute särskilt som det vore intressant av vad de sagt till polisen för att de skulle rycka ut med piketen och för att det skulle bli publicitet kring detta. Dessutom var mitt samspråk med kommisarien riktigt trevligt så det hade varit bra om det visats på TV.

Jag tycker det var riktigt jobbigt och nervöst att göra denna demonstration men jag var mycket nöjd efteråt och kände som att jag gjort min medborgeliga plikt.
(Min fru såg en fantastisk konsert med Rammstein i Riga och tackade mig efteråt att jag inte berättat om mina planer. :-) )

I början av februari uppträder Özz Nujjen på Visby Strand... Plakatet har jag kvar.

I den där SVD-bilagan omnämns han som med hög och tydlig röst sa Rachmat Akilov under en föreställning som något aklldeles fruktansvär för Özz Nujjen. Mer sådant men inte över gränsen!
Citera
2019-12-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Han är emot allt och alla som inte vill skänka kurderna ett land, där de kan skapa en etnonationalistisk stat. Exakt hur han ställt sig till Rysslands agerande vet jag inte, men han avskyr naturligtvis Assad och Putin.

Hör egentligen inte till tråden, men rekommenderar en utmärkt artikel av Mohamed Omar som tar upp Özz Nujens hycklande kring nationalism:
https://detgodasamhallet.com/2017/08/06/min-nationalism-ar-okej/

Jag diskuterade Özz Nujjens starka etnonationalism som innebär stora krig mot andra folk med "svågern" visavi hans hån mot svenska i mina ögon oförargerliga nationalister. Det kändes som "svågern" hade svårt att förhålla sig kring det och aldrig tidigare mötts av sådan argumentation. He he... undrar om han "svågern" haft sina Jimmie Moment´s i sitt liv i en klanliknande familj?

Ja det där med kurderna i Syrien och YPG: Först blir de räddade av USA och sedan av Assad och Putin. He he... det där måste vara svårt att smälta och jag kan förstå att Özz Nujjen har svårt att förhålla sig till det. :-)
Citera
2019-12-29, 09:59
Medlem
Ja, som sagt, jag tror HM skulle passa bra ihop med Greta utanför riksdagshuset i Stockholm. Men då får han nog försöka trycka in något passande miljö- och klimattänk på plakatet också.

Den som tvivlar på att HM har haft en rent negativ inverkan på Nujen-Akilovärendets handläggning, rekommenderas att läsa Debbie Nujens överklagande av miljö- och byggnämndens beslut. Hon anför där som ett direkt skäl för att länsstyrelsen skall upphäva besluten, att regionens tjänstemän har haft mer kontakt och kommunikation med Sverigedemokratanhängare än med berörda parter, dvs de två fastighetsägarna själva. Alla HM:s mail och telefonsamtal till tillsynsgruppen måste ju av handläggarna föras in i den offentliga handlingslistan för respektive tillsynsärende - och det ser inte alls bra ut. Givetvis har länsstyrelsens jurister haft kontakt med regionen (inte skriftligt men muntligt) och den här typen av argument från en advokat med kurdisk bakgrund kan faktiskt idag i det mångkulturella landet Sverige räcka för att avskriva ett ärende som detta - hur otroligt det än låter med tanke på de sakliga grunder som anförts för att Debbie Nujen och Özz Nujen inte bara skall påföras ordentliga byggsanktionsavgifter för sitt olovliga byggande (i det fall MBN beviljar bygglov i efterhand) utan även utredas för misstänkt grovt skattebrott. Vi får se hur det går - men rasistkortet vet familjen Nujens medlemmar mycket väl hur man skall använda sig av i kontakten med svenska myndigheter.
Senast redigerad av medianox 2019-12-29 kl. 10:04.
Citera
2019-12-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Ja, som sagt, jag tror HM skulle passa bra ihop med Greta utanför riksdagshuset i Stockholm. Men då får han nog försöka trycka in något passande miljö- och klimattänk på plakatet också.

