Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-14, 23:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Helt i sin ordning att du växlar från att missförstå till att bli oförskämd. Inte alls oväntat.
Tror som sagt att vi avslutar den här diskussionen, ser inte ut att leda någon vart.
Efter ditt tidigare inlägg så förstår jag verkligen varför du vill avbryta.
Citera
2018-07-15, 00:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Nu får du ge dig, Vallero. Du är nog den störste förnekare jag upplevt här på FB sen många år. Du spelar ett besserwisserspel som inte går hem. Inte i den här tråden. Den här är nånting som du inte skulle ha petat i. Du fattar inte vad det handlar om. Så enkelt är det.
Vad är det jag förnekar? Och vad handlar det om?
Upplys mig gärna.
Citera
2018-07-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, Nujens bidrog till Akilovs försörjning. Om detta råder inga tvivel. Men ifall detta betyder att Nujens gjorde något annat än att skattefuska är en annan sak. Är det svårt att greppa?
Det är just detta jag önskar att rättsväsendet undersöker, är det ok att förse en blivande terrorist med betydande belopp i svarta pengar? Klarar man sig undan påföljd om man hävdar att terroristen inte berättat om sina planer?
Citera
2018-07-15, 00:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Nu får du ge dig, Vallero. Du är nog den störste förnekare jag upplevt här på FB sen många år. Du spelar ett besserwisserspel som inte går hem. Inte i den här tråden. Den här är nånting som du inte skulle ha petat i. Du fattar inte vad det handlar om. Så enkelt är det.

Väl talat.

Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Svar till signaturen vallero:

En stor och i sammanhanget inte obetydlig skillnad mellan dig och mig är att du har skrivit
mer än 3000 inlägg i olika trådar här på FB medan jag har nöjt mig med 30 i just den här tråden. Vi har därför sannolikt helt olika agendor. Men du har ovan citerat tre passusar och ställt mig lika många frågor. Jag skall gärna besvara dem, men sedan är min medverkan här på FB avslutad.

1) Jag har under årens lopp deltagit i utbildningen av både juriststuderande och poliser i just utredningsteknik. Att inte förhöra personer som visat sig ha betalat en misstänkt terrorist stora summor pengar, är givetvis både juridiskt och tekniskt sett oförsvarbart. Men jag antar att polisen kommer att skylla på säkerhetspolisen och vice versa. Det spelar egentligen ingen roll vilken som får skulden för debaclet, det är ju förundersökningsledaren som personligen har det utredningstekniska ansvaret. Jag har redan nu kallat det inträffade en skandal, den kan lätt förvandlas till en praktskandal om det visar sig att politiskt tillsatta personer haft ett finger med i spelet. Statsråd har fått avgå för mindre. Jag förstår inte alls vad du menar med att svaret på alla mina frågor är "jag vet inte". Skulle någon av familjen Nujens familjemedlemmar ha blivit förhörda av polisen, skulle väl detta framgå av förundersökningsprotokollet - även om själva förhören som sådana sekretessbelagts. Har du tagit del av förundersökningsmaterialet?

2) Du undrar hur jag får ihop det att en PKK-anhängare skulle liera sig med en uzbekisk IS-sympatisatör. Svaret är enkelt: jag har aldrig hävdat att de har lierat sig med varandra. I en brottsutredning om misstänkt terrorism eller finansiering av terrorism räcker det emellertid mycket väl med att både PKK och olika islamistiska fraktioner i Uzbekistan faktiskt är klassade som terroristorganisationer. Som bekant krigar dessutom alla mot alla i dessa länder bara det gynnar dem själva.

3) Jag menar givetvis, att den som är beredd att ekonomisk stödja en terroristorganisation både måste ha medel till det och en politisk övertygelse. Vilken sedan denna politiska övertygelse är bryr sig terroristlagstiftningen inte om.

Jag hoppas att svaren du fått på dina frågor är tillräckligt uttömmande.

Jag hoppas du omprövar det. Vi förefalla vara många som uppskattar dina inlägg och dina infallsvinklar. FB som diskussionsforum och inhämtning av information är fullständigt unikt i Sverige. Din erfarenhet och dina kunskaper behövs definitivt i den här tråden, men även i många andra samt kommande trådar.

Tack, så långt.
Citera
2018-07-15, 01:18
Bannlyst
Många här vill ogint sammankoppla Özz Nujen med terroristen på Drottninggatan.

Janne Josefson gjorde ett seriöst skitinslag! Lite trist, eftersom han går i pension i år.

Özz kan maximalt bara skyldig till att använda "svartjobbare" i sitt eget hus. <---
Citera
2018-07-15, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Många här vill ogint sammankoppla Özz Nujen med terroristen på Drottninggatan.

Janne Josefson gjorde ett seriöst skitinslag! Lite trist, eftersom han går i pension i år.

