Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Özz Nujen verkar har lärt sig sig av "näthatsgranskaren". Det går att utnyttja rättsväsendet till att vrida ur svenskarna deras sista korvöron av pengar i svallvågorna efter hans kontakter med terroristen på Drottninggatan.
I november 2019 besökte Özz Nujen Marks kommun. En 35-årig Markbo satte då upp lappar där han skrev att:
"Komikern beskrevs som svenskhatare och svenskfientlig och det stod även att han hade finansierat terror-brott och utbetalat svarta pengar."
(källa, sidan 7: [url]http://media.markbladet.se/mbred/mbred_pdf/2020/36/07_mb_36_2020.pdf)
Den 35-årige Markbon åtalas nu för förtal och hets mot folkgrupp.
Ja, vad skall man säga? Kan herr Nujen inte tjäna nog med pengar på sina "föreställningar" så går det kanske att få in lite pengar till hans finansiering av svartarbete för illegala uzbeker med hjälp av rättsväsendet.
Finns det verkligen någon som frivilligt vill se hans "föreställningar"?

Nu har man ju inte läst den där lappen men rent formellt kan man ju inte sprida nedsättande påståenden som tex "finansierat terrorbrott" utan att göra sig skyldig till förtal. Tror nog jag tycker lagen har rätt där.
Finns nog ett gäng signaturer (som nog visserligen är fåtaligare än det verkar) här i tråden som dels samarbetar organiserat och dels gör sig skyldiga till stalking. Att organiserat övervaka (när de är på olika platser eller inte) och ta ut uppgifter som man sedan ofta publicerar anonymt och systematiskt anmäla (dessutom anónymt) en familj för allt upptänkligt man kan komma på är nog stalking eller snubblande nära stalking vad jag tror. Dessutom är en av personerna i familjen offentlig och politisk person och det gör det hela allvarligare - både ur min och jag antar polisens ögon.
Jag tycker faktiskt att polisen gör rätt om de utreder er för stalking och jag skulle ärligt talat vara villig att hjälpa dem.
Det här att en hel del av er hela tiden lägger vikt vid att vissa är kurder och tycker det politiska är oviktigt gör faktiskt att det finns ett inslag av folkhat (rasism med pk-språk) som gör det hela allvarligare både ur min och polisens ögon.
"svågern" sa till mig att de var rädda för extremister. Jag hade förståelse för detta vilket jag även sa till honom.