Den som tvivlar på att HM har haft en rent negativ inverkan på Nujen-Akilovärendets handläggning, rekommenderas att läsa Debbie Nujens överklagande av miljö- och byggnämndens beslut. Hon anför där som ett direkt skäl för att länsstyrelsen skall upphäva besluten, att regionens tjänstemän har haft mer kontakt och kommunikation med Sverigedemokratanhängare än med berörda parter, dvs de två fastighetsägarna själva. Alla HM:s mail och telefonsamtal till tillsynsgruppen måste ju av handläggarna föras in i den offentliga handlingslistan för respektive tillsynsärende - och det ser inte alls bra ut. Givetvis har länsstyrelsens jurister haft kontakt med regionen (inte skriftligt men muntligt) och den här typen av argument från en advokat med kurdisk bakgrund kan faktiskt idag i det mångkulturella landet Sverige räcka för att avskriva ett ärende som detta - hur otroligt det än låter med tanke på de sakliga grunder som anförts för att Debbie Nujen och Özz Nujen inte bara skall påföras ordentliga byggsanktionsavgifter för sitt olovliga byggande (i det fall MBN beviljar bygglov i efterhand) utan även utredas för misstänkt grovt skattebrott. Vi får se hur det går - men rasistkortet vet familjen Nujens medlemmar mycket väl hur man skall använda sig av i kontakten med svenska myndigheter.

Det där var det tolfte inlägget, jag har nu räknat dem, som du på olika sätt skrivit negativt om mig sedan avstängningen.

Jag har på inget sätt intresse av att kommentera dina skrivelser och inte heller de obefintliga effekterna av dem utanför tråden. Har ingen som helst lust att göra detta nu heller.

Du har ju skrivit tidigare att du inte ville upprepa ditt misstag från innan avstängningen när jag berättade om att jag gjort en tilläggsanmälan och MBN-tjänstemän beslutat om tillsynsbesök dagen efter. Du fortsätter tyvärr nu på samma sätt som tidigare och försöker starta gräl genom att skriva en massa nedsättande om mig.

Skrev om den demonstration jag genomförde 3 augusti i dag ganska utförligt. Den gav mersmak för min del men jag vet inte om jag ids eller vågar men vi får se vid Visby Strand och jag skulle tycka det vore fler öbor som dyker upp där och är med om att skapa "Dålig stämning".
Citera
2019-12-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Det där var det tolfte inlägget, jag har nu räknat dem, som du på olika sätt skrivit negativt om mig sedan avstängningen.

Jag har på inget sätt intresse av att kommentera dina skrivelser och inte heller de obefintliga effekterna av dem utanför tråden. Har ingen som helst lust att göra detta nu heller.

Du har ju skrivit tidigare att du inte ville upprepa ditt misstag från innan avstängningen när jag berättade om att jag gjort en tilläggsanmälan och MBN-tjänstemän beslutat om tillsynsbesök dagen efter. Du fortsätter tyvärr nu på samma sätt som tidigare och försöker starta gräl genom att skriva en massa nedsättande om mig.

Skrev om den demonstration jag genomförde 3 augusti i dag ganska utförligt. Den gav mersmak för min del men jag vet inte om jag ids eller vågar men vi får se vid Visby Strand och jag skulle tycka det vore fler öbor som dyker upp där och är med om att skapa "Dålig stämning".

Hannes! Det är väl ändå en viss skillnad mellan att kommentera vad någon skriver i ett inlägg och vad någon gör utanför den här tråden. Jag har inte alls kommenterat de inlägg du efter din avstängning har lagt upp i tråden. Att jag skriver "negativt" om din aktivitet utanför den här tråden beror på att du går Nujens ärenden när du viker ut dig med dina insändare i lokalpressen och på Janouchs hemsida på nätet. Istället för att räkna mina inlägg kanske du skall försöka ta till dig vad som står i dem. Du är på Gotland en känd före detta "Sverigedemokratanhängare" med rasistiska åsikter som inte ens ditt eget parti vill kännas vid. Det är just därför ditt agerande kan användas till Nujens försvar. Du får därför finna dig att bli kritiserad av mig.
Citera
2019-12-29, 12:59
Medlem
Citat:
Hannes! Det är väl ändå en viss skillnad mellan att kommentera vad någon skriver i ett inlägg och vad någon gör utanför den här tråden. Jag har inte alls kommenterat de inlägg du efter din avstängning har lagt upp i tråden. Att jag skriver "negativt" om din aktivitet utanför den här tråden beror på att du går Nujens ärenden när du viker ut dig med dina insändare i lokalpressen och på Janouchs hemsida på nätet. Istället för att räkna mina inlägg kanske du skall försöka ta till dig vad som står i dem. Du är på Gotland en känd före detta "Sverigedemokratanhängare" med rasistiska åsikter som inte ens ditt eget parti vill kännas vid. Det är just därför ditt agerande kan användas till Nujens försvar. Du får därför finna dig att bli kritiserad av mig.

