Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 08:33
Medlem
Har väldigt svårt att tänka mig att Svenne Banan går på skrattfezzt som tidigare när "Adjözz Nöjen" nu har bränt av sina bäzzta gags på sitt sista gig i UG. Personerna i bifogade klipp verkade dock ha uppfattat terrorfinansiärens skämt som riktigt roliga om man får tolka reaktionerna. Tror dock att det kokta fläsket är stekt, och "råttet mågat" som Per Ledin uttryckte det, hos svenskarna när det gäller kurdens komik.

https://www.youtube.com/watch?v=Cd5pIr3ZuxU

För övrigt har han samma psykblick som i UG, om inte värre, i klippet. Droger?

Özz får väl gå över till lite mer "seriözza" roller som Karlsson i Hemsöborna framöver.

http://www.stadsteatern.goteborg.se/pa-scen/2017-2018/hemsoborna/

Har teatern backup för skådespelare som blir indisponibla, såsom sjukskrivning, landsflykt, fängelsevistelser e dyl? Måste vara en faktor att ta i beaktande. Kanske Soran I. sitter beredd på avbytarbänken?
Citera
2018-05-01, 08:57
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Gårdagens nyheter.

Det har vänt nu, fler och fler välter mellanmjölkspaketet och menar att ’det får fan vara nog nu’. Se dig omkring, PK tog dödligt med stryk under MeToo och medan man ändå håller på kan man se över det andra också. Luta dig bakåt och ät popcorn en stund, det är skiftbyte på clownfabriken.

Visst börjar det kännas som om tidvattnet långsamt vänder? Svenskarna börjat blir fett trötta på såväl huvudpersoner som statister i den havererade migrationspolitiska såpan. Özz, Kaplan, Akilov, Yasri Khan är några figurer som hjälpt Svensken att se sig själv i tydliga konturer.
Citera
2018-05-01, 09:18
Medlem
De igår anhållna uzbekerna misstänktes tydligen när de köpte kemikalier tillsammans med färg:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tre-anhallna-misstankta-for-forberedelse-till-terroristbrott/

Citat:
Östersundsposten har pratat med släktingar och grannar till mannen som anhölls i Strömsund.
Grannar till mannen berättar för ÖP att de såg polisen bära bort tunnor från mannens tomt. Tidningen skriver att polisen hade släpvagn med kåpa och att poliserna tillsammans bar bort tio till 15 stora tunnor från mannens mark.
– Man kan undra vad de har för uträkning med de här tunnorna, säger kvinnan till ÖP.
Enligt en av släktingarna har mannen köpt färg på nätet och då utöver färg fått kemikalier. Något som mannen ska ha varit ovetandes om. I några av tunnorna ska det ha funnits klorlösning, skriver ÖP.
Släktingen säger enligt ÖP att mannen för några år sen rev ett nedgånget hus på tomten - och att färgen var till en nybyggnation.

Alldeles oavsett varför man har köpt klorkemikalier (kan användas till giftgaser) så ser jag kopplingen till måleriverksamhet och därmed även de jobb som utförts i Tingstäde. Var dessa nu anhållna herrar svartjobbarkompanjoner med Akilov? Framtiden får utvisa detta.
Citera
2018-05-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag satte mig just ned för att redigera om texten och lägga ut den själv. Det var alltså jag som åkte dit och det kändes som besök var väntat och att han ville ge sin story till Flashback - möjligtvis var han desförinnan rädd eller låtsats vara rädd och jag gissar att han pratade med polis eller någon vän inne i huset när han gick och vankade utanför fastigheten. Jag kan tro att han lade ned telefonen påslagen när jag gick fram till honom och vi började prata. Skall erkänna att jag inte direkt kopplade vem han var. Ett ganska långt samtal följde och varken han eller jag har något att skämmas för i vårt uppträdande men han kanske trasslat in sig ytterligare med de nya uppgifterna han vill ge.

Ville inte lägga ut Richard Damms namn och vara anonym själv, vi är väl inte officiella personer någon dera, s¨det kändes fel att kalla honom vid namn.

