Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
[/spoiler]

Hur kopplar du ihop dessa med Debbie Nujen?
Debbie Nujen är på
http://www.advokatklint.se/medarbetare

FInns FUP till beskådan?

Såhär kopplar jag ihop dem:
http://www.xn--ensamvrdnad-28a.net/debbie
http://www.xn--ensamvrdnad-28a.net/om-oss
http://www.salmipartners.se/medarbetare/

Mejla dem gärna och fråga om Debbie Nujen och svarta pengar!
Citera
2018-04-29, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Såhär kopplar jag ihop dem:
http://www.xn--ensamvrdnad-28a.net/debbie
http://www.xn--ensamvrdnad-28a.net/om-oss
http://www.salmipartners.se/medarbetare/

Mejla dem gärna och fråga om Debbie Nujen och svarta pengar!

Eftersom detta handlar om en komiker, som inte är rolig, så undrar jag om man får skoja lite?

Utanför Salmi & Partners, på Drottninggatan, står en stor lastbil redo för klienterna.

Google levererar!

https://www.google.com/maps/place/Advokatfirman+Salmi+%26+Partners+AB/@59.3364483,18.0563675,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465f9d674458fd31:0xee36c 26626defd02!8m2!3d59.3364483!4d18.0585562
Citera
2018-04-29, 05:57
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Angående det fetade: Jag vill också att det ska vara så, men jag hoppas att du är medveten om att det inte är så det kommer att bli. Många här verkar tro att Özz nu satt sin sista potatis i Sverige.

Jodå.
Han har säkert ett redigt kapital på banken så han kommer springa till kurdistan med svansen mellan benen precis som Tito Beltran drog till Chile.
Finns liksom inga alternativ.

Hela hans varumärke hänger på att folk är villiga att besöka hans tramsiga shower, det är ingen skomakare eller taxichaffis som fuckar upp och kan byta stad och börja om på nytt hur som helst.
Sorry Özz, du gräver din egen grav när du spelar allan ballan med Sveriges mest respekterade journalist i dessa PK tider när andra journalister ägnar sig åt kim kardashians skeva siliconröv.

Att jämföra JJ med Özz är som att jämföra Justin Bieber med Mozart.
Har träffat Janne och du hittar inte en mer äkta människa än honom.
Han stod och snackade med 3 A-lagare utanför systemet när jag gick fram och frågade om jag kunde knäppa ett foto med honom.
A-lagaren knäppte fotot.
JJ är en man av folket.
Senast redigerad av Mvk 2018-04-29 kl. 06:09.
Citera
2018-04-29, 06:24
Medlem
dobbelinas avatar
När Janne drar den byxorna på dig, har du per definiton skitit i det blå skåpet.
Özz har med denna förlorade duell, effektivt gett sig själv en pariastämpel.
Ingen vettig arrangör, kommer ens ta i honom med gummihandskar hädanefter.
Han har helt enkelt blivit en för kontroversiell figur.
Man kommer inte våga riskera utbrott från publiken, eller dåliga recensioner
på sociala medier.
Özz är slut som artist, och han kommer snart vara bortglömd i anonymitetens dunkel.
Senast redigerad av dobbelina 2018-04-29 kl. 06:36.
Citera
2018-04-29, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
När Janne drar den byxorna på dig, har du per definiton skitit i det blå skåpet.
Özz har med denna förlorade duell, effektivt gett sig själv en pariastämpel.
Ingen vettig arrangör, kommer ens ta i honom med gummihandskar hädanefter.
Han har helt enkelt blivit en för kontroversiell figur.
Man kommer inte våga riskera utbrott från publiken, eller dåliga recensioner
på sociala medier.
Özz är slut som artist, och han kommer snart vara bortglömd i anonymitetens dunkel.
Om nån bokar in AdjÖzz så lär jag maila och fråga hur de ser på svarta pengar med hänsyn till kurden. Ingen arrangör vill ju bli förknippad med sånt
Senast redigerad av Mzzo 2018-04-29 kl. 07:57.
Citera
2018-04-29, 08:09
Medlem
Allt det här håller så länge inte skattemyndigheterna ger sig in i leken.

Media i stort har inget intresse att rota i detta. Janne Josefsson gjorde ett bra försök men researchen var för dålig - hade han haft intervjuerna från gotlandstidningarna med sig i studion hade det blivit åka av.

Att skylla allt på Rickard Damm håller i media men inte inför skattemyndigheten.

Rickard Damm har påstått att enbart takmålning och omfärgning av fasader skötts av inhyrda firmor. Detta är ganska stora byggnader och 85.000 är en liten och otrolig summa för det jobbet. Dessutom är det så att om taket varit tidigare målat med blymönja (innehåller stora delar bly och är omgärdat med massa säkerhetskrav) så kan det även varit fråga om brott mot miljölagar.

Det är även mycket osannolikt att en Telia-chef renoverar en så här stor fastighet invändigt på sin fritid. Det verkar i intervjuerna med Özz Nujjen som fastigheterna är renoverade invändigt och jag skulle gissa grovt på 600 kvm yta och det gör inte en chef på sin fritid precis. Antagligen är de 85.000 en småpotatis i sammanhanget.

Tror faktiskt Rickard Damm personligen accepterar rollen som målvakt. Han är stolt och smickrad att få vara i närheten av så framgångsrika och hedervärda personer och vill fortsätta med det.

