Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 17:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Har bestämt för mig att Özz kort efter den intervjun bönade och bad att Josefsson skulle göra en ny intervju. Han kände, vill jag minnas, att intervjun med JJ "blivit fel" för att han "var ledsen" eller något sådant.

Men kort därefter backade han tillbaka till sin sedvanliga arrogans och stöddighet. Varför svängde det så plötsligt kan man fråga sig?

Sedan kröns det hela nu med att värdelösa SvD publicerar en "intervju" gjord av en av Özz kompisar där Özz malligt deklarerar att Josefsson "jiddrat med fel kille". Ett utstuderat provocerande blatte-uttryck.

Vadan dessa tvära kast? Först spak och vädjande att "få göra om intervjun". Marken skakade lite under fötterna. Men sedan raskt tillbaka till sin sedvanliga arrogans. Uppenbarligen insåg Özz ganska snabbt, på goda grunder, att någon annan än Janne J inte skulle följa upp det hela.

Han insåg att han fortfarande var fredad och fridlyst.
Att han inte bara hade skydd från övriga gammelmedia utan också från myndigheter och de som jobbar där. Att han skrattande kunde göra sådant som ursvenskar omedelbart skulle bli granskade och fällda för.

Och han har rätt! Han har rätt i att vara mallig och arrogant för ingenting, absolut ingenting, händer. Han är verkligen fredad och fridlyst. Man ser nöjdheten i hans hånflinande ansikte. "Ingenting kommer åt mig- jag kan göra vad jag vill- hur känns det dumsvenne?"

Det måste kännas fantastiskt att vara Özz.
Janne Josefsson vägrade att göra en ny intervju helt enkelt. Vilket för mig indikerar att han redan hade planer på att ta det vidare. På ett eller annat sätt. Att han bara skulle rycka på axlarna åt Özz öppna hån mot honom finner jag otroligt.
Jag tror din analys är klockren vad det gäller hur Özz resonerat. Men jag tror han misstar sig.
Citera
2019-01-14, 17:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Janne Josefsson vägrade att göra en ny intervju helt enkelt. Vilket för mig indikerar att han redan hade planer på att ta det vidare. På ett eller annat sätt. Att han bara skulle rycka på axlarna åt Özz öppna hån mot honom finner jag otroligt.
Jag tror din analys är klockren vad det gäller hur Özz resonerat. Men jag tror han misstar sig.

Ja, jag minns också att Janne avslog Özz vädjan på ett ganska bestämt sätt. Även mitt intryck var att det tydde på att Janne skulle gräva vidare och att det skulle komma mer. Men det har det ju inte gjort.

Ännu i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av medianox
De som fortfarande är pessimister behöver muntras upp. ROA Stockholm AB (36 miljoner i omsättning 2017) som under hösten har försökt tvätta Özz Nujens varumärke vitt, ryktas befinna sig i krismöte - åtminstone om man skall tro några företagsgrannar som min son råkar ha sitt kontor i närheten av. Det är ett väldigt spring just nu.

Ingen skulle bli gladare än jag om du har rätt.
Citera
2019-01-14, 17:48
Medlem
Visst är det ganska lustigt att det mer än 8 månader efter Janne Josefsons intervju med Özz Nujen dyker upp en pajas i den här tråden som framför allt vill diskutera och spekulera om den pensionerade Josefsson möjligen vill ta tag i spaden igen och gräva i just det här ärendet, som just nu mer ser ut som ett avgrundsstup för Nujens än som en påbörjad eller halvgrävd grop.
Senast redigerad av medianox 2019-01-14 kl. 17:52.
Citera
2019-01-14, 18:07
Medlem
Ingen pajas i tråden kan väl förneka, att det har hänt rätt mycket sedan den famösa Nujen-intervjun i Uppdrag granskning förra våren. Man kan nog säga att läget just nu är spänt litet varstans. Vad gör min son, som är en rätt durkdriven advokat med fastighetsrätt som specialitet, om det nu mot förmodan inte skulle gå vägen med de formella anmälningarna av Nujens för olovligt byggande, olovlig hotellverksamhet, anlitande av svart arbetskraft, undandragande av skatt från staten, falskdeklaration etc. Ja, det kan jag som trådens pajas inte avslöja just nu - men om oturen är framme kanske om tre till fyra månader. En som vet hur en slipsten skall dras under stort motstånd från omgivningen har givetvis en uppgjord plan även för den eventualiteten, som jag själv dock inte tror blir fallet här.
Citera
2019-01-14, 18:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Direkt samband med svartbygge-, hotellverksamhets- och skattefifflarhärvan kan inte garanteras, men nu avpolleteras Özz Nujen som krönikör i Expressen. Skrivklåda finns dock kvar - vilket förvånar, då hans drapor verkar synnerligen trögt utklämda - och han fortsätter sin skriftställargärning i ETC.

"I två år har Özz Nûjen skrivit krönikor för Expressen. Där har han skrivit personliga betraktelser om samhälle och politik.

Samarbetet är dock avbrutet nu. Han har inte skrivit något sedan den 19 december. Att Özz Nûjen slutar skriva för Expressen bekräftas av tidningens chefredaktör Tomas Mattsson i ett sms.

'Det är inga konstigheter alls, vi har kolumnister som skriver en tid och då och då så går någon vidare och någon annan tillkommer så det hela tiden sker förändringar', skriver Tomas Mattsson.

I stället ska Özz*Nûjen skriva för vänstertidningen*Dagens ETC. Samarbetet offentliggjordes under måndagen på tidningen sajt.
/.../
'Jag kommer skriva några gånger för ETC det här året och säkert skriva för Expressen ingen framöver nångång', säger Özz."

Håll skenet uppe så långt det håller, gubben. ETC har inga pengar, Özz Nujen handlar om pengar. Och sken.

https://www.medievarlden.se/2019/01/ozz-nujen-slutar-skriva-for-expressen/
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-01-14 kl. 18:40.
Citera
2019-01-14, 18:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Direkt samband med svartbygge-, hotellverksamhets- och skattefifflarhärvan kan inte garanteras, men nu avpolleteras Özz Nujen som krönikör i Expressen. Skrivklåda finns dock kvar - vilket förvånar, då hans drapor verkar synnerligen trögt utklämda - och han fortsätter sin skriftställargärning i ETC.

"I två år har Özz Nûjen skrivit krönikor för Expressen. Där har han skrivit personliga betraktelser om samhälle och politik.

Samarbetet är dock avbrutet nu. Han har inte skrivit något sedan den 19 december. Att Özz Nûjen slutar skriva för Expressen bekräftas av tidningens chefredaktör Tomas Mattsson i ett sms.

'Det är inga konstigheter alls, vi har kolumnister som skriver en tid och då och då så går någon vidare och någon annan tillkommer så det hela tiden sker förändringar', skriver Tomas Mattsson.

I stället ska Özz*Nûjen skriva för vänstertidningen*Dagens ETC. Samarbetet offentliggjordes under måndagen på tidningen sajt.
/.../
'Jag kommer skriva några gånger för ETC det här året och säkert skriva för Expressen ingen framöver nångång', säger Özz."

Håll skenet uppe så långt det håller, gubben. ETC har inga pengar, Özz Nujen handlar om pengar. Och sken.

Kan det vara något avslöjande på gång som gör att Expressen avpoletterar Özz innan bajsbomben smäller? Starkt provocerande att han fick skriva så länge som han gjorde i Expressen.

