Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-26, 11:40
Medlem
Özz ska uppträda den 3/8 i Visby med Johan Seige och Umit Dag enligt Gotland Comedy's facebook. Tydligen har någon lämnat dumma kommentarer där som nu har raderats, gällde bl a anlitande av svart arbetskraft och svartbyggen, men sådana petitesser ska man inte besvära Özz med, han slår tillbaka mot "rasister och lögnare"....
Senast redigerad av Enne 2019-07-26 kl. 11:57.
Citera
2019-07-26, 12:17
Medlem
Fam Nujens överklagande til LST har diarienumre.

Diarienummer 2680-2019
Ärenderubrik Överklagande av kommuns beslut om föreläggande, 2019-06-13, Dnr MBN 2019/1665, Gotland kommun

Diarienummer 2681-2019
Ärenderubrik Överklagande av kommuns beslut om föreläggande, 2019-06-11, Dnr MBN 2019/1681, Gotland kommun

Diariet bor her https://diarium.lansstyrelsen.se/Default.aspx
Citera
2019-07-26, 18:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Özz ska uppträda den 3/8 i Visby med Johan Seige och Umit Dag enligt Gotland Comedy's facebook. Tydligen har någon lämnat dumma kommentarer där som nu har raderats, gällde bl a anlitande av svart arbetskraft och svartbyggen, men sådana petitesser ska man inte besvära Özz med, han slår tillbaka mot "rasister och lögnare"....
Synd att de inte sätter upp föreställningen på Tingstäde teater. Jag hade gärna gått dit.
Citera
2019-07-26, 19:49
Medlem
Donald.Tramss avatar
Inte så insatt i ärendet, men uppskattar att ni jobbar med detta. Osedvanligt smutsig hantering av affärerna runt denna kurd-klan.

En rätt bra tjänst för att hitta rätt i en persons nätverk är:

https://www.proff.se/nätverk/loran-azad-nujen/-/10496474/

Klicka på respektive person så syns kopplingens hela kedja av bolag. Där någonstans måste det finnas någon som fixar ljusskygga saker åt dem (det är väl inte svågern, eller hur ).
Citera
2019-07-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Låt mig gissa: Det kommer snart att komma upp en brevlåda?

Brevlådan sattes upp idag! På den står det: "Zetterlings väg 4, Nujen/Damm".

I övrigt fortsätter uthyrning av den del av huset där Mamoste inte "bor". Dvs 8 rum, vilket är över gränsen för att klassas som pensionat/hotell... Även fortsatt uthyrning av Sockenmagasinet och lägenheten ovanpå "teatern".
Citera
2019-07-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Brevlådan sattes upp idag! På den står det: "Zetterlings väg 4, Nujen/Damm".

I övrigt fortsätter uthyrning av den del av huset där Mamoste inte "bor". Dvs 8 rum, vilket är över gränsen för att klassas som pensionat/hotell... Även fortsatt uthyrning av Sockenmagasinet och lägenheten ovanpå "teatern".

Det är viktigt att räddningstjänsten i Visby känner till att det kan finnas uppemot 20 personer i ett pensionat som officiellt är klassad som något helt annat.

I fall det börjar brinna så kollar de byggnadstyp (den felaktiga) och rycker bara ut med en liten bil. Om de däremot vet att det är ett pensionat/hotell som brinner säg under högsäsong så har de ju att rycka ut med allt.

Fall det finns någon på räddningstjänsten i Visby som följer tråden så kan det ju vara bra att detta tas upp på nästa stormöte.

Kan vara svårt att göra ändring i fastighetsdatabasen för dem eftersom det är SKV som skall se till att ändring sker när nu Nujens inte verkar göra det självmant.

