Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 16:44
Medlem
Det dök automatiskt upp en felaktig sidhänvisning i texten (understruket www.tjelvar.se). Den som vill se hur det såg ut på Furbjärs 1:26 när syskonen Nujen förvärvade fastigheten skall istället googla på "Laboratoriebacken Furbjärs 1;26", så kommer rätt sida upp. För övrigt har jag sedan några veckor sett att det på nätet finns en upplysning om att en villa på Furbjärs 1:26 är borttagen från Booli. Har familjen nyligen lagt ut "Villa Zetterling" till försäljning och sedan ångat sig - eller har jag helt missförstått saken?
Citera
2019-11-23, 17:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det verkar som om den förra generalsekreterarens aktivism inte varit så bra för Advokatsamfundet.

https://www.svd.se/sd-forstatliga-del-av-advokatsamfundet

Kanske lika så gott att advokaterna visar att de gör skäl för sitt oberoende och omprövar Debbies agerande nu när aktivisten Ramberg äntligen försvunnit.

Ja, det kan nog blåsa förändringens vindar på advokatsamfundet och det kan medlemmarna passa på att tacka Ramberg särskilt för. Hade hon inte förväxlat sin personliga vänsterliberala politiska extremaktivism i samfundets uppdrag hade de inte fått kritiska ögon på sig. Det är bara en tidsfråga innan partier som SD kommer till makten och då kommer institutioner som advokatsamfundet, SVT, UD, JD, MV, FK osv sannolikt genomgå betydande förvandlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Ytterligare sex skrivelser av mig och min son (advokat N.N.) har utöver de 17 som tidigare publicerats i tråden skickats till olika myndigheter och media sedan i somras. För den fortsatta handläggningen av familjen Nujens a) svartbyggen och b) svartarbeten på Gotland är det viktigt att alla fakta om dessa offentliggörs.När media inte vill ta tag i saken blir den här FB-tråden en allt viktigare informationskanal, som även kan bidra till att sätta litet extra press på de rättsvårdande myndighetspersonerna själva. Jag kommer att försöka lägga ut en skrivelse om dagen i tråden.

Välkommen tillbaka! Du har varit saknad! Det går inte att tacka dig tillräckligt för allt du gjort. Varmt varmt tack!!

Överväg RobRoys förslag nedan. Swebbtv.se och Mikael Willgert har gjort väldigt många intressanta intervjuer, i närtid tex med P-O Eriksson f.d. VD för Sandviken och Leif Östling f.d. VD för Scania för att nämna två. Jag vet inte om de gör anonyma intervjuer men de kanske kan intervjua dig och sedan diskutera ämnet med en tredje person på deras plattform. Jag utgår från att det finns mycket mer information, tankar och saker att beakta som du sitter på vilket du inte fått ner i dina texter.
Regeringen försökte stänga Swebbtv genom påtryckning på youtube, men de tvingades öppna igen eftersom så många lyssnar på Swebbtv. Censuren blev så att säga uppenbar.

Vill du kontakta friatider.se istället kan jag ge dig telefonnummer direkt till en som jag tror är ansvarig där. Du kan kontakta dem anonymt inledningsvis. Det skulle förvåna mig storligen om de inte vore väldigt intresserade av den information du sitter på.

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, om jag inte missförstår dig så är det väl bara att markera hela texten och kopiera (Ctrl + C) och sedan klistra in texten där du vill ha den genom Ctrl +V. Om jag förstår dig rätt och om texten inte är sparad i något okopierbart format.

Jag tycker annars att du ska ge det en chans att själv kontakta alt. Media, vilken som, och försöka pusha lite, om du orkar så klart. Ingen press, bara en tanke. Jag antar att varje tänkbar media skulle föredra att först få se och ges möjligheten att publicera texten först innan den publiceras här eller någon annanstans. Men som sagt, bara en tanke, du har redan gjort långt mer än vad någon kan kräva.

