Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Jag hoppas att det av mina två citat-exempel tydligt har framgått följande:
Özz talar säkert sanning när han litet oförsiktigt berättar att han har kontakt med sin syster advokaten i stort sett dagligen och att hon är familjens klippa, alltså vad som i en maffiafamilj på Sicilien benämns consigliere. Även om Özz Nujen är den som står för pengarna är pappa Mamoste fortfarande familjen Nujens don.
Annars ljugs det hej vilt av alla som försöker skydda Özz Nujen och hans familj från rättvisans långa arm: Lennart Weiss är riktigt underhållande när han påstår att Akilov anlitades som underentreprenör av det byggföretag som familjen anlitat. Men snälla Lennart Weiss - det byggföretaget är ju hämtat från Blocket och är avregistrerat från allt som kan sammankopplas med hederligt arbete! Försök nu förklara för din styrelse hur du tänkt, när du tillsammans med Özz Nujen engagerat SvD i eländet också!
Visst är det inte så lite Kafka över det? Med din bakgrund inom juridiken så måste det vara ovanligt att det trots att det presenteras fakta inte vidtas några åtgärder från rättsvårdande myndigheter. Alla som varit i kontakt med skatteverket kan nog intyga att de är ganska så nitiska när de tror sig fått upp ett spår. Jag brukar vanligtvis skylla på att vanligt folk inte orkar hänga på FB och läsa in sig på olika orättvisor, men det här har ju till och med varit uppe på UG på SVT.
Keep up the good work Medianox med flera! Hanteringen av det här är lite av en dealbreaker för mig, om jag helt ska förlora tron på vårt samhälle. Att våra politiker, media och en hel del tjänstemän inte talar sanning pga en blandning av ideologiska och karriärmässiga skäl är ställt bortom all tvivel, men att de har en sån makt över alla myndigheter som berörs i det här ärendet visar onekligen på en rättsröta så djupt rotad att hela byggnaden är rutten. För att städa ut det här krävs att väldigt många får lämna sina skrivbord.