Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Bra Midsommardagen!
Om SKV misstänker att jobb gjorts på Gotland men rotats på fastigheten i Nacka borde väl Nujens kunna specificera och visa upp vad som utförts för 1.000.000,- i Nacka?
Dessutom, om baltfirman sticker från moms, skatt och arbetsgivaravgifter så blir väl Nujens skyldiga att betala det eller slipper de kanske det om baltfirman har F-skattsedel?
Ja fast det lär bli svårt, ett spa och bubbelbadkar i solitt marmor som kostat 1 miljon jag undrar hur fan det skulle gå i domstol ? Haha !
Ja nej det är bara dumt det hela,
Alltså Özzen skapar bolaget Nujen Media AB för att lätt ska kunna få in pengarna för sina bejublade föreställningar. Det är därmed enkelt för beställaren att skicka betalningen dit. Istället för att beställaren skulle ta fram skattetabeller och räkna ut skatten och betala in den åt honom.
Nu tror Özzen att hens bolag är henom självt och tar ut pengar ur bolaget som han vill. Vad Özzen inte begriper är att varje gång hen tar ut pengar ur bolaget och skickar till sig självt så ska skatt erläggas.
Özzen begriper inte skillnaden mellan privatekonomi och bolagets ekonomi.
Detta har hen nog inte gjort skulle jag tro. Utan hela bolaget är ett råttbo utav icke existerande fakturor, ej verifierade uttag.
Özzen saknar nog god redovisningssed skulle jag tro.
Nu hörde UG av sig och frågade henom om Akilovs pengar. Özzen började bli nervös och vet inte vad han ska göra. Och börjar yra om sin svåger ?
Och så läser hen på google om att det heter byggherre och byggentrepenör, och nu börjar hen svänga sig med dessa begrepp fastän han inte vet vilket ansvarsområde bägge har
Nu är goda råd dyra och hen försöker få tag i baltfirmorna som varit på extraknäck på Gotland. Özzen
vill nu ha kvitton och det är därför som Özzen håller på att hitta på den ena ursäkten efter den andra.
Men baltfirmorna går inte att få tag på, och skulle hen få tag på dem så ber de Özzen dra åt helvete. De vill inte skriva ut några kvitton därför att de då kan få sina företag granskade och sitt Skatteverk på sig.
Så där står Özzen med rumpan bar, och kan inte förklara hur i helvete han kunnat slösa bort X antal miljoner på något idiotprojekt.
Samtidigt sitter Mamoste och knaprar pistagenötter och undrar om Özzen är dum i huvudet. När blir Gotland klart frågar han ? Özzen suckar och snackar om Skatteverket, ABK och kulturstöd, moms och ditten och datten, Mamoste säger då:
- Jävla snorunge, du fick för lite stryk när du var liten,
- Jävla svennehoror, fy fan för svennebananer, fy fan för Sverige
- Det är för fan mina pengar jag gör vad fan jag vill med dem, dra åt helvete jävla skattesnokar
- Förlåt så mycket då att vi störde