2018-03-09, 23:21
Medlem
drummel89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vart får han alla pengar ifrån? Jag fattar inte att det finns folk som vill posera med honom på instagram

Han personifierar hur det är på botten av samhället.

"Alla pengar".
Han verkar bo i någon sjaskig lägenhet långt ute i någon förort. Hade han haft en okej inkomst så skulle han kunna leasa en fin bil om han prioriterade rätt.
Har sett honom posera med rullar av 500 lappar som kan summeras ihop till max 30k, nästan en månadslön för en vanlig knegare.
Han pratar om "sin" rs7 som han inte visar upp, skulle lika gärna kunna vara någon bil han lånat av någon annan
Klockorna är tydligen fejk
Allt verkar vara ett luftslott för sina följare.

Har följt honom på snapchat ett tag. Han intresserar mig lite som Lennarth Bladh, man får se hur det sakta men säkert går mer och mer utför.
Senast redigerad av drummel89 2018-03-09 kl. 23:24. Anledning: tillägg
Citera
2018-03-10, 12:20
Medlem
Observerads avatar
När jag klickade på denna tråd var jag någorlunda normal. Efter att ha läst ett par sidor misstänker jag starkt att jag har dragit på mig en rad olika diagnoser.
Citera
2018-03-10, 19:54
Bannlyst
Vad kallar du själv en människa som tror det är kul att förnedra människor, slå sina sk vänner, fejka köp av klockor,marknadsföra peptider till minderåriga, tvätta pengar, för?

Normal?
Citera
2018-03-10, 20:05
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Är det någon som har sett snapsen abbe lagt ut där man ser Andreas Startklars 3 barn? Känns väldigt oroväckande vilket språkbruk och våldsbenägenhet de uppvisar i en sådan låg ålder. För att inte nämna vilken miljö de verkar vistas i. Spår ingen ljus framtid för dessa gossar. Nästan så att någon borde göra en orosanmälan...
Senast redigerad av Eatkebabwithbread 2018-03-10 kl. 20:13.
Citera
2018-03-11, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread
Är det någon som har sett snapsen abbe lagt ut där man ser Andreas Startklars 3 barn? Känns väldigt oroväckande vilket språkbruk och våldsbenägenhet de uppvisar i en sådan låg ålder. För att inte nämna vilken miljö de verkar vistas i. Spår ingen ljus framtid för dessa gossar. Nästan så att någon borde göra en orosanmälan...

Ingen fara. Hans instagram är offentlig så det är bara en tidsfråga innan det blir en utredning. För tre veckor sen drog han och hans sambo kola inne i bilen.

Dessförinnan tog han och hans knubbiga son ut hunden och grabben skrek " knulla" till höger o vänster.

Notera att han bara har ungarna dagtid på helgerna och ändå är han bakis vilket betyder att barnens mamma låter honom ha umgänge trots hans beteende. Kanske får hon betalt för att blunda.
Citera
2018-03-11, 11:11
Medlem
Har varit inlagd på sjukhus ett par dagar och fick nys om hela abbe grejen precis innan jag åkte in så har dödat mycket tid igenom att underhålla mig själv med våra moderna plattformer - sociala medier. Har hängt med i tråden och tänkte själv göra en semi analys av personer som figurerar i omkretsen av Abbe, som även kan vara först i start fältet.

Abbe: Har träffat på många sådana här personer innan, oftast personer som beter sig såhär när andra ser på och det råder ingen tvekan om underhållningen i dess idioti. Såklart jagar Abbe bekräftelse utav lite flex med diverse bilar osv. Men om han nu upplever den verkligheten, då har han all rätt och visa den också. Som många andra hade gjort. Men vad som visas är också ganska mycket vad som finns, i dessa kretsar så lånar man allt från polarens parajumper till leasa dyra bilar för kort tid. Just for the show. Abbe kommer nog vara idylliskt orten grabb till 24-27års ålder då han inser att det inte är hållbart och söker sig till att bli business man och startar någon shady callcenter verksamhet där haschtagsen bytas från #brapbrap till #entrepreneur och stulna citat från Elon Musk även fast han aldrig sagt något liknande.

Sebbe: Jag har vetat vem han är sen hans medverkan i paradise hotel men ingenting efter förutom på senaste. Att följa Sebbe är som att dricka en smoothie med smak av kopia, rotlöshet och extremt befängdhet av bibehålla en bild av sig själv till sitt ego. Han är så lätt socialt kontrollerad att det är människor som honom som kommer för långt i PH utan någon originalitet i personligheten och blir enbart utnyttjade av starkare spelare för få lättare utgång. Sebbe är precis som hans 15 år yngre följare som sitter och skriker startklar och inte funnit sig själv än. Jag tror nog att en brud hade fått honom att landa och med åren bli bekväm. Kanske blicka tillbaka till dessa åren där han levde i ett enormt skal av ego där han umgås med människor som egentligen inte passar honom det minsta och hur han redigerat sina bilder som små tjejer gör idag. Kommer ihåg en kollega hur hon uttryckte sig om Sebbe när han medverkade i pH: typiskt kille som blivit en soppa av alla personer han velat vara igenom åren som fastnat i en arton årings klädstil och mentalitet. Tycker det var ganska exakt beskrivning som passar nästan ännu bättre nu när jag följt honom på intimare plan.

