Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-04, 11:28
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Nu har han plockat bort sin egna film....varför?

Enkelt, han försöker nu med "demage control" på många olika sätt. Tycker du det funkar?
Citera
2018-06-04, 11:40
Medlem
Vänlighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Är det nån som sett Özz vara komiker, bygger det också på översitteri? Har läst hans krönika en gång i Expressen och den påminde en hel del om nån som vet bäst (utan att göra det i verkligheten)

Özz komik är enligt mall 1A
Han säger i början att han är tjock, hårig, har damp, är kurd... massa negativa saker om sig själv. För detta ger honom då rätt att vara taskig mot alla andra.
Han är ökänd för att slå in öppna mål. Vara taskig mot Kungen, Löven, Anna Book, Trump, Jimmy Åkesson, Dansbandsmusik och sådant. Det är konstigt att folk inte ser igenom och att vissa skrattar.
Avancerad scenmobbning.
Citera
2018-06-04, 11:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
På twitter så har Özz (idag) lagt ut en bild från humorgolfen. Som om ingenting har hänt.

Jag säger som Janne:
"Han har, milt uttryckt, stor brist på självinsikt och har väl problem med sin verklighetsuppfattning."

https://mobile.twitter.com/ozznujen/status/1003537902905806848
Detta kanske är lite OT. Men Özz verkar försöka se barnslig och "rolig" ut. Det är inte typiskt stand-up som skall vara lite kaxigt och provocerande vuxenhumor. Han ger mer intryck av att han gör buskis eller barnprogram med det uttrycket. Kanske tror han inte att "allvarlig" humor kommer fungera längre när han kan bli "roastad" om sitt eget liv och beteende? Skall han satsa på mer harmlös "komik" nu?
Citera
2018-06-04, 11:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
Özz komik är enligt mall 1A
Han säger i början att han är tjock, hårig, har damp, är kurd... massa negativa saker om sig själv. För detta ger honom då rätt att vara taskig mot alla andra.
Han är ökänd för att slå in öppna mål. Vara taskig mot Kungen, Löven, Anna Book, Trump, Jimmy Åkesson, Dansbandsmusik och sådant. Det är konstigt att folk inte ser igenom och att vissa skrattar.
Avancerad scenmobbning.

Tillgjorda skratt för att arbetskamraterna ser det på företagseventet. De har inte betalat själva för att gå dit utan är bara en del i företagets godhetssignalering.
Citera
2018-06-04, 11:43
Medlem
[Assman]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Enkelt, han försöker nu med "demage control" på många olika sätt. Tycker du det funkar?

Vi får väl se, tror det är lite sent. Jag vill tro att han ångrar att han lade ut den och att den säkerligen kopierats för framtida spridning

Jag hoppas att han tittar på den i efterhand och inser hur dum han låter.
Citera
2018-06-04, 11:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Vi får väl se, tror det är lite sent. Jag vill tro att han ångrar att han lade ut den och att den säkerligen kopierats för framtida spridning
Jag hoppas att han tittar på den i efterhand och inser hur dum han låter.
Han inser hur dum rasistiska svenskar tycker han låter. Själv har han aldrig gjort något fel. Själv KAN han aldrig göra fel. Rasistkortet har gjort honom rik och känd, det är en del av hans personlighet nu.
Citera
2018-06-04, 12:05
Medlem
Jag citerar ur slutet på ÖN:s 'damage control'-text (min fetning):

<Jag pratar gärna med Janne Josefsson igen, han försökte bara göra sitt jobb. Det borde jag också ha gjort.>

Källa: http://www.nujen.nu/uppdrag-granskning/

Jag utgår från att Özz Nujen är härinne och läser och riktar mig därför direkt till honom:

Men snälla Özz, du inte bara försökte göra ditt jobb, du gjorde det ju!
Ditt "jobb" det är ju att i publika sammanhang förolämpa folk du av en eller annan orsak djupt ogillar, som t ex svenskar i allmänhet och Janne Josefsson i synnerhet. Vi har nu alla kunnat se dig utföra ditt "jobb" visavi JJ. Att du efteråt inser att du förlorat matchen mot JJ på poäng hjälper dig inte. Du är efter publiceringen av din 22 min långa film uträknad ur matchen. Folk inser nu vad du går för och hade vi kunnat få dig utvisad, så hade du i denna stund suttit på Arlanda iförd handfängsel. På väg till Erdogan och hans stab..
Citera
2018-06-04, 12:25
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag kan inte annat än att allt ansvar landar på fastighetsägarna.

Det finns en form av undantag som Özz i sitt senaste alster i skittidningen Expressen förde fram.....eller inte förde fram men berörde.

https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/
Citat:
Följande borde jag naturligtvis ha varit tydlig med i intervjun:

• Utbetalningarna till det konto som visade sig tillhöra den person som mer än ett år senare genomförde terrordådet, Rakhmat Akilov, utfördes på uppmaning av den byggentreprenör som anlitats av min svåger för renovering av vårt gemensamt ägda fritidshus. Varje delbetalning baserades på av entreprenören redovisade arbetstimmar, som de förstås skulle få betalt för.

