Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-21, 15:10
Medlem
Det verkar som om den förra generalsekreterarens aktivism inte varit så bra för Advokatsamfundet.

https://www.svd.se/sd-forstatliga-del-av-advokatsamfundet

Kanske lika så gott att advokaterna visar att de gör skäl för sitt oberoende och omprövar Debbies agerande nu när aktivisten Ramberg äntligen försvunnit.
Citera
2019-11-22, 22:27
Medlem
19:50 in i programmet om Nujen.
https://www.svtplay.se/video/24205322/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-4-22-nov-22-00
Citera
2019-11-22, 23:50
Medlem
Intressant att Svenska Nyheter hänger ut Özz med bl a ett kort klipp från Josefssons intervju!

I deras inslag om papperslösa som utnyttjas skymtar även Elin T som skrivit en bok som recenserades i SvD nyligen, där även Nujens anlitande av Akilov nämns.

Kanske affären Nujen äntligen börjar sippra fram även i etablerade media...

Utdrag från recensionen:
Citat:
I förhören med Akilov kom skuggsamhället för första gången upp till ytan, skriver Torp. Desto märkligare att hon inte fördjupar sig i de delar av förhörsprotokollen som skapade de största rubrikerna, det vill säga där Akilov berättar att han arbetat svart i hus ägda av flera namnkunniga personer, bland annat en då folkkär komiker. Ägarna bedyrade ihållande att de inte sett, inte hört, inte vetat, inte haft ansvar.
Senast redigerad av Enne 2019-11-22 kl. 23:58.
Citera
2019-11-23, 05:50
Medlem
Ytterligare sex skrivelser av mig och min son (advokat N.N.) har utöver de 17 som tidigare publicerats i tråden skickats till olika myndigheter och media sedan i somras. För den fortsatta handläggningen av familjen Nujens a) svartbyggen och b) svartarbeten på Gotland är det viktigt att alla fakta om dessa offentliggörs.När media inte vill ta tag i saken blir den här FB-tråden en allt viktigare informationskanal, som även kan bidra till att sätta litet extra press på de rättsvårdande myndighetspersonerna själva. Jag kommer att försöka lägga ut en skrivelse om dagen i tråden.
Citera
2019-11-23, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Ytterligare sex skrivelser av mig och min son (advokat N.N.) har utöver de 17 som tidigare publicerats i tråden skickats till olika myndigheter och media sedan i somras. För den fortsatta handläggningen av familjen Nujens a) svartbyggen och b) svartarbeten på Gotland är det viktigt att alla fakta om dessa offentliggörs.När media inte vill ta tag i saken blir den här FB-tråden en allt viktigare informationskanal, som även kan bidra till att sätta litet extra press på de rättsvårdande myndighetspersonerna själva. Jag kommer att försöka lägga ut en skrivelse om dagen i tråden.

Har du sökt alt. medias intresse? Swebbtv? Etc.
Citera
2019-11-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Har du sökt alt. medias intresse? Swebbtv? Etc.

Nej, jag har inte kontaktat några alternativa medier. Jag utgår ifrån att företrädare för dessa, som eventuellt är intresserade av att belysa familjen Nujens förehavanden på Gotland, själva kan hämta information från just den här FB-tråden - eller från Region Gotlands offentliga handlingar.

En helt annan fråga: Finns det något enklare och snabbare sätt att föra över en text som finns i min dator till FB-sidan än att för hand skriva av den? Jag har ägnat hela morgonen åt att kopiera min sons skrivelse till miljö- och byggnämnden efter deras beslut i svartbyggeärendena den 11 och 13 juni i år. När jag äntligen var färdig och skulle spoileromsluta texten - så försvann alltihop!!! Jag är sängliggande och kom väl av misstag åt någon felaktig tangent...
Citera
2019-11-23, 11:00
Avslutad
Citat:
Nej, jag har inte kontaktat några alternativa medier. Jag utgår ifrån att företrädare för dessa, som eventuellt är intresserade av att belysa familjen Nujens förehavanden på Gotland, själva kan hämta information från just den här FB-tråden - eller från Region Gotlands offentliga handlingar.

En helt annan fråga: Finns det något enklare och snabbare sätt att föra över en text som finns i min dator till FB-sidan än att för hand skriva av den? Jag har ägnat hela morgonen åt att kopiera min sons skrivelse till miljö- och byggnämnden efter deras beslut i svartbyggeärendena den 11 och 13 juni i år. När jag äntligen var färdig och skulle spoileromsluta texten - så försvann alltihop!!! Jag är sängliggande och kom väl av misstag åt någon felaktig tangent...

Ja, om jag inte missförstår dig så är det väl bara att markera hela texten och kopiera (Ctrl + C) och sedan klistra in texten där du vill ha den genom Ctrl +V. Om jag förstår dig rätt och om texten inte är sparad i något okopierbart format.

