Ja, Abdalla har ljugit ihop en del för att save face, och givetvis försöker han visa sig stark nu när han har åkt på en del stryk, men i det stora hela lär hans berättelse stämma. Låter ganska logiskt, han försöker flasha med att han har pengar och blir misshandlad av några opportunistiska polare som givetvis såg ett smidigt tillfälle att tjäna lite snabba cash som det heter.
Ja det är försent för Abdalla nu. Det var försent redan för några år sedan, vad vi ser nu är ett avspårat tåg.
Det var jag som skrev det, inlägget ifråga:
(FB) Abbe Blattelito - Vem är han?
Sympati vet jag inte om jag skulle säga, men jag har ju lite empati i alla fall (till skillnad från Blattelito, som dödar sitt ex framför hennes dotter) och visst tyckte jag lite synd om Abdalla när jag såg honom ligga där och berätta vad som har hänt. Det är ju ändå en människa som sitter där och har haft det riktigt jobbigt. Abdalla Alsaadi är ju
egentligen inte en dålig kille, snarare osäker som fan och försöker vara något han inte är. Vilket har lett honom dit han är idag. Snubben är ganska mycket fasad och
keeping up appearances, poserar osv, men innerst inne är han säkert en snäll kille så sett. Det ligger mycket visdom i ordspråket att man ska vara sig själv, vilket Abdalla Alsaadi definitivt inte är med den här "Abbe Blattelito" karaktären han kör med, och alla tatueringar, piercingar och liknande skit är bara ytterligare exempel på att Abdalla inte kan vara sig själv. Och när du inte är dig själv, ja då får du ofta problem.
Sedan påminner Abbe Blattelito mycket om min polare, som har ungefär samma livsstil som Blattelito (minus kvinnoboxandet och kvinnomordet). Det blir så här ofta när man blandmissbrukar en jävla massa droger, och är oftare hög på något än nykter, att man hamnar i alla möjliga konstiga situationer.
Det sagt så förtjänar Abdalla stryket han åkte på idag, och definitivt mer än så också. Han kom lindrigt undan. Men som jag påpekade tidigare så hade Abbe Blattelito om han aldrig började med skräpkultur, kunnat haft ett normalt liv med vissa sociala och ekonomiska framgångar idag.
Det är försent för Abbe Blattelito nu. Det är så här hans liv kommer se ut framöver. Så småningom kommer han att få minst en framtand avslagen (det har min polare), alltid hamna i bråk med folk när han är ute, misshandlad och förnedrad på olika sätt, i vissa fall utstå en del tortyr osv. Allt detta kommer att ske med jämna mellanrum.
Vi utger oss inte för att vara gangsters. Vad får dig att tro att de slog hårt? Skillnaden nu mot Hjällbogänget är att de verkar ha fått tag på honom inomhus, och därför lyckades slå honom en stund. De slog inte hårt, men de gav honom ändå en bra omgång. Detta är ju perfekt. Det ska inte vara så att han redan nu blir styckad eller torterad till döds. Först ska han få gå igenom några dussin misshandelsituationer liknande den han fick idag, sedan kan de börja klippa tong och döda honom.