Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 19:15
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det jag fetade)
Med tanke på att du inte svarade mig på min fråga häromdagen om varför du är så övertygad om att MSM, vid händelse av att myndigheterna väljer att INTE granska Nujens skattemisskötsamhet, kommer att då börja granska berörda myndigheter, undrar jag om du tror att oavsett utgången av valet, kommer det avklarade valet göra MSM villigare att berätta om The Nujens märkliga "affärer"?

Jag vet att det blev en lång mening, men meningen gick väl fram?
Smileys räcker inte Carinah78. Men jag kan svara ändå. Därför att fallet hamnar direkt i det redan överfulla facket av undertryckta nyheter som möjligen kan "gynna SD". Ingenting som MSM/regeringen eller 7-klövern vill göra just nu. Efter valet så spelar det dock betydligt mindre roll (enligt deras logik).
Jag har dessutom aldrig påstått att MSM kommer instigera en granskning av Nujens affärer. Däremot så har jag ett stort förtroende för Janne Josefsson (som MSM/SVT avskyr). Han har inte pensionerat sig än, utan bara slutat med UG (efter mycket påtryckningar). Det finns dessutom många andra granskande journalister som inte skulle acceptera att Nujens skulle beviljas straffrihet för ett brott som är uppenbart och redan delvis dokumenterat.
Gå tillbaka till oraklet mediaknox och förundras över hur ingenting verkar stämma med någonting och således är en enda stor SÄPO-komplott!
Citera
2018-07-16, 19:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Du har uppenbart inte läst FUP:en, och förstår inte att Akilovs umgänge kan ha haft betydelse för hans radikaliseing. Akilov har för övigt inget "förvridet psyke", han är djupt troende muslim och anser att han inte gjort något fel.

Om du nu tycker att det var ett vettigt beslut av utredarna att inte förhöra Nujenklanen gällande sina affärer med Akilov, så tror jag inte att vi kommer längre. Att jag och flertalet i tråden inte tror att Nujens finansierat terrordådet avsikligt, verkar inte heller gått fram.
Jag tror jag missuppfattade en del av ditt inlägg och ber isf om ursäkt. Men att Akilov inte har ett förvridet psyke får stå för dig.
Citera
2018-07-16, 21:12
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det finns dessutom många andra granskande journalister som inte skulle acceptera att Nujens skulle beviljas straffrihet för ett brott som är uppenbart och redan delvis dokumenterat.

Som vem då? När har svensk MSM-media förutom Josefsson någonsin granskat någon av Nujens hudfärg eller mörkare? Under metoo var det märkligt tyst kring ett visst enskilt fall som du kanske minns.
Citera
2018-07-16, 21:21
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Som vem då? När har svensk MSM-media förutom Josefsson någonsin granskat någon av Nujens hudfärg eller mörkare? Under metoo var det märkligt tyst kring ett visst enskilt fall som du kanske minns.
Jag skrev nyss att jag inte tror MSM kommer nysta i detta. Men JJ är inte helt ensam. Jag tror på att Nujens fiffel kommer att granskas. Sen får ni andra tycka vad fan ni vill.
Citera
2018-07-16, 21:31
Medlem
Citat:
Akilov fick frågan. Men det verkar som folk i tråden missförstår vad som är två helt separata ärenden.
Terrorbrottet och möjligt skattefiffel. Det förra är ett avslutat ärende. Det senare är en helt annan sak, något som av en ren slump uppdagades och något som kommer utredas helt separat.
(det fetade)
Är familjen Nujens betalningar till Akilov ett avslutat ärende? Har det blivit utrett och konstaterats vara rättsligt oantastbart att förse en blivande terrorist med svarta pengar till betydande belopp? Om det är okej så borde det väl kommuniceras så att folk vet vad som gäller?
Citera
2018-07-16, 22:13
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
(det fetade)
Är familjen Nujens betalningar till Akilov ett avslutat ärende? Har det blivit utrett och konstaterats vara rättsligt oantastbart att förse en blivande terrorist med svarta pengar till betydande belopp? Om det är okej så borde det väl kommuniceras så att folk vet vad som gäller?

