2018-06-07, 00:28
Medlem
Mitt i kurdkomiken håller allt på att gå åt helvete, undrar vad fan det blir av Tingstäde ? Ett monument över ett missväxtår tro ?

Jag gissar att det blir stående för fäfot under lång lång tid. Förmodligen så fort det osade bränt i Özzens fritös eller i hårtorken under Özzens permanentning och brandlarmet tjöt på Wärmdövägen, så slängde Debbie in en ansökan om uppskov gällande redovisningsskyldighet för bygget till SKV. Men den tiden måste ju rimligtvis redan ha överskridits med råge,

Undrar om hur Mamoste och mamman tar det här, gissningsvis kan de troligen tyvärr inte så bra svenska så de läser väl antagligen inte vad som händer heller, och begriper nog inte varför man ska betala skatt för arbetskraft, etc etc...
- Det är för fan mina pengar jag gör vad jag vill med dem, dra åt helvete jävla skattesnokar...
- Förlåt så mycket då, ursäkta att vi störde....
Citera
2018-06-07, 00:31
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Men det är ju bara att öppna den sidan och lägga in bokningar där på özzen, tex det finns ju 290 kommuner i landet så det är bara att sätta sig att fylla i alla kommuner,
Eller tex fyll i att Skatteverket vill boka in ett event som heter "Fråga min svåger ?"
Eventet "Vad hände på Gotland ?" kan ju också bli populärt
Likaså "Kronofogden knackar på"

Ifrån:
https://www.expressen.se/kultur/jann...-med-dig-igen/

Haha, jag skrattade så att löständerna och emaljögonen flög ut när jag läste krönikan, vilket knasigt försvar alltså. Grannen fick komma hit och leta rätt på emaljögonen mina, fast när jag satte i dem så var allting uppochner, och jag började klättra på väggarna i ren desperation, så ont i magen har jag inte haft sedan sist jag såg Fawlty Towers, psykiatrikern.

Özzen gör komik av skattebedrägerierna, haha. Den bokföringen existerar nog bara i Özzens huvud men eftersom alla hönsen inte är hemma inne i huvudet på Özzen (hönshuset), så är den inte så värst mycket värd kan man ju tro ?

Systern är ju "advokat" och därmed tror de förmodligen att de kan gå förbi sådana petitesser som bokföringslagar, vad fan är det för strunt ?
Det finns ju inte i Kurdistan så då finns det inte här heller,

Erinrar mig en äldre krönika av Özzen, i att hen påstår att fadern sett till att systern kunnat fått den utbildningen som jurist. - Men vad Özzen inte fattar är att varje utbildningsplats på Universiteten kostar massor och betalas av skatteuppbörden, Nåväl om Özzen då inte vill betala någon skatt då kan hen ta sitt pick och pack och dra någon annanstans där Solen skiner bättre på Den Smorde Solkungen Özz

Det vet vi ju inte riktigt, kanhända att systern redan är avstängd men att det just nu hålls tyst om detta

I och för sig så kan ju skatterevisionen komma av sig om SKV beslutar sig för att "omplacera" skatteutredarna. Att hela bygget bara är en soppa av lögner, att alla kontotransaktioner är rakt igenom kolsvarta. Eller om The Amazing Nujens flyr landet så är det ju också så att skatterevisionen kan komma av sig, i och för sig så tas ju alla tillgångar i beslag då ändå.

Dödläget kan ju ha uppstått av att de respektive mediehusen svartsjukt bevakar "sin rätt" i att vara "först" med skitstormen, och att de inte delar uppgifter och källor med varandra. Eller att källorna är så många att det är svårt att bena ut.

Det kan ju också hända att Özzen redan sålt sin historia till något mediehus, dvs ett erkännande. Bergskurdbabianerna ska man inte ta för givet någonting, kan hen tjäna något på sitt eget självmordsrep så försöker hen alltid, hen får lite längre rep för varje försök typ.

Typiskt MENA-beteende, först är de så jävla stöddiga, sen när loppet är kört de försöker tjäna på erkännandet också, och sen blir det bara jeremiader, gråt och tandagnisslan

OBS Rättelse, det verkar vara ett fel i länken, den ska vara

Krönikan verkar innehålla ett fel, eller en lögn, Özzen skrev att hens vänner fick övernatta hemma hos henom. Men så illa var det ju inte vid terrordådet, all trafik var ju inte stoppad. Så det är möjligt att Özzen har någon annan bostad, vilken vi inte vet något om. Eller så är det ljug att vännerna bodde i samma villa som föräldrarna ? Överhuvudtaget är det ju konstigt att de är skrivna på samma ställe, Jag menar vem vill bo med svärföräldrarna ?

Det har väl gått upp ett Liljeholmens om hur mycket pengar det handlar om och hur mycket skatt det kan handla om. Låt oss anta att renoveringarna kostat en 5 miljoner, det betyder i runda slängar att hade hen gjort det riktigt så hade det egentligen behövts typ 8 miljoner av oskattade pengar, dvs 3 miljoner ska betalas i skatt. Antagligen har Özzen inte de pengarna just nu. Jag känner mig helt säker på att de inte haft någon bokföring alls, och att det inte finns några fakturor alls. Dröjsmålet kan ju bero på att hen har försökt skapa en bokföring i efterhand och hen har jiddrat till det så in i helvete, att hen inte vet vad hen har hållit på med

Å andra sidan kan man kanske inte räkna ut Özzen än, det kan ju hända att klanen kan skrapa ihop skattepengarna, men de har säkert gått över uppskovstiden vad som är möjligt att få till.

Haha ”fråga min svåger”. Det borde man skriva och fejkboka han till.
Ordet ”svåger” har nog aldrig blivit så utnött som av Özz och dom flesta av oss tänker nog på Özz när vi hör ”svåger”. Damn, betingat beteende.
Senast redigerad av Scarlettstorm 2018-06-07 kl. 00:41.
Citera
2018-06-07, 01:20
Medlem
Det är fascinerande hur Özz Nujen försöker hela tiden försvarar sig och skyller på någon annan, inte enda ord om offren, han skiter i offren som dog i terrorattacken han tänker bara på sig själv.

Helt otrolig...
Citera
2018-06-07, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Haha ”fråga min svåger”. Det borde man skriva och fejkboka han till.
Ordet ”svåger” har nog aldrig blivit så utnött som av Özz och dom flesta av oss tänker nog på Özz när vi hör ”svåger”. Damn, betingat beteende.

Ja precis ja, det vore ju finfint, Özzen kan ju behöva lite uppmuntran nu efter haveriet i UG, eller hur ?
Och det blev ju lite känsligt att Tidaholms Kommun dumpade henom,
stackarn, och alla elaka Twitterkommentarer,
fy vad hemskt...
Så det vore ju trevligt om hen fick lite nya fräscha bokningar ja

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Det är fascinerande hur Özz Nujen försöker hela tiden försvarar sig och skyller på någon annan, inte enda ord om offren, han skiter i offren som dog i terrorattacken han tänker bara på sig själv.

Helt otrolig...

Ja fast det hör nog till sjukdomsbilden att bete sig så när man är bergskurd, turdkurd, tro ?
Vad säger FBs medicinska expertis här ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-07 kl. 02:35.
Citera
2018-06-07, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ja, Nujens pudling är inte snygg men fullt mänsklig. Han vill in i värmen igen. Väl inne igen kommer han göra allt för Sverige. Förlåt och ta emot är mitt bud.
Är ditt bud att enligt samma princip förlåta och ta emot Akilov, låta honom ta lastbilskörkort på vår bekostnad och integreras i samhället som lastbilschaufför i instegsjobb?
Citera
2018-06-07, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Hej!
Kan man få en sammanfattning av tråden? Vad som är hänt osv.
Mvh
Ledsen, men nån hel sammanfattning hinner jag inte med att göra (jobbet väntar), men vi kan koka ned det till att den här tråden har visat att man kan inte lita på Özz Nujen -alls!

Ett citat ur vad 'MuhammedsArsle' postade i inlägget #6595 och som fångade mitt intresse (min fetning):

<OBS Rättelse, det verkar vara ett fel i länken, den ska vara

Krönikan verkar innehålla ett fel, eller en lögn, Özzen skrev att hens vänner fick övernatta hemma hos henom. Men så illa var det ju inte vid terrordådet, all trafik var ju inte stoppad. Så det är möjligt att Özzen har någon annan bostad, vilken vi inte vet något om. Eller så är det ljug att vännerna bodde i samma villa som föräldrarna?
>

Det där var en mycket vaken obervation!
Eftersom vi VET att Özz Nujen gärna "slarvar" med (läs: ljuger) om sin gällande folkbokföringsadress, så är det möjligt att han här avslöjade sig själv!

Jag vill påminna om att ÖN i januari 2010 åkte på en skattesmäll på över miljonen! Redan tidigare har jag påpekat detta:
https://nyheter24.se/noje/kandisar/2...sta-straffskat

Det är därför sannolikt att haverikurden har en bostad mer centralt än ute i Nacka! Av artikeln i Nyheter24 framgår att ÖN alltså bluffat med adress, men skyller på att han haft för "hög arbetsbelastning"..

Var bor Özz Nujen?
Senast redigerad av Carinah78 2018-06-07 kl. 06:50.
Citera
2018-06-07, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Var bor Özz Nujen?

Mamoste Nujen
Värmdövägen 199 Nacka
Man Gift 64 år

Zinet Nujen
Värmdövägen 214 Nacka
Kvinna Gift 63 år

Debbie Dariane Devrim Nujen
Värmdövägen 199 Nacka
Kvinna Gift 43 år

Loran Azad Nujen
Värmdövägen 214 Nacka
Man Ej gift 42 år

Ulas Nujen
Bryggargatan 23 Visby
Man Ej gift 41 år

Cesar Cesur Nujen
Serenadvägen 1 B lgh 1203 Nacka
Man Gift 36 år

Rojin Aydin Nujen
Kvinna Gift 33 år

https://www.ratsit.se/sok/person?fna...0&typ=2&page=1
Citera
2018-06-07, 09:57
Medlem
På Värmdövägen 214 finns även en person med balt-klingande namn, möjlig koppling till svartarbetarna?
Citera
2018-06-07, 10:10
Medlem
Jag plockade en bild av Värmdövägen 214 från Google maps: https://postimg.cc/image/fa82g923v/

Stor kåk, ser ut som en flerfamiljshus på den här bilden. Många bilar framför ingången. Bor Kurdlund här på riktigt?
Citera
2018-06-07, 10:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
På Värmdövägen 214 finns även en person med balt-klingande namn, möjlig koppling till svartarbetarna?
Det är någon inneboende utbytesstudent eller liknande. Det har avhandlats tidigare.
Som möjligtvis funkar som svart städhjälp, men inget allvarligare.
Citera
2018-06-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko

Mamoste Nujen
Värmdövägen 199 Nacka
Man Gift 64 år

Zinet Nujen
Värmdövägen 214 Nacka
Kvinna Gift 63 år

Debbie Dariane Devrim Nujen
Värmdövägen 199 Nacka
Kvinna Gift 43 år

Loran Azad Nujen
Värmdövägen 214 Nacka
Man Ej gift 42 år

Ulas Nujen
Bryggargatan 23 Visby
Man Ej gift 41 år

Cesar Cesur Nujen
Man Gift 36 år

Rojin Aydin Nujen
Kvinna Gift 33 år

https://www.ratsit.se/sok/person?fna...0&typ=2&page=1

Tack för en mycket prydlig översikt av The Nujens officiella boenden!

Men eftersom vi VET att Özz Nujen runt 2008/2009 har ljugit om sitt reella boende och därför fått en skattesmäll på över en miljon, så finns det skäl att tro att Özz Nujen har en hemlig lya, centralt i Sthlm.
Varför skulle en mångmiljonär likt ÖN sitta hemma hos Mamma och Pappa ute i Nacka, när han kan bo mer centralt?

Än en gång artikeln från 2010:

Detta visar också med tydlighet ÖN:s hyckleri när han från scen häcklar svenska skattesmitare. Han drar sig inte för att försöka håna svensken, medan han själv försöker undkomma beskattning. Rena parasitfasoner!
Citera
2018-06-07, 10:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för en mycket prydlig översikt av The Nujens officiella boenden!

Men eftersom vi VET att Özz Nujen runt 2008/2009 har ljugit om sitt reella boende och därför fått en skattesmäll på över en miljon, så finns det skäl att tro att Özz Nujen har en hemlig lya, centralt i Sthlm.
Varför skulle en mångmiljonär likt ÖN sitta hemma hos Mamma och Pappa ute i Nacka, när han kan bo mer centralt?

Än en gång artikeln från 2010:

Detta visar också med tydlighet ÖN:s hyckleri när han från scen häcklar svenska skattesmitare. Han drar sig inte för att försöka håna svensken, medan han själv försöker undkomma beskattning. Rena parasitfasoner!
Gissningsvis har hans företag något centralt "kontor" som i själva verket är hans egentliga bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in