Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
(det jag fetade)
Med tanke på att du inte svarade mig på min fråga häromdagen om varför du är så övertygad om att MSM, vid händelse av att myndigheterna väljer att INTE granska Nujens skattemisskötsamhet, kommer att då börja granska berörda myndigheter, undrar jag om du tror att oavsett utgången av valet, kommer det avklarade valet göra MSM villigare att berätta om The Nujens märkliga "affärer"?
Jag vet att det blev en lång mening, men meningen gick väl fram?

Smileys räcker inte Carinah78. Men jag kan svara ändå. Därför att fallet hamnar direkt i det redan överfulla facket av undertryckta nyheter som möjligen kan "gynna SD". Ingenting som MSM/regeringen eller 7-klövern vill göra just nu. Efter valet så spelar det dock betydligt mindre roll (enligt deras logik).
Jag har dessutom aldrig påstått att MSM kommer instigera en granskning av Nujens affärer. Däremot så har jag ett stort förtroende för Janne Josefsson (som MSM/SVT avskyr). Han har inte pensionerat sig än, utan bara slutat med UG (efter mycket påtryckningar). Det finns dessutom många andra granskande journalister som inte skulle acceptera att Nujens skulle beviljas straffrihet för ett brott som är uppenbart och redan delvis dokumenterat.
Gå tillbaka till oraklet mediaknox och förundras över hur ingenting verkar stämma med någonting och således är en enda stor SÄPO-komplott!