2019-08-30, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tycker Flashbackmobben har blivit ovanligt hänsynstagande. Det är ju bra, om det nu inte bara beror på att denna politiker har höga förbindelser och skall skyddas. Lägger man till medias totala tystnad kan man dock misstänka det senare.

Vet inte hur fort Harlem Brundtlands sons självmord kom ut. Det kanske dessutom var extra känsligt eftersom hon var kvinnlig toppolitiker? (Men självmord i familjen är ju än så länge bara en gissning i fallet i tråden.)

I det fallet vill jag minnas att Brundtland valde att själv prata om sonens död.
Citera
2019-08-30, 08:33
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vad har jag missat??
Har rödvinsministern tagit timeout?
Har dét uppmärksammats i media? Vid googling hittade jag en artikel på expressen men den måste legat rätt dold då jag borde snappat upp detta annars..
Finns de någon konkret att det är hennes ma6m som tagit livet av sig eller flashbackgisningar?
Finns det inga FBdetektiver som kan gräva lite, borde gå o hitta dödsannonser eller dyl?
Kanske bara är nån morförälder eller sånt.

Inte alls förvånad om hon avgår i samband med detta. Den perfekta ursäkten. Ingen media kommer hetsa om hon avgår pga dödsfall i familjen, även fast alla vet att hon egentligen avgår pga hon är värdelös.

Om det är så att Thomas inte är död så borde det lätt kunna bevisas. Någon borde se honom, eller så finns han på sin arbetsplats som vanligt.

Är han däremot död är det väl svårare att få fram bevis på detta. Man kan ju ringa arbetsplatsen och fråga efter honom som om man sökte honom för något i tjänsten, och även om svaret blir kryptiskt och svävande så kan de ju inte låtsas som om han är ledig eller sjuk när han faktiskt är död.
Citera
2019-08-30, 08:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Om det är så att Thomas inte är död så borde det lätt kunna bevisas. Någon borde se honom, eller så finns han på sin arbetsplats som vanligt.

Är han däremot död är det väl svårare att få fram bevis på detta. Man kan ju ringa arbetsplatsen och fråga efter honom som om man sökte honom för något i tjänsten, och även om svaret blir kryptiskt och svävande så kan de ju inte låtsas som om han är ledig eller sjuk när han faktiskt är död.
Det ligger ju nära till hands att han skulle uppdatera sin Facebook e.dyl eftersom han kan anta spekulationer sker.
Citera
2019-08-30, 09:00
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille

Om du absolut vill få svar på frågan om TW är avliden, så är det bara att ringa till Folkbokföringen och fråga. Du kan fråga anonymt.
Citera
2019-08-30, 10:30
Medlem
Julskinkatos avatar
Vi pratar om en flamsig kvinna som har flinat när hon kört ner förstörelsen av vårt land i halsen på alla svenskar som känner stor sorg över det som sker.
Jag personligen känner sorg när jag ser hur horder av muslimer tar över landsdel efter landsdel. När den gemensamma kulturen som ändå hade en värme och stabilitet smutsas ner och förstörs.

All den smärtan, låter kanske patetiskt men det är verkligen smärta, och så kommer som sagt en bimbo och flinar och dessutom ser sig som moraliskt överlägsen.

En bimbo vars enda kvalitet är att hon är lojal mot dårarna Sossemaffian.

Nej hon får skylla sig själv för lite "hat" på flashback.
Mannen om han begått självmord och barnen är en annan sak. Men ser inget inlägg där man hetsat mot dem heller.
Citera
2019-08-30, 11:17
Medlem
Zentowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Tisdag låter ändå rimligt. Söndag, en person trillar/hoppar ner i vattnet. Eftersökningar, oklart vem osv. Måndag, gråt, tandagnisslan, total kaos och chock. Tisdag, har hunnit samlat sig något, ger besked om timeout. Skulle ändå vara intressant med något slags klargörande om vad som hänt då detta än så länge bara är spekulationer.
Håller med om att det nog kan ta nån dag innan man går ut officiellt.

