2019-10-01, 09:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Människor tar livet av sig titt som tätt och låter de anhöriga hitta liket. De är inte i såpass psykiskt bra skick att de kan tänka klart kring det hela. Ofta så anser de snarare att gör sina anhöriga en tjänst genom att försvinna.

Är man så frisk att man vill städa omkring sig och ta livet av sig "snyggt" för andras skull så är man inte så nära kanten till stupet som man tror.

Det är alltid tragiskt när en människa väljer att ta livet av sig, och det är alltid djupare bakomliggande orsaker än enstaka händelser i livet. En frisk människa får inte för sig att ta livet av sig för att frugan är otrogen eller för att man förlorar jobbet. Det kan såklart ses som en utlösande faktor, men ingenting som AS gjort i närtid kan ligga bakom det här.

Sen kommer Annika och barnen alltid få fundera på det, och kanske skuldbelägga sig själva från och till. Kanske får deras frågor aldrig svar så det kommer för alltid prägla deras liv på ett eller annat sätt.

Om de gör en sådan sak som att låta andra hitta dom så handlar det ju oftast om att de vill straffa de anhöriga. Få dom också att lida. Annars brukar det skötas mer "snyggt" dvs att man ger en varning om ring ambulans gå inte in här. Eller att man gör det långt bort från hemmet.

Men det går givet inte att veta helt säkert heller. Personen kan ha varit i så psykisk usel plats att det inte fanns någon som helst eftertanke. Tänkte inte ens på att kanske barnen är de som hittar en osv. Just för att komma över är det nog det bästa att ta som lösning. Det är ju ganska extremt att just låta barnen skuldbeläggas.
Citera
2019-10-01, 10:12
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Rätt beslut. Men i alla fall måste man skilja på en medioker karriär/prestation i sin ministerroll, med småljug o maktspel, osv, och en fruktansvärd privat situation.

Obegripligt att S Löfven inte håller mer distans i sina kommentarer. Men han tycks älska fuskare som lögnaren o kronofogdekunden Ygeman, bidragsfuskarna Hallenberg och Shekarabi, rattfylleristen Hadzialic i tidigare regeringen, tidigare statssekreteraren och smygaren Emma Lennartsson. Listan kan säkert göras mkt längre. Skrämmande dålig regeringschef utan ansvarskänsla.

Det är gåstaktiken, låt allt rinna av. Folk glömmer. Speciellt om man har hela msm med sig. Problemet kommer när man ska ta tag i problem då faller hela korthuset. Ett slags moraliskt pyramidspel.

Nu säger lövén att det inte ska va massinvandringstak men det ska ändå vara en "ansvarsfull nivå", det är helt motsägelsefullt för alla med normal intelligens.
Citera
2019-10-01, 10:15
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Jag finner det märkligt att AS man skulle tagit självmord genom hängning och låtit hans barn hitta honom när det kom hem ifrån skolan. Självmord brukar inte vara en impulshandling och som familjefar kanske man ägnar någon eftertanke till vem som kommer hitta liket.

Självmord brukar exakt vara impulshandling. Det har man vetat länge.
Citera
2019-10-01, 10:33
Medlem
Holdingbreaths avatar
Skulle gärna se några bra bilder av Annika.
Citera
2019-10-01, 10:46
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Tycker ni inte att det känns lite skumt att Strandhäll slås upp stort i dagens DN både på förstasida samt med lång artikel plus kolumnkommentar inne i tidningen? Allting i artikeln handlar dessutom om henne och den avlidne sambon nämns knappt. Det är inte kutym att göra så, det normala i ett sånt här fall hade varit att kort skriva att hon drabbats av hastigt dödsfall i familjen och därför väljer att lämna regeringsarbetet på obestämd tid. Detta snabba utvik i DN trots att sambons lik knappt hunnit kallna känns inte helt hundra alltså. Jag börjar i alla fall undra om det kan ligga en hund begraven här, om uttrycket ursäktas.

Jag menar vem fan viker ut sig och sitter och babblar hejdlöst om sig själv i pressen direkt efter att ens barns pappa har dött? Det är ett ganska suspekt beteende även för en uppmärksamhetskåt kvinna. Hennes blick sedan, fy fan alltså vilka psykopatvibbar man får:

https://www.dn.se/nyheter/politik/an...-som-minister/
Jag vet inte varför hon behandlas speciellt. Det känns heller inget kul att gräva runt någon som har sorg.

Men mitt intryck är att hon får skydd från högsta ort. Jag vet inte varför hon skulle få det.

Titta hur denna tråd bara ökar på, inget faktainnehåll. Massor med stöd för en medioker sossepolitiker avbrutet av de vanliga vansinnesattackerna som mest pekar ut skribenten själv.

Tog Harlem-Brundtland ledigt alls efter sonens självmord? Och trådämnet ger upp sin ministerkarriär för en sambo som visst inte stod så nära. (Hon verkar inte heller vara högkvalificerad så att hon vet att hon senare kan komma igen på samma nivå?) Och även riksdagen?

Något mer än ett möjligt självmord är det. Kanske inte alls ett självmord. Men det är så hårt skyddat att vi aldrig får veta. Bara vad jag gissar efter att ha skummat tråden. Jag medger att jag inte är påläst.
Senast redigerad av wwr 2019-10-01 kl. 11:06.
Citera
2019-10-01, 10:57
Medlem
Hon stannar kvar i Riksdagen-inte helt oväntat....
Citera
2019-10-01, 11:04
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Har en f.d klasskompis från högstadiet som jobbar i riksdagen åt ett annat parti än de som sitter i regeringen.
H*n hävdar att sambon dog i sömnen i plötsligt hjärtstopp. Men sa också att det var rykten.

Det gör man inte hux flux. Gick karln på starka mediciner? Att åka fast för snatteri tyder på viss obalans i livet.
Citera
2019-10-01, 11:07
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Förstår fortfarande inte kopplingen till swingersklubben Par i Hjärter som det skrevs om tidigare här i tråden. Var Strandhäll en frekvent besökare där?

Ja enligt rykten. Människor som har stark drivkraft efter makt och har samtidigt stor libido. Det är vetenskapligt bevisat. Kennedy, Clinton os osv i alla oändlighet. kvinnliga dito är säkert inte annorlunda. Går rykten om Annie Lööf med.
Citera
2019-10-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hon stannar kvar i Riksdagen-inte helt oväntat....

Ja herre jävlar säger jag bara, hennes man dog för en månad sedan och nu har hon bestämt sig för att vara hemma med behållen lön utav skattemedel!!! Samtidigt som våra äldre dör i sin egen misär och barn inte får hjälp i skolorna. Men denna jävel som varit med och påverkat att det blivit såhär nekar man inte en sekund, jävla hora!! 🤬🥵
Citera
2019-10-01, 11:37
Medlem
Det var ju trevligt faktiskt att hon verkligen sörjer sin man. Det trodde man inte när man läste vad vissa här skrev om att hon legat med Morgan och några till
Citera
2019-10-01, 12:02
Medlem
MaBarkers avatar
Förmodligen har hon velat separera, det kan ju definitivt inte vara så lyckligt för en politiker att ha en sambo som åker fast för snatteri i en butik, och får böter i runda slängar på 70 000kr. Det är inte lyckligt för någon, men i det här fallet kan det ju ha varit en ren uppmaning i att separera för en fortsatt yrkeskarriär.......hon hängde ihop med en riktig klantskalle, och det gick väl upp för honom att han var en pain in the ass......
Citera
2019-10-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vet inte varför hon behandlas speciellt. Det känns heller inget kul att gräva runt någon som har sorg.

Men mitt intryck är att hon får skydd från högsta ort. Jag vet inte varför hon skulle få det.

Titta hur denna tråd bara ökar på, inget faktainnehåll. Massor med stöd för en medioker sossepolitiker avbrutet av de vanliga vansinnesattackerna som mest pekar ut skribenten själv.

Tog Harlem-Brundtland ledigt alls efter sonens självmord? Och trådämnet ger upp sin ministerkarriär för en sambo som visst inte stod så nära. (Hon verkar inte heller vara högkvalificerad så att hon vet att hon senare kan komma igen på samma nivå?) Och även riksdagen?

Något mer än ett möjligt självmord är det. Kanske inte alls ett självmord. Men det är så hårt skyddat att vi aldrig får veta. Bara vad jag gissar efter att ha skummat tråden. Jag medger att jag inte är påläst.

Ja alltså som sagt det här känns en aning skumt. Hennes sambo ska ha torskat för snatteri, men någon som vet om han var ostraffad innan dess? En välbeställd, högutbildad och högt uppsatt snubbe snatteridebuterar knappast i den åldern och om han hållt på och snattat tidigare tycker jag att han borde ha åkt fast.

Vore intressant att få veta mer om denne Thomas Wolf, kan han ha gjort sig ovän med fel folk? Kan han tänkas ha fått veta nåt han inte borde veta och kanske hotat att avslöja det? Inte omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Människor tar livet av sig titt som tätt och låter de anhöriga hitta liket. De är inte i såpass psykiskt bra skick att de kan tänka klart kring det hela. Ofta så anser de snarare att gör sina anhöriga en tjänst genom att försvinna.

Är man så frisk att man vill städa omkring sig och ta livet av sig "snyggt" för andras skull så är man inte så nära kanten till stupet som man tror.

Det är alltid tragiskt när en människa väljer att ta livet av sig, och det är alltid djupare bakomliggande orsaker än enstaka händelser i livet. En frisk människa får inte för sig att ta livet av sig för att frugan är otrogen eller för att man förlorar jobbet. Det kan såklart ses som en utlösande faktor, men ingenting som AS gjort i närtid kan ligga bakom det här.

Sen kommer Annika och barnen alltid få fundera på det, och kanske skuldbelägga sig själva från och till. Kanske får deras frågor aldrig svar så det kommer för alltid prägla deras liv på ett eller annat sätt.

Hon bryr sig inte ett skit om sambon. Kvinnor i allmänhet är inte särskilt fästa vid sina män, särskilt inte om de inte levererar längre och kanske rent av har blivit en belastning. Kvinnors "kärlek" är materiell till sin natur. Och hennes beteende sedan, vika ut sig i pressen innan liket ens hunnit kallna. Om din livspartner dog skulle du då vika ut dig i pressen och hålla låda om dig själv och dina jätteangelägna problem dagen efteråt? Så gör inte normala människor, inte ens de flesta kvinnor gör så. Det tyder på psykisk störning av nåt slag, förmodligen har hon narcissistiska och psykopatiska drag. Men det har väl de flesta politiker på hennes nivå antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av HeyZeus
Ja herre jävlar säger jag bara, hennes man dog för en månad sedan och nu har hon bestämt sig för att vara hemma med behållen lön utav skattemedel!!! Samtidigt som våra äldre dör i sin egen misär och barn inte får hjälp i skolorna. Men denna jävel som varit med och påverkat att det blivit såhär nekar man inte en sekund, jävla hora!! 🤬🥵

Gamlingarna röstade på skiten så de kan gott ha det. De allra flesta av dem i alla fall. Jävla hjärndött sossepack.

Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det var ju trevligt faktiskt att hon verkligen sörjer sin man. Det trodde man inte när man läste vad vissa här skrev om att hon legat med Morgan och några till

Hon skiter i sin man, se vad jag skrev ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in