De får ha en gul notislapp vid dataskärmen tills dess att SKV fixat den felaktiga taxeringen.
Senast redigerad av Midsommardagen 2019-07-28 kl. 10:59.
Citera
2019-07-29, 20:50
Medlem
På eniro.se ser man Zetterlings väg 4.
På hitta.se ser man Zetterlings väg 4, Zetterlings väg 4A og Zetterlings väg 4B.
Skal der nu en ekstra "brevlåda" op?
Citera
2019-07-30, 11:31
Medlem
Özz är krönikör i tidningen ETC och har publicerat något under rubriken:

"Allt om är ditt är mitt och allt som är mitt ska du ge fan i"

Med lite klen brödtext för icke-prenumeranter "Privatisera apoteket och sälj läppglans och smink."

https://www.etc.se/kronika/allt-som-ar-ditt-ar-mitt-och-allt-som-ar-mitt-ska-du-ge-fan-i
Citera
2019-08-05, 00:12
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
På eniro.se ser man Zetterlings väg 4.
På hitta.se ser man Zetterlings väg 4, Zetterlings väg 4A og Zetterlings väg 4B.
Skal der nu en ekstra "brevlåda" op?

Ja, Mamoste bor förstås i 4A. Där den vita Mercan (förmånsbil på Nujen Media AB) står parkerad. Han bor i personalbostaden. I 4B bor de andra 16 gästerna i de 8 rummen, typ holländska fågelskådare. Eller swingersgänget från Hamburg. Mamoste servar och fixar frukost. Och kanske bistår med "extra allt". (Ironi)

Och när Loran Azad kommer dit så får han sin sportbil putsad av farsan. Men Loran Azad bor ju inte där, han bor ju på Gazeliigården. Jaja, inte i teatern. Han bor i lägenheten ovanför. Men, hallå. den är ju uthyrd. Nåja, då får han bo hos syrran i Skolan. Det går nog också bra. (Ironi)

Svågern fixar nog det hela, med logistiken och så. (Ironi)

Och så så sitter de alla där vid kvällstéet och pratar om alla SD-anhängare som har koll på dom. Och som dom sedermera ska gå ut i pressen med. Och förklara att det är UTSATTA för rasism. Från svenskar. Jajajaja.......ja, Rickard är ju norsk. Eller hur var det nu?

Jag är själv opolitisk, men jag skulle till och med kunna gå med i sossarna för att få se denna klan bli fälld i domstol.
Senast redigerad av zurfarn 2019-08-05 kl. 00:26.
Citera
2019-08-05, 20:32
Medlem
Kriller0s avatar
Amen.

Har pratat med några sedvanliga gutar idag och märkligt nog verkar de inte ens känna till att Nujens har hus på Gotland.
Förstår faktiskt inte hur man kan vara så ointresserad av korruption, svågerpolitik i dubbel bemärkelse, terrorfinansiering, hyckleri och lamslagenhet från rättsligt håll.

Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Ja, Mamoste bor förstås i 4A. Där den vita Mercan (förmånsbil på Nujen Media AB) står parkerad. Han bor i personalbostaden. I 4B bor de andra 16 gästerna i de 8 rummen, typ holländska fågelskådare. Eller swingersgänget från Hamburg. Mamoste servar och fixar frukost. Och kanske bistår med "extra allt". (Ironi)

Och när Loran Azad kommer dit så får han sin sportbil putsad av farsan. Men Loran Azad bor ju inte där, han bor ju på Gazeliigården. Jaja, inte i teatern. Han bor i lägenheten ovanför. Men, hallå. den är ju uthyrd. Nåja, då får han bo hos syrran i Skolan. Det går nog också bra. (Ironi)

Svågern fixar nog det hela, med logistiken och så. (Ironi)

Och så så sitter de alla där vid kvällstéet och pratar om alla SD-anhängare som har koll på dom. Och som dom sedermera ska gå ut i pressen med. Och förklara att det är UTSATTA för rasism. Från svenskar. Jajajaja.......ja, Rickard är ju norsk. Eller hur var det nu?

Jag är själv opolitisk, men jag skulle till och med kunna gå med i sossarna för att få se denna klan bli fälld i domstol.
Citera
2019-08-05, 21:21
Medlem
Nyt fra Gotlands Diarium

MBN 2019/1665:34 Tjänsteanteckning
Riktning Upp

Upp til hvad? Bevis?
Citera
2019-08-08, 20:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Synd att de inte sätter upp föreställningen på Tingstäde teater. Jag hade gärna gått dit.

Stället hade varit packat. Alla i publiken hade haft frågor till Özz, Svågern kring Akilovs arbetsinsatser och de olagliga uthyrningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in