Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-15, 09:51
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Om man vill fiffla med bostadstillägg så går det givetvis lika bra som boende i Nacka som på Gotland. Det finns därför ingen anledning för Mamoste Nujen att just mantalsskriva sig på en adress där han inte vistas mer än tillfälligt. Förhoppningsvis har han redan råkat ut för Skatteverkets utökade kontroll av skenskrivna på Gotland...

Förhoppningar kan man ju ha, men finns det någonting som tyder på att Nujens föräldrar inte bara skilt sig på pappret?

Vad är fördelarna de fått?

En extra lägenhet som någon i klanen disponerar? Bidrag till allt och inget åt den stackars fattigpensionären som fått flytta.

Och givetvis även till frun.

Samtidigt som Özz erkänner på sociala medier att han ständigt åker hem och chillar med päronen.

Klanen Nujen är tydligen untouchable, vilket såklart gäller alla i dessa kretsar.

Det som är lite irriterande är såklart Özz höga svansföring - samtidigt som han och familjen formligen rånar det folk som gav dem en fristad att gifta sig med kusiner och hedersmörda varandra.

Varsågod. Nu ska myndigheterna på Gotland ge er ännu ett fripass. Det bjuder vi på.
Citera
2020-09-15, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Förhoppningar kan man ju ha, men finns det någonting som tyder på att Nujens föräldrar inte bara skilt sig på pappret?

Vad är fördelarna de fått?

En extra lägenhet som någon i klanen disponerar? Bidrag till allt och inget åt den stackars fattigpensionären som fått flytta.

Och givetvis även till frun.

Samtidigt som Özz erkänner på sociala medier att han ständigt åker hem och chillar med päronen.

Klanen Nujen är tydligen untouchable, vilket såklart gäller alla i dessa kretsar.

Det som är lite irriterande är såklart Özz höga svansföring - samtidigt som han och familjen formligen rånar det folk som gav dem en fristad att gifta sig med kusiner och hedersmörda varandra.

Varsågod. Nu ska myndigheterna på Gotland ge er ännu ett fripass. Det bjuder vi på.

Frågan är väl nästan om inte klanen Nujen bör räknas till en av de 40-talet klanerna som kommit hit enbart för att livnära sig på brott?

Jag tror inte på tillfälligheter i de här sammanhangen längre, alltifrån Nujens svarta utbetalningar till Akilov till MSM:s totala medlöperi (bortsett från Jannes intervju) tillsammans med den korrupta byråkratin som tycks göra precis allt för att förhala detta. Detta sammantaget gör att jag tycker att allt pekar på att en hel kennel ligger begraven under all detta. Minst.
Senast redigerad av RobRoys 2020-09-15 kl. 10:27.
Citera
2020-09-15, 13:07
Medlem
BorgeHs avatar
Özz Nujen verkar har lärt sig sig av "näthatsgranskaren". Det går att utnyttja rättsväsendet till att vrida ur svenskarna deras sista korvöron av pengar i svallvågorna efter hans kontakter med terroristen på Drottninggatan.

I november 2019 besökte Özz Nujen Marks kommun. En 35-årig Markbo satte då upp lappar där han skrev att: "Komikern beskrevs som svenskhatare och svenskfientlig och det stod även att han hade finansierat terror-brott och utbetalat svarta pengar."
(källa, sidan 7: [url]http://media.markbladet.se/mbred/mbred_pdf/2020/36/07_mb_36_2020.pdf)

Den 35-årige Markbon åtalas nu för förtal och hets mot folkgrupp.

Ja, vad skall man säga? Kan herr Nujen inte tjäna nog med pengar på sina "föreställningar" så går det kanske att få in lite pengar till hans finansiering av svartarbete för illegala uzbeker med hjälp av rättsväsendet.

Finns det verkligen någon som frivilligt vill se hans "föreställningar"?
Citera
2020-09-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Pappan skenskriven där för att familjen ska kunna mjölka bidrag efter skenskilsmässa?

Föräldrarna är skilda på pappret men Özz råkade avslöja på sociala medier att han var ”hemma hos föräldrarna” och chillade.

Inte mycket rätt i denna tråd, mest fördomar och önskedrömmande. Föräldrarna är inte skillda på pappret.
Citera
2020-09-15, 18:23
Medlem
Inte skilda på pappret, men boendes på olika adresser "på pappret". Men hur är det då i praktiken. Vad finns det för anledning efter decenniers äktenskap låtsas flytta isär och på pappret bo på olika håll? När flytten dessutom sammanfaller med att ett föreläggande utdöms.
Citera
2020-09-15, 21:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Inte skilda på pappret, men boendes på olika adresser "på pappret". Men hur är det då i praktiken. Vad finns det för anledning efter decenniers äktenskap låtsas flytta isär och på pappret bo på olika håll? När flytten dessutom sammanfaller med att ett föreläggande utdöms.
De var särskrivna redan innan, på två olika adresser i Nacka (de vid Värmdövägen). Så de har låtsats längre än så.
Citera
2020-09-15, 21:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velot
Inte mycket rätt i denna tråd, mest fördomar och önskedrömmande. Föräldrarna är inte skillda på pappret.
Nej, de är bara separerade på papperet och så har det varit under lång tid, trots att de bor tillsammans.
Citera
2020-09-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nej, de är bara separerade på papperet och så har det varit under lång tid, trots att de bor tillsammans.

