Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-03, 08:27
Medlem
Obehagligt tystat i media.

Ska vi se på misstänkt skattebrott som i slutänden finansierar och gynnar terrorister som obetydliga brott?

Någon som vet om Özz ska köra någon stå upp framöver?

Kan bli kul med en lite mer aktiv publik😏
Citera
2018-05-03, 08:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Ska vi se på misstänkt skattebrott som i slutänden finansierar och gynnar terrorister som obetydliga brott?

T-shirts med texten "Fråga min Svåger" känns som obligatoriskt ifall man nu skulle vilja utsätta sig för hans "humor" live.
Citera
2018-05-03, 08:48
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är osäker på hur det fungerar. Tror dock att det är Migrationsverket som delar ut uppdragen direkt & att den asylsökande inte själv kan "önska" vilken advokat denne skall få. Men jag kan ha fel.

Någon i tråden som vet hur det fungerar?

Det går att bli listad hos migrationsverket. Man anmäler sitt intresse och skrivs då upp på en lista över tillgängliga ombud. Det ska förstås passa rent geografiskt. Sitter man i Skåne får man ju inte uppdrag från Norrland. Handläggarna på migrationsverket är som handläggare är - de kan emellanåt ha en del att göra och man vill få skiten ur händerna, så har man en asylrättsbyrå som tar emot uppdrag och inte klantar sig så är det enkelt att beta av listan, ringa dem och bli av med ett gäng uppdrag.
Citera
2018-05-03, 09:02
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Advokatsamfundet beslöt i februari i år att inleda ett disciplinärende mot Debbie Nujen med anledning av uppgifterna om svarta pengar till renoveringsarbete. Jag har inte hört något mer om detta. Har PK-Anne Ramberg lagt ned granskningen eller är den ännu inte slutförd? Någon som vet?

Relevant länk.

Man undrar. Vad är det som tar 3-4 månader att utreda?

Jag gissar att man inväntar utgången av Rättegången mot Akilov, och hur mycket som kommer fram eller döljs i frågan.

https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2018/februari/disciplinarende-har-inletts/

"Disciplinärende har inletts

I anledning av de uppgifter som har förekommit i media och på sociala medier, rörande en advokat som påstås ha anlitat den numera för terrorbrottet på Drottninggatan åtalade personen, har generalsekreteraren inlett ett disciplinärende."

En sak är säker: Det ligger INTE i Generalsekreteraren Anne Rambergs intresse att sanningen kommer fram och att Debbie Nujen anses skyldig i det här fallet.
Citera
2018-05-03, 09:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag undrar själv varför Norra brunn inte avbrutit hanns gig medans "utredning pågår" eller något sånt.
https://norrabrunncomedy.se/artistprogram/

Vem vill gå dit och känna obehag lixom?

Tvivlar på att Özz kommer att tappa de gig han redan kontrakterats och bokats för. Och Özz själv har ju som bekant inte självinsikt att ställa in och dra sig undan. Där måste man motvilligt erkänna att Soran ändå fattade vinken.

Nej, det som kommer att bli intressant är hur engagemangen kommer att se ut när vårens och sommarens bokningar är avklarade.

Ska bli mycket intressant att se hur kalendern ser ut för Özz framåt november i höst.

Misstänker att tv-program och roller på etablerade teatrar kommer att gradvis bytas ut mot enstaka uselt betalda lokala källar-gig på årsmöten hos Ung Vänster, F! och Refugees Welcome. Så småningom kommer även dessa att torka upp. Inte ens dessa människor kommer på sikt att orka betala för att fejkskratta åt någon som inte är rolig.
Citera
2018-05-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Tror det bara är "vi" på Flashback som pratar om detta.
Tror inte stora allmänheten har en aning.

Majoriteteten av de jag möter ute i samhället läser inte ens tidningar eller deltar i något alls och vet inget alls mera än att vi i Sverige kan ta emot många så öppna era hjärtan.

....Som en kund till mig sa: die dumme schwede..varför agerar ni inte? Sagt av äldre tysk kvinna som hänger med.
Citera
2018-05-03, 09:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Jag tror inte någon av Nujens:en medvetet varit med och finansierat ett terrordåd, ska vi tro det kan vi lika bra dra på oss foliemössorns och skrika "5G!" också.

Däremot beter sig ju ÖN som ett as i intervjun, extremt konstig strategi som sagt.

Det naturliga hade varit att säga: "Jag var inte med och skötte betalningarna, men jag hoppas att allt har gått rätt till. Jag ska prata med min svåger igen om detta med fakturan.
Beklagligt att min svåger inte vill prata med dig. Det känns såklart väldigt konstigt och absurdt att en person som då tydligen renoverat på mitt hus sedan begår ett massmord. Det känns såklart inte bra. Jag har ju dock aldrig träffat honom. Jag ska försöka få min svåger att ta kontakt med er".

