Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 12:34
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Så skulle det absolut kunna vara. Betalar Mamoste det första beloppet, 10 tkr, till Akilov?

Ett förskott rörande resekostnader till Gotland - bra tänkt! Det kan vara Mamoste som är "fixaren" kring Tingstäderenoveringarna.

För att få åka färja nuförtiden måste man väl uppge personnummer/samordningsnummer men det kanske inte gäller inhemsk färjetrafik.

Gotlandslinjen kan ha info i sina datorer kring Akilovs förehavanden. Dessutom i datorerna kan andra ha "reggats" med cirka 20 sekunders diff. Då är det arbetsstyrkan som går på båten för vidare färd till Tingstäde. Ulas kan ha hämtat upp dem i Visby hamn.

Frågorna är många och svaren är få....

INgen förrutom några ihärdigare Flashbackare kommer att ställa frågor eller ge svar på frågor. Uppskattar verkligen erat gräv.
Citera
2018-06-09, 12:41
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
I Indien betalar du "mutor" för att överhuvudtaget få något administrativt gjort via staten. Detta för att den indiske arbetaren tjänar så lite så mutan (betalningen) är lön. Skulle en indier komma till Sverige skulle hen säkert förmoda att det är så det fungerar om man vill ha något gjort.
Asså, jag vet att mutkulturer är vanligt förekommande, jag bad om källa på uppgiften om mutor i svensk migrationsindustri specifikt vilket jag fick. Skrämmande läsning, rekommenderas.
Citera
2018-06-09, 12:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Så skulle det absolut kunna vara. Betalar Mamoste det första beloppet, 10 tkr, till Akilov?

Ett förskott rörande resekostnader till Gotland - bra tänkt! Det kan vara Mamoste som är "fixaren" kring Tingstäderenoveringarna.

För att få åka färja nuförtiden måste man väl uppge personnummer/samordningsnummer men det kanske inte gäller inhemsk färjetrafik.

Gotlandslinjen kan ha info i sina datorer kring Akilovs förehavanden. Dessutom i datorerna kan andra ha "reggats" med cirka 20 sekunders diff. Då är det arbetsstyrkan som går på båten för vidare färd till Tingstäde. Ulas kan ha hämtat upp dem i Visby hamn.

Frågorna är många och svaren är få....

Jävlar vad man skulle önska att det gick enkelt att få ut uppgifter som dessa. Plus kontoutdrag och överföringar från samtliga inblandade. Jag är 100% övertygad om att vi här på Flashback skulle kunna lägga pusslet på mindre än en halv dag och att vi skulle hitta skitbomb efter skitbomb som var och en skulle vara stora nog för att sänka Özz och klanen Nujen flera gånger om.

Det är helt enkelt omöjligt att de 85 000:- som Nujenz betalade till terroristen Akilov är det enda som finns på Özz och bergsklanen.

Citat:
Att Ohly spelat fotboll med eller emot Nacka Skoglund har man ju hört talas om men vem fan är Loan Sundman?

Inget att bry sig om egentligen. En haverist från #jagärhär. En av de som anklagade den 14-åriga flickan som blivit våldtagen av asylafghanen Arif. En som direkt friar och ursinnigt försvarar alla barnamördare och pedofiler och våldtäktsmän när det kommer fram att de är invandrare.

En tokig kärring helt enkelt.
Citera
2018-06-09, 20:07
Medlem
Citat:
Det är genomkorrupt så klart? Alla vet det!