Andreas: Det gör ont i mig när man ser så unga människor som vill vara med på hans instastory och tappar i samma veva respekten hos mig själv när jag kommer på mig själv följandes hans liv. Har förstått att Andreas verkligen inte är en doktor men lyckas endå varje dag bli förvånad hur lågt begåvad han är. Det innehåller extremt mycket bevismaterial i många av hans storys (även för övriga nämnda) och en självuppmålande bild hur barnslig han är. Han är 36år gammal och går runt i matbutiken och skriker ”var finns det jäger och fitta?!” Alltså va?!? Sen att han antagligen gör det för att han har mobilen i högsta hugg så tyder det endå på en ganska grav mental underutveckling. Det var någon bild där någon yngre kille hade skrivit på en bild med Andreas och någon vakt ”vakterna kommer aldrig bli lika startklar som dig” vartav Andreas svarar ”jo om dom suger kuk och tar den i röven” och det var definitivt inte enda gången han svarat liknande. Väldigt ironiskt med hans hårda stil att återkommande utan att själv förstå det erkänna att bli utsatt för dessa handlingar .

Josef/Loco: Svårt att någon större poser än den här Josef (ja just det, abbe.) Upplever loco som nog den lugnaste av dessa överlag då han verkar endå ha ett relativt bra driv med sin tatueringsstudio. Har ingen aning vad han håller för kvalité men vill endå påstå att han verkar gadda rätt ofta. Han verkar dock ha svårt att hoppa ner från sin höga häst då han måste vara störst bäst och vackrast, direkt någon jävlas med honom eller får honom att känna sig i underläge så blir han väldigt fysisk som påminner om killarna i årskurs sex som just klivit in i puberteten. Rycktas lite att han går på diverse preparat som hade förklarat både hans ödmjuka karisma samt utbrotten.

Dansh: Hade ingen aning vem den här killen var innan heller men visade sig att han varit med i någon reality i höstas och verkar precis som Sebbe söka bekräftelsen via samma löst folk. Den här dansh är dock riktigt RIKTIGT pinsam att följa då han lever i någon illusion och helt förblindad av den verklighet som åskådar honom. Att vuxna människor frivilligt går runt och förmedlar vidare den bilden av sig själv gör mig mörkrädd. Killen har ett ordspråk som sträcker sig lika långt som Andreas dvs: startklar, fitta jäger och japp. Att vuxna människor håller på så betyder också att människorna runt om antingen är så omogna och unga att det inte finns något onormalt för honom i att bete sig som den största gysen. Han hade en live igår på insta vart av han satt och krökade hela dagen med väldigt unga brudar, vars mamma också vart med i några segment i festandet. Samtidigt som han står och skriker japp knulla dig bredvid mamman till någon av brudarna fnittrig och skämmer även hon ut sig. Senare i liven bestämmer tjejen som dom var hos att gå in i duschen samtidigt som dansh sitter och bjuder in småbarn i liven för att få höra dom små glinen skrika ”ska du japp henne bror visa henne” osv vart av han känner sig som en king och glider in i badrummet och riktar kameran mot henne. Hon upprepar flera gånger att hon inte vill bli filmad och sprutar flera gånger ner hans mobil för att försöka undkomma kameran. Samtidigt hör man dessa småbarnen skratta och ser kommentarer där det står visa henne, som han även gör. Tog ett par väldigt suddiga prints om det skulle visa sig att hon senare känner sig exploaterad mot sin vilja för möjligt bevismaterial. Han bara står och skrattar och skriker emellan åt henne om hon är knullbar osv. Fick jävligt dålig smak av hans sviniga beteende och hur tjejen nog aldrig kommer tänka hur sexuellt utnyttjad hon blivit då han är en typisk förövrrare som kommer horstämpla henne vid minsta känsla att hon inte längre är på hans sida. Grejen är att hon redan glömd till nästa helg då han under tiden redan snackade med andra i chatten för kommandes helgers ”japp.”

Jag har via dessa personer fått en ny förståelse i vilken epok vi lever i med sociala medier och hur vi ger bort vår intregietet mot total olönsam uppmärksamhet. Ingen av dessa människor har något att influera i utan spacklar bara på dessa benämningar för att få någon mening med sina låtsas modellbilder m.m. Det är på riktigt skrämmande hur tex dessa nämnda människors blir allt starkare med sina följare och blir inblandade i helt andra sammanhang och att folk lyssnar på dessa då dom redan funnits i andra sammanhang tidigare. Idag är kändisskap något helt annat som mer och mer föds igenom att bara vara igenkänd, utan någon prestige eller någon anledning överhuvudtaget. Räcker med vara vän med någon redan uppmärksammad... ursäkta om allt inte är perfekt formulerat eller rättat, orkar inte skrolla igenom allt då Flashback inte är så mobil anpassat .
Citera
2018-03-11, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jollibobo
Har varit inlagd på sjukhus ett par dagar och fick nys om hela abbe grejen precis innan jag åkte in så har dödat mycket tid igenom att underhålla mig själv med våra moderna plattformer - sociala medier. Har hängt med i tråden och tänkte själv göra en semi analys av personer som figurerar i omkretsen av Abbe, som även kan vara först i start fältet.