Özz försöker lansera detta som goda nyheter på sin Twitter. Det är en tröst att se att det svenska folket inte har tröttnat på att ge honom kommentarer:

Citat:
Någon kontakt med Akilov? Skickar du cigaretter och dylikt till din fd. anställde? Är ni fortfarande dödspolare? Kurdiska organisationer är ofta terrorstämplade - vad anser du om detta när du tänker på din direkta/indirekta medverkan i terrordådet på Drottninggatan?
Citera
2019-01-14, 18:56
Medlem
carambolls avatar
Jag gillar att det står "ingen framöver" - istället för "igen" i intervjun med Özz angående Expressen-klottret.
Citera
2019-01-14, 19:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kan det vara något avslöjande på gång som gör att Expressen avpoletterar Özz innan bajsbomben smäller? Starkt provocerande att han fick skriva så länge som han gjorde i Expressen.

Özz försöker lansera detta som goda nyheter på sin Twitter. Det är en tröst att se att det svenska folket inte har tröttnat på att ge honom kommentarer:
Han får kommentarer, men svartbyggandet och hotellrörelsen verkar inte ha nått ut till folks medvetande. Fortfarande är det bara Akilov-kopplingen som kommenteras, verkar det som.

Möjligen vädrar (eller planerar) Mattsson kommande skandal. I så fall tror jag att han är nöjd med att distansera sig själv och tidningen ca två veckor från den tidpunkt då den ska brisera. Under tiden har folket läst Özz krönikor och skällt på honom. Det ger klick.
Citera
2019-01-14, 19:12
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Han får kommentarer, men svartbyggandet och hotellrörelsen verkar inte ha nått ut till folks medvetande. Fortfarande är det bara Akilov-kopplingen som kommenteras, verkar det som.

Möjligen vädrar (eller planerar) Mattsson kommande skandal. I så fall tror jag att han är nöjd med att distansera sig själv och tidningen ca två veckor från den tidpunkt då den ska brisera. Under tiden har folket läst Özz krönikor och skällt på honom. Det ger klick.

...eller så har det varit årsskifte och Expressens avtal med Özz har löpt ut, man är efter omständigheterna överens att icke förnya. Tror tyvärr att detta är orsaken då Expressen tappat stinget. Helt. En röd tråd mot nedläggning, man är helt irrelevant idag, och man väljer aktivt att inte bli relevanta, det finns här ett utrymme att fylla om man ville ett svenskt Fox News.
Citera
2019-01-14, 19:21
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
...eller så har det varit årsskifte och Expressens avtal med Özz har löpt ut, man är efter omständigheterna överens att icke förnya. Tror tyvärr att detta är orsaken då Expressen tappat stinget. Helt. En röd tråd mot nedläggning, man är helt irrelevant idag, och man väljer aktivt att inte bli relevanta, det finns här ett utrymme att fylla om man ville ett svenskt Fox News.
Det kan vara så odramatiskt som årsskifte och avtal som upphör, men att man noterar datum för senaste krönika i Medievärldens artikel, det känns i alla fall som att man trevar efter något, att man har något på känn, att man tycker att det är dags för något. Men jag kanske önsketänker.

Eventuella schemalagda skandaler behöver inte vara inplanerade för just Expressens sidor. Ibland får Aftonbladet börja och så gör man rewrite på dem och vice versa. Bara som exempel.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-01-14 kl. 19:24.
Citera
2019-01-14, 19:40
Medlem
Någon skandal lär inte uppstå förrän berörda myndigheter ger ifrån sig något konkret i ärendet. Det allra första tecknet på att slipstenen har satts igång tror jag är när gotlandspolisen utfärdar ett omedelbart förbud mot uthyrning av tillfälliga boenden i de tre fastigheterna. Föreläggandet får nog Rickard Damm, som (om än felaktigt) står som både ägare och värd för hotellet på 1325 kvm.
Senast redigerad av medianox 2019-01-14 kl. 19:46.
Citera
2019-01-14, 19:43
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Nog för att Expressen är en skräptidning men det är ändå ett gigantiskt prestigemässigt nerköp att gå från Expressen till ETC.

Han lurar ingen med sin maskhållning.

Citat:
Jag kommer skriva några gånger för ETC det här året och säkert skriva för Expressen ingen framöver nångång', säger Özz.

Kämpa Özz!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in