Instämmer och jag gissar att du avser förvänta eller önska och inte kräva.
Citera
2019-11-23, 17:35
Medlem
Misters avatar
Özz är fridlyst, det är helt uppenbart. Som han själv uttryckte det, på typiskt kurd/kriminellt-manér, "Josefsson jiddrade med fel kille"

Men det kan också vara så att gammelmedia skriver om det OM Özz och hans syster får viten och är överbevisade gällande svartbyggen och skattebrott. Nu är de enbart under utredning och det kanske inte anses vara av intresse för allmänheten (till skillnad från att det är allmänhetens intresse att göra gratisreklam för Özz och Måns)

Så om deras överklagande inte går igenom och de får vite kanske det skrivs om det, men hoppas inte på för mycket gott folk.

"Medianox" fyller snart tresiffrigt, är opererad och oerhört krasslig. Han har dessutom, trots sin intelligens och kunnande, väldiga problem att hantera en dator så vi ska inte lägga för mycket hopp till den mannen. Hans son (advokat NN), som kanske är i pensionsåldern, är kanske den som kan arbeta vidare på detta svåra fall med flera skrivelser som helt nonchaleras och ignoreras av samtliga media.
Citera
2019-11-23, 19:13
Medlem
Mina och min sons skrivelser är som jag redan har påpekat inte i första hand till för att påverka chefredaktörer och journalister att skriva om saken. Om de fortsätter att nochalera och ignorera sakinnehållet har det i grund och botten ingen större betydelse för Nujen-ärendenas fortsatta hantering av de rättsvårdande myndigheterna. Jag är fortfarande rätt optimistiskt beträffande rättsapparatens självstädniga förmåga - även om den som i det här speciella fallet tycks vara utsatt för starka påtryckningar. Min långa erfarenhet säger mig dock, att offentligt anställda myndighetspersoner - även domstolarnas - ofta låter sig påverkas av massmedial uppmärksamhet. Men bara vetskapen om att en skrivelse som en myndighetsperson har fått på sitt bord redan finns publicerad på nätet och även har sänts i kopia till en tidnings- eller TV-redaktion kan räcka ganska långt. Det här ärendet trappas långsamt upp från att från början ha handlat om en dubiös överföring av 85 408 kronor till en blivande terrorist till att handla om en flerårig och mycket omfattande olaglig byggnadsverksamhet med anlitande av svart arbetskraft för kanske mångmiljonbelopp. Inte skall man väl ironisera om något sådant? För min del behöver varken etablerade medier eller alternativa sådana skriva om familjen Nujen - det är fullt tillräckligt om familjemedlemmarnas misstänkta brott utreds av polis och åklagare, sedan får domstolen säga sitt om skuldfrågan
Citera
2019-11-23, 21:41
Medlem
Citat:
Det dök automatiskt upp en felaktig sidhänvisning i texten (understruket www.tjelvar.se). Den som vill se hur det såg ut på Furbjärs 1:26 när syskonen Nujen förvärvade fastigheten skall istället googla på "Laboratoriebacken Furbjärs 1;26", så kommer rätt sida upp. För övrigt har jag sedan några veckor sett att det på nätet finns en upplysning om att en villa på Furbjärs 1:26 är borttagen från Booli. Har familjen nyligen lagt ut "Villa Zetterling" till försäljning och sedan ångat sig - eller har jag helt missförstått saken?

Det gamle forråd
http://www.tjelvar.se/byggnader/516.htm

Förrådsområde
Laboratoriebacken Furubjärs 1:26 Tingstäde

Det renoverede Zetterling
Fotoalbum Furbjärs 1_26.pdf
https://minfil.com/R51e0dt2b6
Pas på: mulig virus, brug det ikke!
Senast redigerad av Gullandsjelp 2019-11-23 kl. 22:27.
Citera
2019-11-23, 22:42
Medlem
Citat:
... För övrigt har jag sedan några veckor sett att det på nätet finns en upplysning om att en villa på Furbjärs 1:26 är borttagen från Booli. Har familjen nyligen lagt ut "Villa Zetterling" till försäljning och sedan ångat sig - eller har jag helt missförstått saken?
Jag tror inte fastigheten varit till försäljning, men är inte 100 % säker. Booli är lite lurigt, har sett flera fall där sök på fastigheter ger felaktig information. Vet inte var de hämtar sina uppgifter från.

