Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 09:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
SR P1 Morgon kunde nyss rapportera att åklagaren vs de tre "Valborgsterroristerna" (anhölls på Valborg) kommer att i em begära dem häktade. På sannolika skäl. Det bådar gott.
Tydligen var det ingen attack planerad i Strömsund, utan detta skulle vara ett storstadsärende.

Gissar att det i detta nu, i olika villor på Värmdövägen, sitter ett antal mycket oroliga kurder. Plus en viss Dammråtta. Om det skulle visa sig att dessa tre, nu anhållna, uzbeker har varit inblandade i svarta renoveringar hos Nujens -tja, då skulle det putta fram hela Nujen-klanen ytterligare ett par steg närmare avgrunden. Inte en dag för tidigt om nån frågar mig. Avskyr skattefifflare. Avskyr hycklare. Avskyr parasiter. The Nujens är en kombination av dessa föraktliga egenskaper.
Akilov säger ju att han åkte till Gotland för att "hjälpa sina landsmän" med att jobba. Så det lär ju figurera ett gänga andra Uzbeker som inte kommit fram i ljuset än. Minst en av de häktade har ju haft dokumenterad kontakt med Akilov.

Detta kan bli hur festligt som helst.
Citera
2018-05-03, 10:05
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Akilov säger ju att han åkte till Gotland för att "hjälpa sina landsmän" med att jobba. Så det lär ju figurera ett gänga andra Uzbeker som inte kommit fram i ljuset än. Minst en av de häktade har ju haft dokumenterad kontakt med Akilov.

Detta kan bli hur festligt som helst.

Jag hoppas att polisen går "all in" och på ett bredare plan.

Svågern måste ju vara av intresse för säkerhetspolisen. Enligt Özz så var det svågern som skötte allt vad det gäller Özzbeken (och dennes arbetskamrater).

Nu så har det visat sig att Özzbeken utförde den värsta terroristattacken i Svensk modern historia, samtidigt som jag gissar att svågerns arbete inom IT/kommunikationsindustrin har ett visst skyddsvärde?

Med det så tar jag inte på mig foliehatten och menar att svågern är med och planlägger vansinnigheter. Men, det räcker ju faktiskt att svågern babblar om vissa av sina arbeten/projekt för att en terrorist skall få upp ögonen för en "nyttig idiot".

De stora kommunikationsjättarna som är associerade till svågern borde få kalla fötter efter Özz "TALA-MED-MIN-SVÅGER!"
Citera
2018-05-03, 10:10
Medlem
Kanske lite foliehatt.

Så sjukt galet, förvirrat och märkligt självsäkert som Özz uppträdde mot Janne J i Uppdrag Granskning, då borde det finnas en förklaring.

Annars är det sinnesjukt. Helt sinnesjukt!

Kan det var på det viset att Özz ändå hjälpt polisen med uppgifter om dom här svartjobbande uzbekerna, och att resultatet är de nu gripna i valborgsräden?

Özz och klanen har fått extra storhetsvansinne och anser sig ha frikort mot skattefiffel och svartjobb med illegala
Invandrare?

Medias märkliga tystnad måste bero på att Säpo ber dom ligga lågt med rapporter mot klanen Özz för Rikets säkerhet.

Annars har även media ballat ur fullständigt.

Janne Josefsson är också märkligt tyst.

Bert Karlsson får man följa närmare. Tänk att den figuren tagit över dagens mer seriösa journalistiska granskning😷
Citera
2018-05-03, 10:14
Medlem
Separatistens avatar
Nu blir det kanske lite väl långa paralleller här, men eftersom svågern jobbar på Telia känns det ofrånkomligt. Kanske ett gräv?

Telia är ju ett annat företag som haft lite problem med just Uzbekistan och konstiga betalningar till uzbeker.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/telia-doms-att-betala-12-miljarder

”Jag har många gånger tidigare sagt att Telia Company gick in i Uzbekistan på ett oetiskt och felaktigt sätt och vi är beredda att ta ansvar för det. Vi samarbetar fullt ut med myndigheterna för att bringa klarhet”

vidare

"– Att halva resultatet för i år skulle raderas ut av ett korruptionskrav är extremt uppseendeväckande. Mig veterligen är det här det största belopp ett svenskt företag krävts på för korrupta affärer. Svenska staten är största ägare i Telia Sonera, det betyder att i förlängningen ägs Telia Sonera av dig och mig. Dessutom är det många småsparare som investerade i Telia när bolaget privatiserades, säger SVT Nyheters ekonomi-kommentator Johanna Cervenka, som följt turerna kring Telia sedan 2008."

Sveriges värsta terrordåd...
Sveriges värsta korruptionskrav...? (12 miljarder)

Uzbeker verkar vara ett folkslag man ska hålla sig borta ifrån.

Till skillnad från svågern och Özz så verkar dock Telia ha ett bättre sätt att handskas med saken.
Citera
2018-05-03, 10:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kanske lite foliehatt.

Så sjukt galet, förvirrat och märkligt självsäkert som Özz uppträdde mot Janne J i Uppdrag Granskning, då borde det finnas en förklaring.

Annars är det sinnesjukt. Helt sinnesjukt!

Kan det var på det viset att Özz ändå hjälpt polisen med uppgifter om dom här svartjobbande uzbekerna, och att resultatet är de nu gripna i valborgsräden?