Uppgiften jag fick av honom var att tak och fasader målats om av en firma vilken fakturerats och betalats av honom/företaget. Övriga reparationer hade skötts av honom. Han angav också ett vettigt skäl för att ommålning taken och fasaderna lejts ut. 85.000 för tak och fasader låter inte som ett överpris men det är ju lite svårt att säga för jag vet till exempel inte hur rostigt taket var eller om till exempel ställningar tillhandahölls av firman.

Han sa ju inledningsvis att han mycket väl visste att rykten hade spridits på hatsiter att Akilov arbetat där men att han själv inte visste. Det var möjligt att han arbetat där men det kunde han inte veta.
Det låter väldigt billigt, men bara till Akilov betalade man 84000, han var endast allmän hantlangarhjälp hos "firman som renoverade. Av bilder från från 2015 0ch 11 ser det ut som om en ommålning av taket bara är att skjuta fram den oundvikliga omläggningen ett antal år. Av bilden att döma behövs det en omfattande rengöring och stålborstning av taket för att det ska vara lönt att lägga färg på det. Liknande med fasaden som ser ut att vara tegel som är målat. Min bedömning är att 85k för det jobbet är i så fall att smeta färg på skiten. Med eller utan illegala, inte en chans att det skulle kunna göras för det priset av en seriös firma. Bara färgen till detta går på en hel del.

http://img1.ntm.eu/hg/public/img/10815336/0313161325/4694155?w=980&h=551&anchor=topcenter&bgcolor=222&s cale=both
https://goo.gl/maps/X6FuueVoeAL2

Det är huset till vänster som så att säga är huvudbyggnad, även om det nu är uppdelat i två fastigheter, den gamla skolan är i praktiken mest som ett förfallet anex till Gazeligården som är den större byggnaden.
Senast redigerad av Efterdradd 2018-05-01 kl. 09:49.
Citera
2018-05-01, 09:40
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En helt annan sak. Özz påstår ju:

https://sekotidningen.se/artikel/ozz-nujen-har-makten-i-sikte/

Jag säger inte att det är en lögn, men finns det några belägg? Om han var karikatyrtecknare så måste han ju blivit publicerad någonstans & det borde gå att få fram.

Finns det några uppgifter om detta? Jag antar att det måste till en turkisk tråddeltagare för att kunna rota fram karikatyrer i turkiska tidningar på 70-talet.
Ett exempel på faderns karikatyrkonst från 2005 ger i alla fall ett mycket amatörmässigt intryck.

http://www.amude.net/Qeshmerok_Kurdi_deep.php?newsLanguage=Kurdi&newsId =3594

I ett blogginlägg från 2009 skryter dock Özz om vilken vass tecknare farsan Marmoste är.

"Han älskar att bruka jorden men är nog bäst med pennan (han är en fantastisk karikatyrtecknare på www.netkurd.com) och speciellt fantastisk är han med orden."

http://ozznujen.blogspot.se/2009/03/pa-vag-till-gotland-i-farsans-taxi.html

Det hade dock, som sagt, varit mest intressant att hitta några av de samhällsomstörtande karikatyrer som tvingade fadern att lämna Turkiet på 1970-talet.
Citera
2018-05-01, 10:27
Medlem
Mr.Swedens avatar
Har nu sett JJs intervju med ÖN ett par gånger till. Några saker förefaller uppenbara.

1. ÖN tog denna intervju för att reducera skadorna. Som flera redan påpekat var det skademinimering på infantil nivå, att förneka, utan att bry sig om att det är uppenbart var skulden ligger. Ett barns nivå.

2. ÖN tog intervjun själv i första hand för att hålla Richard Damm borta från mikrofonerna. Richard Damm är inte påfallande begåvad (säg vem du umgås med och jag ska säga vem du är) och har redan skadskjutit ÖN genom att berätta att huset ska användas som sommarbostad och inte i kommersiell verksamhet. Något bl a skatteverket kommer att intressera sig för.

Här gäller det också att granska klanens övriga byggnader på Gotland som iordningställts för att enligt uppgift fungera som asylboenden mm men kanske fyller en annan funktion.

