Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
I morgon är det precis en månad kvar att vänta på det planerade sammanträdet i mark- och miljödomstolen, där Debbie Nujen med assistans av klagandeombudet Jonas Edward skall försöka övertyga domstolen om att familjen Nujen under fyra års tid levt i den goda tron, att man i Sverige inte behöver lov för att bygga om en skola till en privatbostad och ett gammalt sädesmagasin till en uthyrningsbostad. Hur många i tråden tror, att sammanträdet verkligen kommer att äga rum som planerat?
Ett osedvanligt klarsynt inlägg.
Att överklaga att man behöver bygglov för att bygga om en skola till privat-semesterhus vilket en bygglovshandläggare på Region Gotland anmält som tillsynsärende är (eller borde i alla fall vara) helt hopplöst. Man har faktiskt eget ansvar att ta reda på vilka lagar som gäller vid en byggnation och det går inte som Nujens att skylla på att mäklaren inget sade. En bygglovshandläggare upplyste Debbie Nujen om detta när hon ville montera ett växthus/Attefall men hon framhördade i stället för att säka bygglov för förändringen och de åtgärder som vidtagits (med hjälp av bla den svartarbetande Akilov).
Att överklaga att man behöver bygglov för att bygga om ett oinrett sädesmagasin som utpekats som kulturhistoriskt värdefull till semesterbostad (vilket jag anmält och bifogat bilder på de omfattande ombyggnaderna) är även det (eller borde i alla fall vara) fullkomligt hopplöst.
De här två anmälningarna kommer inte Nujens undan.
Det har förutom de två anmälningarna som nämns ovan sänts otaliga anonyma skrivelser och anmälningar vilka enkelt kunnat viftas undan av Nujens med skenskrivningar och avslutade uthyrningar och dessa anmälningar verkar till syvende och sist endast gett Nujens respit och möjlighet att blanda bort korten även om avsikten med anmälningarna kanske inte varit denna.
Du uttrycker dig i ett nytt inlägg nedlåtande om en bygglovshandläggare och den för byggärenden anställda juristen för att de är kvinnor och relativt unga. Eftersom jag haft att göra med båda under olika sammanhang och därigenom vet att dessa är både pålästa, seriösa och har integritet hoppas jag kunna stilla din oro men din inställning till kvinnor kan jag tyvärr inte göra något åt.
När det gäller Eva Ahlin tror jag hon haft en hård till efter tillträdet. Hoppas verkligen hon har fått till ett bra samarbete med tjänstemännen som sin föregångare. Hon var ganska kaxig under valrärelsen och angreppen på hennes föregångare från C och medierna närmade sig drev men jag tror faktiskt hon fått tänka om vad gäller bygglagar och gynnande av olika exploatörer som C utlovade i sin valrörelse. Det är en hel del av C-byggprojekten som de satt igång efter valet som blivit fiasko eller närmat sig fiasko som Warfsholm, Tofta Strand, olika hyrshusbyggen i landsortssamhällen och badet i Roma. Den som lever får se...Till skillnad från Nordblom tror jag inte hon är särskilt stridbar och av egen erfarenhet viker hon ned sig när hon får motstånd.