2019-08-31, 13:51
Visst kan man ta de rent medicinska frågorna i någon annan del av Flashback? Det känns onödigt med detta pladder så länge vi inte vet om det även gäller Strandhälls diskare?
Citera
2019-08-31, 13:52
Medlem
Är blodpropp bekräftat? Eller är det en trådsanning efter ett inlägg?
Citera
2019-08-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nej, det baseras på nyheten att en person sågs hoppa/falla från en av Siljas färjor på söndagsmorgonen. Fortfarande bara spekulationer om det verkligen rör sig om Strandhälls ex, Thomas Wolf, men tidslinjen stämmer hyfsat. Kroppen har ej hittats och sökningarna har upphört, vilket kan vara orsaken till att det dröjde fram till tisdagen innan Strandhäll kom med besked om en time out.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...yssningsfartyg

Ett långskott av guds nåde. Många av dem som spunnit vidare på färje”spåret” har faktiskt citerat skribenten som direkt efter sitt första inlägg förtydligade att det var en metafor till Charon och Styx.
Citera
2019-08-31, 14:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre

Återstår att se. Mer rimligt dock att det är just det än att han skulle hoppat av en färja efter att fått nog av sin kärestas otrohetsaffärer. Märkligt hur snabbt saker blir trådsanningar. Flashback var allt bättre förr. Då blev allt klart rätt tidigt vad det faktiskt handlat om.
Citera
2019-08-31, 14:20
Medlem
Jirens avatar
Helt dött om AS i medierna. Därför undrar jag varför den här tråden är den mest aktiva tråden på Flashback just nu? Jag har läst igenom ett par sidor men får inget grepp om vad som pågår. Kan någon vara snäll och ge mig en kortfattad beskrivning?
Citera
2019-08-31, 14:23
Medlem
Citat:

Trådsanning
Citera
2019-08-31, 14:33
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Helt dött om AS i medierna. Därför undrar jag varför den här tråden är den mest aktiva tråden på Flashback just nu? Jag har läst igenom ett par sidor men får inget grepp om vad som pågår. Kan någon vara snäll och ge mig en kortfattad beskrivning?

Allt är osäkert i detta fall och det triggar väl oss på Flashback. Därför ligger tråden högt upp.
Någon publicerade en skärmdump om att sambon är "dödsbo". Tveksamt.
Troian skev att hen har viss insyn och tror att Strandhäll kommer att vara borta ett bra tag.
Ingen vet något säkert så tråden lär bli lång och krånglig.
Citera
2019-08-31, 14:35
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja men inte brusten kroppspulsåder. Ok? Det är inte blodpropp.

Man kan få en blodpropp var som helst säkert men Avlida knallfall av det? Tveksamt.
Är du läkare?
jo man kan avlida knall fall utav blodpropp .
har själv haft 3 blodproppar
Om man får en blodpropp på fel ställe .
eller inte går till läkare i tid .
så kan det gå fort .
Citera
2019-08-31, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hade det varit blodpropp så hade vi sannolikt redan hört om det i "vanlig" media.
Citera
2019-08-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade det varit blodpropp så hade vi sannolikt redan hört om det i "vanlig" media.

Det tror jag med.
Citera
2019-08-31, 15:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Fast, är det inte lite märkligt att det är så tyst? En spräckt kroppspulsåder är väl inget som måste hållas under mattan? I min stad känner jag till tre fall av självmord p.g.a ”sprucket hjärta”, eller vad man nu vill kalla det. Orsakerna blev naturligtvis aldrig officiella, men via kontaktnätskvaller stod det ganska klart att männen i fråga ”inte kunde hantera att de ägnat sina liv åt att skänka sina kvinnor barn och hem” bara för att få se allt bortkastat p.g.a.att det börjat pirra i fittan på fruarna när deras smartphones börjat pocka på uppmärksamheten.

Alla dessa män hade en sak gemensamt, de hade betett sig som bindgalna rättshaverister efter att kvinnan lämnat dem , de kunde inte hantera att det var slut. När miljarder sms inte kunde ändra skeendet tog de till andra metoder. En av dem hängde sig utanför det tidigare gemensamma köksfönstret. Man ska inte agera som en cuck om man inte kan hantera det.

Att det är tyst tyder på självmord. Men tror inte det rapporteras heller som brukligt. Vad har allmänheten för intresse om det nu var hennes man eller pappa som dött?

I övrigt jo män tar livet i mycket utsträckning än kvinnor. Varför kan man fråga sig. Den här mannen om han gjorde det tjänade miljoner och kunde enkelt fått en yngre version Annika.
Citera
2019-08-31, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den här mannen om han gjorde det tjänade miljoner och kunde enkelt fått en yngre version Annika.
Det är sant, men han kanske satt på en självbild som inga miljoner kunde reparera när skadan väl skett. Pengarna kanske bara var ett ”duglighetsbevis”, inte ett självändamål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in