Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Okej vill bara klargöra en sak. Jag har ingen som helst koppling till Özz förutom att jag är ett gammalt fan och att jag är på hans sida i den här propagandan.

Mina åsikter om er i tråden har väl ingenting med Özz egentligen att göra. Det enda jag vill är att ni ska vara medvetna om att ni är ju rassar. Hur fan kan ni inte se det? Det är ju..er verklighetsuppfattning är ju ett ämne för sig. Hade Özz varit "svensk" hade diskussionen dött ut för längesen. Ni kommer ju hata honom för evigt?

Och om han var delägare till ett hus som kanske möjligtvis renoverades med svart arbetskraft. Och? Ni beter er som om han var den första! Ni dömer utan att ha glasklara bevis! Vad är det här för nåt? Ni smutsade även ner Lasse och grabben hade verkligen inte ens gjort något! Ni (syftar på er män) är ju helt könslösa, ni är så hårt tvättade av feministerna och så hårt brutalt borttagna från varje uns av manlighet i er kropp. Attackera er själva? Ni är ju störda.

Tycker att det är fel att smutskasta Özz när ni inte har bevis. Det är allt jag har att säga. Och ja, jag backar Özz oavsett om han kände till svartarbetet eller inte. Varför? För att I owe him. Jag har följt honom sedan way, way, way back. Och att jag nu skulle vända honom ryggen för att någon tomte sitter och gräver i sina egna fantasier, nej, aldrig. Dessutom väger det han har tillfört till vår svenska kultur så jävla mycket mer än denna bagatell. Ge er för i helvete, ät en bulle och var glada istället.

Om man inte är lite rasistisk vid det här laget efter allt som blattar ställer till med när dom sakta men säkert förstör Sverige så har man ju levt under en sten. Att vara extremt trött på alla blattar är ett friskhetstecken.
Jag tror inte du förstår hur trötta många är på den här farsen med "kejsarens nya kläder", den patetiska hycklaren Özz har ju levt gott på att kasta skit på svenskar men nu räcker det, han ska ut.

Hahahahah vad är det som Özz bidragit med vad gäller kultur? Sin extremt usla humor om hur hårig han är och smutskastandet av hur svenskar lever.
Att du har gillat Özz hela tiden visar bara på att du är totalt blåst samt att du försvarar honom i den här soppan. Vi ser ju vilken rutten människa Özz är i intervjun med Janne Josefsson.

Du pratar om bevis, Özz är delägare av fastigheten men vet ingenting om några renoveringar fast han pratar med sin syster flera gånger i veckan, hur troligt är det att han inte informerar sig om vad svågern gör via sin syster. Tror du att Özz inte är inblandad så är du otroligt naiv. Det finns inga fakturor, ingen är skatt är betald ett namn på företaget som skulle utfört arbetet kan dom inte heller presentera.
Systern är asyladvokat och ser till att fadern och hennes egen man har några att stoppa i sitt asylboende samtidigt som hon plockar in pengar på själva hanteringen av dessa "flyktingar".
Özz står för propagandaapparaten där svensken ska häcklas och få dåligt samvete för sin påstådda rasism och vilja ta in ännu fler.
Dessa obehagliga typer blir rika på en invasion som förstör det här landet på så många nivåer.
De borde om någon rättvisa fanns i denna värld dingla från varsin björk tillsammans med MSM, den ljugande kultureliten och de politiker som gjort detta haveri möjligt. Jag slänger in aktivistbyråkrater också som deltar i detta vidriga spel.
Citera
2018-05-02, 14:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Vadå sedan beror det på vem som är byggherre?

Ja Özz har dragit nytta av det men han har gjort det i god tro, ej uppsåtligt om man ska ta det han säger.

Suck, har du aldrig haft kontakt med skattemyndigheten? Tror du att du slipper betala skatt för att du fuskade i god tro? Igen ingen skulle betala skatt om man bara kunde hänvisa till god tro när man blir ertappad.

Men det är klart att systern ligger sämst till som faktiskt bevisligen genomfört betalningarna. Detta är ett stort byggprojekt på två hus när skatteverket börjar bedöma arbetenas omfattning och se vlika andra systern betalat från sitt konto så kan det vara hundra tusentals kronor. Grovt skattebrott och bokföringsbrott med fängelse på straffskalan.

Det märkliga är att du inte istället ifrågasätter varför svågern skulle vara ansvarig som Özz säger. Svågern har inte gjort utbetalningarna och är inte delägare i husen. Han har mindre med det hela att göra än Özz som är delägare och bygger en scen i ena huset.
Citera
2018-05-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Man kan ju alltid hoppas.