Jag måste fråga. Vem av dessa verkar mest trasig inombords, enligt dig?
Vh
Citera
2018-03-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
[/spoiler]

Jag måste fråga. Vem av dessa verkar mest trasig inombords, enligt dig?
Vh

Intressant fråga. I med att alla nämnda bevisar iallafall utåt stor brist på intellekt så blir det i min utvärdering lite som pest eller kolera. Har dessutom en teori att desto ”dummare” man är desto mer till freds(lycklig) lever man livet haha. Kollar man på tex Andreas som nästan tenderar till retard när han går runt på stan och skriker jäger och fitta till främlingar och skriver likadant som barnen som följer honom så tror jag till och med att hans egna barn tycker det är kul att komma till farsan pga hans barnslighet och att dom jämnt verkar käka pizza. Jag önskar morsan vägleder dom bättre än vad Andreas gör då det enda dom nog kommer ta med sig av honom är: uttrycken startklar och jappa. Känns så konstigt att höra honom glorifiera sin alkohlism till nästa händelse se honom ligga i sängen och berätta hur han ska jappa sönder tjejen medans barnen är hemma. Undra hur ofta dom fått höra sin pappa från sängkammaren. Tror tyvärr dock inte mamman är den skarpaste heller då jag kikat runt lite på brudarna som Andreas skriver/skrivit till och majoriteten verkar va tjejer som mentalt ligger några steg back också. En tjej som han verkade ha någonting lite länge bak med hade komiskt nog en bild på insta om hur hennes dröm man var som löd ungefär:

When he got different babymommas to each child
He got several warranties
Behaving abusive
Wears Gucci belt

Så det säger lite om brudarna som trots hans kontinuerliga bevisning på hemsk kvinnosyn fortsätter och vänta på att han tröttnat på sin nuvarande för snabbt bli den nästa.

Till frågan vem som är den trasigaste av dessa själar så vågar jag inte påstå någon mer än den andra då dom alla tillhör lite av samma material. Hoppas innerligt att Dansh vaknar upp idag med grov ångest över att ha klipp på sin instastory där han visar egentligen allt, tom bakifrån på sig själv. Dom största förlorarna i det här är nog tyvärr endå barnen... kan dock tänka mig att Abbe är den trasigaste om han nu sitter med skulder till folk som det påstås, sådant innebär grovt mycket stress och ångest. Dock verkar han dragit sig undan drogerna som är bara till hans fördel.
Citera
2018-03-11, 16:49
Medlem
Vill tillägga att jag inte orkar hela tiden skiva ut ”” till uttrycken som används även hur pinsamma dom är och att dom används av fullt vuxna människor. Så jävla tragiskt att Sebbe som annars har helt perfekt svenskt vokabulär ska försöka passa in igenom använda samma uttryck som dessa vuxna barn och bara göra ett åtlöje av sig själv. Stjärnan dansh där emot, svennen som alltid försökt framstå som invandraren men som egentligen innerst inne röstar på SD för att han inte lyckas passa in helt och hållet bland personer som abbe osv. Stött på dessa typer via kretsar och ganska lätta att kartlägga dessa då dom ska alltid stortsera med dom få arabiska, kurdiska eller Balkan svordomar dom lärt sig.
Citera
2018-03-11, 21:11
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollibobo
Stjärnan dansh där emot, svennen som alltid försökt framstå som invandraren men som egentligen innerst inne röstar på SD för att han inte lyckas passa in helt och hållet bland personer som abbe osv. Stött på dessa typer via kretsar och ganska lätta att kartlägga dessa då dom ska alltid stortsera med dom få arabiska, kurdiska eller Balkan svordomar dom lärt sig.
Vem är denne Dansh egentligen? Är det någon som har figurerat på Abbes snaps? Inget namn jag känner igen direkt...
Citera
2018-03-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread
Vem är denne Dansh egentligen? Är det någon som har figurerat på Abbes snaps? Inget namn jag känner igen direkt...

Såg honom i en livestream tack vare abbe igår vart av abbe la på och dansh fortsatte. Fem minuter senaste tillträdde loco vilket utspelade sig i 10 minuter fyllt av av hot och lovord hur den andra skulle bli knullad av den andra. Älskar när dessa macho dudes som fortfarande försöker hävda sin övre position igenom hota andra killar med suxuella handlingar. Samtidigt samma killar som har fobi mot bögar men runkar helst till lebbporr. Dansh heter egentligen d niel ant nsson. Vuxen man som klär sig som Justin Bieber i tonåren, du lär hitta honom.
Citera
2018-03-11, 22:15
Medlem
Måste ursäkta mig för såpass mycket text som jag inte gick igenom före publicering men har legat på smärtstillande hela dagen och hamnade i någon form av skrivarmani som jag nu senare märkte blev lite luddigt emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in