Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det finns hur mycket som helst att gräva i här;

1. Om Svågern är den som betalat svart till Akilov varför betalade då Özz farsa 10 000 kr till Akilov?

2. Systern är advokat som övervakas genom tillsyn av advokatsamfundet. Hon kan bli utesluten och får ta bort titeln om hon betalat hantverkare svart.

3. Borde inte såväl fadern som systern förstått när Akilovs namn blev känt att det var honom de anlitade? Jo självklart kopplade de ihop det. Nämnde de inte då detta för Özz? Han säger nu att inte vet någonting ill Expressen.

4. Özz säger att familjen har flera fastigheter och har anlitat flera hantverkare etc. Har alla betalats svart? Finns det fler fastigheter i bolagen eller privat. Lätt att kolla upp.

5. Akilov själv synes ha sagt,utan anledning att ljuga, att han var målarassistent. Vem var de andra hantverkarna och hur fick de betalt? Dags att kolla bankontona hos allla Nujens.

6. Hur kan en målarassistent fått 85 000 svart för sex veckors svart arbete? Motsvarande kostnad i bolagsform för att hantverkare skall få 85 svart är det tredubbla med marginalskatt, sociala avgifter, försäkringar etc. Varför betalade de svart?

6,5 En asylsökande/illegal jobbar gladeligen för 50 kr per timme. 1 700 arbetstimmar a 50 kr på ett år blir just 85 000kr. Kan han ha jobbat svart ett helt år Nujens?

7. Har SKV öppnat en utredning ännu?

8. Eftersom systern är advokat så vore det märkligt om inte media överöser henne med frågor? Hon är med sin titel en högst officiell person.

9. Hur ser årsredovisningarna ut i aktiebolaget. Vem tecknar firman? Har verklig huvudman inrapporterats till Bolagsverket? Sista dagen idag att göra det!

10. Hur kände de Akilov?

11. Visste de om att han bodde i värsta tältsunklägret med Romer och ändå valde att anlita honom?

12. Vad gör svågern i sitt dagliga värv?

Ja det går att öka på med hur frågor som helst och någon mellanhand mellan familjen Nujens och Akilov kan inte ha funnits.

Många bra frågor, speciellt 7:an.
Om de inte har gjort det kan man då anmäla det själv och hänvisa till FUPen?
Citera
2018-01-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Mycket relevanta frågor!

Förbryllande att inte media gräver här? Men dom kan givetvis hålla på. Vi får vänta (betänk att många media får sina uppslag till nyheter via Flashback) och följa utvecklingen ett tag.

Jo de sitter på sina redaktioner nu och kliar sig i huvudet - typ - hur fan löser vi det här?
Citera
2018-01-31, 14:25
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att detta skulle komma fram tycks Özz ha vetat ett tag .....

Publicerad 6 dec 2017 kl 05.07
ÖZZ NÛJEN
Ingen annan skulle komma undan med att veta så lite

[...]
Jag vet heller inte vad som händer i bolaget, vilka som jobbar, är mammalediga, tagit ut semester eller ens hur bolaget går ekonomiskt.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/ingen-annan-skulle-komma-undan-med-att-veta-sa-lite/

Eftersom jag inte tål Özz, så har jag inte direkt läst hans skrönikor. Men dagen till ära läste jag både den ovanstående länkade och den som publicerades idag. Jag känner mig helt förbluffad över vilken rappakalja man kan skriva, samt att man dessutom kan få det publicerat i en tidning och få betalt för det. Men visst, någonstans minns jag nu vagt att jag faktiskt en gång i tiden reagerade på att det som skrevs i gammelmedia var rappakalja och sällan gick att läsa, d.v.s. att rappakaljan faktiskt sannolikt var/är ett krav för att få skriva i blaskorna. Jag kommer verkligen inte att sakna svensk ljugmedia. De få skribenter som gick att läsa, t.ex. Thomas Gür, brukar nuförtiden gå att följa på annat håll, allt från Facebook, nättidningar till Axess TV.
Citera
2018-01-31, 14:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Özz får väl döpa om sin teaterlada till "Terrorteatern" nu?

Det känns inte som om det är en bra start för det projektet.

Inte ens startat upp och blodet rinner redan utefter väggarna (bildligt talat).
Citera
2018-01-31, 14:30
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RNO
Skattemoralen verkat inte vara på topp!

Inte heller respekten för människors liv, även där har Özz något gemensamt med Akilov. Detta hände 2013.

Citat:
Komikern Özz Nujen skrev i natt på Twitter att han önskade livet ur Expressens reporter Niklas Svensson.
– Min första känsla när jag läste hans tweet i morse var obehag, säger Niklas Svensson till Resumé.

”Bästa hade ju varit om @niklassvensson råkade dö precis 4 min innan Nelson Mandelas död. Snacka om dead in vain. Eller "journalistisk otur"”, twittrade Özz Nujen.
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2013/06/26/ozz-nujen-onskade-livet-ur-niklas-svensson-/
Senast redigerad av Passepartout 2018-01-31 kl. 14:41.
Citera
2018-01-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Många bra frågor, speciellt 7:an.