Man kan inte begära att folk ska offra sitt eget bästa och klandra dem för det. Bert varnade för utvecklingen men såg också möjligheterna ekonomiskt. Istället för att ta dem tycker du han skulle valt att hålla på med affärer som går sämre och betalat för kalaset via sin skatt istället. Orimligt. Hur som helst, vi spårar ur nu. Vi tycker olika, det är ok.

Vi kan faktiskt avsluta och fortfarande vara OnT.

Ja, jag tycker Bert gjorde rätt som varnade tidigt.

Ja, jag tycker Bert gjorde fel som profiterade på vansinnet.

Ja, jag tycker att han borde ägnat sig åt andra affärer som kanske inte var lika lukrativa. Uppriktigt sagt, vad har varit mer lukrativt än att bli en asylbaron?

Jag betalar för kalaset via min skatt för jag har inget alternativ.

Bert valde istället att tillskansa sig mina skattepengar samtidigt som han bidrog till att Sverige förstörs för kommande generationer. Han valde att berika sig själv i hundramiljonersklassen på ett fåtal år och Bert är redan rik som ett troll. Bert om någon kunde avstått av ekonomiska skäl.

Det handlar om moral och heder. Som jag ser det saknar Bert båda. Det är han inte ensam om eftersom även Özz saknar moral och heder. Då blir det rätt motbjudande att höra svenskar hylla Bert som kritiserar Özz när de både skinnat svenskarna på skattepengar och de båda saknar moral och heder.

Jag tycker de kan hålla varandra i handen när det väl blir dags.
Citera
2018-05-02, 14:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Vi kan faktiskt avsluta och fortfarande vara OnT.

Ja, jag tycker Bert gjorde rätt som varnade tidigt.

Ja, jag tycker Bert gjorde fel som profiterade på vansinnet.

Ja, jag tycker att han borde ägnat sig åt andra affärer som kanske inte var lika lukrativa. Uppriktigt sagt, vad har varit mer lukrativt än att bli en asylbaron?

Jag betalar för kalaset via min skatt för jag har inget alternativ.

Bert valde istället att tillskansa sig mina skattepengar samtidigt som han bidrog till att Sverige förstörs för kommande generationer. Han valde att berika sig själv i hundramiljonersklassen på ett fåtal år och Bert är redan rik som ett troll. Bert om någon kunde avstått av ekonomiska skäl.

Det handlar om moral och heder. Som jag ser det saknar Bert båda. Det är han inte ensam om eftersom även Özz saknar moral och heder. Då blir det rätt motbjudande att höra svenskar hylla Bert som kritiserar Özz när de både skinnat svenskarna på skattepengar och de båda saknar moral och heder.

Jag tycker de kan hålla varandra i handen när det väl blir dags.

Den stora skillnaden är att Özz är en hycklare, Bert är det inte. I alla fall inte vad gäller detta, jag kan naturligtvis inte allt om Bert. Det finns ingen universalmoral. Moral är bara synonymt till åsikter. Han följer inte din moral men han följer min. Han är enligt min moral ett föredömme eftersom han gör det bästa av en dålig situation. Bert hade inte kunnat stoppa utvecklingen genom att avstå från dessa pengar. Skulden bör läggas helt på de politiker som har valt att satsa skattebetalarnas pengar på detta. Skall restauranger och kiosker som invandrare får handla i med sina bidragspengar också fördömas? Orimligt, skulden hör inte hemma på den sidan.
Citera
2018-05-02, 14:37
Medlem
Majasmokers avatar
Jag har inte haft en chans att läsa precis allt i tråden men än har jag inte sett någon nämna det i vår huvudstad just nu sitter små affischer här och var med reklam för "Humorkalaset" på Stockholm Waterfront 12 november i år. På bilden syns även den skenhelige flinande bergsturken. Jag vet inte hur långt i förväg sånt där planeras men vi får väl se om han "råkar" försvinna från detta och eventuell senare reklam för detta evenemang
Hoppas kan man alltid.

För övrigt verkar en "Keyyo" ska vara med. Aldrig hört talas om men underbart söt och sexig med härliga juver. Måste kolla om hon finns med här i skvallret. Hoppas inte Usch Nejen (inte min egen lustighet) har kladdat på henne....
Citera
2018-05-02, 14:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Vadå sedan beror det på vem som är byggherre?

Ja Özz har dragit nytta av det men han har gjort det i god tro, ej uppsåtligt om man ska ta det han säger.

