2021-11-30, 23:00
Medlem
Jenshalls avatar
Kommer komma mer. TV4 tog ju även upp äldre skulder på 13tsek. Visar det sig hon ljuger är hon rökt
Citera
2021-11-30, 23:00
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Görs ingen säkerhetskontroll av ministrar? I USA gås ju allt igenom innan de bekräftas.

Att hamna hos Kronofogden kan sätta stopp för att få även en del relativt enkla jobb. Men att styra Sverige går bra?

Jo ministrar kollas av SÄPO och i vissa fall av MUST men (och jag gissar) med den lön man får som minister så tror jag inte att ekonomiska trångmål är det viktigaste som SÄPO kollar på.
Citera
2021-11-30, 23:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Kommer komma mer. TV4 tog ju även upp äldre skulder på 13tsek. Visar det sig hon ljuger är hon rökt
Långt ifrån, detta är inga problem, fullt mänskligt att glömma betala en räkning i dagens stressade samhälle.

Inget ska hända, det var inte som Sahlin och Persson som med berått mod snattade godis.
Citera
2021-11-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jo ministrar kollas av SÄPO och i vissa fall av MUST men (och jag gissar) med den lön man får som minister så tror jag inte att ekonomiska trångmål är det viktigaste som SÄPO kollar på.

Varför skulle man inte göra det? Att sitta i ekonomiska problem är givetvis ett stort problem som går att utnyttja enkelt.
Citera
2021-11-30, 23:07
Medlem
Kalle81s avatar
Den dagen en såsse-minister har swimmingpool är landet förlorat
Citera
2021-11-30, 23:08
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Varför skulle man inte göra det? Att sitta i ekonomiska problem är givetvis ett stort problem som går att utnyttja enkelt.

...därför att tjänar du 6 siffrigt så betalar du av skulder hyfsat snabbt.

Viss skillnad mot städerskan som ska anställas på FRA på 21400 i månaden med 6 siffriga skulder.

Förstår du hur jag resonerar?
Citera
2021-11-30, 23:08
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Långt ifrån, detta är inga problem, fullt mänskligt att glömma betala en räkning i dagens stressade samhälle.

Inget ska hända, det var inte som Sahlin och Persson som med berått mod snattade godis.

Det tror jag inte. Kommer mer är hon illa ute. Handlar om förtroende och ljuger hon är det inte bra.
Citera
2021-11-30, 23:09
Medlem
Citat:
...därför att tjänar du 6 siffrigt så betalar du av skulder hyfsat snabbt.

Viss skillnad mot städerskan som ska anställas på FRA på 21400 i månaden med 6 siffriga skulder.

Förstår du hur jag resonerar?

Inte direkt. Menar du att det t.ex. är helt oproblematiskt om en minister sitter på miljonskulder? Typ hus? Givetvis så bör skulder kollas och därmed kommer ju dessa enkla saker att fastna.
Citera
2021-11-30, 23:10
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Det tror jag inte. Kommer mer är hon illa ute. Handlar om förtroende och ljuger hon är det inte bra.
Äh, sluta nu. Släpp fram kvinnsen.
Det blir bra.
Citera
2021-11-30, 23:11
Medlem
Alltså, hon är SÅ JÄVLA HET!!!!! Skulle betala en miljard dollar för att få knulla. Någon som tror sig kunna beskriva hennes kropp?
Citera
2021-11-30, 23:12
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Inte direkt. Menar du att det t.ex. är helt oproblematiskt om en minister sitter på miljonskulder? Typ hus? Givetvis så bör skulder kollas och därmed kommer ju dessa enkla saker att fastna.

Att ha huslån är helt oproblematiskt för en säkerhetsgranskning... huslån har de flesta. Det är kronofogdeskulder på höga belopp, spelskulder m.m. som anses problematiska då de visar dålig karaktär av individen samt att det kan vara lättare att utöva påtryckningar.
Citera
2021-11-30, 23:13
Medlem
Citat:
Att ha huslån är helt oproblematiskt för en säkerhetsgranskning... huslån har de flesta. Det är kronofogdeskulder på höga belopp, spelskulder m.m. som anses problematiska då de visar dålig karaktär av individen samt att det kan vara lättare att utöva påtryckningar.

Visst, men det ska fortfarande gås igenom. Oavsett helt irrelevant eftersom hon 105% har en säkerhetsklassning 1, så en total kontroll har säkerligen redan gått igenom allt. Detta fall är bara ren idioti. Varför ens låta det gå så långt är ett stort under...

Edit: För att förtydliga så menade jag inte att husskulder var problematiska, men ska fortfarande tas med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in