Men har man hittat och identifierat personen som föll överbord? Om inte så är det knappast hennes man då men gått ut med "dödsfall i familjen". (en möjlighet är såklart att han lämnat efter sig ett brev där han meddelat att han kommer hoppa från just den båten samt att man hittat nåt/bildbevis på båten som knyter honom till platsen. Men utan en kropp borde man ändå ha angett annat skäl än just dödsfall)

Sen är det tragikomiskt med alla här som ofta skriker om hårdare krav och sänkta skatter att de samtidigt hatar henne för att just de inte fick sjukbidrag för att de deppat ner sig med tv-spel och piller. Snyft snyft.
Tycker Strandhäll har varit en rätt duglig politiker i ett svårt område. Sen finns det saker att kritisera såklart, håller inte med sossarna själv men ser dem som mindre dåliga än vissa andra partier, men ni som hatar henne kanske ska kika er själva i spegeln lite och fundera på vad ni själva bidrar med till samhället. Och till det här forumet för det är sida upp och sida ner med en massa dravel i de flesta trådar nuförtiden.
Citera
2019-08-30, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower

Men har man hittat och identifierat personen som föll överbord? Om inte så är det knappast hennes man då men gått ut med "dödsfall i familjen". (en möjlighet är såklart att han lämnat efter sig ett brev där han meddelat att han kommer hoppa från just den båten samt att man hittat nåt/bildbevis på båten som knyter honom till platsen. Men utan en kropp borde man ändå ha angett annat skäl än just dödsfall)

Sen är det tragikomiskt med alla här som ofta skriker om hårdare krav och sänkta skatter att de samtidigt hatar henne för att just de inte fick sjukbidrag för att de deppat ner sig med tv-spel och piller. Snyft snyft.
Tycker Strandhäll har varit en rätt duglig politiker i ett svårt område. Sen finns det saker att kritisera såklart, håller inte med sossarna själv men ser dem som mindre dåliga än vissa andra partier, men ni som hatar henne kanske ska kika er själva i spegeln lite och fundera på vad ni själva bidrar med till samhället. Och till det här forumet för det är sida upp och sida ner med en massa dravel i de flesta trådar nuförtiden.

Läs bob-thebuilders inlägg, klart man ska få ut på sin försäkring om man betalat in till den ett helt yrkesliv och sedan blir sjuk. Helt missat senaste årens debatt om cancersjuka som utförsäkras? Sen ser jag att du är en blattevurmare som tkr Sverige ska ta hand om all världens "flyktingar" snyft snyft, klart du älskar häxan Strandhäll.
Citera
2019-08-30, 12:15
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Om hon så var den sista kuksugerskan på jorden så skulle jag aldrig stoppa in min Flashback-balle i det där träskansiktet.

Som någon skrev ovan. Den charlatanen är direkt ansvarig för att flertalet utförsäkrade svenskar har tagit sina liv. Jag gick själv på sjukpenning i 9 månader framt till i mars 2019. Det var ett rent helvete att ha med försäkringskassan att göra. Det gick inte att vara säker på att man hade pengar när det var dags att betala räkningarna.

Jag önskar verkligen svinet allt illa som går att få. Jag önskar inte livet ur människor men jag hoppas att socialförsäkringsministern mår riktigt, riktigt dåligt. Precis som otroligt många svenskar gör tack vare hennes sätt att driva sin politik på.

Samtidigt har hon ju inte tagit makten med våld. Utan hennes politik har de mycket märkliga svenskarna röstat fram.
Citera
2019-08-30, 12:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower

Strandhäll är en vandrande politisk katastof som enbart kan jämföras med Trump om man kikar på deras utspel på sociala medier. Men samtidigt är det knappast hennes fel att någon är utförsäkrad. Hon följer partilinjen.

Personligen tycker jag hon är en mindre begåvad bimbo, men det finns kommentarer om henne jag aldrig skulle skriva själv.
Citera
2019-08-30, 12:41
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Så är det. Strandhäll är bland den mest blåsta minister Sverige haft. Och då ska man veta att konkurrensen är stor.

Hon några starka konkurrenter som Mona Sahlin och Veronica Palm.
Citera
2019-08-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Nej, om din dotter dör så får du acceptera att alla kommer se snett på dig om du börjar retweeta resultaten från ATG dagen efter.

Nja kanske inte.....med det hästansiktet.
Citera
2019-08-30, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Samtidigt har hon ju inte tagit makten med våld. Utan hennes politik har de mycket märkliga svenskarna röstat fram.

Det är helt korrekt. Men hon borde ha rykt vid den där missförtroendeförklaringen. Men hon skyddades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in