Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-03, 23:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Just nu så tror jag att svågern gör det bästa rent taktiskt.

Özz skyller på svågern och svågern håller truten.

Özz och systern kan inte avsäga sig fastighetsägarens ansvar. Systern vägrar att kommentera samtidigt som Özz öser all skit över svågern.

Intressant är bl.a. vad systern kommer att säga om sin mans eventuella funktion? Fick svågern instruktionen att betala av sin fru eller av Özz?
Man kan ju inte säkert säga om det var systern eller svågern som betalade, då det var ett gemensamt konto. Dock kan ju banken enkelt svara på vem av dom det var, då Mobilt BankID som man loggar in med är personligt, även om det är ett gemensamt konto. Så polisen kan enkelt ta reda på hur det ligger till.
Citera
2018-06-03, 23:46
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan ju inte säkert säga om det var systern eller svågern som betalade, då det var ett gemensamt konto. Dock kan ju banken enkelt svara på vem av dom det var, då Mobilt BankID som man loggar in med är personligt, även om det är ett gemensamt konto. Så polisen kan enkelt ta reda på hur det ligger till.
Jo. visst är det så.
Men jag är mer intresserad av fastighetsägaransvaret. Även om svågern själv har hittat på att låta bygga om och renovera båda husen, ett hus ägt enbart av Özz och det andra av Özz och systern gemensamt, så landar väldigt mycket av ansvaret på de formella fastighetsägarna.

Så om svågern gjorde betalningarna från ett konto som han har gemensamt med frun, en fastighetsägare kan väl inte tillåta en "ickeägare" att göra vad fasiken som helst utan att fastighetsägaren bryr sig?

JAg tycker bara att det hela är så förbannat patetiskt......och tokroligt! Özz fick mig tillslut att skratta......Özz är så förbaskat tvärkörd!
Citera
2018-06-03, 23:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jo. visst är det så.
Men jag är mer intresserad av fastighetsägaransvaret. Även om svågern själv har hittat på att låta bygga om och renovera båda husen, ett hus ägt enbart av Özz och det andra av Özz och systern gemensamt, så landar väldigt mycket av ansvaret på de formella fastighetsägarna.

Så om svågern gjorde betalningarna från ett konto som han har gemensamt med frun, en fastighetsägare kan väl inte tillåta en "ickeägare" att göra vad fasiken som helst utan att fastighetsägaren bryr sig?

JAg tycker bara att det hela är så förbannat patetiskt......och tokroligt! Özz fick mig tillslut att skratta......Özz är så förbaskat tvärkörd!
Helt rätt. Ägaransvaret kommer han aldrig undan.
Citera
2018-06-03, 23:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men intervjun med Özz var inte med i UG som handlade om akilov. Det var ett extrainslag som bara publicerades på webben.

Nja, det blev en snutt i eftertexterna där Özz fick skina. Özz hade ju gjort intervjun i princip oanvändbar genom sitt beteende, jag gissar på att enda anledningen till att UG lade ut extramaterialet på webben är för att Özz la upp sin skit på Youtube.
Citera
2018-06-03, 23:58
Medlem
Ingen verkar ha uppmärksammat den tredje fastighet i byn, som köptes av Komikern och Advokaten gemensamt 2012. Även den har renoverats av misstänkt svart arbetskraft (ev var även Akilov där). Svågern har väl ansvarat även för det bygget, som för övrigt pågår nu med markarbeten runt huset. Litauerna har dock inte synts till sen i februari, trots att inre arbeten inte har avslutats.
Citera
2018-06-04, 00:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Uppdrag Granskning brukar ligga på runt 700 000 tittare plus en webb några hundra tusen. Özz eget klipp på Youtube har 156 000 klick.

UG är för övrigt "gammelmedie".

Intervjun med J.J visades endast på SVT-play (av någon outgrundlig anledning). Gammelmedia = TV-sändningar; hade intervjun visats på ordinarie sändningstid skulle den fått ett helt annat genomslag.
Senast redigerad av Passepartout 2018-06-04 kl. 00:08.
Citera
2018-06-04, 00:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Intervjun med J.J visades endast på SVT-play (av någon outgrundlig anledning). Gammelmedia = TV-sändningar. Hade intervjun visats på ordinarie sändningstid skulle den fått ett helt annat genomslag.

Hela intervjun ligger på SVT Play, men det fanns en liten aptitretare efter eftertexterna till programmet som sändes.
Se själv: https://www.svtplay.se/video/17724547/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-avsnitt-15?start=auto&tab=2018

Anledningen till att intervjun knappt kom med är att Özz betedde sig som ett barn, blev oanvändbart iom att programmet faktiskt inte handlade om Nujen.
Citera
2018-06-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vad de flesta här på flashback inte hajar är att 90% av svenska folket inte har en aning om UG-intervjun. För gammelmedia skriver inte om det.

Ingen jag har pratat med har sett intervjun. För de läser bara DN eller SvD och kollar på tv-nyheterna (SVT/TV4), och de har inte yttrat ett ord om fallet. De som följer sociala medier kanske känner till något vagt om det, men har de sett klippet? Nej.