Var är kontraktet mellan Özz och "byggentreprenören" och var finns fakturorna?

Citat:
• Jag personligen har inte haft någon kunskap om vare sig entreprenören som anlitades eller känt till i detalj hur utbetalningarna har gått till. Jag har alltså inte genomfört vare sig någon beställning av byggtjänster eller gjort någon betalning.

Hur kan någon annan än ägaren anlita en "byggentreprenör" för att utföra ombyggnad och renovering av ett hus som helt ägs enbart av Özz?

Citat:
• Det har aldrig funnits någon som helst ambition från mig eller de övriga ägarna till fritidshuset att undvika beskattning. För mig är det självklart att alla ska göra rätt för sig och betala skatt, var och en efter sin förmåga. Bara så kan vi få en fungerande gemensam välfärd. I det här fallet gjordes betalningen för arbetet helt enkelt på det sätt som den kontrakterade byggentreprenören anmodade.

Hur "anmodade" den "kontrakterade" byggentreprenören? Ett telefonsamtal? Ett möte på COOP's parkeringsplats och en handskakning? Eller skickade byggentreprenören en faktura där Özzbeken stod som betalningsmottagare??????
Citera
2018-06-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det finns en form av undantag som Özz i sitt senaste alster i skittidningen Expressen förde fram.....eller inte förde fram men berörde.

https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/
Citat:
Följande borde jag naturligtvis ha varit tydlig med i intervjun:

• Utbetalningarna till det konto som visade sig tillhöra den person som mer än ett år senare genomförde terrordådet, Rakhmat Akilov, utfördes på uppmaning av den byggentreprenör som anlitats av min svåger för renovering av vårt gemensamt ägda fritidshus. Varje delbetalning baserades på av entreprenören redovisade arbetstimmar, som de förstås skulle få betalt för.

Var är kontraktet mellan Özz och "byggentreprenören" och var finns fakturorna?
Citat:
• Jag personligen har inte haft någon kunskap om vare sig entreprenören som anlitades eller känt till i detalj hur utbetalningarna har gått till. Jag har alltså inte genomfört vare sig någon beställning av byggtjänster eller gjort någon betalning.

Hur kan någon annan än ägaren anlita en "byggentreprenör" för att utföra ombyggnad och renovering av ett hus som helt ägs enbart av Özz?
Citat:
• Det har aldrig funnits någon som helst ambition från mig eller de övriga ägarna till fritidshuset att undvika beskattning. För mig är det självklart att alla ska göra rätt för sig och betala skatt, var och en efter sin förmåga. Bara så kan vi få en fungerande gemensam välfärd. I det här fallet gjordes betalningen för arbetet helt enkelt på det sätt som den kontrakterade byggentreprenören anmodade.

Hur "anmodade" den "kontrakterade" byggentreprenören? Ett telefonsamtal? Ett möte på COOP's parkeringsplats och en handskakning? Eller skickade byggentreprenören en faktura där Özzbeken stod som betalningsmottagare??????

Är han fastighetsägare och det jobbas svart på hans hus och hans syster och pappa betalar ut pengar utan faktura direkt till en jobbare utan att det passerar byggentreprenören så kan jag inte se hur det skulle kunna hålla varken hos SKV eller i en rättegång.

85000 har betalats ut svart och sannolikt rör det sig om hundratusentals eller kanske till och med miljoner svart. Hur kan ingen stå åtalad? Det är fanimej helt obegripligt.
Citera
2018-06-04, 12:50
Medlem
Citat:
85000 har betalats ut svart och sannolikt rör det sig om hundratusentals eller kanske till och med miljoner svart. Hur kan ingen stå åtalad? Det är fanimej helt obegripligt.
"It's always the same, the name of the game is who do you know higher up"
Citera
2018-06-04, 13:10
Medlem
Varför har Özz tungan mellan tänderna sådär på varje bild ? Har han alltid gjort det? Ser oerhört fånigt ut. Om han inte kan hjälpa det är det en annan sak förstås.
Citera
2018-06-04, 13:11
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Är han fastighetsägare och det jobbas svart på hans hus och hans syster och pappa betalar ut pengar utan faktura direkt till en jobbare utan att det passerar byggentreprenören så kan jag inte se hur det skulle kunna hålla varken hos SKV eller i en rättegång.

Enig.

Hans fåniga artikel i skräpblaskan Expressen gjorde ju saken ännu löjligare.

Fattar inte Özz han hans fåniga artikel enbart var en fortsättning av hans fåniga beteende då JJ intervjuade?

Man tar sig för pannan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in