3. ÖN hade tydligt instruerat Richard Damm att göra sig oåtkomlig för media - men att också lämna över sin telefon till den 10 årige sonen. På det sättet kunde ÖN himla med ögonbrynen (!) och spela upprörd över att JJ inte talat med Richard Damm och istället attackerade ÖN (som frivilligt infunnit sig i studion), samt spela upprörd över att JJ talat med den 10 årige sonen.

Manus värdigt en ståuppare i b-klass.

I ÖNs egen intervjufilm ser man JJ framifrån. Han sitter bekvämt tillbakalutad, leende. Den som sett JJ i aktion inser att han den här gången medvetet lämnade scenen fri för ÖNs sista föreställning. Ridå.

Özz Nujen anno 2018. Grand Exit.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2018-05-01 kl. 10:43.
Citera
2018-05-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Har nu sett JJs intervju med ÖN ett par gånger till. Några saker förefaller uppenbara.

1. ÖN tog denna intervju för att reducera skadorna. Som flera redan påpekat var det skademinimering på infantil nivå, att förneka, utan att bry sig om att det är uppenbart var skulden ligger. Ett barns nivå.

2. ÖN tog intervjun själv i första hand för att hålla Richard Damm borta från mikrofonerna. Richard Damm är inte påfallande begåvad (säg vem du umgås med och jag ska säga vem du är) och har redan skadskjutit ÖN genom att berätta att huset ska användas som sommarbostad och inte i kommersiell verksamhet. Något bl a skatteverket kommer att intressera sig för.

Här gäller det också att granska klanens övriga byggnader på Gotland som iordningställts för att enligt uppgift fungera som asylboenden mm men kanske fyller en annan funktion.

3. ÖN hade tydligt instruerat Richard Damm att göra sig oåtkomlig för media - men att också lämna över sin telefon till den 10 årige sonen. På det sättet kunde ÖN himla med ögonbrynen (!) och spela upprörd över att JJ inte talat med Richard Damm och istället attackerade ÖN (som frivilligt infunnit sig i studion), samt spela upprörd över att JJ talat med den 10 årige sonen.

Manus värdigt en ståuppare i b-klass.

I ÖNs egen intervjufilm ser man JJ framifrån. Han sitter bekvämt tillbakalutad, leende. Den som sett JJ i aktion inser att han den här gången medvetet lämnade scenen fri för ÖNs sista föreställning. Ridå.

Özz Nujen anno 2018. Grand Exit.
Det var Region Gotland som sålde fastigheterna till Özzarna. Var det billigt? berodde valet av Özzarna att det lovades teater och turistattraktion?
Citera
2018-05-01, 11:27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Det var Region Gotland som sålde fastigheterna till Özzarna. Var det billigt? berodde valet av Özzarna att det lovades teater och turistattraktion?
En väldigt intressant fråga du ställde.
Hade jag varit en Gute så hade jag hängt på låset för att få ta del av lite offentliga handlingar.
Citera
2018-05-01, 11:43
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Alltså. Förstår du när Ronny från Hökarängen som hoppade av fordonslinjen på gymnasiet klagar på Mohammed som är läkare "han tog mitt jobb!"? Vi kan applicera ditt tänk på detta. Du tror att Sverige bara handed him over his success och bara här Özz - njut!

Nej? Han hade visserligen enklare förutsättningar än vad han hade haft i Kurdistan, men det är han själv som har slitit för sin framgång! Det är han själv som kan ta äran åt sin framgång.

Sluta nu Gertrud. Det räcker, orkar inte citeras/citera dig mer, vi har nått en dead end.
Din dumma jävel. Kurden har inte slitit ett dugg. Sverige var av nån konstig anledning i behov av att visa stor omtänksamhet mot omvärlden, kanske handlade det om att vi hade så bra materiell standard att vi skämdes lite när vi såg en svartskalle utan skor på tv? Där stod vi med famnarna fulla av paket och bara väntade på första bästa svartskalle att skämma bort så att vårt dåliga samvete skulle blekna.

