Tycker nog inte att det är såå märkligt att hon Twittrar i sorgen ändå, om det nu är så. Visst KAN hon vara extremt kylig eller så KAN det betyda att inget hänt, men det måste nog inte vara så. Baserat på hur jag själv reagerat på döden, och hur andra som jag sett i min närhet har reagerat. Det kan handla om antingen chock, eller att man vissa stunder ser det som overkligt där man försöker leva precis som vanligt. Osv.
Vet en snubbe vars mamma dog där han la upp en ”mysig” bild på kvällsmiddagen samma kväll som om inget hänt. Eller klasskompisen som kom till skolan och drog massa skämt dagen efter och var ovanligt ”glad” veckorna efter. Som istället flippade ur långt senare när han drack.
Jag inbillade mig också att jag mådde bra efter att en nära anhörig dog, fast det var bara en fasad för andra, och mig själv. Där det tog ett halvår innan overklighetskänslorna försvann. Ibland kommer sorgen långt senare i en chock.
Därmed inte sagt att jag vet vad som hänt här. Utesluter dock inget baserat på det. Han verkar annars precis som folk säger ha betett sig underligt senaste året. Att skita i saker såhär tror jag mycket väl kan handla till exempel om en djup depression (åtminstone om det inte tillhör hans ”normala” beteende, då har han andra problem!)
Januari 2019: ”Annika Strandhälls (S) sambo anlitade en arkitekt för en ny glasveranda till villan på Värmdö. Men sambon har i över ett år vägrat betala för arbetet. – Jag kan inte begripa reaktionen. En vettig person hade sagt ”oj, det här har jag missat”, säger arkitekten.”
https://www.expressen.se/nyheter/ark...terns-veranda/