2021-02-15, 12:13
Medlem
Protienpulvers avatar
https://ibb.co/MPf2MXg

Kan inte vara många 🤷‍♀️
Senast redigerad av Protienpulver 2021-02-15 kl. 12:25.
Citera
2021-02-15, 12:13
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Jovisst!
http://m.raffagangland.webnode.se/blogg/

Har man inte läst tråden om Raffa på Flashback så har man missat något. Hade imdb vart för forumtrådar så hade den legat etta där med 10.0 i betyg.

Haha matade den killen och hans vän på en fest i Vetlanda efter han drog kniv mot min bror. Blev hotad att få åka bagagelucka och att det var flera bilar på väg från Vimmerby. Ingen dök upp, han ringde dock och gnällde över sin trasiga näsa och var kaxig men inget mer efter de. Visste inte vem han var då, fick reda på de efter bråket.
5-stjärniga kille!
Citera
2021-02-15, 12:25
Medlem
Det som folk dock kan glädjas åt nu är att vid en fällande dom så får denna psykiskt sjuka människa "delen" dvs den tid han har kvar eftersom han är villkorlig frigiven just nu. Vet inte hur lång tid det är men nog blir det ett straff om minst 6mån i alla fall om han blir dömd, "delen" kan ingen smita undan hur liten/stor sak det än är, utan blir man dömd för minsta lilla så kommer delen att läggas på även om han döms till böter så är det en dom i sig och han kommer få sitta inne den tid han hade kvar när han frigavs. Förr var det 1års tid efter man släpptes ut som man skulle sköta sig för att slippa "delen" numera är det dock 2års tid så vi håller tummarna för att han blir dömd på något sätt minsta lilla räcker.

Roligt nog så har Abbe till 110% inte räknat eller tänkt på detta men det här är vad som kommer ske det är ren fakta och detta går inte komma undan han kan omöjligt skylla på någon vän eller liknande när han agerar skådespelaren på bilderna. Så straffet kommer att delas ut! Hoppas på en snabb reaktion nu men enligt Åklagaren som driver fallet så är Abbe misstänkt nu, och denna åklagare är mycket väl känd i Östergötland för att lyckas med sina rättegångar.

Märks att Abbe inte har något konsekvenstänk utan att han är som man såg under rättegången (ett litet barn) Sitter man och gråter som han gjorde i rättegången och pratar med sååååå låg röst som det bara gick att göra och kryper ihop men samtidigt lider av allvarliga hjärnskador så borde han dömas till rättspsyk nu och inte något fängelsestraff men det är nog inte åklagarens sikte, utan ett fängelsestraff är vad åklagaren kommer rikta in sig på enligt egna ord.

Blir ingen sommar för Abbe
Citera
2021-02-15, 12:32
Medlem
Förstå och behöva vara hans föräldrar. Någon som tänkt på det innan? Enligt vad hans föräldrar sagt invid senaste rättegången så blev Abbe utsatt som liten av en närstående familjemedlem och att det är därför han har svårt med sina känslor och så vidare. Frågan är om man inte skulle leta upp föräldrarnas nummer eller bara adress och skicka ett brev och fråga om dem vill dela med sig om Abbes barndom så vi andra i Sverige kan få en klarare bild om varför han mår som han gör? Mycket hat som är i hans tråd men har man blivit antastad som barn av en nära familjemedlem så är det inte konstigt att killens hjärna är demolerad till den grad den är.

I övrigt så ska det bli intressant att följa ännu en rättegång där Abbe är misstänkt, var där senast och höll koll på den och denna rättegång lär bli lika underlig och spännande och höra frivårdens utlåtande angående hans mentala hälsotillstånd. Lät ju inte bra senast kan jag säga med drogmissbruk och att han blev utsatt som barn osv, frågan är vad som dyker upp denna gång?

/Följer med spänning!
Citera
2021-02-15, 12:37
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Förstå och behöva vara hans föräldrar. Någon som tänkt på det innan? Enligt vad hans föräldrar sagt invid senaste rättegången så blev Abbe utsatt som liten av en närstående familjemedlem och att det är därför han har svårt med sina känslor och så vidare. Frågan är om man inte skulle leta upp föräldrarnas nummer eller bara adress och skicka ett brev och fråga om dem vill dela med sig om Abbes barndom så vi andra i Sverige kan få en klarare bild om varför han mår som han gör? Mycket hat som är i hans tråd men har man blivit antastad som barn av en nära familjemedlem så är det inte konstigt att killens hjärna är demolerad till den grad den är.

I övrigt så ska det bli intressant att följa ännu en rättegång där Abbe är misstänkt, var där senast och höll koll på den och denna rättegång lär bli lika underlig och spännande och höra frivårdens utlåtande angående hans mentala hälsotillstånd. Lät ju inte bra senast kan jag säga med drogmissbruk och att han blev utsatt som barn osv, frågan är vad som dyker upp denna gång?

/Följer med spänning!

Ett tips kolla på i huvudet på en gärningsman finns på viaplay säsong 1 avsnitt 10 . Det är släppt 21 maj 2020. Där får man en inblick i hans liv som liten
Citera
2021-02-15, 12:39
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Det som folk dock kan glädjas åt nu är att vid en fällande dom så får denna psykiskt sjuka människa "delen" dvs den tid han har kvar eftersom han är villkorlig frigiven just nu. Vet inte hur lång tid det är men nog blir det ett straff om minst 6mån i alla fall om han blir dömd, "delen" kan ingen smita undan hur liten/stor sak det än är, utan blir man dömd för minsta lilla så kommer delen att läggas på även om han döms till böter så är det en dom i sig och han kommer få sitta inne den tid han hade kvar när han frigavs. Förr var det 1års tid efter man släpptes ut som man skulle sköta sig för att slippa "delen" numera är det dock 2års tid så vi håller tummarna för att han blir dömd på något sätt minsta lilla räcker.