Tror enbart ett ingripande från skattemyndigheter och polis kan reda ut detta.

De tre Özz Nujjen, Debbie Nujjen och Rickard Damm ser nog sig själva som oberörbara.
Citera
2018-04-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Jodå.
Han har säkert ett redigt kapital på banken så han kommer springa till kurdistan med svansen mellan benen precis som Tito Beltran drog till Chile.
Finns liksom inga alternativ.

Hela hans varumärke hänger på att folk är villiga att besöka hans tramsiga shower, det är ingen skomakare eller taxichaffis som fuckar upp och kan byta stad och börja om på nytt hur som helst.
Sorry Özz, du gräver din egen grav när du spelar allan ballan med Sveriges mest respekterade journalist i dessa PK tider när andra journalister ägnar sig åt kim kardashians skeva siliconröv.

Att jämföra JJ med Özz är som att jämföra Justin Bieber med Mozart.
Har träffat Janne och du hittar inte en mer äkta människa än honom.
Han stod och snackade med 3 A-lagare utanför systemet när jag gick fram och frågade om jag kunde knäppa ett foto med honom.
A-lagaren knäppte fotot.
JJ är en man av folket.
Jag har alltid undrat över att svenskar betalar för att lyssna på honom när han skämmer ut Sverige, driver med svenskarna och svenskheten ..av ren onda. Han sa i TV att han lever i Sverige men han känner sig som kurd. ÅK hem till dina egna då.
Citera
2018-04-29, 09:00
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67

Media i stort har inget intresse att rota i detta. Janne Josefsson gjorde ett bra försök men researchen var för dålig - hade han haft intervjuerna från gotlandstidningarna med sig i studion hade det blivit åka av.

Att skylla allt på Rickard Damm håller i media men inte inför skattemyndigheten.

Rickard Damm har påstått att enbart takmålning och omfärgning av fasader skötts av inhyrda firmor. Detta är ganska stora byggnader och 85.000 är en liten och otrolig summa för det jobbet. Dessutom är det så att om taket varit tidigare målat med blymönja (innehåller stora delar bly och är omgärdat med massa säkerhetskrav) så kan det även varit fråga om brott mot miljölagar.

Det är även mycket osannolikt att en Telia-chef renoverar en så här stor fastighet invändigt på sin fritid. Det verkar i intervjuerna med Özz Nujjen som fastigheterna är renoverade invändigt och jag skulle gissa grovt på 600 kvm yta och det gör inte en chef på sin fritid precis. Antagligen är de 85.000 en småpotatis i sammanhanget.

Det är troligvis toppen på isberget. Akilov har ju själv berättat att han mest städat efter andra hantverkare. Vilka är dessa andra hantverkare? Hur har de blivit avlönade? Är de också svartarbetare? Om en som städar får 85000.- hur mycket får då de andra hantverkarna?
Citera
2018-04-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67

Tror faktiskt Rickard Damm personligen accepterar rollen som målvakt. Han är stolt och smickrad att få vara i närheten av så framgångsrika och hedervärda personer och vill fortsätta med det.

Tror enbart ett ingripande från skattemyndigheter och polis kan reda ut detta.

De tre Özz Nujjen, Debbie Nujjen och Rickard Damm ser nog sig själva som oberörbara.

Katerina Janouch var i kontakt med Damm, troligen ganska tidigt efter det att överföringarna blev kända. Då lät det så här:

Citat:
Katerina Janouch
@katjanouch

Det är ju nåt som inte stämmer, jag ringde svågern o han bad mig läsa artikeln från februari 2017, där säger ju Özz tydligt att det är han själv och ingen annan som renoverar gården ihop m sin syster, nån svåger nämns inte
---
https://twitter.com/katjanouch/status/989842638139543552

4 av 5 överföringar på totalt cirka 75.000:- görs från Rickard Damms och Debbie Nujens gemensamma konto ( den 5:e är från Nujens far på 10.000:-).

Det är fullt möjligt att samtliga 4 betalningar görs av Debbie Nujen, och inte av Damm. Debbie Nujen är advokat, hon skulle åka dit ordentligt om hon var den som utförde betalningarna.
Damm kan fungera som målvakt, främst för att skydda frun.
Citera
2018-04-29, 09:30
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Hehe ja Janne var för snäll!

Skönt att som Özz inte ta något som helst ansvar för huset han äger, bara skylla på sin svåger eller liknande om man kör svartjobb! Det här är det nya!

Glöm inte att göra tillägg på deklarationen framöver ” Har ni frågat min svåger” på N1:ans övriga inkomster...
Citera
2018-04-29, 09:38
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Angående det fetade: Jag vill också att det ska vara så, men jag hoppas att du är medveten om att det inte är så det kommer att bli. Många här verkar tro att Özz nu satt sin sista potatis i Sverige.
Förmodligen så har SKL redan bestämt att alla kommuner och landsting måste boka Nujen med obligatorisk närvaroplikt för alla anställda;(
Citera
2018-04-29, 09:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Den fullständiga intervjun visar att Uppdrag Granskning klippte det hela till Özz Nujens fördel. Finns det inga gränser för hur pinsam Özz kan bli?
Förmodligen klippte UG bort det värsta för att det inte skulle bli för mycket lyteskomik & förnedring.

Men det festliga är ju att Özz sedan själv la upp sin egen film från intervjun, där han framstår som fullständigt sinnessjukt rabiat & helt uppenbart skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in