Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 18:59
  #7273
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Många här vill ogint sammankoppla Özz Nujen med terroristen på Drottninggatan.

Janne Josefson gjorde ett seriöst skitinslag! Lite trist, eftersom han går i pension i år.

Özz kan maximalt bara skyldig till att använda "svartjobbare" i sitt eget hus. <---

Bra inlägg. Reggad i april 2018. Hej... du...



Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Ni som skriver att skatteverket, ekoroteln m fl inte utreder detta med svartlönerna. Hur vet ni det?

Hur länge har informationen varit tillgänglig? Hur långt tid tar normalt dylika mål?
Citera
2018-07-15, 20:23
  #7274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Nej. Alldeles för osannolikt.
De alla ljuger.
Förövrigt finns det någon som sitter på den där artikeln i någon lokaltidning där han uttalar sig om renoveringen? Innan skiten träffade fläkten?
Finns en del i den här artikeln:

http://www.helagotland.se/kulturnoje...-13946120.aspx
Citera
2018-07-15, 20:35
  #7275
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Akilov har fått betalt för jobb utförda på de fastigheter som Özz och Debbie äger på Gotland. Varken Özz eller Debbie säger sig ha någon kännedom om dessa betalningar. Kan det vara så att Mamoste & svågern kommit överens om att stå för fiolerna, typ: "Inte ska väl Özz & Debbie behöva bekosta svartarbete på sina hus. Det här bjuder vi på!" Låter märkligt ...
Fastighetsägare har väldigt klara skyldigheter, inte bara när det gäller att den som anlitas har skattsedel.
Samma fastighetsägare har sina skyldigheter gentemot kommunen.

Det finns massa kloka kommentarer i tråden gjorda av de som är väl insatta i lagstiftningen.

Av vad som har framkommit så begriper jag inte hur syskonen skall kunna slingra sig ur detta?

Vem vet, kanske det går att skylla på "Flashbackdrevets provokationer"?
Citera
2018-07-15, 20:42
  #7276
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Många här vill ogint sammankoppla Özz Nujen med terroristen på Drottninggatan.

Janne Josefson gjorde ett seriöst skitinslag! Lite trist, eftersom han går i pension i år.

Özz kan maximalt bara skyldig till att använda "svartjobbare" i sitt eget hus. <---

Det kan vara värt att påpeka att förundersökningen mot massmördaren och terroristen Akilov "sammankopplade" Özzklanen med terroristen.
Det är ur förundersökningen som tråden har erhållit bekräftelse på att Debbie och "svågern" samt Debbies och Özz pappa betalade Akilov för arbete utfört på en fastighet som ensamt ägs av Özz och en annan fastighet som ägs av Özz och Debbie.

Om du har problem med "sammankopplingen" så får du ta upp det med polis och åklagare då de hade fräckheten att inkludera betalningarna i den sagda förundersökningen mot terroristen.
Citera
2018-07-15, 22:41
  #7277
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Självklart att de utrett det du säger. Enligt Akilov så jobbade han med "landsmän" som städare.
Varför är detta så viktigt? Absolut ingenting pekar på att hans ströjobb har någonting med hans förvridna psyke att göra. Utbetalningen från DN och RDs gemensamma konto ska självfallet utredas i detalj, men jag tror ändå inte att det har med terrorbrottet att göra. Däremot skattefusk.
Är jag ensam om denna analys?

Nej du är inte ensam. Det sannolika är att familjen inte hade någon aning om framtida terrordåd. Det tror jag dom flesta är överens om. Men att bidra till en terrorists försörjande är i de allra flesta länder väldigt misstänkt, även om det varit ofrivilligt. I hårdare länder innebär det kraftiga åtgärder från säkerhetspolis eller motsvarande. Någon veckas förhör elller så för alla med direkt eller indirekt inblandning är inte ovanligt utan snarast det minsta man kan räkna med.

Min uppfattning är att det ofta är så att man inte ens i god tro kan sända pengar till terrorister utan påföljd. I detta fall är det dessutom så att det i högsta grad går att ifrågasätta den goda tron då det handlar om direkta insättningar till en icke medborgare för icke specifierade tjänster.

Om jag tillåts spekulera så tror jag att i t ex USA hade man kanske kunnat förhandla sig till 6-8 år i fängelse ifall man villkorslöst erkänt sig skyldig till endast skattebrott och ingen misstanke fanns om bistånd till Akilovs handlingar. Jag tror också att man då varit glad för en så låg påföljd.

Jag vet inte vad som är kutym i vårt kära Sverige men enligt Öz själv så har dom inte kallat någon, inte ens han själv till förhör. Det finner jag en smula anmärkningsvärt.

Personligen tycker jag att även om säpo är helt övertygande om familjen oskuld borde man åtminstone som markör med övertydlighet visa att finansiering av terrorister, återigen även om med god tro (nåja bara genom skattebrott), tas på största allvar och således förhöra samtliga inblandade. En för säkerhetspolisen viktig aspekt måste vara hur en papperslös uzbek lyckas försörja sig i Sverige och huruvida det finns fler i samma situation.

Nu kan det vara så att säpo inte är av samma mening som mig utan gjort förhör och att Öz ljuger. Det är isåfall ett för mig märkligt resonemang men fullt möjligt. Detsamma skulle kunna gälla eventuella utredningar om skattebrott samt om svartbyggen men återigen mycket märkligt då man gärna vill upplysa gemene man om att man beivrar dylika brott.

Det vore ytterst tragisk om åren går och det visar sig att inga utredningar pågått och allt rinner ut i sanden.
Citera
2018-07-15, 23:33
  #7278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns en del i den här artikeln:
http://www.helagotland.se/kulturnoje...-13946120.aspx
Jag antar att artikeln är bakom betalvägg och oåtkomlig för de flesta här, så här lyder den i sin helhet:

Citat:
Känd komiker bygger teaterscen i Tingstäde
PLANER Özz Nûjen håller för tillfället på att färdigställa en teaterscen i Gazeliegården i Tingstäde. Redan i sommar hoppas han att den första föreställningen kan sättas upp.

Simon Frid06:30 | 2017-02-18
Komikern och skådespelaren Özz Nûjen köpte för några år sedan Gazeliegården och den gamla skolan i Tingstäde tillsammans med sin storasyster. Han har under en längre tid renoverat gården för att få till en verksamhet i fastigheten. Tanken är att det framöver ska gå att spela teater där.

– Min förhoppning är att det ska bli en teater som får namnet Tingstäde teater. Jag och min storasyster har tillsammans renoverat den under en längre tid, säger Özz Nûjen.

Han säger att det ännu är en del av renoveringen som återstår innan det är en färdig scen på plats.

– Det jag behöver nu är bra ljud och ljus. Sedan är det mesta renoverat, men det är lite jobb som ännu återstår, säger Özz Nûjen.

Redan i sommar hoppas han att det kan bli en teaterföreställning i Tingstäde. Det är inte bestämt vad den ska handla om – utan det vill Özz Nûjen återkomma med.


– Det kommer inte att bli jättemycket verksamhet där. Men det är jag som i så fall ska göra en föreställning i sommar, säger han.

I april kommer Özz Nûjen till Gotland och ska spela Rikard III på Hemsegården. Det är en föreställning som han för tillfället reser runt med i landet.

– Jag spelar alla roller och det är väldigt roligt att få göra den. Sedan har jag fått väldigt fina recensioner och det är väldigt roligt, säger Özz Nûjen.

Föreställningen i Hemse med Rikard III blir den sista under vårens turné.
Citera
2018-07-16, 03:04
  #7279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Ni som skriver att skatteverket, ekoroteln m fl inte utreder detta med svartlönerna. Hur vet ni det?

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hur länge har informationen varit tillgänglig? Hur långt tid tar normalt dylika mål?

Vet ej. Hur lång tid tror du att det kan ta? Finns det någon "normal" eller maxtid?
Citera
2018-07-16, 07:53
  #7280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Många här vill ogint sammankoppla Özz Nujen med terroristen på Drottninggatan.

Janne Josefson gjorde ett seriöst skitinslag! Lite trist, eftersom han går i pension i år.

Özz kan maximalt bara skyldig till att använda "svartjobbare" i sitt eget hus. <---

"ogint"?
Hur menar du? Att vi i tråden är missunnsamma när vi ser ekonomiska sammankopplingar mellan Özz Nujens pappa plus storasyster och massmördaren Akilov?
Inte då jag i alla fall. För min del unnar jag den ohederlige, parasitiske Özz Nujen och hans lika ohederliga, parasitiska asyladvokat till syster, att kopplas hur mycket som helst till Akilov.

Och sen det där med vad du skriver om Janne Josefsson. Det var inget "skitinslag" minsann! Det UG-avsnittet gav tittarna massa information om hur svartjobbare likt Akilov har levt och lever i Sverige. Såg du ens själva programmet? Såg du Özz Nujens "program"?

Att du gör ett försök att pensionera JJ i förtid väcker min undran. JJ har slutat på UG, så långt stämmer det, men du är väl medveten om att JJ är kvar på SVT i en eller annan form? I fin form tror jag.
Du försöker göra JJ till en pensionär. Varför skriver du inte "creepy gubbe"? Det brukar användas av folk som ogillar honom..
Citera
2018-07-16, 10:25
  #7281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, Nujens bidrog till Akilovs försörjning. Om detta råder inga tvivel. Men ifall detta betyder att Nujens gjorde något annat än att skattefuska är en annan sak. Är det svårt att greppa?

Vad du tycker, eller uppfattar spelar ingen roll i sak.

Det är olagligt att betala ut svarta löner, och överföra pengar till folk utan att redovisa, bokföra och betala skatt och avgifter.

Penningtvättslagen är en lag som kom till för just för folk som dig som inte fattar det där med terror, terrorister och kriminella, typ, att de också behöver pengar för att äta och bo. Du behöver bara ha koll på att det är förbjudet att överföra pengar till främlingar och pack som Akilov, på det sätt som klanen Nujen gjort.

Du behöver inte heller veta varför du inte får dricka alkohol innan du sätter dig i ett fordon. Du åker dit så det smäller. Vill du spöa upp din fru och barn på goda grunder, kommer du ingen stans med en debatt eller löst tyckande. Det enda du behöver hålla reda på är att det är olagligt.

För advokaten Debbie Nujen, gäller högre krav på kunskap, än för dig, just för att hon är advokat, och att klanen borde ha utsett henne som ansvarig, av den orsaken. Hade advokaten Debbie agerat så som förväntas av en advokat, så hade Akilov inte fått pengar och därmed inte haft pengar till att finansiera sin vistelse i Sverige. Det är så enkelt att vi inte hade haft terrordådet på Drottninggatan, om Akilov hade varit luspank, och om ingen hade gömt honom på olika arbetsplatser.

Nu kommer jag till slutsten att advokaten Debbie utsetts som ansvarig av klanen, bara för att advokater har hög trovärdighet. Och att advokater åtnjuter ett skydd, där de slipper rättsliga åtgärder. De har en trovärdighet som underlättar brottsliga gärningar. Det vi ser nu är ett exempel på hur advokater som Debbie, kan hålla på med sin skit i skydd av advokatsamfundets egna "rättsordning" i avvaktan på att brottsligheten preskriberas.

Det mest vidriga är att advokatsamfundet, direkt gjorde ett eget ärende, på eget initiativ,i stället för att förlita sig på att rättsväsendet hanterar brottslighet. I en rättsstat borde det vara självklart att ett samfund inte skyddar sina medlemmars kriminella gärningar i privata rättsordningar. I ett fall som detta, där det finns kopplingar till terror borde det vara självklart!
Citera
2018-07-16, 15:09
  #7282
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vad du tycker, eller uppfattar spelar ingen roll i sak.

Det är olagligt att betala ut svarta löner, och överföra pengar till folk utan att redovisa, bokföra och betala skatt och avgifter.

Penningtvättslagen är en lag som kom till för just för folk som dig som inte fattar det där med terror, terrorister och kriminella, typ, att de också behöver pengar för att äta och bo. Du behöver bara ha koll på att det är förbjudet att överföra pengar till främlingar och pack som Akilov, på det sätt som klanen Nujen gjort.


Du behöver inte heller veta varför du inte får dricka alkohol innan du sätter dig i ett fordon. Du åker dit så det smäller. Vill du spöa upp din fru och barn på goda grunder, kommer du ingen stans med en debatt eller löst tyckande. Det enda du behöver hålla reda på är att det är olagligt.

För advokaten Debbie Nujen, gäller högre krav på kunskap, än för dig, just för att hon är advokat, och att klanen borde ha utsett henne som ansvarig, av den orsaken. Hade advokaten Debbie agerat så som förväntas av en advokat, så hade Akilov inte fått pengar och därmed inte haft pengar till att finansiera sin vistelse i Sverige. Det är så enkelt att vi inte hade haft terrordådet på Drottninggatan, om Akilov hade varit luspank, och om ingen hade gömt honom på olika arbetsplatser.

Nu kommer jag till slutsten att advokaten Debbie utsetts som ansvarig av klanen, bara för att advokater har hög trovärdighet. Och att advokater åtnjuter ett skydd, där de slipper rättsliga åtgärder. De har en trovärdighet som underlättar brottsliga gärningar. Det vi ser nu är ett exempel på hur advokater som Debbie, kan hålla på med sin skit i skydd av advokatsamfundets egna "rättsordning" i avvaktan på att brottsligheten preskriberas.

Det mest vidriga är att advokatsamfundet, direkt gjorde ett eget ärende, på eget initiativ,i stället för att förlita sig på att rättsväsendet hanterar brottslighet. I en rättsstat borde det vara självklart att ett samfund inte skyddar sina medlemmars kriminella gärningar i privata rättsordningar. I ett fall som detta, där det finns kopplingar till terror borde det vara självklart!
Detta inlägg tar nästan priset i dumhet! Precis som många andra blandar du korten fritt helt utan anständighet eller intellektuell stringens.
Jag tror inte Nujens är direkt inblandade i Akilovs terrorbrott.

Detta läser vissa (inklusive du) som att jag försvarar Nujens och inte förstår någonting.

Du - och flera andra i tråden - verkar tro att om man som Nujens anlitar svart arbetskraft varav en person senare begår ett terroristbrott så är Nujens inblandade i terrorbrottet.
Visst, man kan välja att se det så. Utan svartjobb inga pengar till Akilovs uppehälle etc. Men det är en rätt korkad och i mitt tycke helt orimlig slutsats.
Jag vill se Nujens åka dit så det ryker om det. För att de anlitat svart arbetskraft och därigenom skattefuskat. Konsekvensen av detta borde bli att Debbies advokatlicens dras in, Özz karriär är definitivt över (vilket jag iofs tror han redan sett till att den är) och att Rickard Damm får sparken.
Räcker rätt bra för mig.

Jag har förklarat varför jag inte drar några stora växlar på Advokatsamfundets patetiska icke-utredning av Debbie. Jag har förklarat varför jag tror att detta kommer - till slut - utredas ordentligt.
Jag polemiserade mot konspirationssvamlaren mediaknox för att han just svamlade om konspirationer och målade upp en bild sig själv som en erfaren och mild pensionerad jurist, som lika gärna kunde publicerat sin rappakalja i SvD (skrattretande), och sedan agerade drama queen.
Jeez!
Citera
2018-07-16, 15:34
  #7283
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Nej du är inte ensam. Det sannolika är att familjen inte hade någon aning om framtida terrordåd. Det tror jag dom flesta är överens om. Men att bidra till en terrorists försörjande är i de allra flesta länder väldigt misstänkt, även om det varit ofrivilligt. I hårdare länder innebär det kraftiga åtgärder från säkerhetspolis eller motsvarande. Någon veckas förhör elller så för alla med direkt eller indirekt inblandning är inte ovanligt utan snarast det minsta man kan räkna med.

Min uppfattning är att det ofta är så att man inte ens i god tro kan sända pengar till terrorister utan påföljd. I detta fall är det dessutom så att det i högsta grad går att ifrågasätta den goda tron då det handlar om direkta insättningar till en icke medborgare för icke specifierade tjänster.

