2021-12-02, 04:24
Medlem
Hon säger att hennes make led av psykisk ohälsa i flera år och därför blev allt fel.
Jaha..och hon delegerar då till honom att ta hand hela ekonomin hemma utan att hon kollar att allt går bra..
Vilket chefs ämne hon är.
Plus att hon i efterhand ljuger rakt ut i media.
Bedrövligt.
Var väl en moderat minister som fick avgå för obetalda tv tv licenser 2010.
Citera
2021-12-02, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Plus att hon i efterhand ljuger rakt ut i media. Bedrövligt.
Var väl en moderat minister som fick avgå för obetalda tv tv licenser 2010.

Va faan, var är kontrollerna innan man utser en minister? Självklart ska det regelbundet göras vanliga bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar. Att hon ljuger och säger (SvD.se) att hon ”inte hade kännedom om dom” och gick in och betalade dem igår är värst. (En gång ingen gång men att det upprepats så många gånger beror inte på misstag utan systematisk misskötsel.)

Självklart har hon fullt ansvar att ha 100% kontroll på sin ekonomi och alla försök att undandra sig eller slingra sig från det ansvaret vittnar om extremt dåligt omdöme.

Och är det så att man har så ”mycket i sitt privatliv” att man inte orkar upprätthålla sina normala skyldigheter som alla andra tvingas göra ja då tar man timeout från ett sånt viktigt uppdrag som en ministerpost är. Också extremt dåligt omdöme att bara fortsätta som vanligt då. Hon borde själv kliva av redan nu och tacka för sig. Ev förtroende för hennes omdöme är förbrukat.
Senast redigerad av Ixtapa 2021-12-02 kl. 04:57.
Citera
2021-12-02, 05:37
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
2018 –Klarna bank, 1411,31 kronor.
2019 – Akademikliniken, 1365,75 kronor. Företaget presenterar sig som ”Nordens ledande klinik för estetisk plastikkirurgi och hudvård”.
2020 – Den 28:e februari inkommer ett betalningsföreläggande från Värmdö kommun. Beloppet är 1472,53 kronor.
2020 – Den 14:e april är det återigen ett betalningsföreläggande från Värmdö kommun. Den här gången på 1491,98 kronor.
2021 – Den 3:e maj ansöker veterinärföretaget Anicura online om ett betalningsföreläggande. Beloppet uppgår till 862 kronor.
2021 – Bara två dagar senare, den 5:e maj, inkommer ännu ett betalningsföreläggande. Den här gången från Telenor med ett belopp om 1319,19 kronor.
2021 – Och i oktober kom ännu ett betalningsföreläggande från Telenor. Den här gången på 1067,94 kronor.

Akademiklinikens kassako är ju bröstförstoringar. Sådana kostar där knappast under 100 000 kr, så det där kanske gäller en kortare konsultation med läkaren på ca 15 minuter.

Eller var ligger priset för en analblekning nuförtiden?

Eller har hon förstorat brösten, hon kan ju ha betalt den räkningen innan den gick till KF. Jag har inte kollat upp bilder på henne alls så vet inte om så är fallet.
2019 då hade väl inte Thomas lik kallnat (han tog väl självmord under sommaren 2019), även då Mogge Dvärgen Johansson knullade henne som mest, kanske det var Mogges önskemål, om nu så skulle vara fallet kan ju Dvärgen även stått för själva kostnaden för ingreppet.
Vad annars finns på Akademikliniken att göra, att konsultera om, korrigera för stora fittläppar, analblekning (som du skrev) eller ev så gällde det just Mogge, Annika kanske konsulterade om en penisförlängning för Dvärgen Mogge, han lär ju ha en liten kuk om man ska jämföra händer och fötter med ev kuklängd.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-12-02 kl. 05:47.
Citera
2021-12-02, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus

https://lawline.se/answers/risken-for-fortal-av-avliden

kan ingen anmäla henne?? vore väl nice med 2 sosse utredningar samtidigt. lr eneroth är kke avgjord. detta då sm sagt sin mening och vemgår emot sms tycke utan risk att bli utbytt
Citera
2021-12-02, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, jag vet inte vad som numera krävs för att företräda det svenska folket.

kan du ljuga och neka så är det allt som behövs
Citera
2021-12-02, 07:01
Medlem
Joe Blows avatar
Det blir väl som på Mona Sahlins tid. Partiet betalar en god man åt Strandhäll så att hon "kan fokusera helt och hållet på sin roll som statsråd".
Citera
2021-12-02, 07:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Det ligger som sagt i betraktarens öga.
Väldigt mycket så.

Hoppas drevet får henne att gå - kanske Baginbox-Maggan sparkar henne som ett bondeoffer för att själv få sitta kvar på sin ack så rangliga tron.
Citera
2021-12-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Om det kommer fram något saftigt skvaller av lite dignitet om henne lovar jag att avregistrerar mig från detta forum.

Varje gång jag ser henne funderar jag osökt på om det inte är världens ordentligaste människa jag har framför ögonen.

Jag tror ärligt talat inte ens hon har spolat ner en tampong i toaletten eller låtit någon liten plastdetalj följa med pappret ner i pappersåtervinningen.
Är du fortfarande kvar?
Citera
2021-12-02, 07:40
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Väldigt mycket så.

Hoppas drevet får henne att gå - kanske Baginbox-Maggan sparkar henne som ett bondeoffer för att själv få sitta kvar på sin ack så rangliga tron.

Maggan har väldigt dålig tandstatus. Röker hon eller är det alkohol?
Citera
2021-12-02, 07:55
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja det där var ju ingen höjdaranalys med facit i handen.

Ja, vad ska man säga. Räkningarna i sig bryr mig inte nämnvärt men det äcklar mig när hon står och slingrar sig och ljuger och blottar den livsstil hon tycks ha. Framförallt är jag besviken på Magdalena, det finns otroligt mycket rakryggat folk som drivs av ett kall och genuina värderingar så det är obegripligt att man solkar ner sig själv och partiet genom att låta sådana som henne rasera så mycket förtroende.

När jag såg henne på tv fick jag faktiskt god lust att gå ännu längre och avregistrera mig som medborgare.

Jag är inte ett dugg förvånad eller besviken. Jag hade inga förväntningar att en kvinnlig statsminister skulle vara mer ärofylld än en manlig. Det är samma typ av person som hamnar i toppen. Statsministrar har vid varje regeringsbildning valt fel personer som får avgå eller göra avbön. Eneroth skyddas av MA på ett besynnerligt sätt men det finns förklaring till det med.
Citera
2021-12-02, 07:56
Medlem
Människor med så dålig koll på sin privatekonomi att man har 9 ärenden hos kronofogden trodde jag bara förekom hos Lyxfällan och inte i Sveriges regering. Magda har inget annat val än att byta ut henne.
Citera
2021-12-02, 08:01
Medlem
Månsans avatar
Den döde maken var ju dömd för snatteri. Några glödlampor slank ner i väskan när han var och handlade. Troligtvis också massa andra stölder som aldrig upptäcktes. Visar på dåligt omdöme av Strandhällskan att överlåta ansvaret för familjens räkningar till en dömd småtjuv och snattare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in