Citat:
Ja att det framgått att Disciplinnämnden var oenig minns jag bestämt men svågern har väl legat på för att få såna uppgifter raderade Nüjens med ingift make/måg har inte riktigt samma politiska skydd, som Mona Sahlin hade/har. Även allmänheten i Stockholms län kände ju till Sahlins fason, men upplevde sig nog mest maktlös. Men den där tjänsten som "chef" för något var ju en uppenbar konstruktion för att hålla henne sysselsatt och något "övervakad" inom den politiska sfären. Bara hon härdade ut så skulle hon kunna bli ambassadör eller nå't. Men drömbilen "livvakten" körde väckte extrem uppmärksamhet bland bilintresserade. Sahlins påhitt om sitt behov av plats i parkeringsgarage för "livvaktens" sportbil, störde nog mer än en kollektivtågsresenär bland tjänstemännen på myndigheten. Och som grädde på moset försöket att genom bulvan (livvakten) bli boende i en bostadsrätt, som inte skulle kunna mätas ut för hennes skulder fick nog även de mer (S)-vänliga journalisterna att släppa trohetseder till rörelsen. Mycket har man gjort för att få behålla jobbet som skribent. Ingen har dock anställt Sahlin som krönikör, likt Expressen som betalar Özz Nüjen för att skriva några hundra ord! Så det finns väl något slags skillnad mellan kändis och kändis.
Jag gjorde en lätt sökning efter den här artikeln med rapport om att Debbie Nüjen inte fällts i Svenska Advokatsamfundets Diciplinnämnd. Men tyvärr är det nog ganska väl raderat. Märkligt att man inte ens lät beslutet anstå tills skatteproblemen var lösta. Jag stöder mitt minne på att jag lätt uppgiven läste och konstaterade att "Ja, då får hon fortsätta på Migrationsverket".
Hon har inga klienter som själva betalar sina ärenden utan lever väl endast på intäkter från Migrationsverkets fall. Och maken R. sköter ruljansen för boendena. Och hela familjen äger de där bägge fastigheterna på Gotland, som skulle sätta fart på hela kulturlivet.
Det fanns gott om artiklar i samband med affärernas avslutande med Region Gotland. Då syntes Özz i var och varannan artikel. Det stod inget om fina boenden för flyktingar och asylsökanden, utan mest om kulturverksamheter för hela bygden. Jag tror att de flesta artiklarna är s.k. betalartiklar numera. Precis som artikeln om Diciplinnämndens oeniga beslut. Antingen borta eller betalartiklar.
Jag gjorde en lätt sökning efter den här artikeln med rapport om att Debbie Nüjen inte fällts i Svenska Advokatsamfundets Diciplinnämnd. Men tyvärr är det nog ganska väl raderat. Märkligt att man inte ens lät beslutet anstå tills skatteproblemen var lösta. Jag stöder mitt minne på att jag lätt uppgiven läste och konstaterade att "Ja, då får hon fortsätta på Migrationsverket".
Hon har inga klienter som själva betalar sina ärenden utan lever väl endast på intäkter från Migrationsverkets fall. Och maken R. sköter ruljansen för boendena. Och hela familjen äger de där bägge fastigheterna på Gotland, som skulle sätta fart på hela kulturlivet.
Det fanns gott om artiklar i samband med affärernas avslutande med Region Gotland. Då syntes Özz i var och varannan artikel. Det stod inget om fina boenden för flyktingar och asylsökanden, utan mest om kulturverksamheter för hela bygden. Jag tror att de flesta artiklarna är s.k. betalartiklar numera. Precis som artikeln om Diciplinnämndens oeniga beslut. Antingen borta eller betalartiklar.