Det er vel ikke signaturen hannes.muller eller personen Hannes Müller der er hovedproblemet?

Polis, Skatteverk, EBM, Regionen, Länsstyrelsen, media etc. er vel hver for sig og tilsammen langt større problemer?
Citera
2019-12-29, 13:22
Medlem
Sedan november förra året tycker jag själv att rätt mycket har uppnåtts, som nog få deltagare i den här tråden för ett år sedan trodde var möjligt. Till de största skeptikerna och pessimisterna hörde faktiskt Hannes Müller, som i det längsta tog till alla medel för att försöka bevisa att inga som helst framsteg gjordes förrän han själv den 2 april lämnade in sin "tilläggsanmälan" och fick allt att hända - till råga på allt på en enda dag.

På det lokala planet (kommunal nivå) kan vi se följande effekter av vår verksamhet i tråden:

- Tre tillsynsärenden rörande Nujens fastigheter registrerades i november och december 2018
- Aktiv utredning av samtliga tre tillsynsärenden inleddes i februari och mars 2018
- Besiktning av Nujens fyra svartbyggen genomfördes i maj 2019
- Beslut om lovföreläggande togs i två av de tre tillsynsärendena i juni 2019
- Överklaganden av de två besluten om lovföreläggande lämnades av familjen Nujen i juni 2019
- Länsstyrelsen har nu legat på ärendena i snart ett halvår utan att fatta beslut i något av dem

På det övergripande planet (den statliga nivå) kan vi se följande effekter av vår verksamhet:

- Skattekontor Stockholm har kontaktat både miljö- och byggnämnden och polisen på Gotland och har (sannolikt) inlett en utredning av Debbie Nujens och Özz Nujens lämnade uppgifter för inkomstbeskattningen
- Skattekontor Enköping har (sannolikt) inlett en utredning av Debbie Nujens och Özz Nujens lämnade uppgifter för fastighetsbeskattningen
- Polisen i Visby har inlett en förundersökning av familjens misstänkta brott mot bl a bestämmelserna i lagen om hotell- och pensionatrörelse
- Efter förhör av bl a Debbie Nujens make Rickard Damm har den av polisen i Visby inledda förundersökningen lagts ned, vilket inte hindrar att den kan tas upp igen

- Advokatsamfundets styrelse och nya generalsekreterare har slutligen (sannolikt) sedan sommaren haft flera krismöten med disciplinnämndens ordförande om hur man skall förfara med de nya för Debbie Nujen graverande uppgifter som framkommit om svartbyggen omfattande en totalyta om 1325 kvm (inte 1400 kvm golvyta som HM felaktigt uppgivit i sina insändare) och svartarbeten för kanske miljontals kronor

Jag tycker alla trådens deltagare skall vara både nöjda och litet stolta över de effekter som skriverierna här i tråden trots allt har gett upphov till. Om bara HM håller sig i skinnet skall vi nog så småningom även kunna få se de misstänkta lagförda för sina brott.
Senast redigerad av medianox 2019-12-29 kl. 13:49.
Citera
2019-12-29, 13:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Det som jag fetat: På mig gjorde hon tvärtom ett mycket tafatt intryck då hon i skrift (offentlig handling) avslöjade sin åsikt att viss partitillhörighet borde diskvalificera någon från vissa rättigheter. Att anmälaren kommer före den anmälde i kontakt med den som anmälan riktas till är bara en banal självklarhet, som hon försökte göra ett nummer av.

Rasistkortets valör har sin begränsning. Hon gjorde sig själv till åtlöje, åtminstone i den kritiske betraktarens ögon, vilket är bra. Vilken illafungerande jurist hon verkar vara!

Edit: som svar på det sista stycket i ditt senaste inlägg. Javisst, fallet har utvecklats lysande och du är onekligen huvudansvarig för det.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-12-29 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in