2021-12-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Om de ljugit i kontext av sitt ämbete, så ja.
Men är Annikas privatekonomi relaterat till hennes ämbete?
Citera
2021-12-03, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av djurgardstomten
Politiker får inte ljuga om saker som går att kolla upp? Det som går att kolla upp då? Det finns ingen politiker som inte ljugit i någon form.

Precis, det är därför politiker är så illa omtyckta. Skulle det här på något sätt ursäkta Strandhälls korrupta beteende? Gör det henne mer trovärdig för att alla hennes kompisar också ljuger? Jag förstår inte resonemanget.

Det blir skevt när politiker inte följer de regler de förväntar sig att andra ska följa. Är det här så svårt att förstå? Med det ansvaret som politiker har så är det extra viktigt att de beter sig därefter. Det här är logik för lågstadiet.
Senast redigerad av RobRoys 2021-12-03 kl. 13:16.
Citera
2021-12-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Precis, det är därför politiker är så illa omtyckta. Skulle det här på något sätt ursäkta Strandhälls korrupta beteende? Gör det henne mer trovärdig för att alla hennes kompisar också ljuger? Jag förstår inte resonemanget.
Nej jag håller med om att det inte ursäktar henne men att sparka en minister för att hon ljög om sin privatekonomi i en intervju är väl rättfärdigat på något vis? Det är närmast ointressat enl mig att veta om våra ministrars privatekonomi.
Citera
2021-12-03, 13:18
Citat:
Nej jag håller med om att det inte ursäktar henne men att sparka en minister för att hon ljög om sin privatekonomi i en intervju är väl rättfärdigat på något vis? Det är närmast ointressat enl mig att veta om våra ministrars privatekonomi.

Verkligen? Hur ska en politiker kunna kräva något av sina medborgare om de själva inte lever efter samma regler? Det här är logik som barn under 7 år förstår, men inte du.
Citera
2021-12-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vilken fantastisk comeback
Tack. Jo det e lite töntigt som du och jag tycker att Jimmie inte vågar sätta ned foten mot den liberala kvinnan som röstade för Magdalena Andersson. Han e så förutsägbar att han bara vågar markera mot Vänsterkvinnan.
Citera
2021-12-03, 13:19
Medlem
Citat:
Verkligen? Hur ska en politiker kunna kräva något av sina medborgare om de själva inte lever efter samma regler? Det här är logik som barn under 7 år förstår, men inte du.
Fast Annikas roll som miljö och klimatminister har väl inget med ekonomi att göra? Tyvärr finns det inga perfekta politiker. Nämn någon.
Citera
2021-12-03, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
"Kreti och pleti" är ett intressant uttryck. Det var nog länge sedan hon vistades ute bland medborgarna.

p.s högernazistiska Google maps har också fotat hennes hus. Vad anser hon om detta?

Hon ser troligen Google som amerikansk media och högerkonspiration.
Citera
2021-12-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Fast ska vi vara ärliga så beror ebbas oro på ett riktigt bombhot mot henne för nåt år sedan mot hennes hem där barnen var vid tillfället. Du kan hitta domen på nätet. I samband med hotet engagerades stora delar av polisen i Uppsala via Säpo.
Jag tror att i samma läge skulle även du vara orolig.
Dessutom var det bilder från drönare hon reagerade på eftersom de visade hur det såg ut runt huset.

Jag avskyr strandhäll för hennes inkompetens och hat mot andra men drönarfilmer är att gå för långt även där.

Kan hålla med om att drönare kan vara irriterande, men samtidigt bör man nog skilja på drönare och bomber.
Citera
2021-12-03, 13:28
Citat:
Fast Annikas roll som miljö och klimatminister har väl inget med ekonomi att göra? Tyvärr finns det inga perfekta politiker. Nämn någon.

Som sagt - det handlar först och främst om förtroende eftersom politiker är ett förtroendeuppdrag. Om inte politikerna lever upp till de regler och lagar som gäller alla andra så kommer naturligtvis deras trovärdighet hos allmänheten att bestraffas för detta oavsett vilket politiskt uppdrag de har. Det säger sig självt.
Citera
2021-12-03, 13:28
Medlem
Citat:
Som sagt - det handlar först och främst om förtroende eftersom politiker är ett förtroendeuppdrag. Om inte politikerna lever upp till de regler och lagar som gäller alla andra så kommer naturligtvis deras trovärdighet hos allmänheten att bestraffas för detta oavsett vilket politiskt uppdrag de har. Det säger sig självt.
Ja.. Då är det väl svenska folkets skyldighet att rösta så de som är ministrar nu inte blir det nästa år?
Citera
2021-12-03, 13:29
Medlem
Citat:
Jag har fått jobb på försäkringsbolag Dom tar UC för att kolla om jag har betalningsanmärkning samt registerutdrag ur belastningsregistret jag måste vara "Prickfri" för att få jobbet vilket jag är-Låterju märkligt att inte Regering eller Riksdag kräver liknade?
Citera
2021-12-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Jag har fått jobb på försäkringsbolag Dom tar UC för att kolla om jag har betalningsanmärkning samt registerutdrag ur belastningsregistret jag måste vara "Prickfri" för att få jobbet vilket jag är-Låterju märkligt att inte Regering eller Riksdag kräver liknade?
Det är väl dock mer än fråga för ditt försäkringsbolag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in