Roligt nog så har Abbe till 110% inte räknat eller tänkt på detta men det här är vad som kommer ske det är ren fakta och detta går inte komma undan han kan omöjligt skylla på någon vän eller liknande när han agerar skådespelaren på bilderna. Så straffet kommer att delas ut! Hoppas på en snabb reaktion nu men enligt Åklagaren som driver fallet så är Abbe misstänkt nu, och denna åklagare är mycket väl känd i Östergötland för att lyckas med sina rättegångar.

Märks att Abbe inte har något konsekvenstänk utan att han är som man såg under rättegången (ett litet barn) Sitter man och gråter som han gjorde i rättegången och pratar med sååååå låg röst som det bara gick att göra och kryper ihop men samtidigt lider av allvarliga hjärnskador så borde han dömas till rättspsyk nu och inte något fängelsestraff men det är nog inte åklagarens sikte, utan ett fängelsestraff är vad åklagaren kommer rikta in sig på enligt egna ord.

Blir ingen sommar för Abbe

Förundersökningen läggs ner , han kan i lugn & ro jönsa vidare

https://www.expressen.se/nyheter/eft...ing-laggs-ner/
Citera
2021-02-15, 12:40
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Det är väl inte konstigt att folk ifrågasätter dessa incidenter? Om du nu läst in dig hela dagen på det målet så har du antagligen även fått en bild av hur han är som person. Jag blir lika förvånad om det är en fejk-kidnappning som att det är en vanlig kidnappning när det gäller honom. Dvs, jag blir inte ett dugg förvånad alls oavsett hur det egentligen ligger till med det hela

Nej och jag är ju i grunden av precis samma uppfattning som du.
Citera
2021-02-15, 12:45
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, Abdalla har ljugit ihop en del för att save face, och givetvis försöker han visa sig stark nu när han har åkt på en del stryk, men i det stora hela lär hans berättelse stämma. Låter ganska logiskt, han försöker flasha med att han har pengar och blir misshandlad av några opportunistiska polare som givetvis såg ett smidigt tillfälle att tjäna lite snabba cash som det heter.

Ja det är försent för Abdalla nu. Det var försent redan för några år sedan, vad vi ser nu är ett avspårat tåg.

Det var jag som skrev det, inlägget ifråga:

(FB) Abbe Blattelito - Vem är han?

Sympati vet jag inte om jag skulle säga, men jag har ju lite empati i alla fall (till skillnad från Blattelito, som dödar sitt ex framför hennes dotter) och visst tyckte jag lite synd om Abdalla när jag såg honom ligga där och berätta vad som har hänt. Det är ju ändå en människa som sitter där och har haft det riktigt jobbigt. Abdalla Alsaadi är ju egentligen inte en dålig kille, snarare osäker som fan och försöker vara något han inte är. Vilket har lett honom dit han är idag. Snubben är ganska mycket fasad och keeping up appearances, poserar osv, men innerst inne är han säkert en snäll kille så sett. Det ligger mycket visdom i ordspråket att man ska vara sig själv, vilket Abdalla Alsaadi definitivt inte är med den här "Abbe Blattelito" karaktären han kör med, och alla tatueringar, piercingar och liknande skit är bara ytterligare exempel på att Abdalla inte kan vara sig själv. Och när du inte är dig själv, ja då får du ofta problem.

Sedan påminner Abbe Blattelito mycket om min polare, som har ungefär samma livsstil som Blattelito (minus kvinnoboxandet och kvinnomordet). Det blir så här ofta när man blandmissbrukar en jävla massa droger, och är oftare hög på något än nykter, att man hamnar i alla möjliga konstiga situationer.

Det sagt så förtjänar Abdalla stryket han åkte på idag, och definitivt mer än så också. Han kom lindrigt undan. Men som jag påpekade tidigare så hade Abbe Blattelito om han aldrig började med skräpkultur, kunnat haft ett normalt liv med vissa sociala och ekonomiska framgångar idag.

Det är försent för Abbe Blattelito nu. Det är så här hans liv kommer se ut framöver. Så småningom kommer han att få minst en framtand avslagen (det har min polare), alltid hamna i bråk med folk när han är ute, misshandlad och förnedrad på olika sätt, i vissa fall utstå en del tortyr osv. Allt detta kommer att ske med jämna mellanrum.

Vi utger oss inte för att vara gangsters. Vad får dig att tro att de slog hårt? Skillnaden nu mot Hjällbogänget är att de verkar ha fått tag på honom inomhus, och därför lyckades slå honom en stund. De slog inte hårt, men de gav honom ändå en bra omgång. Detta är ju perfekt. Det ska inte vara så att han redan nu blir styckad eller torterad till döds. Först ska han få gå igenom några dussin misshandelsituationer liknande den han fick idag, sedan kan de börja klippa tong och döda honom.

Hoppsan, du hade fel igen. batterito lyckades lura dig 😁😁😁
Citera
2021-02-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
Tryck på bilden så ser du 😀

Haha, tack det var inte svårare än så
Citera
2021-02-15, 12:47
Medlem
tuggishs avatar