Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Vad vill du egentligen säga med detta ordrika men diffusa och svepande inlägg? Vore det inte mer på sin plats att du försöker besvara mina fem "konkreta" frågor till dig? Sedan måste du lära dig att det är en stor skillnad mellan ett "anmält" och ett "registrerat" ärende. En mängd anmälningar från allmänheten av t ex misstänkta svartbyggen avskrivs ju direkt som obefogade av handläggarna på samhällsbyggnadsförvaltningen. Din egen anmälan från i somras blev till exempel inte registrerad när den inkom. Vad tror du det berodde på?
Det är väl ganska ointressant för andra i tråden om min anmälan om olovliga byggåtgärder eller din efterapning var bäst. Jag skulle vilja säga att båda anmälningarna led av samma brister men jag hoppas ärligt att båda bidragit till att Nujjens sätts åt. Som så många politiskt korrekta lever de inte som de lär.
Jag kände när jag fått råd om hur jag skulle kunna göra en bättre anmälan att jag inte orkade lägga ned det stora jobbet och att det dessutom skulle kunna fodra att jag begick olagligheter vilket jag tycker inte detta är värt att riskera.
Det förekommer massor av mer eller mindre svart arbetskraft i byggverksamhet på Gotland. Detta sker ganska öppet även av politiskt korrekta med hög svansföring. Det förekommer mycket "olovligt byggande" även av politiskt korrekta och andra samhällshöjdare. Dessutom har vi en ganska lång rad oligarkliknande (de har skapat sina förmögenheter på nedmonteringen av välfärdssamhället (tex Kuylenstierna, Gate, Inde) exploatörer som ständigt tänjer på gränserna med vad de får göra tillsammans med mer lokala fenomen som Pigge (han var väl den som verkligen gick i täten med att ta in "polacker" i stor skala). Det är väl så att Nujjens bara är en liten del av oligark-flocken som dessutom är ganska brokig.