Bert Karlsson berättar här om kaos på migrationsverket och annat.

https://www.youtube.com/watch?v=XicjrAg5vUo
Citera
2018-06-09, 20:45
Bannlyst
[quote=MuhammedsArsle|64263560]

Systern är ju "advokat" och därmed tror de förmodligen att de kan gå förbi sådana petitesser som bokföringslagar, vad fan är det för strunt ?
Det finns ju inte i Kurdistan så då finns det inte här heller,

Erinrar mig en äldre krönika av Özzen, i att hen påstår att fadern sett till att systern kunnat fått den utbildningen som jurist. - Men vad Özzen inte fattar är att varje utbildningsplats på Universiteten kostar massor och betalas av skatteuppbörden, Nåväl om Özzen då inte vill betala någon skatt då kan hen ta sitt pick och pack och dra någon annanstans där Solen skiner bättre på Den Smorde Solkungen Özz

Hur har fadern gjort det? Utbildning är gratis i Sverige och du får studiebidrag och lån så Fadern och Özz har inte gjirt något alls för att systern ska få studera.
Citera
2018-06-10, 02:20
Medlem
Hämtade upp några gamla poster här 2018-01-31:

Citat:
Ursprungligen postat av DickWayne
Inte föga oväntat. Är det inte Özz "Rasisten" Nujen som gett stöd åt extrema nationella turkiska partier och umgåtts med medlemmar från dessa öppet?

Alltså Turkiet är Europas utpost och Europas rövhål, där finns snart sagt alla riktningar av galenskapare där, kurderna bland annat. Att vara politiskt aktiv i dessa grupper är nog jäkligt farligt. Det påstås sedan länge så har tex tysk säkerhetspolis haft koll på turkiska migranter i Tyskland, och vet väl på ett ungefär hur det ligger till.

(L)Özzen är antingen helt korkad eller en riktigt ful fisk som umgås med sådana terrorstollar

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Med tanke på Gotlandskopplingen, kan det tänkas ha något att göra med nedanstående ca 4 månader före:
"Affären innebär minskade årliga driftskostnader på 790 000 kronor för skolan och 156 000 kronor för Gazeliegården, samt en intäkt från försäljningen på ca 3,16 miljoner kronor efter avdrag för nödvändiga åtgärder."

http://www.gotland.se/85706
Hur fan är det tänkt att skolan (teatern) ska kunna dra in de pengarna i driftskostnader ? Det är ju rena jävla dårskapen alltihopa ?
Skulle de kunna köra 2-3 föreställningar i teatern varje vecka ja så kan det ju bli bra med kosing, men annars nää, det verkar ju helt sjukt alltså ? Hur ska de få dit åskådarna då ? Fridolin bygger snabbtåg och tunnel Stockholm C - Tingstäde ? Eller varför inte en egen linbana dit ?

Varför inte en egen flygplats också på Tingstäde, det finns ju 6 eller 9 hektar mark ju, hehe..

Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Det har framkommit att Özz Nujens familj betalat stora pengar till drottninggatanterroristen hösten 2015, för vad kan man undra..

Året innan gav pk(k) Özz Nujen 100 000 kronor till FI.

Ja Schymans vana att elda upp pengar är ju känt, haha

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Nu har de ju fört över närmare 80.000 till just en person. Även om han jobbat 7 dagar i veckan i fem veckor måste han haft närmare 300 kronor i timmen för att komma upp i den summan om man jobbar 8 timmar om dagen.

Med tanke på att det är svart så skulle det ju motsvara 600 kr/tim vitt, dvs en månadslön på 136000 kr brutto, vilka kategorier av yrken har de lönerna vitt ?

Alltså jag räknar alltså om man ska få ut 85000 kr i handen för fem veckor så motsvarar det 68000 kr netto/månad, vilke blir grovt räknat 136000 kr brutto (antar då inget pensionssparande )

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns många nivåer i detta. Steg ett är skattebrott. Kontrollerade dom om Akilov hade F-skatt, annars blir det direkt skattetillägg & böter.

Sen finns det ett antal saker att slå ner på i mittsektionen.

I andra änden ser jag anklagelser om terrorfinansiering. Skicka hela Nûjen-släkten till Guantanamo.