Tänk om detta hänt i USA. En kändis som finansierat en 9/11-terrorist och dessutom svart. Betänk att Martha Stewart fick fängelse för att ha undanhållit bara 40 000 dollar från skatt.

En sådan person hade raderats från historieböckerna.

Men här i Sverige är det muntra miner och han får givetvis vara kvar som Expressen-krönikör och till och med läxa upp alla som har mage att ifrågasätta honom.
Citera
2018-07-16, 22:15
Medlem
Nu vet vi ju inte vad Säpo och andra myndigheter gör och har gjort.

Özz Nujen säger att Säpo inte har hört av sig till honom. Det tycker jag är konstigt i så fall.

Akilov har sagt att han har jobbat tillsammans med ett antal landsmän på bygget på Gotland.

Vi vet inte om han hade börjat radikaliseras då, inte heller om någon har påverkat honom i radikal riktning. Men nog vore det befogat att kartlägga vilka hans landsmän vid bygget är, vilka sympatier de har och hur uzbeknätverket i Sverige ser ut. Och då vore det väl naturligt att fråga ut Özz och Debbie och pappa Nujen samt Rikard Damm om vad de vet och minns om jobbarna på bygget. Någon eller alla av dem måste ha haft kontakt med byggarna.

Dock tror jag inte att man ska lita på Özz Nujens påstående att Säpo inte har kontaktat honom.
Citera
2018-07-16, 22:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Tänk om detta hänt i USA. En kändis som finansierat en 9/11-terrorist och dessutom svart. Betänk att Martha Stewart fick fängelse för att ha undanhållit bara 40 000 dollar från skatt.

En sådan person hade raderats från historieböckerna.

Men här i Sverige är det muntra miner och han får givetvis vara kvar som Expressen-krönikör och till och med läxa upp alla som har mage att ifrågasätta honom.
Visst är detta fullständigt groteskt. Hoppet står till att Özz vågar sig på en flygresa & hamnar i Guantanamo utan att passera "Gå". Jag har tipsat Homeland vid flera tillfällen.
Citera
2018-07-16, 22:21
Medlem
valleros avatar
Citat:
(det fetade)
Vem påstår att det är rättsligt oantastbart? Förutom du då?
Än en gång så blandas akilovs gärning ihop med vad han gjorde innan. Det saknar betydelse för terrorbrottet. Men inte för Nujens skattebrott. Men det är tydligen obegripligt för vissa.
Citera
2018-07-16, 22:28
Medlem
Citat:
Vem påstår att det är rättsligt oantastbart? Förutom du då?
Än en gång så blandas akilovs gärning ihop med vad han gjorde innan. Det saknar betydelse för terrorbrottet. Men inte för Nujens skattebrott. Men det är tydligen obegripligt för vissa.
Terrorfinansiering sker med nödvändighet innan gärningen. Varför ska inte Nujens utredas förr misstanke om terrorfinansiering?
Citera
2018-07-16, 22:34
Medlem
valleros avatar
Citat:
Terrorfinansiering sker med nödvändighet innan gärningen. Varför ska inte Nujens utredas förr misstanke om terrorfinansiering?
Vad säger att de inte har det?
Då jag personligen inte tror Nujens har planerat eller medvetet finansierat terrordådet så framstår det inga konstigheter där. Men du kanske har andra tankar?
Citera
2018-07-16, 22:37
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst är detta fullständigt groteskt. Hoppet står till att Özz vågar sig på en flygresa & hamnar i Guantanamo utan att passera "Gå". Jag har tipsat Homeland vid flera tillfällen.
Skulle vara trevligt att se om Özzet är villig numera att korsa Atlanten för en shoppingtur för vi får väl anse att som komiker gjorde han inget avtryck överhuvudtaget däröver!
Förutom negativt förstås.

Kom igen nu terroristfinansiären!
Turista i USA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in