Att vara särbo som gifta är inte det vanligaste, men det förekommer, behöver inte vara något fuffens bakom. Jag kan dock medge att det ser misstänksamt ut, men att bevisa något är en helt annan sak.
Citera
2020-09-15, 22:14
Medlem
Citat:
Att vara särbo som gifta är inte det vanligaste, men det förekommer, behöver inte vara något fuffens bakom. Jag kan dock medge att det ser misstänksamt ut, men att bevisa något är en helt annan sak.

Du har skrivit totalt två inlägg i den här tråden (idag) om huruvida Özz Nujens och Debbie Nujens föräldrar är skilda, separerade, särbor eller gifta - på papperet eller på något annat sätt. Vad har föräldrarnas eventuella "fuffens" bakom detta med syskonen Nujens svartbyggen och svartarbeten i mångmiljonklassen att göra?
Citera
2020-09-15, 23:33
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Båda de aktuella barnen (Debbie och Özz) säger att de "ska hem till föräldrarna" eller att de "var hemma hos föräldrarna". Detta finns i skrift, länkat i tråden. Vi behöver ingen ytterligare bevisning.

Lite kuriosa: Följande PM mottog jag, apropå föräldrarnas eventuella samboskap. Källan är pålitlig.
Citat:
Frågade Özz på Instagram om hans föräldrar är ihop. Varken mer eller mindre, har aldrig kontaktat honom tidigare, inte använt kontot på två år, ej trollkonto, har följare och följer.
Tog 15 minuter så var frågan raderad och jag blockad.
Özz i ett nötskal.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-09-16 kl. 00:03.
Citera
2020-09-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faktist
En vän till mig jobbade med Akilov som asbestsanerare. Dom jobbade lite överallt i Sverige och delade lägenhet flera gånger under arbetsveckan. Detta va Max 1 år innan terrordådet. Troligtvis mindre.

Intressant det där du berättar.

Ja alltså att Akilov fått pengar av familjen Nujen till sitt konto kom fram i förundersökningen när polisen gick igenom hans kontotransaktioner.

Vad jag vet har aldrig familjen Nujen blivit förhörda av polisen angående dessa transaktioner, i alla fall inte enligt familjen själv. I samtal med mig har "svågern" uppgett att pengarna var betalning för medhjälp vid måleriarbete utvändigt, fasader och tak.

Akilov har i förhör uppgett att detta varit betalningar för utfört arbete tillsammans med landsmän som varit hantverkskunniga. Han själv har då skött grovstädning, gått igenom väggar mfl enklare tyngre uppgifter.

Vad jag vet skedde dessa arbeten c:a ett par år innan terrordådet.

Är din kompis som jobbat med Akilov uzbek eller rysktalande? Eller är han och de andra arbetskamraterna helt annat folk?

Någonstans har jag läst att Akilov hade missbruksproblem (tabletter) och umgicks med "fel folk" enligt islamistiska landsmän det sista året innan gripandet.

Akilov har ju blivit kändis på ett riktigt tråkigt sätt men jag skulle för min del fråga ut som du verkar gjort. Ärligt talat tycker jag det lilla jag vet om honom att hans mänskliga historia är intressant och till och med lite glad att han är "still going strong" genom att vara besvärlig på anstalten.

Har själv känt en del som utfört våldsamheter före efter jag känt dem. Tycker inte det är generellt pirrande, tvärtom obehagligt och skrämmande, men till exempel boken om Anders Behring Breivik var mycket intressant och jag hoppas någon kommer skriva en bok om Akilov. een där svartarbetesvärlden eller är en mycket intressant del av nutidens Sverige.
Citera
2020-09-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Intressant det där du berättar.

Ja alltså att Akilov fått pengar av familjen Nujen till sitt konto kom fram i förundersökningen när polisen gick igenom hans kontotransaktioner.

Vad jag vet har aldrig familjen Nujen blivit förhörda av polisen angående dessa transaktioner, i alla fall inte enligt familjen själv. I samtal med mig har "svågern" uppgett att pengarna var betalning för medhjälp vid måleriarbete utvändigt, fasader och tak.

Akilov har i förhör uppgett att detta varit betalningar för utfört arbete tillsammans med landsmän som varit hantverkskunniga. Han själv har då skött grovstädning, gått igenom väggar mfl enklare tyngre uppgifter.

Vad jag vet skedde dessa arbeten c:a ett par år innan terrordådet.

Är din kompis som jobbat med Akilov uzbek eller rysktalande? Eller är han och de andra arbetskamraterna helt annat folk?

Någonstans har jag läst att Akilov hade missbruksproblem (tabletter) och umgicks med "fel folk" enligt islamistiska landsmän det sista året innan gripandet.

Akilov har ju blivit kändis på ett riktigt tråkigt sätt men jag skulle för min del fråga ut som du verkar gjort. Ärligt talat tycker jag det lilla jag vet om honom att hans mänskliga historia är intressant och till och med lite glad att han är "still going strong" genom att vara besvärlig på anstalten.

Har själv känt en del som utfört våldsamheter före efter jag känt dem. Tycker inte det är generellt pirrande, tvärtom obehagligt och skrämmande, men till exempel boken om Anders Behring Breivik var mycket intressant och jag hoppas någon kommer skriva en bok om Akilov. een där svartarbetesvärlden eller är en mycket intressant del av nutidens Sverige.

Som framgår av trådens rubrik handlar den här tråden inte om Akilov utan om familjen Nujen och de ekonomiska brott som familjemedlemmarna på goda grunder kan misstänkas för. Ditt inlägg är därför OT. Om du är intresserad av Akilov och vill utbyta tankar om svartarbete generellt, skall du välja någon annan för ämnesvalet passande tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in