Citat:
Väl skrivet zurfarn!Jag har varit med länge här på FB, vilket framgår för alla och envar. Men har inte masspostat på något sätt.
Jag har följt den här tråden från första början och gjort några få inlägg. Några på fyllan, mindre välformulerade. Ber om ursäkt för dessa. Men det viktiga att jag sällan sett en tråd så i stort sett välformulerad och med engagerade deltagare som på olika sätt grävt och funderat och kommit fram till en mängd bakgrundsuppgifter vilket vi inte kunnat få fram via vanliga media. Engagerat på många sätt. Och utan de vanligt förekommande idiotinläggen. Men nu har vi åtminstone begåvats med 2 sådana inlägg. En masspostare som sitter och skriker. Ryskt troll?
Men, hursomhelst, det har uppkommit lite diskussion om vidare spridning av det vi åstadkommit. En sammanfattning:
1. hannes har tillskrivit Byggnadsnämnden på Gotland
2. medianox har sammanfattat tråden och skrivit ett öppet brev som tillsänts Advokatsamfundet, Justitiekanslern och Ekobrottsmyndigheten
3. carinah har kontaktat vissa personer i England och Belgien
Bra så. Det finns säkert en del deltagare som kan lägga till sina egna ansträngningar.
Själv har jag via mejl kontaktat några svenska journalister. med hänvisning till den här tråden. Särskilt efter det att så många recenserade Özz och Måns nya "show" så okritiskt. Tidigare har jag kontaktat några stora tidningar i Norge och Danmark. Trodde väl lite på den danska, men inga reaktioner eller svar.
Det går förvisso att begära ut medianox sammanfattning/öppna brev från JK, och skicka det vidare. Men det finns också andra sätt att sprida hans sammanfattning, men det får ni själv tänka ut.
Sen blir jag jävligt upprörd av uttrycket "walls-of-text", hannes. Särskilt när det är i negativ mening. Om folk inte kan läsa 6 sidor A4-text (vilket det är frågan om) så är det jävligt illa ställt. Den normalisering som nu pågår vad gäller förakt för skrivna ord, är lika illa som normaliseringen kring svarta jobb och undanhållande av skatt.
Och den normaliseringen kanske har gått väldigt långt på Gotland. Det verkar så. Och gotlänningar har fullt upp med att tänka på annat, än att se till att en så basal sak som att elförsörjningen på öjn funkar.
Jag har följt den här tråden från första början och gjort några få inlägg. Några på fyllan, mindre välformulerade. Ber om ursäkt för dessa. Men det viktiga att jag sällan sett en tråd så i stort sett välformulerad och med engagerade deltagare som på olika sätt grävt och funderat och kommit fram till en mängd bakgrundsuppgifter vilket vi inte kunnat få fram via vanliga media. Engagerat på många sätt. Och utan de vanligt förekommande idiotinläggen. Men nu har vi åtminstone begåvats med 2 sådana inlägg. En masspostare som sitter och skriker. Ryskt troll?
Men, hursomhelst, det har uppkommit lite diskussion om vidare spridning av det vi åstadkommit. En sammanfattning:
1. hannes har tillskrivit Byggnadsnämnden på Gotland
2. medianox har sammanfattat tråden och skrivit ett öppet brev som tillsänts Advokatsamfundet, Justitiekanslern och Ekobrottsmyndigheten
3. carinah har kontaktat vissa personer i England och Belgien
Bra så. Det finns säkert en del deltagare som kan lägga till sina egna ansträngningar.
Själv har jag via mejl kontaktat några svenska journalister. med hänvisning till den här tråden. Särskilt efter det att så många recenserade Özz och Måns nya "show" så okritiskt. Tidigare har jag kontaktat några stora tidningar i Norge och Danmark. Trodde väl lite på den danska, men inga reaktioner eller svar.
Det går förvisso att begära ut medianox sammanfattning/öppna brev från JK, och skicka det vidare. Men det finns också andra sätt att sprida hans sammanfattning, men det får ni själv tänka ut.
Sen blir jag jävligt upprörd av uttrycket "walls-of-text", hannes. Särskilt när det är i negativ mening. Om folk inte kan läsa 6 sidor A4-text (vilket det är frågan om) så är det jävligt illa ställt. Den normalisering som nu pågår vad gäller förakt för skrivna ord, är lika illa som normaliseringen kring svarta jobb och undanhållande av skatt.
Och den normaliseringen kanske har gått väldigt långt på Gotland. Det verkar så. Och gotlänningar har fullt upp med att tänka på annat, än att se till att en så basal sak som att elförsörjningen på öjn funkar.
Vill i all hast korrigera din pkt 3 innan det av misstag blir en trådsanning.
Sant är att jag vid privata möten med folk i England plus vid ett seminarium i somras i London, fått möjlighet att berätta om vad vi nu vet om bakgrunden rörande Akilov och hur han finansierades innan terrordådet, men att svenska myndigheter inte vill utreda något av detta då klanen Nujen av bl a politiska skäl har lyckats göra sig oberörbara.
Jag har alltså inte kontaktat media i Belgien/ Storbritannien, men väl efterlyst hjälp för att försöka skapa en sorts sammanfattning om kopplingen Akilov-Drottninggatan-Nujens-svarta pengar för att därefter kunna göra översättning till engelska för vidare spridning till media i dessa länder.
Det är trots allt Nujens pengar till Akilov som mer eller mindre direkt framkallat döden för var sin medborgare i dessa två länder. De dog på svensk mark. De dog helt i onödan. De dog för att omoraliska människor likt Nujens ogenerat parasiterar på utsatta människor för att ytterligare berika sig och sina usla familjer.
Sverige, det juridiska, borde skämmas för att man inte ännu tagit itu med den hänsynslöshet, girighet, egoism och sannolika skattebrottslighet som Nujen-folket uppvisar resp sysslar med! Jag skriver "sannolika", inte av försiktighet, utan för att därmed visa att SKV ännu inte visat att man påbörjat utredning.
Shame, shame!
Sant är däremot att tingsrättsdomare i nära relation till mig, privat fått ta del av vad medianox skrivit i sin utmärkta sammanfattning av vad Nujens sysslat med. Den sammanfattning som gemenligen och helt orättfärdigt beskrivits som en "wall-of-text".
Önskar btw 'medianox' Bon voyage!