2018-05-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Akilov sade visst i förhör att kurder hade hört till hans tänkta måltavlor, t. ex. hade han övervägt att angripa kurdiskägda pizzerior, men med det blev det ju ingenting av, det vet vi nu. Att han skulle ha siktat på kurder med lastbilen - eller ens hoppats på att träffa på just kurder på Drottninggatan - är ju ett absurt fantasifoster från Özz håll. Antingen missuppfattar Özz på riktigt eller så vill han bättra på sin offerstatus genom att skarva lite. Troligen det senare, men FUP är ju en offentlig handling så den kan man inte använda hur som helst. Det som står där står där.

Jag har inte själv läst FUP, det där med Akilov och kurderna har jag snappat upp i massmedierapporteringen.

(det fetade)
Inte för att jag direkt misstror dig, men vilken massmediarapportering är det du hänvisar till?

Jag tycker jag sniffar av det mesta i MSM, men har inte sett någon journalist från det skrået kommentera -eller ännu mindre analysera, kopplingen Akilov-Nujen-hypotetiske Drottninggatankurden.
Citera
2018-05-06, 09:08
Medlem
A32s avatar
Ingen Özz krönika i denna helgs Expressen heller, va fan sker Expressen?
Kan vi få en förklaring?

Skall Vi på FB "mailbomba" Expressen under denna dag om "avsaknandet av Özz"?
Citera
2018-05-06, 09:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Fast det kan ju ha varit så att Akilov fått ett agg emot Özz redan på Gotland och att Akilov ville hämnas på alla som är kurder ?

Eller vad menar Özz, hans överkokta hjärna verkar ha fått härdsmälta
Özz bjäbbar ju emot Janne Josefsson som en rabiessmittad tax med PMS ?

Det där är nog lite mera komplicerat än så?

Kurderna tillhör en Sunnigren som skiljer sig från t.ex. majoriteten av Araber och Turkar (finns ganska så många).
Trots detta så finns det en hel del kurder inom ISIS. Men vad som är ännu viktigare, den stora majoriteten av kurderna oavsett partitillhörighet (klan) har stridit mycket framgångsrikt mot ISIS (trots Turkiets kraftiga motstånd)
USA "brukade" (stödde) kurdernas kamp mot ISIS.

Om en ISIS anhängare tillika terrorist känner sig manad att slå mot kurder rent generellt så finns det så att säga förklarliga skäl.

Tillägg: Klantraditionerna är så pass starka att Kurderna kan kallas för "sekulära" enbart av det skälet. När de stora klanerna bildar partier med sin "släkt" som väljarbas, då förstår man klansamhällets inflytande på samhället. Att ISIS skulle komma med ett styre baserat på hardcore versionen av en religion, det funkar helt enkelt inte bland kurderna.
Det vore lika omöjligt som att införa sommar i Norrland året runt.
Senast redigerad av Utflyttad 2018-05-06 kl. 09:39. Anledning: tillägg:
Citera
2018-05-06, 09:32
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Det är exakt så det låter. Inget beklagande över dom som faktiskt dog. De svenskar och européer som mördades av Akilov.

Sen blev ju många fler dessutom allvarligt skadade, kanske det fanns någon kurd bland dem ...

Om Akilov hade varit ute efter just kurder skulle han naturligtvis gjort på något annat sätt. Här försöker ju Nujen helt vända på frågan. Och Wicklin reagerar inte.

Otroligt osmakligt.
Och det minst lika osmakliga är att Özz-lajvarna inom MSM inte högg på saken. En journalist, då avser jag en riktigt journalist som ser som sin skyldighet att granska allt och alla, hade ställt Özz mot väggen för att i alla fall få en förklaring.
Citera
2018-05-06, 09:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Kan vi få en förklaring?

Inte "mailbomba" utan KRAMBOMBA! Se för fasen till att hålla dig inom åsiktskorridorens givna ramar!
Senast redigerad av Utflyttad 2018-05-06 kl. 09:41. Anledning: typo
Citera
2018-05-06, 09:45
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Att Wicklin inte reagerar, kan det vara att det Özz säger ändå ger en igenkänning hos honom, att han känner till Akilovs antipati gentemot kurder och att felet är så pass litet så att det inte är värt att avbryta svadan?

Jag föreställer mig att när man intervjuar en sådan som Özz måste man sovra lite, man kan inte ingripa på varje konstighet, för de duggar så tätt.

