Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 07:30
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
Visst, att Özz, Debbie och Richard hade vetskap om Akilovs avsikter är inte föremål för seriös diskussion. Men det är fel att reducera svartbetalningarna till en moralisk fråga. Den allvarliga poängen är att Özz med entourage faktiskt möjliggjorde för Akilov att stanna i illegalt i Sverige efter asylansökan avslagits. Därför är de skyldiga till att ha finansierat terrorism.

Bra sammanfattning.

Hon jobbar alltså som asyladvokat och betalar en som fått avslag. Konsekvenserna känner vi till, i stort.

Hur var det dock med det där MORDET som begicks samtidigt som Akilov befann sig på Gotland?
Åkte han inte till fastlandet en dag efter MORDET?

Har man gått till botten med detta, eller är mördaren Akilov?

Går det helt att avskriva?
Citera
2018-05-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hoppas Özznan gör nån sketch med "Min svåger svarar" så blir det skoj.

Eller: "Min svågers tioårige pressekreterare svarar"
Citera
2018-05-03, 07:34
Medlem
Jag tänker på alla dessa åklagare och skattejurister som annars bokstavligt talat kan gå över lik för paragrafernas uppfyllnad, men här troligen bara följer maktens order att skydda en eller flera kriminella.
Tänker på alla uppenbara lögner de skulle dra för att försvara sig!
De får säkert också veta att PK-cancerns Media lovat att lägga locket på!
Att de ska känna sig trygga i att i den efterblivna kriminella bananrepubliken Sverige gäller olika lagar olika människor.

Tänkte själv maila olika utländska tidningar!
Gissningsvis kommer de ha svårt att tro att det fd. fungerande landet Sverige fallit så djupt?

Kan inte vara så roligt att jobba på SÄPO när det utvecklat sig till en Folklig Vilja att med våld plocka bort denna kriminella sjukt korrupta Kontorist-Cancer i Sveriges Ledning?
Vem som helst kan bevisa att de tillsammans med sina omgullade import-kriminella varje dag kostar oskyldiga Svenska människoliv.
Vem som helst kan bevisa att statens pengar via diverse fusk tillåts att finansiera massmord på Svenskar.
Undrar även hur många massmord i Syrien som betalades med bidragsfusk i Sverige?
Hoppas att SÄPO har mod och integritet att inte säga Ja och amen till vad denna imbecilla Kontorist-Cancer beordrar dem!
Det handlar om att rädda människoliv, något som i många år både med Fredde Äggtopp och Röfven varit helt ointressant, i varje om det varit Svenska liv!
Citera
2018-05-03, 07:36
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Lägg av finns många kurder som bidrar mer till samhället än många svenskar.
En av mina bästa vänner i gymnasiet var första generationen kurd och han försvarade alltid dem svaga och gjorde och gör fortfarande rätt för sig.

Hade det inte varit för folk som dig hade jag inte behövt skriva så här tramsiga inlägg.

Men det finns en (eller få kurder) som i åratal gjort sig karriär i riksmedia som kronikör på att tala om för svenskar hur hemst det är med svartjobb och undvikande av skatt.
Citera
2018-05-03, 07:52
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Bra sammanfattning.

Hon jobbar alltså som asyladvokat och betalar en som fått avslag. Konsekvenserna känner vi till, i stort.

Hur var det dock med det där MORDET som begicks samtidigt som Akilov befann sig på Gotland?
Åkte han inte till fastlandet en dag efter MORDET?

Har man gått till botten med detta, eller är mördaren Akilov?

Går det helt att avskriva?

Hur funkar det egentligen med att ha någon som företräder vid ett asylätende? Kan det vara pengar som fungerat som en ersättning för att hon skall få företräda ett visst antal uzbeker i en asylprocess?
Citera
2018-05-03, 08:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Hur funkar det egentligen med att ha någon som företräder vid ett asylätende? Kan det vara pengar som fungerat som en ersättning för att hon skall få företräda ett visst antal uzbeker i en asylprocess?
Jag är osäker på hur det fungerar. Tror dock att det är Migrationsverket som delar ut uppdragen direkt & att den asylsökande inte själv kan "önska" vilken advokat denne skall få. Men jag kan ha fel.

Någon i tråden som vet hur det fungerar?
Citera
2018-05-03, 08:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag undrar själv varför Norra brunn inte avbrutit hanns gig medans "utredning pågår" eller något sånt.
https://norrabrunncomedy.se/artistprogram/

Vem vill gå dit och känna obehag lixom?
Skatteverket borde kolla upp Norra Brunn & se om det kan finnas svarta pengar inblandade där.
För om Özz betalar svart så tyder det på att han även har svarta inkomster.
Citera
2018-05-03, 08:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Borde det inte vara provocerande att det är Özz och Soran som representerar den goda invandraren, förebilder om jag varit kurd har jag stört mig.
Jag kan inte direkt dra mig till minnes någon proteststorm mot Özz från andra kurder.
Citera
2018-05-03, 08:09
Medlem
Tsarevitjs avatar
Advokatsamfundet beslöt i februari i år att inleda ett disciplinärende mot Debbie Nujen med anledning av uppgifterna om svarta pengar till renoveringsarbete. Jag har inte hört något mer om detta. Har PK-Anne Ramberg lagt ned granskningen eller är den ännu inte slutförd? Någon som vet?
Citera
2018-05-03, 08:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
Visst, att Özz, Debbie och Richard hade vetskap om Akilovs avsikter är inte föremål för seriös diskussion. Men det är fel att reducera svartbetalningarna till en moralisk fråga. Den allvarliga poängen är att Özz med entourage faktiskt möjliggjorde för Akilov att stanna i illegalt i Sverige efter asylansökan avslagits. Därför är de skyldiga till att ha finansierat terrorism.
Det kan även vara värt att notera att Özzbeken formellt inte hade inte rätt att vistas i Sverige. Han hade haft rätt att arbete migrationsverket utredde hans ärende, men rätten upphörde i.o.m. att han nekades rätten att stanna i Sverige.
Det är en intressant vinkling av saken, Özz och asyladvokaten Debbie brukade en svartarbetande (blivande terrorist) som inte hade rätt att vare sig arbeta eller visas i landet.
Citera
2018-05-03, 08:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Advokatsamfundet beslöt i februari i år att inleda ett disciplinärende mot Debbie Nujen med anledning av uppgifterna om svarta pengar till renoveringsarbete. Jag har inte hört något mer om detta. Har PK-Anne Ramberg lagt ned granskningen eller är den ännu inte slutförd? Någon som vet?
Den undersökningen var nog mest ett sätt att visa att man "gjorde" något. Kommer att rulla på länge & inte leda till något. Om nu inte Debbie blir åtalad för skattebrott & terrorfinansiering. Då lär inte ens tant Ramberg kunna släta över det hela längre.
Citera
2018-05-03, 08:27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Det här är säkert en bra mycket större skandal. Gissar på att Debbie Nujens 17-miljoners lyxvilla i Nacka är topprenoverad.

Förstår inte varför media inte åker ut till villan i Nacka för en intervju med "min svåger" vilket är precis vad Özz Nujen vill, så alla frågetecken reds ut.
Svågern har ju uppdrag (anställning?) inom den för nationen så viktiga kommunikations/IT-industrin. En väldigt känslig industri, samtidigt som Özz i offentligheten hävdar att det var svågern som hanterade relationerna med Özzbeken.
Det kanske krävs att svågerns relation med Özzbeken sätts under luppen? Det måste väl vara terroristens våta dröm att slå mot kommunikation/IT relaterade infrastrukturer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in