Men är det någon vits för en sådan "asylant" som Akilov att söka en F-Skattesedel överhuvudtaget ? nej jag kan inte se det, Mig-verket ska ju garantera hens uppehälle Det kan vara så att Nujens anser att Akilov gjort jobbet frivilligt utan uppmaning, och att inga pengar var avtalade. En slags semesterrekreationsverksamheter för terroruzbeker, IS-krigare alltså om man så vill. Och att pengarna var en "gåva" - Nej det är genomruttet ändå...
CIA har ju en trevlig resebyrå för dessa fula fiskar och ta dem till Guantanamo för lite gammaldags uppfostran har jag hört...
Annars så tror jag att Erdogan skulle kunna ha något lämpligt resmål uttänkt och har varma servetter redo...

Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Advokatbyrån K.LIN.T KB förefaller f ö verka inom främst asylrätt, vilket innebär att det är skattepengar som betalar deras arvoden i huvudsak. ERGO genom systerns verksamhet har skattebetalarna dels betalat en ombyggnation av Özz Nujens privata fastighet, systern har minskat sin skatt i sitt privata AB och en terrorist har finansierats kolsvart med kontanter som inte helt osannolikt även hittat raka vägen till någon terrorgrupp i mellanöstern...

Spot-On - Vilken strålande affärsidé - Detta måste ju vara Löfvéns fantastiska kompetensregn han pratat sig så varmt om, Ja vad ska man säga om Löfvén - men han är klyftigare än han ser ut
Citera
2018-06-10, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Bra Midsommardagen!
Om SKV misstänker att jobb gjorts på Gotland men rotats på fastigheten i Nacka borde väl Nujens kunna specificera och visa upp vad som utförts för 1.000.000,- i Nacka?

Dessutom, om baltfirman sticker från moms, skatt och arbetsgivaravgifter så blir väl Nujens skyldiga att betala det eller slipper de kanske det om baltfirman har F-skattsedel?

Ja fast det lär bli svårt, ett spa och bubbelbadkar i solitt marmor som kostat 1 miljon jag undrar hur fan det skulle gå i domstol ? Haha !
Ja nej det är bara dumt det hela,

Alltså Özzen skapar bolaget Nujen Media AB för att lätt ska kunna få in pengarna för sina bejublade föreställningar. Det är därmed enkelt för beställaren att skicka betalningen dit. Istället för att beställaren skulle ta fram skattetabeller och räkna ut skatten och betala in den åt honom.

Nu tror Özzen att hens bolag är henom självt och tar ut pengar ur bolaget som han vill. Vad Özzen inte begriper är att varje gång hen tar ut pengar ur bolaget och skickar till sig självt så ska skatt erläggas.

Özzen begriper inte skillnaden mellan privatekonomi och bolagets ekonomi.

Detta har hen nog inte gjort skulle jag tro. Utan hela bolaget är ett råttbo utav icke existerande fakturor, ej verifierade uttag.

Özzen saknar nog god redovisningssed skulle jag tro.

Nu hörde UG av sig och frågade henom om Akilovs pengar. Özzen började bli nervös och vet inte vad han ska göra. Och börjar yra om sin svåger ?

Och så läser hen på google om att det heter byggherre och byggentrepenör, och nu börjar hen svänga sig med dessa begrepp fastän han inte vet vilket ansvarsområde bägge har

Nu är goda råd dyra och hen försöker få tag i baltfirmorna som varit på extraknäck på Gotland. Özzen
vill nu ha kvitton och det är därför som Özzen håller på att hitta på den ena ursäkten efter den andra.

Men baltfirmorna går inte att få tag på, och skulle hen få tag på dem så ber de Özzen dra åt helvete. De vill inte skriva ut några kvitton därför att de då kan få sina företag granskade och sitt Skatteverk på sig.

Så där står Özzen med rumpan bar, och kan inte förklara hur i helvete han kunnat slösa bort X antal miljoner på något idiotprojekt.

Samtidigt sitter Mamoste och knaprar pistagenötter och undrar om Özzen är dum i huvudet. När blir Gotland klart frågar han ? Özzen suckar och snackar om Skatteverket, ABK och kulturstöd, moms och ditten och datten, Mamoste säger då:

- Jävla snorunge, du fick för lite stryk när du var liten,
- Jävla svennehoror, fy fan för svennebananer, fy fan för Sverige
- Det är för fan mina pengar jag gör vad fan jag vill med dem, dra åt helvete jävla skattesnokar
- Förlåt så mycket då att vi störde
Citera
2018-06-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Med tanke på att bolaget har 10 miljoner i eget kapital rör det sig om rent slarv och inte om betalningssvårigheter.
Hahahaha, det var dagens asgarv !!

Fy fan vilket tok alltså, bolaget har 10 milj i tillgångar och han håller på att svarthyra skumma balter och terroruzbeker för struntsummor och utan försäkringar mm, någonting i den här jävla röran stämmer verkligen inte. Det är rent åt helvete alltså

Med sådana tillgångar så har hen verkligen råd att renovera helvitt

Antingen är Özzen en person som vill göra allt på sitt eget sätt, eller så är det något väldigt viktigt som fattas i medicinskåpet eller så har det regnat in i proppskåpet ?

Att hen aldrig lyssnar på expertis och kunniga revisionsbyråer i sådant här är nog en lågoddsare

Man ska ju för fan förvänta sig ett större samhällsansvar av en person som är god för 10 miljoner - Därför är hen rena jävla skitstöveln som håller på att dividera med svart arbetskraft på det sättet.
Hen har alltså gott råd att betala vitt med alla sociala avgifter inräknade

En kapitalistutsugare kan man gott kalla henom, brukspatron eller asylpatron eller vad fan man nu kan kalla henom.
Hen är förmodligen helt oförmögen att begripa sig på svenskt skattesystem

Det är ju klart att om Özzen nu fixar fram avdrag, kvitton, på smink och hårfärg på 6 miljoner så kan ju SKV lägga ner alltihopa
Hur fan ska PK-MSM kunna styra upp det här nu då ?

Om hen satsat allt på Tingstäde och blivit pank av sin egen oförmåga så kunde svensken möjligen tycka att hen är en charmig idiot, hovnarr ändå, men här har vi en idiot som är både skitrik och beter sig som en feg kruka

Nej, det enda som kan rädda henom nu enligt PK-manualen är HBTQRSTUVWXYZ-kortet, eventuellt ett könsbyte också ?
Då blir det gullefnaskreportage igen i MSM ? Och allting förlåtet typ...

Citat:
Gotlandslinjen kan ha info i sina datorer kring Akilovs förehavanden. Dessutom i datorerna kan andra ha "reggats" med cirka 20 sekunders diff. Då är det arbetsstyrkan som går på båten för vidare färd till Tingstäde.

Ja till och med kreditkorten reggas ju när de används, och eftersom kreditkorten är amerikansk teknik så sparas ju rätt så mycket data sedan 9-11. Det går säkert att få fram vart Akilovs kreditkort har använts

Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
I Indien betalar du "mutor" för att överhuvudtaget få något administrativt gjort via staten. Detta för att den indiske arbetaren tjänar så lite så mutan (betalningen) är lön. Skulle en indier komma till Sverige skulle hen säkert förmoda att det är så det fungerar om man vill ha något gjort.

Muta och muta, får man inget kvitto så ja, då är det att betrakta som muta ja, De åldringar i Indien som minns tiden då Indien styrdes av UK säjer ju att en sak var bra med UK, och det var att mutor var mycket mindre förekommande då

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jävlar vad man skulle önska att det gick enkelt att få ut uppgifter som dessa. Plus kontoutdrag och överföringar från samtliga inblandade. Jag är 100% övertygad om att vi här på Flashback skulle kunna lägga pusslet på mindre än en halv dag och att vi skulle hitta skitbomb efter skitbomb som var och en skulle vara stora nog för att sänka Özz och klanen Nujen flera gånger om.

Med tanke på att enbart Nujens bolag har 10 miljoner i eget kapital så kan man anta att klanen är rätt så rik, eller hur ?
Dvs att övriga medlemmar inte är några fattiglappar och trashankar precis

Och då är det rena och skära skitfasoner, parasitbeteende, att hålla på och klydda med svartjobb och tok, de har ta mig fan råd att sköta allting vitt
Något annat kan ju inte komma ifråga
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-10 kl. 03:10.
Citera
2018-06-10, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Hur har fadern gjort det? Utbildning är gratis i Sverige och du får studiebidrag och lån så Fadern och Özz har inte gjirt något alls för att systern ska få studera.

Inte vet jag, (L)Özzen skriver det i sin krönika, nej det kan ju vara ljug som med allt annat som (L)Özzen skriver. Okej att tex fadern sett till att dottern fått tex privatundervisning under gymnasietiden osv. Ev ett eget boende för att kunna studera i lugn och ro, ev ett extra studieår i utlandet inte vet jag. Plus att studielån inte är mycket pengar heller, det är drygt att dra sig fram på bara studielån. Vet ej om hon kom in på högskoleprov eller gymnasiebetyg, det brukar inte vara så enkelt att komma in på juristutbildningen. Det är ju inte säkert att hon heller har tagit studielån utan att det är pappan som betalat, alltså det är så (L)Özzen menat...

All utbildning är inte gratis det finns yrken och utbildningar som kostar pengar och det ganska mycket pengar. Vill du tex bli pilot så lär du få punga ut själv med en hel del. Vill du köra buss så om du är etnisk svensk så får du betala det själv av skattade pengar, det är i stort sett bara vår begåvningsreserv (AKA bla(tt)ebabbel(u)ringar) som får busskörkortet gratis av arbetsförmedlingen.

PK-MSM är kanhända helt paffa över pengarullningen inte vet jag, Förmodligen har de snokat själva en hel del och har mycket material själva. Men de vet inte vilken babianröv de ska smeka, slicka eller smiska, kanhända att detta är anledningen till att det är ett dödläge just nu, Ingen vill hålla i yxan typ...

Möjligen att de låter UG/JJ sköta resten eftersom det är deras scoop ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-10 kl. 03:01.
Citera
2018-06-10, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prescript-pants
Jag plockade en bild av Värmdövägen 214 från Google maps: https://postimg.cc/image/fa82g923v/

Stor kåk, ser ut som en flerfamiljshus på den här bilden. Många bilar framför ingången. Bor Kurdlund här på riktigt?

Kurdlund, haha, det var ett kul namn, Turdkurdlund kunde de ju heta ? Kurdistans svar på Björnligan eller Åsa-Nisse, Akilov är Spökplumpen ?
Citera
2018-06-10, 10:53
Medlem
Mamoste eftersom han betalade Akilov först med 10K kan vara "fixaren" och sedan rullar det på.

Kan dert vara så enkelt att Mamoste kört Akilov i taxin och sedan blev de bundisar?

M snackar med A. A plockar ihop lite löst folk och återkopplar till M.

M blir glatt överraskad och snackar med D och Ö. M säger till A att vi kör. Jag ger dig 10 papp genom banköverföring via mitt Bank- ID som start-up.
Citera
2018-06-10, 11:31
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Mamoste eftersom han betalade Akilov först med 10K kan vara "fixaren" och sedan rullar det på.

Kan dert vara så enkelt att Mamoste kört Akilov i taxin och sedan blev de bundisar?

M snackar med A. A plockar ihop lite löst folk och återkopplar till M.

M blir glatt överraskad och snackar med D och Ö. M säger till A att vi kör. Jag ger dig 10 papp genom banköverföring via mitt Bank- ID som start-up.

Preskriptionstiden för skattebrott är 5-år. Hinner SKV skriftligen påbörja ett ärende innan dess kommer ärendet vara öppet, då gäller inte preskriptionstiden.

Nu skall myndigheter agera utifrån sin egen entitet. Men här har SKV sannerligen inte varit snabba, även fast den mediala återbetalningen skulle vara mycket stor i att berätta att man tittar närmare på Nujens bolag och familjekonstilationer, Akilov betalningarna samt en djupdykning i Richard Damm dagligdags arbetandes på Telias roll i denna härva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in