Özz kan maximalt bara skyldig till att använda "svartjobbare" i sitt eget hus. <---
Skulle en utredning t.ex. komma fram till att Özz lämnat kontanter till svågern fvb till Akilov så kan även Özz misstänkas för terrorfinansiering.
Citera
2018-07-15, 06:41
Medlem
Citat:
Men hur vet man att de inte blivit kallade till förhör?
Utredningen rörande Akilov lär inte ta hänsyn till Nujens möjliga skattefiffel utan detta lämnas till annan instans.
Där är man nu. Det kan ta tid. Om ingen aktion sker från myndigheter så kommer det otvivelaktligen att tas upp av granskande journalistik. Det verkar finnas en svårighet att förstå skillnaden mellan dessa två saker.
Med hänvisning tilll det fetade, vill jag ställa dig frågan vad du grundar den övertygelsen på?
För vi kan konstatera att spåren förskräcker. Eller rättare sagt: vi har i princip inte sett några spår, inte mer än ett enda försök till granskande journalistik när det gäller Nujen-Akilov och det var JJ på UG. För övrigt inte ett spår av intresse för att rota i Nujen-Akilov-saken. Bara den tystnaden i sig och det faktum att du försvarar den usla attityden av svenskt journalistiskt plattliggande, för att inte säga knäböjande, inför Özz Nujen & Co, gör att många i tråden ställer sig frågan varför DU är kvar här, du har ju redan din övertygelse, eller hur?
När det i tråden dök upp en erfaren, kritisk jurist och som har kunskap om utredningar, blev det tydligt att det störde dig. Du vill inte diskutera, du vill mästra och håna. Trist.

Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Om de blivit förhörda och friats från misstanke om terrorfinansiering så håller jag för troligt att de skulle gjort det till allmän kännedom.
Ja, Özz Nujen har ju inte bara svårt att hålla tyst, han har tyvärr till råga på allt fått en publicistisk minaret i Expressen och från vilken han kan ropa ut sina "sanningar" och sina oförskämdheter till svenska folket.
Det sorgliga är att stora delar av folket i Sverige tror på den lille gapige demagogen. Historiskt insatta förstår säkert vilken parallell jag försöker dra.

Citat:
Nä, kanske inte. Men du är förvånansvärt naiv.

Och du vill tona ner det hela till skattefusk. Ett litet skattefusk som alla innevånare i Sverige ägnar sig åt.

Vallero, vi har hört det där förut. Många gånger. Ofta från vänstersidan, som vill bevaka sina "förmåner".
Özz Nujens intensitet och aggressivitet visar att detta inte handlar om ett litet skattebrott vilket som helst, utan om synnerligen lukrativt asylantkrämeri med skattebrott som "bifångst".

Signaturen 'vallero' försvarar MSM-journalisternas hittillsvarande laissez-faire-attityd när det gäller Akilov-Nujen. Det ser jag som en markör.

Jag avslutar med att sälla mig till dem i tråden som önskar se 'medianox' bli kvar här.
Citera
2018-07-15, 07:45
Medlem
Citat:
Om de blivit förhörda och friats från misstanke om terrorfinansiering så håller jag för troligt att de skulle gjort det till allmän kännedom.

När jag var uppe och skulle "inspektera" fastigheterna under sportlovet och då pratade med svågern Rickard Damm så uppgav han att de fått veta att denne sedan terrorist Akilov hade jobbat och sedan fått betalning av dem genom den uppståndelse förundersökningsprotokollet med kontoutdragen väckt bland rasister.

Det där kan ju givetvis vara en rak lögn men varför????

Det finns ju ett par antaganden nu om att det rådit oenighetet inom de som utrett Akilovs brott och SÄPO om hur man skulle gå vidare med Nujjen-tråden. Dels detta mystiska att Katerina Janouch måste fått interna tips om vad förundersökningen innehöll för hon kan orimligt läst 7000 sidor på några timmar. Nu signaturen "medianox" påståenden.
Citera
2018-07-15, 09:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Terrorfinansiering? Alla verkar greppa saken från fel ände. Nujens myser i denna förvirring.
Lagen mot penningtvätt & terrorfinansiering kräver inget uppsåt för att man skall fällas. Man har en plikt att själv kolla upp vem man gör affärer med.
Citera
2018-07-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
När jag var uppe och skulle "inspektera" fastigheterna under sportlovet och då pratade med svågern Rickard Damm så uppgav han att de fått veta att denne sedan terrorist Akilov hade jobbat och sedan fått betalning av dem genom den uppståndelse förundersökningsprotokollet med kontoutdragen väckt bland rasister.

Det där kan ju givetvis vara en rak lögn men varför????

Det finns ju ett par antaganden nu om att det rådit oenighetet inom de som utrett Akilovs brott och SÄPO om hur man skulle gå vidare med Nujjen-tråden. Dels detta mystiska att Katerina Janouch måste fått interna tips om vad förundersökningen innehöll för hon kan orimligt läst 7000 sidor på några timmar. Nu signaturen "medianox" påståenden.

Akilov har fått betalt för jobb utförda på de fastigheter som Özz och Debbie äger på Gotland. Varken Özz eller Debbie säger sig ha någon kännedom om dessa betalningar. Kan det vara så att Mamoste & svågern kommit överens om att stå för fiolerna, typ: "Inte ska väl Özz & Debbie behöva bekosta svartarbete på sina hus. Det här bjuder vi på!" Låter märkligt ...
Citera
2018-07-15, 17:23
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Akilov har fått betalt för jobb utförda på de fastigheter som Özz och Debbie äger på Gotland. Varken Özz eller Debbie säger sig ha någon kännedom om dessa betalningar. Kan det vara så att Mamoste & svågern kommit överens om att stå för fiolerna, typ: "Inte ska väl Özz & Debbie behöva bekosta svartarbete på sina hus. Det här bjuder vi på!" Låter märkligt ...
Nej. Alldeles för osannolikt.
De alla ljuger.
Förövrigt finns det någon som sitter på den där artikeln i någon lokaltidning där han uttalar sig om renoveringen? Innan skiten träffade fläkten?
Citera
2018-07-15, 18:06
Medlem
Ni som skriver att skatteverket, ekoroteln m fl inte utreder detta med svartlönerna. Hur vet ni det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in