Jag tycker annars att du ska ge det en chans att själv kontakta alt. Media, vilken som, och försöka pusha lite, om du orkar så klart. Ingen press, bara en tanke. Jag antar att varje tänkbar media skulle föredra att först få se och ges möjligheten att publicera texten först innan den publiceras här eller någon annanstans. Men som sagt, bara en tanke, du har redan gjort långt mer än vad någon kan kräva.
Senast redigerad av RobRoys 2019-11-23 kl. 11:32.
Citera
2019-11-23, 11:17
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Intressant att Svenska Nyheter hänger ut Özz med bl a ett kort klipp från Josefssons intervju!

I deras inslag om papperslösa som utnyttjas skymtar även Elin T som skrivit en bok som recenserades i SvD nyligen, där även Nujens anlitande av Akilov nämns.

Kanske affären Nujen äntligen börjar sippra fram även i etablerade media...

Utdrag från recensionen:

Fattade han inte själv att han skulle bli uthängd, avsågad längs med fotknölarna och förnedrad genom att delta i en intervju och bete sig på detta sätt? Visst skulle han betraktas som skyldig, även om han inte ville göra något uttalande om Akilovs svartjobb på hans överklasskåk.
Men att gå in och göra en dåres försvarstal på detta sätt, gör ju att han blir tillgänglig som åtlöjesmaterial för all överskådlig framtid. Första gången jag ens ser hans fula nuna i ett inslag som berör denna skumraskaffär/terrorfinansiering. Förhoppningsvis är det en trend som satts i rullning. För det är inte mer än fullkomligt rätt - att han hängs ut och får löpa gatlopp för sin inblandning i akilovaffären.
Senast redigerad av LGD 2019-11-23 kl. 11:21.
Citera
2019-11-23, 11:20
Medlem
Tack, RobRoys! Det jag slitit med i timmar gick nu på ett par minuter! Jag är som du säkert förstått en riktig novis när det gäller datorer. Nu behöver jag inte använda en hel vecka för utskrift, så tack än en gång.

Citera
2019-11-23, 11:36
Avslutad
Citat:
Tack, RobRoys! Det jag slitit med i timmar gick nu på ett par minuter! Jag är som du säkert förstått en riktig novis när det gäller datorer. Nu behöver jag inte använda en hel vecka för utskrift, så tack än en gång.

Äsch, det är du som ska ha tack för allt jobb du lägger ner i det här! 🙏👍
Citera
2019-11-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, om jag inte missförstår dig så är det väl bara att markera hela texten och kopiera (Ctrl + C) och sedan klistra in texten där du vill ha den genom Ctrl +V. Om jag förstår dig rätt och om texten inte är sparad i något okopierbart format.

Jag tycker annars att du ska ge det en chans att själv kontakta alt. Media, vilken som, och försöka pusha lite, om du orkar så klart. Ingen press, bara en tanke. Jag antar att varje tänkbar media skulle föredra att först få se och ges möjligheten att publicera texten först innan den publiceras här eller någon annanstans. Men som sagt, bara en tanke, du har redan gjort långt mer än vad någon kan kräva.

OK, så här ser jag själv på saken. De skrivelser och anmälningar som jag och min son tillsänt olika myndigheter har egentligen inte kommit till för att "publiceras", även om de blir offentliga handlingar i och med att myndigheterna har mottagit dem. Jag "publicerar" dem själv här på FB för att det skall vara omöjligt för berörda myndigheter och personer att (i efterhand) förneka kännedom om skrivelsernas sakinnehåll. Av samma skäl har vissa av skrivelserna, senast för några veckor sedan apropå DN:s artikel om Özz Nujen/Måns Möller och Världens historia, tillsänds bl.a. de större dagstidningarnas chefredaktörer. Det skall inte vara möjligt att (i efterhand) förneka kännedom om skrivelsernas sakinnehåll. Som jag ser det pågår sedan rätt lång tid ett slags utnötningskrig mellan å ena sidan Özz Nujens "försvarare" i etablerade medier med komikernas eget Roa Stockholm AB som främsta banerförare och hans "angripare" som enligt motsidan beskrivs som rasistiska trollarméer. Jag hade tänkt "publicera" våra skrivelser från i somras först men kopierar här istället in den senaste. Jag bad min son att vidarebefordra den till Dagens Nyheters chefredaktör Peter Wolodarski och kulturchef Björn Wiman. Han skickade sedan helt på eget bevåg en kopia även till miljö- och byggnämnden på Gotland, varvid skrivelsen även blev en offentlig handling.

Fortsättning (2) följer i nytt inlägg pga texten har för många tecken.
Senast redigerad av medianox 2019-11-23 kl. 16:15.
Citera
2019-11-23, 16:21
Medlem
Här följer del 2 av "Den osminkade sanningen,,,"

[/spoiler]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in