Citat:
Ursprungligen postat av
klon1
Jag tror inte någon av Nujens:en medvetet varit med och finansierat ett terrordåd, ska vi tro det kan vi lika bra dra på oss foliemössorns och skrika "5G!" också.
Däremot beter sig ju ÖN som ett as i intervjun, extremt konstig strategi som sagt.
Det naturliga hade varit att säga: "Jag var inte med och skötte betalningarna, men jag hoppas att allt har gått rätt till. Jag ska prata med min svåger igen om detta med fakturan.
Beklagligt att min svåger inte vill prata med dig. Det känns såklart väldigt konstigt och absurdt att en person som då tydligen renoverat på mitt hus sedan begår ett massmord. Det känns såklart inte bra. Jag har ju dock aldrig träffat honom. Jag ska försöka få min svåger att ta kontakt med er".
Så hade allt varit frid och fröjd..
Min fetning.
Folie mössa eller inte, det finns fakta som inte går att bortse ifrån.
1. Özzbeken arbetade på fastigheter som tillhör enbart Özz samt Özz och systern.
2. Özzbeken betalades svart.
3. Özzbeken hade inte rätt att arbeta i Sverige p.g.a. ett utvisningsbeslut.
4. Systern är en asyladvokat och i.o.m. detta mycket kunnig i aktuella regelverk kring invandrare och arbetstillstånd.
5. Özzbeken utförde det värsta terroristattentatet i Svensk modern historia.
Även om det endast är en 0.01% risk att Özz på något sätt har haft några kunskaper om ett framtida terroristbrott, så är det fan i mig rättsstatens förbannade skyldighet att utreda OM Özz kan ha varit involverad?
Att inte utreda saken är fan i mig ett synnerligen allvarligt brott alla skattebetalare. Rättsstaten måste gå till "vägs ände" med varje möjlighet, även om någon kan vara löjligt osannolik. Samhällskontraktet kräver detta!