(För övrigt så verkar ingen bo där nu, inte ens den som är folkbokförd på adressen...).
Citera
2019-11-24, 06:38
Medlem
Föreläggande med vite om uthyrningsförbud

Skrivelse 2019-06-20 till Miljö- och byggnämnden, Sveriges Advokatsamfund, Polismyndigheten i Visby, Skatteverket i Solna

Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten och Advokatsamfundet har alla ett lagstadgat utredningsansvar

Skrivelse 2019-07-08 till Miljö- och byggnämnden, Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, Sveriges Advokatsamfund, Sveriges Byggindustrier och Veidekke Sverige AB

Citera
2019-11-24, 06:55
Medlem
Till Länsstyrelsen i Visby och (vid fortsatt överklagande) Mark- och miljödomstolen i Nacka (1)

Skrivelse 2019-07-17 med kommentarer till Debbie Nujens och Özz Nujens överklaganden av miljö- och byggnämndens beslut till Miljö- och byggnämnden, Region Gotland, Länsstyrelsen i Visby, Sveriges Advokatsamfund, Ekobrottsmyndigheten och Skatteverket.

forts. (2)>
Senast redigerad av medianox 2019-11-24 kl. 07:17.
Citera
2019-11-24, 07:04
Medlem
forts.

Till Länsstyrelsen i Visby och (vid fortsatt överklagande) Mark- och miljödomstolen i Nacka (2)

Citera
2019-11-24, 07:37
Medlem
Özz Nujen och Tingstäde teater (1)

Skrivelse 2019-08-04 till Miljö- och byggnämnden Region Gotland, Länsstyrelsen Gotlands län och Sveriges Advokatsamfund

Senast redigerad av medianox 2019-11-24 kl. 08:00.
Citera
2019-11-24, 07:38
Avslutad
Citat:
OK, så här ser jag själv på saken. De skrivelser och anmälningar som jag och min son tillsänt olika myndigheter har egentligen inte kommit till för att "publiceras", även om de blir offentliga handlingar i och med att myndigheterna har mottagit dem. Jag "publicerar" dem själv här på FB för att det skall vara omöjligt för berörda myndigheter och personer att (i efterhand) förneka kännedom om skrivelsernas sakinnehåll. Av samma skäl har vissa av skrivelserna, senast för några veckor sedan apropå DN:s artikel om Özz Nujen/Måns Möller och Världens historia, tillsänds bl.a. de större dagstidningarnas chefredaktörer. Det skall inte vara möjligt att (i efterhand) förneka kännedom om skrivelsernas sakinnehåll. Som jag ser det pågår sedan rätt lång tid ett slags utnötningskrig mellan å ena sidan Özz Nujens "försvarare" i etablerade medier med komikernas eget Roa Stockholm AB som främsta banerförare och hans "angripare" som enligt motsidan beskrivs som rasistiska trollarméer. Jag hade tänkt "publicera" våra skrivelser från i somras först men kopierar här istället in den senaste. Jag bad min son att vidarebefordra den till Dagens Nyheters chefredaktör Peter Wolodarski och kulturchef Björn Wiman. Han skickade sedan helt på eget bevåg en kopia även till miljö- och byggnämnden på Gotland, varvid skrivelsen även blev en offentlig handling.

Fortsättning (2) följer i nytt inlägg pga texten har för många tecken.

Ok, förstår. Ni gör en superinsats oavsett! 👊✌👏
Citera
2019-11-24, 07:47
Medlem
forts

Özz Nujen och Tingstäde teater (2)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem