Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Kunde inte vara tyst då jag är den enda som kan meddela läsarna, att det öppna brevet i så fall har diarieförts av miljö- och byggnämnden direkt från den här Flashback-tråden. Advokat NN har enligt egen uppgift - jag ringde honom så fort jag läste Bulverkets inlägg ovan - ännu inte hunnit korrigera texten och därför inte heller skickat några papperskopior till de tre adressaterna. Men det är väl bra att politikerna och tjänstemännen är på alerten och tar del av vad som sägs och publiceras här i tråden.
Konstigt tillvägagångssätt av en myndighet!
Citera
2020-10-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulverket
Konstigt tillvägagångssätt av en myndighet!

Det har varit rätt många konstigheter av myndigheterna tidigare, så på sätt och vis är det väl bara konsekvent-
Citera
2020-10-05, 17:25
Medlem
Om nu miljö- och byggnämndens företrädare ändå är inne här och läser varje dag, varför inte också registrera ett eget konto på Flashback åt nämndordförande Eva Ahlin (C)? Då kunde hon ju på ett mer direktverkande sätt i god öppen demokratisk ordning besvara de frågor hon fått och även bemöta de anklagelser om korruption som nu har riktats mot henne och hennes företrädare på ordförandeposten. Det är mycket fegt av politikerna att försöka skyffla över hela ansvaret för den förda byggpolitiken på tjänstemännen och påstå att de är underbemannade, sjukskrivna och oerfarna etc.
Citera
2020-10-05, 18:30
Medlem
[quote=hannes.muller|73092683]

Citat:
"Du uttrycker dig i ett nytt inlägg nedlåtande om en bygglovshandläggare och den för byggärenden anställda juristen för att de är kvinnor och relativt unga. Eftersom jag haft att göra med båda under olika sammanhang och därigenom vet att dessa är både pålästa, seriösa och har integritet hoppas jag kunna stilla din oro men din inställning till kvinnor kan jag tyvärr inte göra något åt."

Jag och läsarna väntar fortfarande på att få ett svar från dig i vilket inlägg jag har uttryckt mig som du påstår. Du behöver inte på något sätt vidareutveckla ditt trams, det räcker med ett ordagrant citat från det inlägg av mig du syftar på.
Senast redigerad av medianox 2020-10-05 kl. 18:34.
Citera
2020-10-05, 18:51
Medlem
Hur ska Hannes.muller kunna avgöra om en bygglovshandläggare är påläst - han har ju själv ännu inte förstått vad "ändrad användning" innebär i bygglovssammanhang
Citera
2020-10-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Hur ska Hannes.muller kunna avgöra om en bygglovshandläggare är påläst - han har ju själv ännu inte förstått vad "ändrad användning" innebär i bygglovssammanhang

Jag tror HM var lierad med förre ordföranden Karl-Allan Nordblom (MP), som nu är anmäld för misstänkt korruptionsbrott till NOA i Stockholm. Antagligen är det Nordblom som har tutat i HM att de två svartbyggena Villa Zetterling och Gazeliigården både är skatte- och bygglovsbefriade.
Citera
2020-10-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy

Men i övrigt så är väl mitt bästa tips att både "militärmagasinet" och andra fastigheter snart är till salu. Det blir helt enkelt för jobbigt att hålla uppe en fasad som saknar täckning. Exempelvis, när ska Özz annonsera sitt nästa framträdande i "teatern" ????

Den här trådens (fb:s bästa nånsin ?) upprullning kommer att orsaka följdverkningar. Var så säker.