Eller så inses att Özz är "referens-Kurden" som skall bevisa hur lyckosamt klantraditioner integreras i Sverige och att man gör säkrast i att utföra självcensur för att inte utmålas som rasistisk dödsknarkarnasse av kultureliten,
Citera
2018-05-06, 09:54
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Att pk-maffian håller käften är jätteväntat. Vi har ju att göra med Sveriges referens-kulturkurd nr ett, en snubbe som sedan länge är (pk-)lierad med MSM. Farligt nära harakiri för den MSM-journalist i pk-media som skriver om Özzens smutsiga transaktioner.

Och med Özz-klanens smutsiga byk så går PK-maffian in i ett syntax-error. En "referens-kulturkurd" (utmärkt tillnamn) tappade fotfästet p.g.a. #metoo och sexualbrottsuthängning och nu ytterligare en "referens-kulturkurd" (jag skrattar varje gång jag skriver det) som har storfuskat med skatter och närt den i riket olovligt vistande utlänningen som senare utförde den värsta terroristattacken i Svensk modern historia.
Citera
2018-05-06, 10:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Och med Özz-klanens smutsiga byk så går PK-maffian in i ett syntax-error. En "referens-kulturkurd" (utmärkt tillnamn) tappade fotfästet p.g.a. #metoo och sexualbrottsuthängning och nu ytterligare en "referens-kulturkurd" (jag skrattar varje gång jag skriver det) som har storfuskat med skatter och närt den i riket olovligt vistande utlänningen som senare utförde den värsta terroristattacken i Svensk modern historia.
Dessutom står ljugmedia inför problemet att man haft dessa bägge referenskurder som experter på migration & integration i alla möjliga sammanhang & TV-soffor.

Av någon anledning ansågs dessa två vara de lämpligaste kandidaterna som ringdes in varje gång något som ens kunde tangera invandringsfrågan. Dom fick uttala sig om demografisk utveckling, polisens arbete mm. Samt givetvis anlitades dom alltid som politiska experter avseende SD.

Nu är dom rökta & det finns, vad jag kan se, inga naturliga arvtagare till deras plats i propagandamaskinen.
Citera
2018-05-06, 10:25
Medlem
Nu jäklar är Özz Nujens hals nog tvättad!

Alldeles nyss i SR P1:s Godmorgon världen tog satirprogrammet "Public Service" upp Özz Nujens svartutnyttjande av Akilov på husen på Gotland!
Man lät imitatören Göran Gabrielsson gestalta adv Peter Althin som drog upp ÖN:s fiffel.
Stort tack till manusförfattarna Erik Blix och Mattias Konnebäck!
Citera
2018-05-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Kan vi få en förklaring?

Hans nästa krönika kommer på onsdag den 9 maj. Det finns ingen krönika av honom som hoppats över. Den kommer varannan vecka och på onsdagar. Först därefter vet vi om Expressen gjort något åt hans krönikor!
Citera
2018-05-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dessutom står ljugmedia inför problemet att man haft dessa bägge referenskurder som experter på migration & integration i alla möjliga sammanhang & TV-soffor.

Av någon anledning ansågs dessa två vara de lämpligaste kandidaterna som ringdes in varje gång något som ens kunde tangera invandringsfrågan. Dom fick uttala sig om demografisk utveckling, polisens arbete mm. Samt givetvis anlitades dom alltid som politiska experter avseende SD.

Nu är dom rökta & det finns, vad jag kan se, inga naturliga arvtagare till deras plats i propagandamaskinen.

Jo samma som SVT brukar ringa in Jerzy apropå en lavinartad ökning av gruppvåldtäkter. Jerzy, 80 år, grundat på hans studier från tidigt åttiotal landar alltid i att det kan vara så att det är anmälningsbenägenheten som ökat och att gruppvåldtäkter var lika vanligt förekommande förr som nu.

Svårt att se vem som skall ta över efter Soran och Addjözz. Förslag någon?
Citera
2018-05-06, 11:47
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu jäklar är Özz Nujens hals nog tvättad!

Alldeles nyss i SR P1:s Godmorgon världen tog satirprogrammet "Public Service" upp Özz Nujens svartutnyttjande av Akilov på husen på Gotland!
Man lät imitatören Göran Gabrielsson gestalta adv Peter Althin som drog upp ÖN:s fiffel.
Stort tack till manusförfattarna Erik Blix och Mattias Konnebäck!

Underbart!

I självaste SR P(k)1 !
Ca från 1:09:15

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...?programid=438

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här