Citat:
Ursprungligen postat av
Nicita
Abbe klankar nu ner på människor i Sverige som lever på lån och sparar pengar ett helt år för att kunna åka på semester. Abbe, Abbe, Abbe.... Dom flesta jobbar på och BETALAR av sina lån. För att göra det krävs en inkomst= jobb. För det "lilla extra" i tillvaron, ägnar sig dom flesta åt SPARANDE. Jag förstår att detta kan vara svårbegripligt för dig, för du tycks tro att lånade pengar bara flyger rakt in i fickan och kan spenderas i all oändlighet. Det kan jag litegrann förstå. Då lånet inte är ditt problem utan din *låneflickväns*. Ditt fantastiska " leva livet liv". Kommer för alltid vara hennes magont, inkassokrav, kronofogde, betalningsanmärkningar och svårt, för att inte säga omöjligt, att få ett boende.Du har absolut fallit rakt in i din låtsasvärld och tror på riktigt att du har pengar. Abbe, du har inga pengar. Det är LÅN, som någon du säkert påstått dig älska, kommer bli tvungen att betala resten av sitt liv. Men vad bryr du dig om det? Inte alls, tänker jag. Det finns alltid en ny, *låneflickvän*, att utnyttja. Sluta upp med ditt låtsasliv. Väx upp och börja ta lite jävla ansvar!
Han har ju knappt några utgifter heller. Äger en bil på lån och alla hans ägodelar får plats i bilens bagage. Han har skulder till kronofogden å skadestånd att betala.
Vi normala Abbe ser ner på äger ofta saker, har ett hem, möbler, och andra ägodelar.
Frågan är är om han någonsin umgåtts med någon som de han ser ner på, dvs folk utan tatueringar, WT stil, och muskler?