Så hade allt varit frid och fröjd..
Min fetning.

Folie mössa eller inte, det finns fakta som inte går att bortse ifrån.

1. Özzbeken arbetade på fastigheter som tillhör enbart Özz samt Özz och systern.
2. Özzbeken betalades svart.
3. Özzbeken hade inte rätt att arbeta i Sverige p.g.a. ett utvisningsbeslut.
4. Systern är en asyladvokat och i.o.m. detta mycket kunnig i aktuella regelverk kring invandrare och arbetstillstånd.
5. Özzbeken utförde det värsta terroristattentatet i Svensk modern historia.

Även om det endast är en 0.01% risk att Özz på något sätt har haft några kunskaper om ett framtida terroristbrott, så är det fan i mig rättsstatens förbannade skyldighet att utreda OM Özz kan ha varit involverad?
Att inte utreda saken är fan i mig ett synnerligen allvarligt brott alla skattebetalare. Rättsstaten måste gå till "vägs ände" med varje möjlighet, även om någon kan vara löjligt osannolik. Samhällskontraktet kräver detta!
Citera
2018-05-03, 09:11
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Nej, det som kommer att bli intressant är hur engagemangen kommer att se ut när vårens och sommarens bokningar är avklarade.

Ska bli mycket intressant att se hur kalendern ser ut för Özz framåt november i höst.

Jag kollade online hur bokningarna såg ut på hans nuvarande show (kollade lediga platser) och bokningsläget såg hyfsat ut, kanske 60-75%.

Men jag har inget att relatera till. Kanske är det jättedåligt? Det var inte precis slutsålt ens på helgerna.

En sak som jag är helt övertygad om är att det finns betydligt mer att gräva fram i detta och andra fall.
Men man får nog utvidga ringarna lite. Just nu är allt strålkastarljus på Özz. Jag skulle leta bredare, för att åter komma tillbaka till fokus.
Citera
2018-05-03, 09:14
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Bert kavlar upp ärmarna, darra månne Özz, syster och svåger... nu kommer det hända grejer! ;-)

https://youtu.be/_Wo9bQPTQc0

Bert kan, vågar och gör!

Underbart. Hoppas Özz ordentligt får stå till svars för detta....
Senast redigerad av 123.... 2018-05-03 kl. 09:16.
Citera
2018-05-03, 09:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag kollade online hur bokningarna såg ut på hans nuvarande show (kollade lediga platser) och bokningsläget såg hyfsat ut, kanske 60-75%.

Men jag har inget att relatera till. Kanske är det jättedåligt? Det var inte precis slutsålt ens på helgerna.

Svårt att säga ifall biljetterna bokats efter att Uppdrag Granskning sändes. Den stora skitstormen har ju bara pågått knappt en vecka, innan dess var det väl mest Flashback och "hatsidor" som drev detta.

Som sagt, tror det är för tidigt att utläsa något nu, intressantare är att se hur det kommer att se ut i höst/vinter.
Citera
2018-05-03, 09:21
Medlem
carambolls avatar
Förtydligade texten

Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten

En sak som jag är helt övertygad om är att det finns betydligt mer att gräva fram i detta och andra fall.
Men man får nog utvidga ringarna lite. Just nu är allt strålkastarljus på Özz. Jag skulle leta bredare, för att åter komma tillbaka till fokus.

Han nämnde ju någonstans hur många resdagar han brukar ha (för att visa att han inte har haft tid att befatta sig med Gotland). Om man jämför den siffran med nuvarande procent får man kanske ett hum. Fast han ljög kanske om det också.

Har någon sammanställt förra årets genomförda gig - att jämföra emot?

Vore också intressant att veta om han var fullbokad på annan ort när Akilov körde sitt gig i Özzarnas hus. Om inte ... är det ju sannolikt att Özz själv var där då också ...
Senast redigerad av caramboll 2018-05-03 kl. 09:26. Anledning: Otydligt - leder till missförstånd
Citera
2018-05-03, 09:48
Medlem
SR P1 Morgon kunde nyss rapportera att åklagaren vs de tre "Valborgsterroristerna" (anhölls på Valborg) kommer att i em begära dem häktade. På sannolika skäl. Det bådar gott.
Tydligen var det ingen attack planerad i Strömsund, utan detta skulle vara ett storstadsärende.

Gissar att det i detta nu, i olika villor på Värmdövägen, sitter ett antal mycket oroliga kurder. Plus en viss Dammråtta. Om det skulle visa sig att dessa tre, nu anhållna, uzbeker har varit inblandade i svarta renoveringar hos Nujens -tja, då skulle det putta fram hela Nujen-klanen ytterligare ett par steg närmare avgrunden. Inte en dag för tidigt om nån frågar mig. Avskyr skattefifflare. Avskyr hycklare. Avskyr parasiter. The Nujens är en kombination av dessa föraktliga egenskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in