Men för Özz (och Soran) spelar det ingen roll. De som bokar får reda på att det finns något som "inte är bra" med dessa kurdiska filurer. Deras kollegor vet förstås (och håller käften - ingen försvarar). Då dröjer det inte länge innan karriären sinar.

Det som är viktigt är att Nujens affärer i samband med renoveringen granskas av SKV. Och det finns det hitintills inga som helst tecken på. Det är rätt mycket som står på spel. Özz karriär (redan svårt skadat), systerns advokatlicens (hon borde redan ha blivit avstängd i väntan på utredning) samt svågerns karriär (Teliachef).

Vad vi vet är att Akilov fått 85 000 från systerns (samt Özz farsas) konto - det är obestridligt. Ingen faktura finns, ingen skatt har betalats - även det är obestridligt. Självfallet så finns det mer. Kanske hela Gotlandsprojektet varit svartjobb.
Skulle ingen utredning alls inledas så är jag 100% säker på att JJ sätter på sig revolverbältet igen och gör ett sista jobb. Det skulle vara en perfekt avslutning på hans journalistgärning.
Att sätta dit både korrupta skatteutredare (och vem som eventuellt gett dem direktiv att inte utreda Nujens) plus äcklet Özz och hans familj skulle sitta som en smäck
.

Jag hoppas innerligt att du får rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Özz är ju verkligen pinsam. Oavsett om det han säger är sant (d.v.s. att han "inte har med det att göra) eller ej, så är ju hans beteende ett riktigt lågvattenmärke. Att han dessutom inte förstår det själv, och lägger upp hela intervjun för allmän beskådning, tyder ju på att han själv inte förstår hur pinsam han är.

Fast detta är i sig ett intressant studium. Ponera att Özz fast förankrad i sin kultur tycker att han gjort rätt. Att sättet han bemötte JJ var klockrent. Mycket talar för det, inte minst att hans senaste tiggarkrönika uppenbarligen inte är skriven av honom själv.

Det tycker jag har två väldigt viktiga poänger. För det första att det är himmelsvid skillnad på svensk kultur/värderingar/traditioner och i det här fallet kulturen/värderingar/traditioner i MÖ.

Det andra är att bergsturken Özz har bott i Sverige i nästan hela sitt liv. Gått i svensk skola, gjort värnplikt, umgås mer eller mindre enbart med svenskar. Han har tjänat åtskilliga miljoner och svenskar har tydligen suttit ock skrattat åt gycklarens uppvisningar. Trots det sitter bergsturkbeteendet så djupt i honom att vid en situation där han känner sig pressad så är det detta som blossar upp. Tänk då alla hundratusentals eller miljoner invandrare som inte har hans ingångsvärden och förutsättningar. Hela det här vansinnet kommer aldrig fungera. Det är dömt att misslyckas.

Citat:
Jo. visst är det så.

Jag kan inte annat än att allt ansvar landar på fastighetsägarna.
Citera
2018-06-04, 00:42
Medlem
JJ har kommenterat Özz försök till pudel i AB. Verkar inte intresserad av att göra någon ny intervju + intressant om vad JJ tyckte om Özz agerande och syftet med intervjun

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJdll/ozz-nujens-vandning-om-janne-josefsson-han-forsokte-bara-gora-sitt-j
Citera
2018-06-04, 00:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
JJ har kommenterat Özz försök till pudel i AB. Verkar inte intresserad av att göra någon ny intervju + intressant om vad JJ tyckte om Özz agerande och syftet med intervjun

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJdll/ozz-nujens-vandning-om-janne-josefsson-han-forsokte-bara-gora-sitt-j

"Janne Josefsson är dock inte intresserad av att göra en ny intervju med Özz Nûjen.

– Jag tänker inte svara honom. Han ångrar väl sig djupt naturligtvis och det får han gärna göra och han får gärna ringa. Han har, milt uttryckt, stor brist på självinsikt och har väl problem med sin verklighetsuppfattning. Annars hade det aldrig gått till på det sättet. Det var ändå en av de mest förunderliga intervjuer jag gjort, och jag har varit med om mycket, säger Janne Josefsson."

Vilken jävla smock.
Citera
2018-06-04, 00:57
Medlem
"hans folk"
Exkluderar han turkar?
Är han svensk?
Är jag också kurd om han är svensk?
Citera
2018-06-04, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Janne Josefsson är dock inte intresserad av att göra en ny intervju med Özz Nûjen.

– Jag tänker inte svara honom. Han ångrar väl sig djupt naturligtvis och det får han gärna göra och han får gärna ringa. Han har, milt uttryckt, stor brist på självinsikt och har väl problem med sin verklighetsuppfattning. Annars hade det aldrig gått till på det sättet. Det var ändå en av de mest förunderliga intervjuer jag gjort, och jag har varit med om mycket, säger Janne Josefsson."

Vilken jävla smock.

Ja, det var en rejäl sågning. Janne är skarp och har integritet. Han inser att Özz bara vill använda JJ som en sista möjlig livlina till upprättelse, med att göra en offentlig intervju. Men ändå mänsklig: Han får gärna ringa mig om han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in