Fasaden börja rämna ordentligt när domstolen fattat beslut i överklagandemålet. Då får ju lokalpressen en anledning att på nytt uppmärksamma familjen Nujens svartbyggen på ön. Men kanske ledarskribenten på Gotlands Allehanda även då nöjer sig med att uppmana Özz Nujen att ta ett (nytt) snack med svågern?
Senast redigerad av Tingstade 2020-10-05 kl. 20:55.
Citera
2020-10-06, 05:53
Medlem
Det är mycket märkligt att mitt utkast till öppet brev till miljö- och byggnämndens ordförande Eva Ahlin har registrerats i region Gotlands diarium fast någon skrivelse ännu inte tillsänts nämnden. Det är om möjligt än märkligare att brevet har registrerats som inkommen handling på de två tillsynsärendena MBN 2019/1665 (skolan och sockenmagasinet) och MBN 2019/1681(Villa Zetterling) men inte på MBN tillsynsärende MBN 2019/1696 (Gazeliigården). Är det politikerna eller tjänstemännen som börjar bli nervösa eller förvirrade?
Citera
2020-10-06, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Det är mycket märkligt att mitt utkast till öppet brev till miljö- och byggnämndens ordförande Eva Ahlin har registrerats i region Gotlands diarium fast någon skrivelse ännu inte tillsänts nämnden. Det är om möjligt än märkligare att brevet har registrerats som inkommen handling på de två tillsynsärendena MBN 2019/1665 (skolan och sockenmagasinet) och MBN 2019/1681(Villa Zetterling) men inte på MBN tillsynsärende MBN 2019/1696 (Gazeliigården). Är det politikerna eller tjänstemännen som börjar bli nervösa eller förvirrade?

Det kanske är den före detta regionullmäktigeledamoten och skogsarbetaren HM som vidarebefordrat brevet. Han känner sig väl sviken och förd bakom ljuset av Nordblom & Co och kanske håller på att förbereda en motorsågsmassaker på sina forna kamrater i regionen.
Citera
2020-10-06, 07:27
Medlem
För de ansvariga politikerna och högre tjänstemännen i Region Gotland är det värt att återigen uppmärksamma att enda anledningen till att avskriva ärendet om militärförrådet/villa Zetterling, var att Debbie uppgav att fadern bodde där och att det därmed skulle vara ett bostadshus.

Det stämmer dock inte. Mamoste blev skriven där först efter inspektionen i juni 2019, och han har endast vistats mycket begänsad tid där sedan dess. Så folkbokföringen är fel, vilket även ansvariga vet om. Skatteverket borde ha detta under utredning. Det är en uppenbar skenskrivning i syfte att undkomma sanktionsavgift för Villa Zetterling!
Senast redigerad av Enne 2020-10-06 kl. 07:38.
Citera
2020-10-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
För de ansvariga politikerna och högre tjänstemännen i Region Gotland är det värt att återigen uppmärksamma att enda anledningen till att avskriva ärendet om militärförrådet/villa Zetterling, var att Debbie uppgav att fadern bodde där och att det därmed skulle vara ett bostadshus.

Det stämmer dock inte. Mamoste blev skriven där först efter inspektionen i juni 2019, och han har endast vistats mycket begänsad tid där sedan dess. Så folkbokföringen är fel, vilket även ansvariga vet om. Skatteverket borde ha detta under utredning. Det är en uppenbar skenskrivning i syfte att undkomma sanktionsavgift för Villa Zetterling!

Båda tillsynsärendena (gällande Gazeliigården och Villa Zetterling) är olagligt avskrivna. Tyvärr är det tjänstemännen som får ta det juridiska ansvaret, eftersom besluten är fattade på delegation från Eva Ahlin och hennes kolleger i den politiska nämnden. Självklart skall inte två, enligt Eva Ahlins eget uttryck, "oerfarna" handläggare själva fatta beslut i ett ärende som detta. Det är den politiska nämnden som borde ta det rättsliga ansvaret för sina egna kanske "politiskt korrekta" men likväl olagliga beslut.
Senast redigerad av Tingstade 2020-10-06 kl. 09:16.
Citera
2020-10-06, 09:24
Medlem
Fråga:
Kan man delegera ansvaret?
Arbetsuppgifter kan man delegera, det fattar jag men ansvaret går väl inte att komma ifrån. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in