Skatteverket vill ha anonyma tips. Bara att maila FUP till dem och be dem att granska Nujens. Hänvisa till sidnumret där kontoöverföringarna till Akilov syns.

Nu är dock så att kända personer med vänsteranknytning och koppling till SVT och det politiska etablissemanget inte granskas av SKV. De är "untouchables" men nu blir det svårt för SKV att släppa detta.
Senast redigerad av Midsommardagen 2018-01-31 kl. 14:34.
Citera
2018-01-31, 14:33
Medlem
SmokeOns avatar
En ledarskribent på ETC ryggdunkar Özz för sin krönika i Expressen.

@LinneaBruno
2h2 hours ago
More
Läs bästa @ozznujen Denna utveckling av avhumanisering, ökad ojämlikhet o repression får vi inte acceptera https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/ … #svpol

LinneaBruno
@LinneaBruno
Fil dr i sociologi, forskar o undervisar på MDH. Ledarskribent på Dagens ETC #feminism #fempol #barnrätt #kvinnofrid

https://twitter.com/LinneaBruno/status/958668701737373697
https://archive.is/9toSz
Citera
2018-01-31, 14:37
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Tipsa om skattefusk

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaomskattefusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html
Citera
2018-01-31, 14:37
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det finns hur mycket som helst att gräva i här;

1. Om Svågern är den som betalat svart till Akilov varför betalade då Özz farsa 10 000 kr till Akilov?

2. Systern är advokat som övervakas genom tillsyn av advokatsamfundet. Hon kan bli utesluten och får ta bort titeln om hon betalat hantverkare svart.

3. Borde inte såväl fadern som systern förstått när Akilovs namn blev känt att det var honom de anlitade? Jo självklart kopplade de ihop det. Nämnde de inte då detta för Özz? Han säger nu att inte vet någonting ill Expressen.

4. Özz säger att familjen har flera fastigheter och har anlitat flera hantverkare etc. Har alla betalats svart? Finns det fler fastigheter i bolagen eller privat. Lätt att kolla upp.

5. Akilov själv synes ha sagt,utan anledning att ljuga, att han var målarassistent. Vem var de andra hantverkarna och hur fick de betalt? Dags att kolla bankontona hos allla Nujens.

6. Hur kan en målarassistent fått 85 000 svart för sex veckors svart arbete? Motsvarande kostnad i bolagsform för att hantverkare skall få 85 svart är det tredubbla med marginalskatt, sociala avgifter, försäkringar etc. Varför betalade de svart?

6,5 En asylsökande/illegal jobbar gladeligen för 50 kr per timme. 1 700 arbetstimmar a 50 kr på ett år blir just 85 000kr. Kan han ha jobbat svart ett helt år Nujens?

7. Har SKV öppnat en utredning ännu?

8. Eftersom systern är advokat så vore det märkligt om inte media överöser henne med frågor? Hon är med sin titel en högst officiell person.

9. Hur ser årsredovisningarna ut i aktiebolaget. Vem tecknar firman? Har verklig huvudman inrapporterats till Bolagsverket? Sista dagen idag att göra det!

10. Hur kände de Akilov?

11. Visste de om att han bodde i värsta tältsunklägret med Romer och ändå valde att anlita honom?

12. Vad gör svågern i sitt dagliga värv?

Ja det går att öka på med hur frågor som helst och någon mellanhand mellan familjen Nujens och Akilov kan inte ha funnits.

Ja, det är helt klart centrala frågeställningar. Speciellt punkterna 1-7 och 10 skulle vara det som en seriös journalist skulle ha börjat utreda omedelbart.
Citera
2018-01-31, 14:41
Medlem
Ska man vara lite konspirationsteoretiskt lagt så låter det som ett perfekt upplägg att häckla svenskarna för sin rasism så att de blir slappare i sina kontroller av immigrerande extremister och sedan sponsra IS extremister ekonomiskt i smyg. Det vore en högst rationell strategi för att verkligen kunna underlätta för terrorister att etablera sig här.

Om detta verkligen är vad som hänt här återstår ju att utreda, men med tanke på vilken hycklare och svin Soran visade sig vara bakom sin pk fasad så skulle jag inte bli alltför överraskad om även Özz hade liknande lik i garderoben..
Citera
2018-01-31, 14:43
Medlem
danieldenhemskes avatar
Där fick han allt så att han teg. Den baksluge, lismande smilfinken. Den otroligt omoraliske och avskyvärde hycklaren.
Citera
2018-01-31, 14:43
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte bra Nujen. Skattebrott är bland det värsta man kan begå i Sverige...

Och skylla i från sig så där? Sittar han inte i styrelsen för bolaget som äger fastigheten i fråga? Styrelsen i ett AB har alltid det yttersta ansvaret.

Özz Nujen äger HyrFrid AB ihop med systern.
Nyckeltal för HyrFrid AB

https://www.merinfo.se/foretag/HyrFrid-AB-5568625973/2k3ezat-lpi4/nyckeltal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in