Om jag tillåts spekulera så tror jag att i t ex USA hade man kanske kunnat förhandla sig till 6-8 år i fängelse ifall man villkorslöst erkänt sig skyldig till endast skattebrott och ingen misstanke fanns om bistånd till Akilovs handlingar. Jag tror också att man då varit glad för en så låg påföljd.

Jag vet inte vad som är kutym i vårt kära Sverige men enligt Öz själv så har dom inte kallat någon, inte ens han själv till förhör. Det finner jag en smula anmärkningsvärt.

Personligen tycker jag att även om säpo är helt övertygande om familjen oskuld borde man åtminstone som markör med övertydlighet visa att finansiering av terrorister, återigen även om med god tro (nåja bara genom skattebrott), tas på största allvar och således förhöra samtliga inblandade. En för säkerhetspolisen viktig aspekt måste vara hur en papperslös uzbek lyckas försörja sig i Sverige och huruvida det finns fler i samma situation.

Nu kan det vara så att säpo inte är av samma mening som mig utan gjort förhör och att Öz ljuger. Det är isåfall ett för mig märkligt resonemang men fullt möjligt. Detsamma skulle kunna gälla eventuella utredningar om skattebrott samt om svartbyggen men återigen mycket märkligt då man gärna vill upplysa gemene man om att man beivrar dylika brott.

Det vore ytterst tragisk om åren går och det visar sig att inga utredningar pågått och allt rinner ut i sanden.
Tack för det (fetade) och det du säger är helt riktigt. Det är anmärkningsvärt om detta inte tagits upp alls. Men vi vet ju inte det, eller hur?
Man kan ju inte direkt tro att SÄPO ringer Expressen om de förhört Nujens? (Eller ens att Expressen skulle vilja skriva om det.)
Många i tråden kan inte separera på de två sakerna; Akilovs terrordåd och Nujens massiva hyckleri och skattebrott. SÄPO och den polisrotel som utredde Akilov lär inte varit speciellt intresserade av Nujens skattebrott om de godtagit Nujens/Damms förklaringar vis a vis utbetalningarna.
Men det finns andra polisrotlar och inte minst SKV som lär vara betydligt mer intresserade. Men i sammanhanget är det brott av en helt annan dignitet - och det finns absolut en möjlighet att det här kan föreligga vissa påtryckningar från politiskt håll. Özz är ju riksblatte och Debbie en asyladvokat. Båda med "rätt" värdegrund.

Man vill nog helst inte att detta blåser upp i media några månader innan valet. Det är mina två öre.
Citera
2018-07-16, 18:42
  #7284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tack för det (fetade) och det du säger är helt riktigt. Det är anmärkningsvärt om detta inte tagits upp alls. Men vi vet ju inte det, eller hur?
Man kan ju inte direkt tro att SÄPO ringer Expressen om de förhört Nujens? (Eller ens att Expressen skulle vilja skriva om det.)
Många i tråden kan inte separera på de två sakerna; Akilovs terrordåd och Nujens massiva hyckleri och skattebrott. SÄPO och den polisrotel som utredde Akilov lär inte varit speciellt intresserade av Nujens skattebrott om de godtagit Nujens/Damms förklaringar vis a vis utbetalningarna.
Men det finns andra polisrotlar och inte minst SKV som lär vara betydligt mer intresserade. Men i sammanhanget är det brott av en helt annan dignitet - och det finns absolut en möjlighet att det här kan föreligga vissa påtryckningar från politiskt håll. Özz är ju riksblatte och Debbie en asyladvokat. Båda med "rätt" värdegrund.

Man vill nog helst inte att detta blåser upp i media några månader innan valet. Det är mina två öre.

(det jag fetade)
Med tanke på att du inte svarade mig på min fråga häromdagen om varför du är så övertygad om att MSM, vid händelse av att myndigheterna väljer att INTE granska Nujens skattemisskötsamhet, kommer att då börja granska berörda myndigheter, undrar jag om du tror att oavsett utgången av valet, kommer det avklarade valet göra MSM villigare att berätta om The Nujens märkliga "affärer"?

Jag vet att det blev en lång mening, men meningen gick väl fram?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback