2018-05-19, 12:17
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han uppträder på Norra Brunn ikväll. Om någon har lite tid över så hade det varit kul med en direktrapport därifrån.

Be om kvitto på inträdet bara.
Ja det vore onekligen mycket intressant. Hade jag kunnat så hade jag gått själv.
Det kan bli riktigt spektalulärt. Kommer han häcklas och hur hanterar han isf siuationen? Eller kommer publiken bara bestå av självhatande vänsterpatrask?
Citera
2018-05-19, 12:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
En detalj som lätt glöms bort i diskussionen är ju att de 85 000:- som betalats ut svart till Akilov är de enda utbetalningarna som sett offentlighetens ljus eftersom de råkade hamna i utredningen.

Hur många fler svarta utbetalningar har gjorts? Som kanske inte varit till just terrorister, men till andra som arbetat svart hos Nujens?

Det vore synnerligen intressant att gå igenom samtliga bankkonton hos Özz, Debbie mfl och se vad som betalats ut under åren.

Jag tror vi skulle svimma om jag ska vara ärlig. Men detta kommer aldrig att komma fram.
Jag förstår din cynism, men du glömmer Janne Josefsson. Det finns inte en chans att han bara släpper detta - inte för att han är ute efter en personlig vendetta. (Inte bara iaf!) Utan för att det skulle vara oerhört märkligt om SKV och ekobrottsroteln inte skulle vilja titta närmare på alla affärer kring renoveringen, när det bevisligen har skett en större utbetalning av svarta pengar (dessutom direkt till en terrorist).
Det kan ju dröja ett bra tag innan det hela nystas upp, men att det bara skulle rinna ut i sanden ser jag som otänkbart.
Citera
2018-05-19, 12:44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja det vore onekligen mycket intressant. Hade jag kunnat så hade jag gått själv.
Det kan bli riktigt spektalulärt. Kommer han häcklas och hur hanterar han isf siuationen? Eller kommer publiken bara bestå av självhatande vänsterpatrask?

Min gissning är det sista du skriver: Att publiken består av självhatande stockholmska vänsterpatrask. Gissar att publiken består av F!, några enstaka tokiga miljöpartister, #jagärhär, några spridda förvirrade henvänster-hens, Loan Sundman, Lars Ohly, och så kanske en liten, liten handfull vanligt folk som av någon anledning missat att skiten träffat fläkten.

Dessa förvirrade människor kommer för att visa sitt förtvivlade stöd till den siste "invandrarkomikern" som pk-sverige nu har i rockärmen. Ingen ersättare har hunnit skakats fram innan valet. Så det är Özz de har. Skattesmitaren, hycklaren och terroristfinansiären.

Dessa hysteriska människor kommer naturligtvis att uppträda väldigt ängsligt och uppskruvat när Özz kommer in på scenen. Gissar att de kommer SKRIKA av skratt åt allt han säger. Kasta sig på golvet och vrålskratta. Hela tiden. För att visa hur mycket de stöttar honom.

Özz kommer naturligtvis att tolka detta som att han är tillbaka och att allt är som vanligt, eller bättre. Özz kommer att tolka detta som att han fortfarande är kung. Bergskung.

Allt det här är naturligtvis bara gissningar från min sida. Jag har haft fel i tråden förr.
Citera
2018-05-19, 12:58
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Min gissning är det sista du skriver: Att publiken består av självhatande stockholmska vänsterpatrask. Gissar att publiken består av F!, några enstaka tokiga miljöpartister, #jagärhär, några spridda förvirrade henvänster-hens, Loan Sundman, Lars Ohly, och så kanske en liten, liten handfull vanligt folk som av någon anledning missat att skiten träffat fläkten.

Dessa förvirrade människor kommer för att visa sitt förtvivlade stöd till den siste "invandrarkomikern" som pk-sverige nu har i rockärmen. Ingen ersättare har hunnit skakats fram innan valet. Så det är Özz de har. Skattesmitaren, hycklaren och terroristfinansiären.

Dessa hysteriska människor kommer naturligtvis att uppträda väldigt ängsligt och uppskruvat när Özz kommer in på scenen. Gissar att de kommer SKRIKA av skratt åt allt han säger. Kasta sig på golvet och vrålskratta. Hela tiden. För att visa hur mycket de stöttar honom.

Özz kommer naturligtvis att tolka detta som att han är tillbaka och att allt är som vanligt, eller bättre. Özz kommer att tolka detta som att han fortfarande är kung. Bergskung.

Allt det här är naturligtvis bara gissningar från min sida. Jag har haft fel i tråden förr.
Du skriver jättebra, och jag tror du har rätt i vartenda ord👍
Citera
2018-05-19, 13:31
Medlem
1970-01-01s avatar
Någon borde stå utanför Norra brunn och dela ut lappar om allt som hänt kring Özz
(inte säkert att dem flesta som går dit ikväll har koll på det som hänt.)
Citera
2018-05-19, 14:04
Medlem
powderfuckers avatar
Tycker özz borde få ett plakat utanför sitt hus. " här vistades rakhmat akilov hösten -15 svea rikes värsta terrorist."

Givetvis ska dan park få göra den. Kanske en bronsbyst av den lille gycklaren också när han gör sitt oförstående babbeleende och säger janne Josefsson. Eller ja en freeze frame när han uttalar första i-stavelsen i anglicismen creepy.
Özz nujen jag hatar dig mer än gnaget bajen mff och ifk
Citera
2018-05-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

I min värld som seriös svensk skattebetalande småföretagare......ja, vafan ska jag säga? Med en anställd lägger jag in över en miljon till SKV varje år. In i ett svart hål. Jag tror att jag på nåt sätt uppfyller mitt samhällskontrakt.
Fortsätt med det, all heder åt dig. Det är så vi kan vinna: keep it clean. För det gör inte Özz&Co.
Med andra ord: sitter du inte i ett glashus så kan du bygga en katapult för att skjuta stenblock.
Citera
2018-05-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Någon borde stå utanför Norra brunn och dela ut lappar om allt som hänt kring Özz
(inte säkert att dem flesta som går dit ikväll har koll på det som hänt.)

Mejla och fråga: post(at)norrabrunncomedy.se -- om Özz kommer och den berömda (påhittade ??) svågern kommer att vara med ? Kanske de sju små uzbekerna (kompetensregnet) ifrån Gotland också är där ?

Det kan ju bli en riktig höjdare ?

Norra Brunn - Surbrunnsgatan 33, Stockholm, Tfn 08-16 61 80

https://norrabrunncomedy.se/
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-05-19 kl. 14:27.
Citera
2018-05-19, 14:46
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Tycker özz borde få ett plakat utanför sitt hus. " här vistades rakhmat akilov hösten -15 svea rikes värsta terrorist."

Givetvis ska dan park få göra den. Kanske en bronsbyst av den lille gycklaren också när han gör sitt oförstående babbeleende och säger janne Josefsson. Eller ja en freeze frame när han uttalar första i-stavelsen i anglicismen creepy.
Özz nujen jag hatar dig mer än gnaget bajen mff och ifk
Hur fan kom fotbollslag in i detta? Håll dig till ämnet eller är du bara en allmän " hatare"?
Hatar man alla fotbollslag som inte är ens eget så är man nog rubbad, du genar väl inte att det bara finns ett? I så fall är ju alla matcher onödiga eller?
Citera
2018-05-19, 15:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tanten på kommunen skulle givetvis inte tveka att berätta om hot, om det verkligen hade förekommit.
Man kan nog ta för givet att tanten på kommunen talar sanning eftersom t.ex. kommunens facebooksida självklart kan övervakas och om hot har förekommit så har bevis säkrats och sparats.
Det vore nog en karriärdräpare om en offentliganställd ljög om saken då halva flashback och många andra följer kommunens facebook!
De kommentarer som jag läste på kommunens facebook var harmlösa om än högst relevanta.
Citera
2018-05-19, 15:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag förstår din cynism, men du glömmer Janne Josefsson. Det finns inte en chans att han bara släpper detta - inte för att han är ute efter en personlig vendetta. (Inte bara iaf!) Utan för att det skulle vara oerhört märkligt om SKV och ekobrottsroteln inte skulle vilja titta närmare på alla affärer kring renoveringen, när det bevisligen har skett en större utbetalning av svarta pengar (dessutom direkt till en terrorist).
Det kan ju dröja ett bra tag innan det hela nystas upp, men att det bara skulle rinna ut i sanden ser jag som otänkbart.
Helt enig med dig.
Skattefusket är så uppenbart att det inte skulle förvåna mig om det gick att "hänga" de myndighetspersoner som eventuellt dristade sig till att strunta i saken.
Efter att Özz så kraftigt och osnyggt har kritiserat Svenskarna så kan jag tänka mig att Skatteverket, Polisen, Åklagarmyndigheten, etc. fullkomligt har dränkts i anmälningar mot Özz-klanen.
Citera
2018-05-19, 15:46
Medlem
Någon tipsade PeshmergaNews om Özz terrorfinansiering. Hoppas han blir våldtagen med bajonetter av peshmerga-töserna.

"We have a Swedish (bad) comedian, @ozznujen, who is a kurdish refugee. It is now known that he has financed ISIS by hiring Rakhmat Akilov, a terrorist that ran over swedish citizens with a truck.
I think you should investigate him, he might be a threat."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in