Özz var en praktsvartskalle som gav oss precis det vi behövde, han talade om för oss svenskar precis det vi behövde höra och nu är vi klara med vår inre resa. Özz är dock fortfarande den girige svartskallen som inte förstår bättre, han fortsätter att gå i konflikt med svenskarna eftersom han tror att han blivit känd på egen hand, inte som ett terapipiller för svenskar som söker mål och mening i livet. Det är över nu, det räcker inte längre med att enbart vara svartskalle för att ta sig fram livet, det gäller att sikta lite högre än lågstadiematten när det svenska ingenjörssamhället återföds.
Citera
2018-05-01, 11:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Din dumma jävel. Kurden har inte slitit ett dugg. Sverige var av nån konstig anledning i behov av att visa stor omtänksamhet mot omvärlden, kanske handlade det om att vi hade så bra materiell standard att vi skämdes lite när vi såg en svartskalle utan skor på tv? Där stod vi med famnarna fulla av paket och bara väntade på första bästa svartskalle att skämma bort så att vårt dåliga samvete skulle blekna.

Özz var en praktsvartskalle som gav oss precis det vi behövde, han talade om för oss svenskar precis det vi behövde höra och nu är vi klara med vår inre resa. Özz är dock fortfarande den girige svartskallen som inte förstår bättre, han fortsätter att gå i konflikt med svenskarna eftersom han tror att han blivit känd på egen hand, inte som ett terapipiller för svenskar som söker mål och mening i livet. Det är över nu, det räcker inte längre med att enbart vara svartskalle för att ta sig fram livet, det gäller att sikta lite högre än lågstadiematten när det svenska ingenjörssamhället återföds.

Jävligt bra sammanfattning, kunde inte sagt det bättre själv. Alla dessa svenskar som suttit och fejkskrattat åt Özz och Soran av rädsla för att bli kallad rasister.

När man sedan frågat vad det var som var så roligt har de satt upp en förvånat bajsnödig min och inte kunnat svara på frågan.

Det är några ytterst få som fortfarande klänger fast vid Özz: #jagärhär, F!-röstare, några förvirrade henvänsterhöns samt Özz egna bergs- och klanfolk.

Vi andra ser vad vi ser: Falskhet, skattebrott, terroristfinansiering och lögner.

Det är inte många svenskar numera som tänker "jävlar, man kanske skulle boka en kurd-komiker", när de planerar för nästa företagsevent.
Citera
2018-05-01, 12:02
Medlem
Mycket skrik för så lite ull...
Özz är skyldig men till vad? Jo dålig komik, pinsam intervju samt indirekt ansvarig till att ha anställt svartjobbare. Varken mer eller mindre. Alla dessa skuld-/skam-teorier på nätet tror jag inte mycket på. Han skyller ju på sin syster och sin svåger, detta är väl inte liktydligt med klantänkande. Varför ska folk dra iväg så jävla mycket. Pöbelmentalitet i kvadrat. Nej jag har aldrig tyckt om ÖN och kommer aldrig att göra det men herrejävlar vad mycket annat det finns att fokusera på.
Citera
2018-05-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Mycket skrik för så lite ull...
Özz är skyldig men till vad? Jo dålig komik, pinsam intervju samt indirekt ansvarig till att ha anställt svartjobbare. Varken mer eller mindre. Alla dessa skuld-/skam-teorier på nätet tror jag inte mycket på. Han skyller ju på sin syster och sin svåger, detta är väl inte liktydligt med klantänkande. Varför ska folk dra iväg så jävla mycket. Pöbelmentalitet i kvadrat. Nej jag har aldrig tyckt om ÖN och kommer aldrig att göra det men herrejävlar vad mycket annat det finns att fokusera på.

Sinnessvagt resonemang. Men om du verkligen är av den åsikten så skriv ett mail till forumägaren att lägga ner så gott som samtliga trådar i samtliga forumdelar då fåtalet i ärlighetens namn inte avhandlar något som egentligen spelar roll för vår överlevnad. Lycka till!

OnT så är det märkligt att Özz-vurmarna inte ens klarar av att förstå att hyckleriet och dubbelmoralen är det som skaver i det här. Det är exakt på samma sätt som med Virtanen. Att göra sig talesperson för god moral och att använda sitt mediainflytande till att pådyvla andra detta är högst frivilligt. Men då får man banne mig också vara beredd på att bli synad, och om det spricker i sömmarna så borde man också ha förstått att fallet blir flera gånger högre än om exempelvis random person betalar sin byggare svarta pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in