2021-12-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Länka gärna till något skyddsobjekt som visas på google eller hitta.se =)
Du får tänka lite själv. Tänk var den person vi skriver om här har sin arbetsplats. Det är ett skyddsobjekt som finns att studera.
Kolla de militära anläggningar du kan komma på, så nog finns de flesta att se.

Är det bra? Kan man ha olika uppfattning om.
Citera
2021-12-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Kreti o pleti betyder vem som helst ??
Saxat från Wiki.
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk nedsättande beteckning för "allehanda löst folk", "den breda allmänheten", "vem som helst", eller som det står i Nordisk Familjebok: "personer utan börd, bildning eller samhällsställning".[1]

Kreti och pleti har hebreiskt ursprung, och var i äldre bibelöversättningar en benämning på två utländska folkslag i kung Davids livvakt, keretéer och peletéer.[2] I Karl XII:s bibel står det i Andra Samuelsboken 8:18: "Benaja, Jojada son, var öfver Crethi och Plethi…” I Bibel 2000 står det på motsvarande ställe: ”Benaja, Jojadas son, förde befälet över kereteerna och peleteerna”. Kereteerna och peleteerna var troligen filisteiska.[3][4]
Senast redigerad av SnickeliSnack 2021-12-03 kl. 17:02.
Citera
2021-12-03, 16:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moln20
Hon verkar inte så allmänbildad trots att hon varit i politiken länge. Hon sänker förtroendet för socialdemokraterna. Hon ljuger öppet. Hon skriver idiottweets på twitter. Jag tror att orsaken till att hon är minister är att hon känner många sossar privat, kanske från SSU-tiden. Kanske därför Magdalena kände att hon var tvungen att ta henne som minister.
Kan inte bero på kompetens iallafall.

Det är märkligt. Men det kan nog vara så att hon känner folk. Det är bevisat sedan länge att speciellt S är ett litet kollektiv av människor som känt varann sedan SSU tiden och ger varann uppdrag.

En liten annan mer kontrovesiell tanke är att det är ett medvetet val av Magda att ta in idioten Strandhäll. Tar bort fokus från henne och är en som enkelt kan offras för att blidka massorna om så kommer krävas.
Citera
2021-12-03, 17:00
Medlem
Är det egentligen bara skitkomplicerat att ge en kvinna en andra chans? Björn Rosengren, Stig Malm etc… listan på ”gör bort dig på kontot och kom tillbaka” är såååååå lång. Ehhh… på kvinnosidan? NÄMN ett namn. Hade Göran Persson, Carl Bildt etc kunnat fällas för en Toblerone? Strandhälls make tog livet av sig. Att tappa räkningar är så sekundärt i det läget. Move on!
Citera
2021-12-03, 17:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Borde Strandhäll kanske ha läst in sig på "Streisandeffekten" innan hon uttalade sig? Det här är ju i princip en svensk kopia av den, för hur många har inte vid det här laget googlat hennes hemadress av ren nyfikenhet?

Sen är henens prat om "hotbild" förstås bara strunt. Om det funnits någon allvarlig hotbild mot henne skulle hon fått skyddad identitet och adress på nolltid, men så är förstås inte fallet.
Citera
2021-12-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Borde Strandhäll kanske ha läst in sig på "Streisandeffekten" innan hon uttalade sig? Det här är ju i princip en svensk kopia av den, för hur många har inte vid det här laget googlat hennes hemadress av ren nyfikenhet?

Sen är henens prat om "hotbild" förstås bara strunt. Om det funnits någon allvarlig hotbild mot henne skulle hon fått skyddad identitet och adress på nolltid, men så är förstås inte fallet.

Exakt. Hade hon haft en hotbild så hade hon naturligtvis haft en skyddad identitet så att adressen inte var offentlig.
Citera
2021-12-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är märkligt. Men det kan nog vara så att hon känner folk. Det är bevisat sedan länge att speciellt S är ett litet kollektiv av människor som känt varann sedan SSU tiden och ger varann uppdrag.

En liten annan mer kontrovesiell tanke är att det är ett medvetet val av Magda att ta in idioten Strandhäll. Tar bort fokus från henne och är en som enkelt kan offras för att blidka massorna om så kommer krävas.

Ja, det kan nog, som du skriver, vara ett medvetet val av Magda. Det skulle ju underlätta för Socialdemokraterna att bli av med henne eller flytta fokus från henne när hon inte tillför något, utan snarare tvärtom.
Citera
2021-12-03, 17:17
Medlem
Citat:

Varför publicerades filmen om det inte är ett förtäckt hot? Och varför tog programledaren bort inlägget? Vem som helst kan ju plocka fram uppgifterna.
Citera
2021-12-03, 17:17
Medlem
Är Strandhäll lämplig som minister - eller riksdagsledamot öht ? Har Strandhäll omdöme nog för att vara minister och riksdagsledamot öht ?

NEJ, verkligen INTE är mitt korta svar !

(S)ossarna HAR både bättre lämpade och kompetenta personer men några våningar ner i deras hierarki.
Citera
2021-12-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Ja, det kan nog, som du skriver, vara ett medvetet val av Magda. Det skulle ju underlätta för Socialdemokraterna att bli av med henne eller flytta fokus från henne när hon inte tillför något, utan snarare tvärtom.
Citera
2021-12-03, 17:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Varför publicerades filmen om det inte är ett förtäckt hot? Och varför tog programledaren bort inlägget? Vem som helst kan ju plocka fram uppgifterna.

Jag har inte sett klippet och jag förmodar att det är borttaget nu. Därför har jag lite svårt att ta ställning till syftet med publiceringen. Finns klippet kvar någonstans?

Kanske ville man visa för "kleti och pleti" hur fint man kan bo även om man inte betalar sina räkningar?
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-12-03 kl. 17:33.
Citera
2021-12-03, 17:33
Medlem
Citat:
Jag har inte sett klippet och jag förmodar att det är borttaget nu. Därför har jag lite svårt att ta ställning till syftet med publiceringen. Finns klippet kvar någonstans?
Förstår jag allt rätt, eller? Radio Riks publicerar. Men film är från någon privat idiot som tagit eget initiativ..? Följdfråga: jag sänder ut en drönare och filmar Jimmie Åkesson då han typ vilar på sin altan. Publicerar det, ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in