Özz och klanen har fått extra storhetsvansinne och anser sig ha frikort mot skattefiffel och svartjobb med illegala
Invandrare?

Medias märkliga tystnad måste bero på att Säpo ber dom ligga lågt med rapporter mot klanen Özz för Rikets säkerhet.

Annars har även media ballat ur fullständigt.

Janne Josefsson är också märkligt tyst.

Bert Karlsson får man följa närmare. Tänk att den figuren tagit över dagens mer seriösa journalistiska granskning😷
Inte en chans att Özz hade kunnat hålla käften om han hade hjälpt polisen. Då hade det inte låtit -"Fråga min Svåger"- , då hade han istället tjatat om -"Fråga SÄPO"-
Citera
2018-05-03, 10:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att begära ut en lista på alla asylansökare som Debbie har representerat kunder vara en bra början. Sen är det bara att leta uzbeker i den listan.
Citera
2018-05-03, 10:23
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Sveriges värsta terrordåd...
Sveriges värsta korruptionskrav...? (12 miljarder)

Uzbeker verkar vara ett folkslag man ska hålla sig borta ifrån.

Uschbekerna har väl fattat att här har man med ett riktigt blåögt folkslag att göra: Svenskarna. Dom ser väl hur svenskarna ger bort sina pengar till idioter som Özz och Co - så varför skulle inte också uschbekerna få en bit av kakan. Sen när det går snett och dom inte blir lika omkramade - kanske tom utnyttjade av Özz och co - så blir det åka av - nerför Drottninggatan. Vad var det Özz sa om att Akilov ville döda kurder? Märkligt påstående.
Citera
2018-05-03, 10:28
Medlem
Citat:
Inte en chans att Özz hade kunnat hålla käften om han hade hjälpt polisen. Då hade det inte låtit -"Fråga min Svåger"- , då hade han istället tjatat om -"Fråga SÄPO"-

Är det som du påstår,

ja, då är hela den här historien sinnessjuk.

Risken är tyvär att du har helt rätt.

Men jag vill ändå tro lite på media, polis och våra myndigheter🙄
Citera
2018-05-03, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag hoppas att polisen går "all in" och på ett bredare plan.

Svågern måste ju vara av intresse för säkerhetspolisen. Enligt Özz så var det svågern som skötte allt vad det gäller Özzbeken (och dennes arbetskamrater).

Nu så har det visat sig att Özzbeken utförde den värsta terroristattacken i Svensk modern historia, samtidigt som jag gissar att svågerns arbete inom IT/kommunikationsindustrin har ett visst skyddsvärde?

Med det så tar jag inte på mig foliehatten och menar att svågern är med och planlägger vansinnigheter. Men, det räcker ju faktiskt att svågern babblar om vissa av sina arbeten/projekt för att en terrorist skall få upp ögonen för en "nyttig idiot".

De stora kommunikationsjättarna som är associerade till svågern borde få kalla fötter efter Özz "TALA-MED-MIN-SVÅGER!"

Telia har ju verkligen gjort bort sig i Uzbekistan. Läs och lyssna: https://www.svd.se/staten-far-135-miljoner-efter-telias-mutskandal
Här Sydsvenskans översikt: https://www.sydsvenskan.se/story/telias-affarer-med-uzbekistan
Är Dammråttans funktion på något sätt kopplat till en uppsnyggning av varumärket Telia/Takilant?

Det här med slump är intressant. Är det en slump att Nujen valde uzbeker till svartarbeten? Är det en slump att Rickard Dammråtta är en hög chef på Telia, som "råkade" muta familjen Karimov i Uzbekistan med miljarder? Är det en slump att de tre nu anhållna, misstänkta för förberedelse av terrorbrott, är uzbeker?
Bara slump?
Citera
2018-05-03, 10:32
Medlem
Citat:
Att begära ut en lista på alla asylansökare som Debbie har representerat kunder vara en bra början. Sen är det bara att leta uzbeker i den listan.

samt alla de som kanske fått "jobba" av sitt PUT under hennes tid som handläggare på Migrationsverket och de "klienter" hon handlagt under sina 8 år på Nacka kommun som "flyktingsamordnare"
Citera
2018-05-03, 10:44
Medlem
Separatistens avatar
Filmen: "Inte utan min svåger"

https://twitter.com/RolandXSweden/status/991602363696926721
Citera
2018-05-03, 10:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Jag tror det kan se ut på ett annat sätt. Eftersom Özz erkänt att han har jobbat mycket med renoveringen, så kan det vara så att han är väl bekant med Akilov. Han har säkert träffat honom flera gånger på Gotland, det kan vara därför han slår ifrån sig så.

Akilov kan kurdiska, och har inte ett gott öga till dem. Han berättar i FUPen att kurder har trott att han inte förstår vad de pratar om. Det är möjligt att Nujens har blivit "överhörda" av Akilov.

A. ondgör sig över att kurder kämpar mot IS. Han var nära att råka illa ut när han mötte en grupp kurder i Turkiet (men räddade sig ur situationen för att han fattade vad de sa); berättar att kurder i Sverige samlar in pengar för att skicka till väpnade konflikter (vanligt enl. Akilov, bl.a på pizzerior).
Senast redigerad av Passepartout 2018-05-03 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in