Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Jag har en känsla av att det handlar om att fullfölja kontrakt. Antar att showen är inbokad, och att han också redan har en överenskommelse om x antal krönikor.
Så länge inte Adjözz är fälld i domstol så kan han fortsätta enligt sina kontrakt, eftersom fanskapet är för korkad att fatta att spelet är slut. Gissar att publiktillströmningen till showen kommer att sina efter att föreställningarna med redan köpta biljetter är över. Samma med krönikorna; tror knappast att Expressen kommer att fortsätta att upplåta plats till den galne kurden. Han kanske har en deal att köra 2018 ut, vem vet.
Nej, vi bevittnar nu Özz Nujens sista gig. Rena Nujesmassakern om ni frågar mig.
Instämmer helt i detta. Han är körd, men det kommer att ta ett halvår eller upp till ett år innan han är borta helt. Teatern sparkar inte ut honom från de tio återstående föreställningarna varav den sista är nu maj. Det hade dessutom gjort Özz till martyr. Tvivlar på att han blir engagerad igen. Till och med gammelmedias kritiker verkade dessutom överens om att han var totalt genomusel som skådespelare, även om de uttryckte sig diplomatiskt.
Expressen är jag inte lika säker på, de kan mycket väl fortsätta att anlita honom bara för att reta det svenska folket och pissa oss i ansiktet. Expressen och Aftonbladet är ren ondska som inte vill Sverige eller det svenska folket väl.
En del här inne påstår att det bara är Janne J och några få av oss på Flashback som bryr sig. Det är helt enkelt inte sant. Jag har pratat med två olika bekanta som normalt lutar lätt åt pk-hållet men båda verkade starkt uppretade efter att ha sett programmet. En av dem uttryckte sig riktigt starkt mot Özz
Svensken är snäll och diplomatisk men det finns gränser. Hyckleri är inget som går hem hos folk ute i stugorna. Och Özz har med sina moraliserade krönikor där han beskyller svenskarna för usel skattemoral visat att han är kungen hycklare. Det går inte hem. Förutom hos henvänstern och Lars Ohly av någon sinnessjuk anledning.
Nej, han är körd. Det kommer som sagt ta ett litet tag, kanske ett år, innan han är borta men han kommer inte att kunna trassla sig ur det här. Det kommer inte att bli som förr.
Dessutom är det även upp till oss att skriva på Özz twitter, maila tidningar och starkt ifrågasätta de som bokar honom i framtiden. Med mera. Det gäller att hålla brasan brinnande nu.
Janne har gjort ett kanonjobb som skrapat lite försiktigt på Özz falska "integrerade" yta och avslöjat honom den simpla ljugande skrikblatte han alltid varit.
Nu är det upp till oss, det upplysta svenska folket, att se till att våra okunniga medsvenskar och landsmän blir informerade om detta.