Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Men hur vet man att de inte blivit kallade till förhör?
Utredningen rörande Akilov lär inte ta hänsyn till Nujens möjliga skattefiffel utan detta lämnas till annan instans.
Där är man nu. Det kan ta tid. Om ingen aktion sker från myndigheter så kommer det otvivelaktligen att tas upp av granskande journalistik. Det verkar finnas en svårighet att förstå skillnaden mellan dessa två saker.
Med hänvisning tilll det fetade, vill jag ställa dig frågan vad du grundar den övertygelsen på?
För vi kan konstatera att spåren förskräcker. Eller rättare sagt: vi har i princip inte sett några spår, inte mer än ett enda försök till granskande journalistik när det gäller Nujen-Akilov och det var JJ på UG. För övrigt inte ett spår av intresse för att rota i Nujen-Akilov-saken. Bara den tystnaden i sig och det faktum att du försvarar den usla attityden av svenskt journalistiskt plattliggande, för att inte säga knäböjande, inför Özz Nujen & Co, gör att många i tråden ställer sig frågan varför DU är kvar här, du har ju redan din övertygelse, eller hur?
När det i tråden dök upp en erfaren, kritisk jurist och som har kunskap om utredningar, blev det tydligt att det störde dig. Du vill inte diskutera, du vill mästra och håna. Trist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
Om de blivit förhörda och friats från misstanke om terrorfinansiering så håller jag för troligt att de skulle gjort det till allmän kännedom.
Ja, Özz Nujen har ju inte bara svårt att hålla tyst, han har tyvärr till råga på allt fått en publicistisk minaret i Expressen och från vilken han kan ropa ut sina "sanningar" och sina oförskämdheter till svenska folket.
Det sorgliga är att stora delar av folket i Sverige tror på den lille gapige demagogen. Historiskt insatta förstår säkert vilken parallell jag försöker dra.
Citat:
Ursprungligen postat av
zurfarn
Nä, kanske inte. Men du är förvånansvärt naiv.
Och du vill tona ner det hela till skattefusk. Ett litet skattefusk som alla innevånare i Sverige ägnar sig åt.
Vallero, vi har hört det där förut. Många gånger. Ofta från vänstersidan, som vill bevaka sina "förmåner".
Özz Nujens intensitet och aggressivitet visar att detta inte handlar om ett litet skattebrott vilket som helst, utan om synnerligen lukrativt asylantkrämeri med skattebrott som "bifångst".
Signaturen 'vallero' försvarar MSM-journalisternas hittillsvarande
laissez-faire-attityd när det gäller Akilov-Nujen. Det ser jag som en markör.
Jag avslutar med att sälla mig till dem i tråden som önskar se '
medianox' bli kvar här.