2019-09-01, 07:18
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Finner det mycket märkligt att välja hoppet från en färja. Är det tron om att slutet ska bli milt som gör det? För det blir det ju säkerligen inte. 20-30 meter fall gör inte mycket för att slå ihjäl dig. Du får en rejäl smäll kanske tuppar av några sekunder thats it.

Ett magplask från 15 meter kan slå ihjäl dig, eller i alla fall göra dig oduglig att själv hålla dig över ytan...
Magplask från 30 meter ? Kunde lika gärna pröva balkonghopp mot asfalterad parkeringsplats.
Citera
2019-09-01, 07:32
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Ett magplask från 15 meter kan slå ihjäl dig, eller i alla fall göra dig oduglig att själv hålla dig över ytan...
Magplask från 30 meter ? Kunde lika gärna pröva balkonghopp mot asfalterad parkeringsplats.

Nej du har helt fel. Om du hoppar från en båt så kommer med du med fötterna före garanterat har du skor på dig går det alldeles fint med 30 meter. Det är välkänt bland höghoppare att göra melonen är ett säkert sätt att klara sig när dom tappar balansen men det gör djävulskt ont.

Så kom inte med en massa trams. Ingen satsar på magplask ens vid självmord.
Citera
2019-09-01, 08:35
Medlem
Kalle81s avatar
Tveksamt om säpo är inblandade. De hade nog skött det snyggare med gift i köttbullar tex.
Citera
2019-09-01, 08:48
Medlem
Stämmer det att AS man tagit livet av sig är det intressant varför så skedde. AS har ett grundmurat ”rykte” av att vara en slampa. Det är bara ett rykte, men då MSM/PS skyddar och inte kommer skriva om hennes privatliv måste det finnas någon här som sitter på information, eller?
Citera
2019-09-01, 09:45
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fråga mig inte hur jag vet detta, men Strandhäll är omtalad inom socialdemokraterna. Det har varit diverse konferenser och kryssningar där fru Strandhäll har varit med, låt oss säga att de har varit lite nasty/"speciella".

Jag blev förvånad när hon utnämndes till socialförsäkringsminister 2014, med tanke på allt som lär gå att gräva fram. Men pressen i Sverige gör ju inte direkt sitt jobb, dvs att granska makten.
Nu får du se till att berätta
Citera
2019-09-01, 10:02
Medlem
Citat:
Det finns nog många historier om så kallade "chiefs" ;-)

Nej helt ärligt toppolitikers respektive är väldigt utsatta med den typen av information som cirkulerar i toppen. Någon som kliver utanför linjen kan mycket väl bli tagen av daga.

Finner det mycket märkligt att välja hoppet från en färja. Är det tron om att slutet ska bli milt som gör det? För det blir det ju säkerligen inte. 20-30 meter fall gör inte mycket för att slå ihjäl dig. Du får en rejäl smäll kanske tuppar av några sekunder thats it.

Jag kan förstå att yngre fulla människor blir förtvivlade och tror att det är ett bra sätt. Men en 50 årig herre nej det tror jag inte på.

Inga bevis tyder på att han skulle ha hoppat från en färja.
Citera
2019-09-01, 10:13
Tycker nog inte att det är såå märkligt att hon Twittrar i sorgen ändå, om det nu är så. Visst KAN hon vara extremt kylig eller så KAN det betyda att inget hänt, men det måste nog inte vara så. Baserat på hur jag själv reagerat på döden, och hur andra som jag sett i min närhet har reagerat. Det kan handla om antingen chock, eller att man vissa stunder ser det som overkligt där man försöker leva precis som vanligt. Osv.

Vet en snubbe vars mamma dog där han la upp en ”mysig” bild på kvällsmiddagen samma kväll som om inget hänt. Eller klasskompisen som kom till skolan och drog massa skämt dagen efter och var ovanligt ”glad” veckorna efter. Som istället flippade ur långt senare när han drack.

Jag inbillade mig också att jag mådde bra efter att en nära anhörig dog, fast det var bara en fasad för andra, och mig själv. Där det tog ett halvår innan overklighetskänslorna försvann. Ibland kommer sorgen långt senare i en chock.

Därmed inte sagt att jag vet vad som hänt här. Utesluter dock inget baserat på det. Han verkar annars precis som folk säger ha betett sig underligt senaste året. Att skita i saker såhär tror jag mycket väl kan handla till exempel om en djup depression (åtminstone om det inte tillhör hans ”normala” beteende, då har han andra problem!)

Januari 2019: ”Annika Strandhälls (S) sambo anlitade en arkitekt för en ny glasveranda till villan på Värmdö. Men sambon har i över ett år vägrat betala för arbetet. – Jag kan inte begripa reaktionen. En vettig person hade sagt ”oj, det här har jag missat”, säger arkitekten.”

https://www.expressen.se/nyheter/ark...terns-veranda/
Citera
2019-09-01, 10:14
Medlem
Citat:
Nej du har helt fel. Om du hoppar från en båt så kommer med du med fötterna före garanterat har du skor på dig går det alldeles fint med 30 meter. Det är välkänt bland höghoppare att göra melonen är ett säkert sätt att klara sig när dom tappar balansen men det gör djävulskt ont.

Har du koll på hur långt ner du kommer om du hoppar 30 m rakt ner i djupt vatten? Om inte så läs på. Sen sugs man med i strömmar när en båt rör sig.
Citera
2019-09-01, 10:23
Medlem
Citat:

Du styr inte alls kroppen i denna situation. Den överläggande främre hjärnan har i denna akuta belägenhet inget att säga till om. Den är helt satt ur funktion av skräck eller i bättre fall hjälpt till ett saligt "skit samma" genom sköna dryckers dämpande medvetenhet om situationens allvar. En nykter katt däremot i samma läge är det annorlunda med. Dess kroppsliga reflexer när/om kattens själva reflekterande medvetande - i den mån en katt har det men sannolikt i så fall på ett högre plan än människan - slås ut, verkar ungefär som du (felaktigt) skriver gällande människan. En katt skulle hamna med trampdynorna före - hjälpta av andra reflexivt dämpande kroppsrörelse - på vattenytan. Men inte en människa. Och skulle han dessutom vara förfriskad...
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-09-01 kl. 11:16.
Citera
2019-09-01, 10:25
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Har du koll på hur långt ner du kommer om du hoppar 30 m rakt ner i djupt vatten? Om inte så läs på. Sen sugs man med i strömmar när en båt rör sig.

Jag funderade på varför "skvaller om Strandhäll" låg så högt upp. Sen diskuteras det hopp från 30 meter. Själv hoppat från 22 meter barfota, våldsamträff med vattenytan, ömmande fötter men helt OK. Nej, du sugs inte "under en båt" vattnet strömmar fortare än ögat väck från båten annars skulle båten gå för trögt i vattnet. Du kan hoppa från en båt, du kommer inte speciellt djupt i vattnet och båten suger inte upp dig.
Citera
2019-09-01, 10:56
Medlem
Snubchurps avatar
Detta med hopp från båt är väl bara en enorm trådsanning. Kanske fått lite väl mycket utrymme kan man tycka.
Citera
2019-09-01, 11:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Detta med hopp från båt är väl bara en enorm trådsanning. Kanske fått lite väl mycket utrymme kan man tycka.
Oavsett att leva på hoppet eller inte, borde inte den avlidne, om det nu är hennes tidigare sambo, vara borttagen från folkbokföringen nu? Är det någon som håller koll på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in