Ok, likt många andra debattörer så försöker även jag.
Fastighetsägaren (Özz och ett av husen) och fastighetsägarna (Özz och systern och det andra huset) är skyldiga att se till att skatterna betalas, och det görs genom att kontrollera att företaget som anlitas har F-skattsedel.
Samt, skulle det framkomma att " F-skattsedel inte finns och fakturan från samma företagare under ett år hamnar på minst 10 000 kronor är det köparens ansvar att göra skatteavdrag, betala sociala avgifter och lämna kontrolluppgift till Skatteverket" (citat: Skatteverket)

Det finns helt enkelt inte något utrymme för "god tro", skatt skall betalas och skyldigheten ligger på fastighetsägaren.
Fastighetsägaren betalar skatten eller se till att företaget arbetet har beställts från har F-skattsedel.
Citera
2018-05-02, 14:43
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Men hur många gånger ska jag behöva förklara det? Det. Är. För. Att. Ni. Ser. Er. Chans. Att. Sparka. På. En. Utländsk. Framgångsrik. Person. Som. Ni. Egentligen. Aldrig. Tålt. Och. Nu. Släpper. Ni. Ut. Allt. Hat. Inom. Er. Frågor?

Kolla tråden om Fredrik Virtanen så ska du se att han råkade precis lika illa ut trots att han inte är utländsk.

Det är alltid roligt när samhällets elit fastnar med fingrarna i kakburken - detta helt oavsett ursprung och kön.
Citera
2018-05-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ta det lilla lugna. Vi har såklart ingen aning om huruvida någon av dessa utreds eller inte. Att överföringarna finns dokumenterade och att det inte finns något skattespår är skäl nog att börja kolla närmare på fallet. Du måste ha en lagom tjock foliehatt på hjässan om du tror att polisen och Skatteverket struntar i att undersöka saken p g a de inblandades etniska tillhörighet.

"Konspirationsteorier"
Ja, många av dessa backas upp av kalla fakta!
Är helt övertygad om att det är exakt så det fungerar!
Svensk praktiserad juridik tål inte att skrivas ner!
Nog inte så att poliserna eller de lägre tjänstemännen är korrupta, men cheferna är det utan minsta tvekan!
"Råkat glömma bort" eller "trillat mellan stolarna" eller "går inte att göra någonting" oftast pga något helt ovidkommande rent svepskäl?
Det är så här en efterbliven kriminell bananrepublik styrs och exakt så som Sverige styrs!
Citera
2018-05-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Du kan vara lugn. Alla tre - ultranationalistiske svartarbetaren/skatteskojaren, lustigkurden Adjözz Nöjen, horeri på ensamkommandeindustrin-asyladvokaten Debbie Nûjen (under utredning för sitt skumrask hos Advokatsamfundet) och özzbekens svenne-offerlamm, målissvågern Rickard Damm - blir lagförda för sina ekobrott.

Hoppas kan man ju alltid, men tidigare erfarenheter är att det är exakt så här den efterblivna kriminella bananrepubliken Sverige agerar när man INTE vill lagföra sina omgullade import-kriminella rasistapor.

"Du kan inte veta vad som görs..."
Nej, men vad jag helt säkert vet är att "Likhet inför lagen" är ett helt okänt begrepp i Sverige!
Det kommer att heta att den av statliga pengar nyrike Svenskhatande Rasisten Nujen tillhör "Utsatta Grupper".
Vad som hänt på några dagar för någon skötsam kommer inte att hända på år o sen sägs "går inte att göra någonting" pga något svepskäl?
Ifall han, Systern eller pappan på något sätt fälls så blir "straffet" helt försumbart.
Hur många riktiga Företagare med "fel" Svenska rastillhörighet har inte tvingats i konkurs för mindre?
Efter dessa år sjuk och kriminell "Ockupationsjuridik", så vet vi vad Svenska domstolar har för integritet!
Precis noll!
Citera
2018-05-02, 15:17
Medlem
carambolls avatar
En sak som är märklig:

Var är alla gutar i den här diskussionen?

Knappt en enda som har lokalkännedom som har sagt ett pip härinne. Har INGEN observerat Akilov, andra Özzbeker, Usch och Näbbie på Ön? Plus Usch:s bror som ju tom bor där?
Citera
2018-05-02, 15:19
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
Özz är en landsförrädare !!!!!!!
Nope, hörudu, han är Svensk PK-medias håriga kelgris. Inte Svensk landsförrädare.
Citera
2018-05-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
Özz är en landsförrädare !!!!!!!

Özz är inte svensk, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Han har ju dock lämnat sitt land och folk bakom sig så du har en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in